Gå til innhold

Er dette ok? Ang å sende sms til kontaktlærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har gått på skole i 3 dager nå. Hun sier han hun liker seg og har lyst tilbake, men hun er annerledes i oppførsel. Hun er mer "sint" hjemme, blir plutselig rasende om hun ikke får det som hun vil. Det er mest sannsynlig at det er veldig mye å ta innover seg på kort tid, så hun blir litt amper, men jeg har veldig lyst å sende en sms til kontaktlærer nå og spørre hvordan det går på skolen, om hun ser ut til å like seg, har noen bekjente der osv..

Anonymous poster hash: 63ac1...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har tuppa sovna etter skolen . Ikke sovet dupp siden hun var 2 år. Veldig mye nytt og hun er kjempestressa, men hun liker seg da. Tror nok det lett kan bli sånn ei stund . Hu her er også sint og amper

Anonymous poster hash: 89e0b...30b

Skrevet

Du møter opp på skolen eller ringer. Ikke sms.

Anonymous poster hash: ea546...c96

Skrevet

Send heller epost.

Anonymous poster hash: f6ef4...cc0

Skrevet

Jeg sender sms til lærerne. Syns det er lettere enn å ringe, de er jo som regel opptatt når de er på skolen. Møte opp på skolen for å snakke med lærer er jo håpløst. Læreren kan da ikke slippe alt h*n har i hendene for å snakke med en forelder der og da. Sms eller mail er best syns jeg.

Anonymous poster hash: ad67c...b1c

Skrevet

Her er det helt normalt med sms. Da kan de svare når det passer. Evt e post. 

Her ble også mini stressa ved skolestart for to år siden. Var en skikkelig "jævelunge" i et halvt års tid før det roet seg. Tror den 6 års trassen kommer mye i forbindelse med skolestart og omveltningene det fører med seg :P

Anonymous poster hash: 63954...a1f
Skrevet

Personlig ville jeg ha gitt det LITT mer tid. La henne få ut uka, iallfall, og ta helga til å "bearbeide" og snakke sammen i rolige former.

Hvis du ser samme tendens utover neste uke, ville jeg ha ringt lærer og forhørt meg litt.

Skrevet

Du bør gi det mere tid. 3 dager er jo ingenting. Det tar tid å tilpasse seg skolen.

Anonymous poster hash: 31602...2e6

Skrevet

Jeg ville nå gitt det minst et par uker før jeg tok det opp med læreren. Det tar tid å venne seg til skolen. Hvis det er nødvendig ville jeg ringt i telefontiden.

Anonymous poster hash: 0e493...73a
Skrevet

Det er helt normalt, stor omveltning å begynne på skolen. Har dere fått klarsignal på at det er ok å sende sms? Da jeg jobbet som lærer, foregikk kommunikasjon mellom hjem og skole pr mail, tlf eller meldingsbok. Ga ikke telefonnummeret mitt til foreldrene (ikke at det stoppet de mest pågående). 

Anonymous poster hash: ef310...61d
Skrevet

Hallo? Det er gått 3 dager. Vent noen uker!

Og ikke send sms. Tenk om alle foreldre gjorde det! Stakkars lærere..

Send epost istedet.

Anonymous poster hash: 6f87e...ede

Skrevet

Send for all del Mail til lærer uansett hva det er. Unntak ved alvorlig sykdom, dødsfall.

Lærerne er ikke en institusjon, men en vanlig person med arbeidstid fra åtte til fire. Gjerne med egen familie og fritidsaktiviteter.

Anonymous poster hash: 055f8...3bc

Skrevet

Ikke stress, jeg husker at det var tungt og en svær omveltning å bare gå fra barneskole til ungdomsskole, ikke rart at barna reagerer på å gå fra bhg til skole. Er det like gale eller verre etter jul tar du en samtale med læreren. Lykke til, og gratulerer med skolebarn :)

Anonymous poster hash: 0d755...a23

Skrevet

Jeg sender sms til læreren til min datter, men læreren hennes er ei venninne av meg så jeg har muligens en litt lavere terskel for både tlf. sms og faebookmeldinger til læreren ;) Send en sms du og spør, lærerne vet at mange foreldre ofte er like nervøse som 1. klassingene - særlig om det er første gangen man har barn som starter skolen :)

Skrevet

Jeg ville snakket med læreren. Men jeg har barna mine på en skole hvor vi er mer opptatt av samhandling mellom skole og hjem enn hva som er vanlig. Men ja, jeg ville altså pratet med læreren. Hvis barnet mitt ble sint og ampert ville jeg ikke latt det gå lang tid før jeg tok det opp. Jeg syns ikke barn skal ha det sånn ved skolestart jeg, selv om det kanskje har blitt normalt.

Anonymous poster hash: 84e35...024

Skrevet

Send for all del Mail til lærer uansett hva det er. Unntak ved alvorlig sykdom, dødsfall.

Lærerne er ikke en institusjon, men en vanlig person med arbeidstid fra åtte til fire. Gjerne med egen familie og fritidsaktiviteter.

Jeg er enig i at man ikke skal sende SMS privat til en lærer som ikke har sagt at hun ønsker det. Men en vanlig person med arbeidstid fra åtte til fire er ikke en lærer. Det er jo nettopp derfor de avspaserer såpass mye - fordi de jobber mer enn åtte til fire. 

Skrevet

HI: Gi det litt tid, mange nye inntrykk og reaksjoner kommer naturlig. Vil du snakke med lærer, så ringer du i telefontiden eller sender Mail.

Petitt: Respektløst! Venne eller ei, det er forskjell på jobb og privat. Det er ikke sikkert hun sier noe, nettop pga av vennskapet, men vi alle har behov for å koble av fra jobb.

Anonymous poster hash: 96c72...323

Skrevet

Det er ulikt fra skole til skole. Her praktiseres mobilskole, så vi sender sms, men sender selvfølgelig ikke sms privat til læreren.

Anonymous poster hash: 66905...290

Skrevet

Det er ulikt fra skole til skole. Her praktiseres mobilskole, så vi sender sms, men sender selvfølgelig ikke sms privat til læreren.

Når du sender sms med mobilskole får lærerne den på mail

Skrevet

Når du sender sms med mobilskole får lærerne den på mail

Ja, jeg vet det. Men det kan jo være det var det hi mente med sms?

Skrevet

Jeg ville ventet litt. Gi det tid. I mellomtiden kan du google seksårstrassen:)

Skrevet

I førsteklasse blir dere innkalt til samtale ganske raskt så jeg ville ha ventet til da, latt klassen fått satt seg litt og gitt både barn og lærere sjanse til å bli kjent med hverandre.

Anonymous poster hash: 6ff15...d98

Skrevet

Ungen har gått 3 dager på skolen, gi henne mer tid. Mulig du stresser og bombaderer henne med spørsmål hjemme? At du ønsker at ting skal gå fortere enn hun får til på skolen?

Gi henne tid og la det gå et par uker. Så lenge jenta vil tilbake og sier hun trives så stol på det! Her har vi 10 minutters samtale med læreren andre eller tredje uka.

Anonymous poster hash: 459d7...dd1

Skrevet

Jeg er enig i at man ikke skal sende SMS privat til en lærer som ikke har sagt at hun ønsker det. Men en vanlig person med arbeidstid fra åtte til fire er ikke en lærer. Det er jo nettopp derfor de avspaserer såpass mye - fordi de jobber mer enn åtte til fire.

Greit nok at lærere har lenger arbeidsuke enn vanlig. Men en lærer er fremdeles en vanlig person med familie, venner, fritidsinteresser og behov for å koble av fra jobben. Just sayin.

Og jeg er ikke lærer.

Anonymous poster hash: 743ee...9c3

Skrevet

Tenk på alt som skjer i hodet til skolestarterne nå, på alt det nye de skal forholde seg til. Nye voksne, nye barn, nye lokaler, nye rutiner osv osv

Det er ikke rart det koker i hodet på dem, alle tankene og all usikkerheten. Hvor skal jeg nå, hva skjer nå, hvem er det, hvor er læreren osv...

De blir utslitt fysisk og psykisk.

Det beste du kan gjøre for barnet ditt nå er å gi han ro. Ikke mas om bagateller, legg han tidlig om kvelden og ligg gjerne litt ved siden av han og les bok, skravle eller bare kose, bare vær rolig og trygg, det tar litt tid å finne seg til rette og bli trygg i en ny skolehverdag.

Jeg har 4 barn, yngste begynte på skolen nå. Alle fire har vært litt utafor i forbindelse med skolestart, de har likt seg og hatt det fint, men likevel har de brukt litt tid på å tilpasse seg. De har ikke vært helt seg selv første tiden.

Gutten din er helt normal, og er 100% sikkert ikke den eneste som har en liten reaksjon på skolestart. Gi han litt tid.

Anonymous poster hash: d457b...373

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...