Gå til innhold

Blir klærne egentlig rene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva er egentlig problemet med å vaske barnets bommullsklær på 60 grader. De blir da aldeles ikke ødelagt av det! Hvis de ikle tåler det har dere kjøpt elendig kvalitet. Bomull tåler 60 altså.

Anonymous poster hash: 37256...ac2

Så du mener klær ikke blir rene på 40 grader? Jeg er klar over at mange klær kan vaskes på 60 grader, men mye kan ikke det. Samboeren min ser ikke på vaskelappen, så alt går på 60 grader, helst 90 (men han skjønner visst at alt ikke tåler 90). Hi

Anonymous poster hash: 61126...e46

Hvor har jeg skrevet at klær ikke blir rene på 40 grader?? Vennligst les det jeg skriver. Jeg mener det jeg skriver. Ingen grunn til å tillegge meg meninger ut fra eget forgodtbefinnende.

Anonymous poster hash: 37256...ac2

Jeg tillegger deg absolutt ingen meninger fordi det passer meg, jeg lurte bare på om det var det du mente. Noen her inne skriver "krypterte" meldinger med skjulte budskap, og derfor lurte jeg på om du mente det. Jeg formulerte spørsmålet som en påstand, men det er allikevel et spørmål derfor spørsmålstegnet på slutten. Hi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker kun sengetøy, håndklær og kluter på 60 grader, 90 hvis det er flekkete. Resten går på 40+forvask (også undertøy), gjerne 2-3 timers økoprogram. Aldri opplevd sur lukt (jeg har en svært ømfintlig nese) eller at flekker ikke går bort - de er altså gullende rene. Syns bomull som har stretch i seg blir fort slitt på 60 grader. Kjører rens på maskinen en gang i mellom også for å holde den ren.

Det høres ut som om mannen din har fobi mot bakterier og skitt?

Skrevet

Kritisk lesing og kildekritikk er en fin ting!

Link nr. to er ren avskrift av - og trolig ulovlig siden de ikke linker til kilden - link nr. tre.

Ingen av tekstene støtter det at His mann har rett, heller tvert imot.

Link nr. en tar for seg det å blande ulike tekstiler og så vaske på den laveste temperaturen de fineste plaggene da tåler. Om du vasker silkebluser og håndklær sammen på 30 grader så blir selvfølgelig ikke håndkleet rent.

Hovedfokus i artikkelene er å sortere tøy og vaske ulike tekstiler på riktig temperatur mtp. vaskeanvisningen, ikke bare slenge alt i ett.

Hi, mannen din er ikke frisk, han trenger behandling for sin bakteriefobi!!!

Jeg kan ikke forstå at du orker å leve slik, og husk at det IKKE er sunt for et barn å måtte styres av hans fobier, få aktivitet hemmet pga. hans fobier. Det er HAN som har et problem, og det trenger han trolig behandling for å greie å takle. At du lar deg manipulere og utdiskutere av ham hjelper hverken han, deg eller barnet ditt. Krev at han går i behandling, og vil han ikke så mener jeg du bør flytte fra ham om han ikke begynner å oppføre seg normalt og slutter å nekte barnet aktiviteter.

Anonymous poster hash: 16691...dae

Skrevet

Alt jeg tenker er: er du så heldig at du har en mann som frivillig vasker klær?!?

Jeg hadde holdt kjeft og lent meg tilbake.

Bomullstøy tåler fint 60 grader.

La han styre på, mere fritid til deg.

Men hva var dette med ren og uren sone?

Anonymous poster hash: dcd3d...462

Skrevet

Alt jeg tenker er: er du så heldig at du har en mann som frivillig vasker klær?!?

Jeg hadde holdt kjeft og lent meg tilbake.

Bomullstøy tåler fint 60 grader.

La han styre på, mere fritid til deg.

Men hva var dette med ren og uren sone?

Anonymous poster hash: dcd3d...462

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144195432-til-dere-med-ocd/#entry146973389

Anonymous poster hash: 4170b...f1e

Skrevet

Hi, jeg har nå lest tråden du startet i januar. Dette blir jo ikke bedre. Du kan ikke la barnet ditt vokse opp slik.

Enten begynner han i behandling og dere i familieterapi, ellers å får du flytte.

Slik det er nå, hvor du tilpasser alt du gjør til hva han mener er riktig, så er du med på å hjelpe ham til å opprettholde sine problemer og vrangforestillinger.

Anonymous poster hash: 16691...dae
Skrevet

Oj, det var sterkt å lese den "gamle" tråden... :( Jeg ser at mye har bedret seg siden da. Barnet utfolder seg fritt når vi er ute nå, og det er håndvask når vi kommer hjem, og som oftest klesskift. Men barnet blir ikke påtvunget våtserviett så fort noe plukkes opp fra bakken. Barnet setter på seg sko selv og tar av sko selv i gangen, og sitter til og med på gulvet uten at jeg kommenterer det. Samboer liker ikke at jeg tillater det, men har sluttet å påpeke det. Barnet må få lov til å lære, så jeg har sluttet å reagere på alt han påpeker!! Jeg har blitt sterkere på visse punkter, men det er mye igjen! Det er fortsatt ren og uren sone i gangen, men det er det bare han som overholder. Jeg går ikke inn med sko, men skulle jeg gjøre det en gang ved et uhell, er det ikke slik at gulvet må skrubbes (sånn som før....). Jeg prøver å lære barnet at man ikke skal gå inn med sko, men løper ikke etter barnet, løfter opp og bærer til gangen. Barnet får beskjed om å gå til gangen og ta av sko, og ferdig med det. Leker barnet med hundeskålen, gir jeg beskjed om at det ikke er lov, og gjør ikke mer etter det. Jeg vasker hendene til barnet når vi kommer hjem, før mat, og etter do-besøk, så får samboer styre med det han mener må gjøres når han er alene med barnet. Hi

Skrevet

Er dette samme mannen som har ren og uren sone i gangen?

Jøss, utrolig at noen husker det! Ja, det er samme mannen... Hi

Veldig vanskelig å glemme den tråden, han er jo "litt" spesiell... Og jeg skjønner fortsatt ikke at du orker å leve sånn.

Har du link til den tråden? Den har visst jeg gått glipp av ;)

Anonymous poster hash: ffe45...117

Skrevet

Det er mulig det ikke blir 100 % rent om man vasker det på 40 grader, spørsmålet er snarere, vil vi virkelig at det skal bli 100 % rent? Man må ikke tro at bakterier er vår fiende. De aller, aller fleste bakterier gjør mer nytte enn ugagn. Jeg tror barn absolutt ikke har noe godt av å vokse opp i et sterilt miljø. Personlig kjenner jeg flere som er ekstremt renslige, og ikke overraskende har barna både astma og allergi.

Det er masse dokumentasjon på at dette kan stemme, her er et eksempel; http://www.aftenposten.no/helse/Bakteriemangel-kan-vare-arsak-til-astma-og-allergi-6335616.html

Anonymous poster hash: 28d49...352
Gjest Antarctica
Skrevet

Hva med å avblåse "begrepskrigen" om normalitet? (Jeg antar han går inn i debatten fordi han har en anelse om at hans egne grenser ikke er vanlige.) Fokuser heller på om det er skadelig eller ikke. Kan barnet skades av å ha på en bukse med noen basiller på utsida som kom da hun/han satte seg på rumpa inne på et kjøpesenter? I så fall, skades på hvilken måte...? Osv, bruk logikken.

Barnet kan skades fordi det kan bli sykt.... Og da er et min "feil" hvis jeg bare har vasket på 40 grader. "Der ser du, var det ikke det jeg visste" får jeg høre da. Hi

Han trenger profesjonell hjelp.

Jeg er nazi på klesvask selv. Men dette er ikke klokt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...