Gå til innhold

Andre kafé- eiere som er lei barseltreff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke at så mange forventer å ta med vogna inn. Det er nesten ingen steder i Oslo der dette er lov. I mine tre permisjoner har jeg enten satt barnet ( hvis han sov) utenfor vinduet ellers har jeg hatt barnet på fanget, eller jeg har spurt om det er ok å ta med vognbagen inn. Å dra masse vogner inn i et cafelokale er da helt unødvendig. Forøvrig må jeg si at jeg aldri har sett store barselgrupper på cafe. Kanskje max fire stykker, men da med vognene på utsiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke jagd bort barselgruppene, men gjort mer buissness ut sv barseltreffene.

-Forandre bordoppsettet så et område er for de med vogn og et er barnevogn-fri sone.

-Ha tydlig skiltet spise- eller drikkeplikt

-Ta 10,-for isvann hvis de ikke kjøper mat, gratis ved siden av mat.

-La "gruppe-meny" og legg disse ut ved bordene.

Det går ut på at de bestiller dagen i forvegen og du kan lage et felles fat med forskjellige rundstykker ellet større porsjon med noe annet du serverer. De forsyner seg selv som hjemme ved middagsbordet, og betaler mindre enn om de skulle kjøpt en og en rett.

Du må vise tydlig at de er velkommen som kunder og at du ikke driver et gratis oppholdssted.

Anonymous poster hash: 4ae61...0aa

Synd det var mange gode forslag her 👍

Skrevet

Jeg reiser ikke på kaféer som nekter vogn inne. Jeg lar ikke en sovende baby ligge ubevoktet i vogna mitt i sentrum, noen som vil være tilfelle dersom vogna må stå igjen ute.

Her vi bor er vi heldige med å ha en kafé som har barnevognparkering innendørs i en krok ved inngangen. Og fra de fleste bordene i lokalet kan du både se vogna og høre babyen om den våkner. Det mener jeg er den beste løsningen hvis du ønsker å drive en barne og familie vennlig kafé.

Selv hadde vi kun de første barseltreffa på kafé før vi gikk over til å rullerer på å være hjemme hos hverandre. Vi syntes det var mye korsligere og ikke minst enklere. Og knøtta var ikke store før de likte å ligge i en ring på gulvet å se på hverandre.

Anonymous poster hash: 32dc7...48a

Men nå har HI sagt at hun driver cafe på et lite sted, så det med å la vogna stå ute er neppe et så stort problem der som i Oslo feks...

Anonymous poster hash: b5417...499

Kansje ikke like stort med tanke på kidnapping eller at andre galninger skal plukke på babyen. Men selv på ett lite sted hører man ikke en liten baby som ligger utendørs og gråter. Hvis du må ut for å høre etter baby hvert 5 minutt blir det fort veldig slitsomt. Og 30 minutter er lenge for en bitte liten tass å ligge alene å gråte. Er heller ikke ideelt å sitte med en sovende baby på fanget i flere timer.

Vel, da er det jo enkelt. Da blir man hjemme

Anonymous poster hash: 374fb...133

Det er jeg enig i. Så viktig er ikke kafé besøk for meg at jeg er villig til å sette barnet mitt alene på utsiden. Jeg besøker enkelt og greit ikke kaféer som ikke har en god løsning til barnevogner og er barnevennlige. Og jeg drar heller ikke på de plassene når jeg ikke har vogn da jeg ikke ønsker å støtte slike steder. Nyansen grå finnes ikke når det kommer til dette, det er enten svart eller hvit.

Førstegangs kanskje? Litt hysterisk? Kosa hrå finnest!

Anonymous poster hash: b4a7c...5f8

Skrevet

Folk som er så glad i barselstreff på cafe, får rett å slett åpne en barselscafe. Kun til dette. Hilsen mamma til tre som får angst av barnevogn ligaen.

Anonymous poster hash: ffc64...578

Skrevet

Se tv2 nå

Anonymous poster hash: ccd5d...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...