Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Har liten kafé med 18 sitteplasser. I dag kom gruppe på 8, 10 plasser igjen. Disse ble da presset inntil vegger, fordi 4 bare "måtte" ha vognene inne. Helt greit. Til jeg la merke til at flere snudde i døren når de så dette kaoset inne i kafeen. Og de bestilte vann hele gjengen, og et smørbrød hver. I dag satt de der i neste 4 timer! Fryktelig irriterende. Blitt enig med mine 2 ansatte at vi nå setter reservert på flere bord, og luker på den måten ut disse barseltreffene.. Eller er det en annen måte å gjøre det på? Vil ikke ha lapp i døren om at de må reservere eller noe slikt først, tåler ikke negativ omtale i media. Anonymous poster hash: 21f03...9d2
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Det er flere plasser man ikke får ta med vogna inn. Hjelper det noe? Anonymous poster hash: 7840d...a32
Fru Sosa Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Hva med å henge en plakat hvor det står at det ikke er lov med vogner inne?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Jeg skjønner deg.Vi har barseltreff hjemme hos hverandre.Slik får babyene "leke" med hverandre og det er rolige omgivelser.Skjønner ikke greia med å ta med 8 -10 barn på en kafe. Jeg er enig med metoden din👊 Anonymous poster hash: a4fef...bd3
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 Hi her Er veldig redd for negativ omtale i media hvis jeg henger opp "ikke lov med vogn inne"- skilt. Er fra et lite lokalsamfunn, der lokalavisen ikke har så mye å skrive om.. Og et samfunn bestående av en del særinger 😕 Anonymous poster hash: 21f03...9d2
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #6 Skrevet 18. august 2015 Ja! Drittlei! Vi har rimelig god plass, men hater det alikevel! Kjøper lite, griser masse og er til sjenanse for andre gjester. Anonymous poster hash: a6a17...e9c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #7 Skrevet 18. august 2015 Så frustrerende det må være. Jeg tenker at de må godta å ikke få ta med vognene inn. Kan hende de blir sure og mener at det er dere som taper inntekt, men dere taper jo inntekt når de er der! Jeg er en av de som snur i døra når det er haugevis av barnevogner i en kafé.. Jeg går ut for å spise og ha det hyggelig. Jeg har det ikke så hyggelig når jeg må høre på klaging om lite søvn og mannfolk.. Jeg har barn selv altså:-) Anonymous poster hash: d094f...531
Luksusdyret Skrevet 18. august 2015 #8 Skrevet 18. august 2015 Veldig gøy med skilt "ikke lov med barnevogn inne" hvis det for eksempel kommer en enslig mor som er veldig sliten og sulten og ikke kan bruke kafeen deres fordi det ikke er lov med barnevogn. Da får dere skaffe vippestoler folk kan låne til barna sine. For øvrig enig med at det er utrolig uting å kjøpe sandwich og sitte med den i fire timer og sperre hele kafeen. Men at de drikker vann og ikke søppel som brus og diverse burde du kanskje bare være glad for? Ingenting sunt med brus når man ammer...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #9 Skrevet 18. august 2015 Veldig gøy med skilt "ikke lov med barnevogn inne" hvis det for eksempel kommer en enslig mor som er veldig sliten og sulten og ikke kan bruke kafeen deres fordi det ikke er lov med barnevogn. Da får dere skaffe vippestoler folk kan låne til barna sine. For øvrig enig med at det er utrolig uting å kjøpe sandwich og sitte med den i fire timer og sperre hele kafeen. Men at de drikker vann og ikke søppel som brus og diverse burde du kanskje bare være glad for? Ingenting sunt med brus når man ammer... Man driver en bedrift fordi man skal tjene penger. Selvfølgelig ønsker en kafeeier at besøkende skal bestille noe annet enn vann da de ikke tjener noe på vann. En kafeeier må tenke på bedriften sin, det er ikke hans/hennes ansvar å være bekymret for at noen ammende damer kjøper brus og drikker det. Deres ansvar er å få kundene til å faktisk bruker penger når de besøker kafeen. Forøvrig så er barselsgrupper et sant mareritt og de burde holde seg hjemme og ikke plage andre. Anonymous poster hash: 4156a...100
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #10 Skrevet 18. august 2015 Hi her Er veldig redd for negativ omtale i media hvis jeg henger opp "ikke lov med vogn inne"- skilt. Er fra et lite lokalsamfunn, der lokalavisen ikke har så mye å skrive om.. Og et samfunn bestående av en del særinger Anonymous poster hash: 21f03...9d2 Hmmm... I Oslo er det helt vanlig å ikke få lov å ta med vognen inn. Begrunnelsen de fleste støtter seg på, er brannsikring. Det må ikke bli for fullt inne i cafeen, slik at det blir vanskelig å komme seg ut hvis det skulle bli brann. Kanskje dere kan bruke det som en begrunnelse? Anonymous poster hash: b5417...499
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #11 Skrevet 18. august 2015 Veldig gøy med skilt "ikke lov med barnevogn inne" hvis det for eksempel kommer en enslig mor som er veldig sliten og sulten og ikke kan bruke kafeen deres fordi det ikke er lov med barnevogn. Da får dere skaffe vippestoler folk kan låne til barna sine. For øvrig enig med at det er utrolig uting å kjøpe sandwich og sitte med den i fire timer og sperre hele kafeen. Men at de drikker vann og ikke søppel som brus og diverse burde du kanskje bare være glad for? Ingenting sunt med brus når man ammer... Man driver en bedrift fordi man skal tjene penger. Selvfølgelig ønsker en kafeeier at besøkende skal bestille noe annet enn vann da de ikke tjener noe på vann. En kafeeier må tenke på bedriften sin, det er ikke hans/hennes ansvar å være bekymret for at noen ammende damer kjøper brus og drikker det. Deres ansvar er å få kundene til å faktisk bruker penger når de besøker kafeen. Forøvrig så er barselsgrupper et sant mareritt og de burde holde seg hjemme og ikke plage andre. Anonymous poster hash: 4156a...100 Gratulerer med dagens mest latterlige innlegg! Anonymous poster hash: b1d3a...5a2
trollemor86 Skrevet 18. august 2015 #12 Skrevet 18. august 2015 Er det et alternativ med eks max 2 vogner om gangen? Da luker du bort store treff, men lar samtidig en enslig mor som i eksempelet over få anledning til å komme. Det kan jo være noe alla: pga brannsikkerhet er det ikke lov med mer enn to vogner inne samtidig..
Fru Sosa Skrevet 18. august 2015 #13 Skrevet 18. august 2015 Jeg skjønner deg.Vi har barseltreff hjemme hos hverandre.Slik får babyene "leke" med hverandre og det er rolige omgivelser.Skjønner ikke greia med å ta med 8 -10 barn på en kafe. Jeg er enig med metoden din👊 Anonymous poster hash: a4fef...bd3 Leke med hverandre? Hva med de som har barn som er noen uker gamle? Hvis dere ikke vil ha barselgrupper der så får dere si det rett som det er
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #14 Skrevet 18. august 2015 Skilt: Det er dessverre ikke tillatt med barnevogner i lokalet på grunn av brannsikkerhet. Det vil ingen aviser reagere negativt på!! Anonymous poster hash: 7d04a...aa6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #15 Skrevet 18. august 2015 Et annet alternativ er å bolte fast bordene i gulvet slik at max 4 personer kan sitte sammen. Anonymous poster hash: 7d04a...aa6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #16 Skrevet 18. august 2015 Em..derfor jeg skrev"leke"......Og når de er bare noen uker gamle, tror du ikke det er mere behagelig å være i et roligere miljø enn en cafe med mye støy? Anonymous poster hash: a4fef...bd3
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #17 Skrevet 18. august 2015 Em..derfor jeg skrev"leke"......Og når de er bare noen uker gamle, tror du ikke det er mere behagelig å være i et roligere miljø enn en cafe med mye støy? Anonymous poster hash: a4fef...bd3 For meg føltes det som ett fengsel å bare sitte hjemme så nei jeg hadde foretrekket en kafe eller pizzarestaurant. Slutter ikke å spise offentlige steder bare fordi jeg har fått barn! Anonymous poster hash: b1d3a...5a2
Luksusdyret Skrevet 18. august 2015 #18 Skrevet 18. august 2015 Veldig gøy med skilt "ikke lov med barnevogn inne" hvis det for eksempel kommer en enslig mor som er veldig sliten og sulten og ikke kan bruke kafeen deres fordi det ikke er lov med barnevogn. Da får dere skaffe vippestoler folk kan låne til barna sine. For øvrig enig med at det er utrolig uting å kjøpe sandwich og sitte med den i fire timer og sperre hele kafeen. Men at de drikker vann og ikke søppel som brus og diverse burde du kanskje bare være glad for? Ingenting sunt med brus når man ammer... Man driver en bedrift fordi man skal tjene penger. Selvfølgelig ønsker en kafeeier at besøkende skal bestille noe annet enn vann da de ikke tjener noe på vann. En kafeeier må tenke på bedriften sin, det er ikke hans/hennes ansvar å være bekymret for at noen ammende damer kjøper brus og drikker det. Deres ansvar er å få kundene til å faktisk bruker penger når de besøker kafeen. Forøvrig så er barselsgrupper et sant mareritt og de burde holde seg hjemme og ikke plage andre. Anonymous poster hash: 4156a...100 Men man kan da ikke være sur for at kunden tenker på helsa si og velger sunnere alternativer?
Luksusdyret Skrevet 18. august 2015 #19 Skrevet 18. august 2015 Em..derfor jeg skrev"leke"......Og når de er bare noen uker gamle, tror du ikke det er mere behagelig å være i et roligere miljø enn en cafe med mye støy? Anonymous poster hash: a4fef...bd3 For meg føltes det som ett fengsel å bare sitte hjemme så nei jeg hadde foretrekket en kafe eller pizzarestaurant. Slutter ikke å spise offentlige steder bare fordi jeg har fått barn! Anonymous poster hash: b1d3a...5a2 Men da drar man ut med en eller max to venninner som har barn. Ikke 8-10 stk som barrikaderer hele kafeen!
overlord Skrevet 18. august 2015 #20 Skrevet 18. august 2015 (endret) Veldig gøy med skilt "ikke lov med barnevogn inne" hvis det for eksempel kommer en enslig mor som er veldig sliten og sulten og ikke kan bruke kafeen deres fordi det ikke er lov med barnevogn. Da får dere skaffe vippestoler folk kan låne til barna sine. For øvrig enig med at det er utrolig uting å kjøpe sandwich og sitte med den i fire timer og sperre hele kafeen. Men at de drikker vann og ikke søppel som brus og diverse burde du kanskje bare være glad for? Ingenting sunt med brus når man ammer... Man driver en bedrift fordi man skal tjene penger. Selvfølgelig ønsker en kafeeier at besøkende skal bestille noe annet enn vann da de ikke tjener noe på vann. En kafeeier må tenke på bedriften sin, det er ikke hans/hennes ansvar å være bekymret for at noen ammende damer kjøper brus og drikker det. Deres ansvar er å få kundene til å faktisk bruker penger når de besøker kafeen. Forøvrig så er barselsgrupper et sant mareritt og de burde holde seg hjemme og ikke plage andre. Anonymous poster hash: 4156a...100 Men man kan da ikke være sur for at kunden tenker på helsa si og velger sunnere alternativer? Dersom man ikke skal spise og drikke har man ingenting på en kafè å gjøre. ALle oppegående menensker skjønner at kafèen taper penger på en gjest som okkuperer et bord i 4 timer og kjøper 1 (!) smørbrød. Endret 18. august 2015 av overlord
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #21 Skrevet 18. august 2015 Word!!👊 synes rett og slett det nesten blir uhøflig å dra 8-10 stykker(noen kanskje med hylende barn)på en liten intim cafe.... Anonymous poster hash: a4fef...bd3
Luksusdyret Skrevet 18. august 2015 #22 Skrevet 18. august 2015 Veldig gøy med skilt "ikke lov med barnevogn inne" hvis det for eksempel kommer en enslig mor som er veldig sliten og sulten og ikke kan bruke kafeen deres fordi det ikke er lov med barnevogn. Da får dere skaffe vippestoler folk kan låne til barna sine. For øvrig enig med at det er utrolig uting å kjøpe sandwich og sitte med den i fire timer og sperre hele kafeen. Men at de drikker vann og ikke søppel som brus og diverse burde du kanskje bare være glad for? Ingenting sunt med brus når man ammer... Man driver en bedrift fordi man skal tjene penger. Selvfølgelig ønsker en kafeeier at besøkende skal bestille noe annet enn vann da de ikke tjener noe på vann. En kafeeier må tenke på bedriften sin, det er ikke hans/hennes ansvar å være bekymret for at noen ammende damer kjøper brus og drikker det. Deres ansvar er å få kundene til å faktisk bruker penger når de besøker kafeen. Forøvrig så er barselsgrupper et sant mareritt og de burde holde seg hjemme og ikke plage andre. Anonymous poster hash: 4156a...100 Men man kan da ikke være sur for at kunden tenker på helsa si og velger sunnere alternativer? Dersom man ikke skal spise og drikke har man ingenting på en kafè å gjøre. ALle oppegående menensker skjønner at kafèen taper penger på en gjest som okkuperer et bord i 4 timer og kjøper 1 (!) smørbrød. Er som sagt enig der, men ikke at HI er betuttet over at kundene bestilte vann istedet for brus.
overlord Skrevet 18. august 2015 #23 Skrevet 18. august 2015 Veldig gøy med skilt "ikke lov med barnevogn inne" hvis det for eksempel kommer en enslig mor som er veldig sliten og sulten og ikke kan bruke kafeen deres fordi det ikke er lov med barnevogn. Da får dere skaffe vippestoler folk kan låne til barna sine. For øvrig enig med at det er utrolig uting å kjøpe sandwich og sitte med den i fire timer og sperre hele kafeen. Men at de drikker vann og ikke søppel som brus og diverse burde du kanskje bare være glad for? Ingenting sunt med brus når man ammer... Man driver en bedrift fordi man skal tjene penger. Selvfølgelig ønsker en kafeeier at besøkende skal bestille noe annet enn vann da de ikke tjener noe på vann. En kafeeier må tenke på bedriften sin, det er ikke hans/hennes ansvar å være bekymret for at noen ammende damer kjøper brus og drikker det. Deres ansvar er å få kundene til å faktisk bruker penger når de besøker kafeen. Forøvrig så er barselsgrupper et sant mareritt og de burde holde seg hjemme og ikke plage andre. Anonymous poster hash: 4156a...100 Men man kan da ikke være sur for at kunden tenker på helsa si og velger sunnere alternativer? Dersom man ikke skal spise og drikke har man ingenting på en kafè å gjøre. ALle oppegående menensker skjønner at kafèen taper penger på en gjest som okkuperer et bord i 4 timer og kjøper 1 (!) smørbrød. Er som sagt enig der, men ikke at HI er betuttet over at kundene bestilte vann istedet for brus. Skrev hun noe om brus? Hun skrev at de bestilte vann. Jeg bestiller også vann på kafè, men også en cappuchino eller en latte. Eller noen ganger en smoothie eller ferskpresset juice.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #24 Skrevet 18. august 2015 Veldig gøy med skilt "ikke lov med barnevogn inne" hvis det for eksempel kommer en enslig mor som er veldig sliten og sulten og ikke kan bruke kafeen deres fordi det ikke er lov med barnevogn. Da får dere skaffe vippestoler folk kan låne til barna sine. For øvrig enig med at det er utrolig uting å kjøpe sandwich og sitte med den i fire timer og sperre hele kafeen. Men at de drikker vann og ikke søppel som brus og diverse burde du kanskje bare være glad for? Ingenting sunt med brus når man ammer... Man driver en bedrift fordi man skal tjene penger. Selvfølgelig ønsker en kafeeier at besøkende skal bestille noe annet enn vann da de ikke tjener noe på vann. En kafeeier må tenke på bedriften sin, det er ikke hans/hennes ansvar å være bekymret for at noen ammende damer kjøper brus og drikker det. Deres ansvar er å få kundene til å faktisk bruker penger når de besøker kafeen. Forøvrig så er barselsgrupper et sant mareritt og de burde holde seg hjemme og ikke plage andre. Anonymous poster hash: 4156a...100 Gratulerer med dagens mest latterlige innlegg! Anonymous poster hash: b1d3a...5a2 Tuller du??? Eller siterte du feil? Selvfølgelig vil ikke en kafeeier at bordene skal okkuperes av en stor gjeng som kjøper lite, tar mye plass, og tror at de "kan gjøre som de vil". Greit at de har gode marginer på en kaffe, men dersom ingen kjøper, tjener de jo ingenting. HI, kan du lage skilt hvor du viser til hensyn av brannsikkerhet? Kan du eventuelt ta kontakt med lokalavis først og vise til "problem med barselgrupper" (lokalaviser hungrige på stoff er ofte positive til de som tar kontakt ) Og til deg som sa at " det er bra at de drikker vann" ja, for dem er det det, men ikke for den stakkars kafeeieren som prøver å skape lønn for seg selv og sine ansatte! Anonymous poster hash: 026bc...6c7
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #25 Skrevet 18. august 2015 Jeg reiser ikke på kaféer som nekter vogn inne. Jeg lar ikke en sovende baby ligge ubevoktet i vogna mitt i sentrum, noen som vil være tilfelle dersom vogna må stå igjen ute. Her vi bor er vi heldige med å ha en kafé som har barnevognparkering innendørs i en krok ved inngangen. Og fra de fleste bordene i lokalet kan du både se vogna og høre babyen om den våkner. Det mener jeg er den beste løsningen hvis du ønsker å drive en barne og familie vennlig kafé. Selv hadde vi kun de første barseltreffa på kafé før vi gikk over til å rullerer på å være hjemme hos hverandre. Vi syntes det var mye korsligere og ikke minst enklere. Og knøtta var ikke store før de likte å ligge i en ring på gulvet å se på hverandre. Anonymous poster hash: 32dc7...48a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå