Gå til innhold

Hva skjer med katten min?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 7 år og kastrert

Han har alltid vært skvetten av seg.

Nå plutselig kommer han ikke hjem, vil bare være ute under busker og greiner..

Han virker ikke syk og han er ikke skadet...

 

Hva skal jeg gjøre?

Kan han ha blitt skremt ?

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en 2 år gammel katt som er blitt helt lik. Hun vil bare inn for å spise og så ut igjen, hele dagen. Kan være noen instinkter som er der.

Skrevet

Det var det han gjorde før,kom innom for å spise.

Men nå gjør han ikke det lengre. Har vært ute i 6 dager nå...

 

Blir så redd og sliten av det

 

Noen flere som vet noe?

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Det har ikke skjedd noen endringer hos dere innendørs? Kan ha blitt skremt,kommer den inn for å spise da? Vil den få kos av deg? Min ene katt bor frivillig ute hele sommeren, kommer kun inn for å spise.

Skrevet

Vi var på ferie, nærmeste nabo skulle passe.

 

Vi tror den er blitt skremt av noen nye naboer,de har 2 svære hunder og flere katter.

Men de bor noen hundre meter fra oss.

 

Er det noe jeg kan gjøre?

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Han kommer ikke lengre hit for å spise.

Jeg skulle gjerne gitt han kos,men han vil jo ikke nærme seg meg 😢😢😢😢

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Det er veldig rart. Hvem passet han når dere var på ferie? Noen dere kjenner godt? Er naboen med hunder i et annet hus?

Skrevet

Foreldrene mine i nærmeste nabohuset passet han og har gjort det mange ganger

Dette har jeg aldri opplevd før.

 

De nye naboene bor lengre unna. Ca 150 meter...

 

Ts

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Katter har vel lett for å gjemme seg ved smerte og sykdom. De viser veldig ofte ikke om de er syke selv om de er det.

Men første tanke er at den kansje kan ha tannverk?

Ta en tur til dyrlegen du. Bedre med én gang for mye enn én gang for lite.

Lykke til! ☺

Skrevet

Katter har vel lett for å gjemme seg ved smerte og sykdom. De viser veldig ofte ikke om de er syke selv om de er det.

Men første tanke er at den kansje kan ha tannverk?

Ta en tur til dyrlegen du. Bedre med én gang for mye enn én gang for lite.

Lykke til! ☺

Problemet er jo at jeg ikke får tak i han....

Roper på han,han svarer omtrent ikke.

Når jeg ser han så stikker han av til neste gjemmested

 

Blir utslitt av dette...

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Du må nok prøve å lokke og lure han inn. Kan være skadet. Kanskje noen har vært slemme med han. Om du ikke får det til, lån en felle.

Skrevet

Ok. Dén er kinkig!!!

Kan du lokke med noe da? Mat, leker, noe den er trygg på? Genseren din inne i et bur?

Ellers så vet jeg neimen ikke....

Skal prøve å vri hjernen..... kansje noen andre vet?

Ringe dyrlegen og spørre i morra? Kansje dem har ett godt råd?

Skrevet

Tusen takk dere.

Har ringt 2 dyrleger

Ringt mat tilsynet også

 

Jeg har og ropt på han mange mange ganger. Leitet over alt. Prøvd med yngslings maten.

 

Får ikke sove om nettene for tiden

 

Jeg kan vell ikke gjøre mer 😢😢

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Har to pusekatter, de vil helst være ute på denne tiden av året. Fra midt på sommeren til litt utpå høsten er de såvidt innom huset. Den ene katta har okupert en krukke jeg har med jordbærplanter og en busk i. Eller jordbærplanter er det ikke helt lenger for de er helt flatklemte. Den andre vil helst ligge i drivhuset omdagen. Den klarer å åpne døra, men ikke lukke den opp igjen så jeg vurdererr å sette inn katteluke der.

 

Om en stund kommer de inn igjen. Nytter ikke å mase på de har jeg erfart, de kommer når de er klare for å kose seg på sofaen igjen. Nå har de vært inne litt for å kose med ett sykt barn, virker som de har vaktordning med å passe på. De kommer og avløser hverander etter noen timer.

 

Anonymous poster hash: 61f95...434

Skrevet

Har to pusekatter, de vil helst være ute på denne tiden av året. Fra midt på sommeren til litt utpå høsten er de såvidt innom huset. Den ene katta har okupert en krukke jeg har med jordbærplanter og en busk i. Eller jordbærplanter er det ikke helt lenger for de er helt flatklemte. Den andre vil helst ligge i drivhuset omdagen. Den klarer å åpne døra, men ikke lukke den opp igjen så jeg vurdererr å sette inn katteluke der.

 

Om en stund kommer de inn igjen. Nytter ikke å mase på de har jeg erfart, de kommer når de er klare for å kose seg på sofaen igjen. Nå har de vært inne litt for å kose med ett sykt barn, virker som de har vaktordning med å passe på. De kommer og avløser hverander etter noen timer.

 

Anonymous poster hash: 61f95...434

Min katt har aldri oppført seg sånn som jeg skriver om i tråden... Merkelig 😢😢😢

Hi

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Du må ikke gi deg... det er tydelig noe som har skjedd, og han trenger hjelp. Hva sa dyrlegen da?

Skrevet

Du må ikke gi deg... det er tydelig noe som har skjedd, og han trenger hjelp. Hva sa dyrlegen da?

Dyrlegen sier at jeg må få tak i han.

Jeg leiter og roper på han.

Skal ut igjen snart... Håper jeg finner han

 

Er så glad i han

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Høres virkelig ut som om noen har vært slemme med han, slik at han er skremt fra kontakt med mennesker! Du MÅ få tak i han stakkar, og steng han inne ii huset ditt til han er fortrolig med deg igjen. Dette er ikke bra. Du får lånt kattefelle hos veterinæren.



Anonymous poster hash: 23762...ea4
Skrevet

 

Høres virkelig ut som om noen har vært slemme med han, slik at han er skremt fra kontakt med mennesker! Du MÅ få tak i han stakkar, og steng han inne ii huset ditt til han er fortrolig med deg igjen. Dette er ikke bra. Du får lånt kattefelle hos veterinæren.

 

Anonymous poster hash: 23762...ea4

Ingen som kunne låne meg kattefelle 😢

Skal prøve dyrebeskyttelsen i dag,selv om dyrlegen sa at de ikke kunne hjelpe

 

Takk for alle svar 😚

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Lykke til. Han trenger å få hjelp til å bli trygg igjen.

Skrevet

I dag kom han hjem i huset sitt som han har stående rett utenfor inngangs døren 💙💙💙💙

 

Men han tørr ikke å gå ut av det.

Jeg sitter med han og har funnet mat og drikke til han

 

Er vell ikke mer jeg kan gjøre?

 

Ts 💙💙💟💟💟

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

I dag kom han hjem i huset sitt som han har stående rett utenfor inngangs døren

 

Men han tørr ikke å gå ut av det.

Jeg sitter med han og har funnet mat og drikke til han

 

Er vell ikke mer jeg kan gjøre?

 

Ts

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

 

Da får du ham inn i et bur og får ham til dyrlegen for en fullsjekk.

Skrevet

Ja da må du få fanget han og tatt han med inn. Få han inn i ett bur så fort som mulig å kjøre til veterinær for en sjekk. Evnt om du får vet til å komme hjem til deg. Men han må ikke få komme ut igjen om du får han innendørs nå.

Skrevet

Nå gikk han frivillig inn i huset.

Nå skal jeg prøve å få den inn i et bur.

Vet ikke om jeg klarer det

 

Anonymous poster hash: 61e86...92c

Skrevet

Det klarer du. Hold han mellom bena dine og rygg han inn i buret, funker alltid veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...