Gå til innhold

Er dette frekt eller hyggelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Bomsi ❤
Skrevet

Ja slike som meg som har beina litt plantet på jorda mener du og ikke lar meg vippe av pinnen over kjønnsforskjellene? Er klar over at det er poppis for mange å late som disse forskjellene ikke eksisterer. Er enig i at ungene kan få velge farge selv, men jeg synes fortsatt ikke at det er frekt av hi å tenke tanken at kanskje denne jenta kunne få den jentesekken. Her er måten det blir gjort på viktig selvfølgelig så det ikke blir oppfattet som uhøflig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja slike som meg som har beina litt plantet på jorda mener du og ikke lar meg vippe av pinnen over kjønnsforskjellene? Er klar over at det er poppis for mange å late som disse forskjellene ikke eksisterer. Er enig i at ungene kan få velge farge selv, men jeg synes fortsatt ikke at det er frekt av hi å tenke tanken at kanskje denne jenta kunne få den jentesekken. Her er måten det blir gjort på viktig selvfølgelig så det ikke blir oppfattet som uhøflig

Er ingenting som heter jentesekk og guttesekk

Skrevet

Eller av deg å tenke at hun ikke vil ha blå sekk, eller at blå er guttefarge?

Anonymous poster hash: a377d...c96

Gjest Bomsi ❤
Skrevet

Om jenta ønsker å beholde guttesekken så er det jo helt i orden. Hva er problemet?

Herregud, det er ingenting som heter "guttesekk". Støtter anonym over her som påpeker at det kommer utelukkende ufornuftige kommentarer fra din kant. Du har gjort deg ganske bemerket med svarene dine, og ikke på en god måte.

Anonymous poster hash: a9a46...965

Jeg har svart på EN annen tråd her inne tidligere, og har gjort meg sååååå bemerket mener du? Javel.

Skrevet

Om jenta ønsker å beholde guttesekken så er det jo helt i orden. Hva er problemet?

Herregud, det er ingenting som heter "guttesekk". Støtter anonym over her som påpeker at det kommer utelukkende ufornuftige kommentarer fra din kant. Du har gjort deg ganske bemerket med svarene dine, og ikke på en god måte.

Jeg har svart på EN annen tråd her inne tidligere, og har gjort meg sååååå bemerket mener du? Javel.

Du har nå 19 innlegg da, så litt har du svart på. Jeg har og lagt merke til deg

Anonymous poster hash: 95293...d73

Skrevet

Burde kanskje ha skrevet det, men sekken til jenta er ganske slitt, så er ikke en sekk hun selv har valgt. Det er mønster av biler og den er blå og svart.

Hi

Anonymous poster hash: ca000...a58

Skrevet

Jeg la dessverre også merke til deg der.

Rammene rundt ditt åndsliv begrenser deg nok en god del, skal man bedømme utifra de meningene du flagger i begge tråder.

Anonymous poster hash: 6d541...50f

Skrevet

Vel min 5 klassing har blå sekk og valgte det selv i 4.klasse. og ja hun er jente 😊 stilen hennes ellers er veldig feminin.

Skader vel ikke å spørre men da holder vel med å spørre jenta selv.

Anonymous poster hash: a6e5f...82a

Skrevet

Blå var yndlingsfargen min, og jeg hadde blå sekk. Dette var før de begynte å slenge på prinsesser og biler og alt mulig for å gjøre ting til barn mer "jentete" eller "guttete". (Og dermed ikke like lett å arve mellom søsken av ulikt kjønn, så kjøper folk som har råd til det nytt.)

Jeg var kjempefornøyd med sekken min, men hadde nok blitt lei meg hvis noen påstod det var en guttesekk, for jeg var bevisst at jeg var jente.

Anonymous poster hash: ce4d5...6bf

Skrevet

Kjønnsforskjeller eksisterer. Er det noen som nektet for det?

Det påpekes bare at det er unødvendig å lage nye som ikke eksisterer, eks. Guttesekk

Anonymous poster hash: a586d...365

Gjest Bomsi ❤
Skrevet

Så du mener det ikke finnes jentesekker og guttesekker eller jenteting og gutteting? Tror du produsentene av disse varene også tenker at de skal være kjønnsnøytrale når de produserer dem?

Nei, jeg skulle ønske at flere av tingene faktisk var kjønnsnøytrale slik at søsken lettere kunne arve av hverandre, tenker da spesielt på dyrere ting som sykkel, ski osv. Aaaaaaalt som produseres til barn er enten til gutt eller jente.

Jenta mi har faktisk blå skolesekk, men det er allikevel absolutt i aller høyeste grad en "jentesekk"

Jeg elsker at det er litt forskjell på jente og gutt. Jeg elsker at menn er menn og kvinner er kvinner. Takk og lov for at vi er ulike.

Samtidig synes jeg dette med blå og rosa tar helt overhånd, så ja takk til flere ting som ikke er myntet på et bestemt kjønn.

Skrevet

Så du mener det ikke finnes jentesekker og guttesekker eller jenteting og gutteting? Tror du produsentene av disse varene også tenker at de skal være kjønnsnøytrale når de produserer dem?

Nei, jeg skulle ønske at flere av tingene faktisk var kjønnsnøytrale slik at søsken lettere kunne arve av hverandre, tenker da spesielt på dyrere ting som sykkel, ski osv. Aaaaaaalt som produseres til barn er enten til gutt eller jente.

Jenta mi har faktisk blå skolesekk, men det er allikevel absolutt i aller høyeste grad en "jentesekk"

Jeg elsker at det er litt forskjell på jente og gutt. Jeg elsker at menn er menn og kvinner er kvinner. Takk og lov for at vi er ulike.

Samtidig synes jeg dette med blå og rosa tar helt overhånd, så ja takk til flere ting som ikke er myntet på et bestemt kjønn.

Det er definitivt laget ting myntet på bestemt kjønn, men det å omtale det som gutteting og Jenteting er jo med på å skape forskjellene. Kan vi ikke bare si blå og rosa sekk?

Skrevet

Det er definitivt laget ting myntet på bestemt kjønn, men det å omtale det som gutteting og Jenteting er jo med på å skape forskjellene. Kan vi ikke bare si blå og rosa sekk?

Skrevet

Tenker det er greit å spørre moren først, i tilfelle det skulle være sånn at jenta faktisk liker den blå sekken. Min umiddelbare tanke er at de har måttet ta det de fikk og ikke hadde råd til å kjøpe ny (siden den var slitt), og da er det, statistisk sett, ganske stor sjanse for at jenta helst ville hatt en mer "jentete" sekk hvis hun kunne velge.

Selv har jeg en gutt som elsker rosa, og hvis noen hadde spurt meg om dette, så hadde jeg sagt at det var hyggelig tenkt, men at han liker rosa og nok helst vil bruke den han har. Er ikke verre enn det. (Men litt greit å unngå å f.eks. spørre ham direkte om han heller vil ha en "guttesekk", for å ikke gi ham inntrykk av at hans valg er feil.)

Anonymous poster hash: 49db3...a46
Skrevet

Sekken er jo ikke kjøpt til denne jenta, så hun har nok ikke valgt den selv. Har også masse klær jeg kunne tenkt meg å gi henne. Kan jo spørre om de vil arve klær siden de nettopp har kommet og så legge sekken sammen med klærne og bare si at jeg hadde en sekk også som de kan bruke hvis de vil.

Hi

Skrevet

Frekt! Veldig frekt!!

Anonymous poster hash: 78582...c35

Enig, og på flere måter:

1. Du signaliserer at de ikke har penger til å kjøpe "ordentlig" jentesekk.

2. Du antar at alle jenter er rosa prinsesser og vil "få henne på rett spor" ved å gi henne sekk i "riktig" farge.

3. Du mener at siden de er flyktninger så må de ta til takke med brukt sekk istedet for ny?

Skrevet

Frekt! Veldig frekt!!

Anonymous poster hash: 78582...c35

Enig, og på flere måter:

1. Du signaliserer at de ikke har penger til å kjøpe "ordentlig" jentesekk.

2. Du antar at alle jenter er rosa prinsesser og vil "få henne på rett spor" ved å gi henne sekk i "riktig" farge.

3. Du mener at siden de er flyktninger så må de ta til takke med brukt sekk istedet for ny?

De har jo allerede brukt sekk. Min er mye penere brukt og av en helt annen kvalitet.

Hi

Skrevet

Svar nå bare på HI sitt spørsmål og ikke dra det så langt! HI har nå svart at sekken er slitt, altså er ikke hovedpoenget disse "gutte-" og "jentefargene", men at jenta kanskje heller vil ha en nyere sekk. Dermed kan hun også velge om hun vil ha denne blåe, eller den nye rosa.

Det var et smart forslag HI, det ville jeg så absolutt gjort :) Det blir de nok veldig glade og takknemlige for!!

Gjest Antarctica
Skrevet

Sekken er jo ikke kjøpt til denne jenta, så hun har nok ikke valgt den selv. Har også masse klær jeg kunne tenkt meg å gi henne. Kan jo spørre om de vil arve klær siden de nettopp har kommet og så legge sekken sammen med klærne og bare si at jeg hadde en sekk også som de kan bruke hvis de vil.

Hi

Dét er en annen sak. Fin fremgangsmåte.

Skrevet

Si det til min eldste datter som skal kle seg ut som ninja på karneval istedet for rosa prinsesse, spiller sjakk, kjører scootercross og har ellers karate og fotball som fritidsaktiviteter. Hun går kamp mot gutter som er mye eldre enn henne uten å blunke og er ikke redd for noen ting. Vi har prøvd å melde henne på hesteridning, dans, kor, kjøpe rosa klær (som forblir pent brettet innerst i klesskapet), uten at det har fungert. Hun er jentete i væremåten (litt flørtete, sjenert og spontan) og guttete i tankegangen/interesser. Vi har hatt barnedåp i helga som var, og hun måtte ha på rosa kjole, hun følte seg utilpass og rar. Jeg er også 100 % hetero, har ikke fantasert om jentesex i graviditetene, bare tanken på det gjør at jeg blir dårlig, men jeg skrur på ting med motor, foretrekker å ta øl med gutta fremfor fjaseprat om klær, sminke og annet uinteressant mens man nipper til den fine vinen. Lillesøster ser på storebror og storesøster og forlanger biler og verktøysett å leke med... og vi har barbiedukker i overflod, Hello Kitty sengetøy og diverse annet jentete.

Anonymous poster hash: fc3c8...7d5

Skrevet

Hi

Dét er en annen sak. Fin fremgangsmåte.

Enig med Pashla&pashlingene, det er en god fremgangsmåte!

Skrevet

Det er godt tenkt, synes jeg. Men hadde det vært meg (som var deg) så hadde jeg gitt sekken sammen med noen klær (hvis du har det). Gir du bare sekken så kan det tolkes feil hvis jenta selv ønsker å bruke en blå😄

Anonymous poster hash: 561e4...9d2

Skrevet

Gir du det sammen med klær, så synes jeg det er en fin tanke. Og de blir sikkert glad for det. Jeg jobber som frivillig flyktningguide, og de pleier å bli utrolig takknemlige for det de får brukt. Og de får ikke mye da de kommer hit. Hun ene jeg var guide for, hadde fått en sliten brukt barnevogn, og var så utrolig glad. For før dette hadde hun gått og båret på babyen sin, og dette på vinteren.

Men sånn ellers så hatet min datter fargen rosa på den alderen, alt hun eide skulle helst være mørkeblått. Så rosa sekk hadde vært veldig feil.

Anonymous poster hash: c0bb3...8f0
Skrevet

Stakkars deg Bomsi, du forstår ikke så mye. Er så glad for at jeg er mye likere mannen min enn deg - selv om vi er kvinner begge to 😂😂😂

Anonymous poster hash: cf38a...455

Skrevet

Jeg sitter med samme spørsmål selv.

Gutt i 5 klasse med rosa jakke.

Anonymous poster hash: 02489...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...