Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Jeg er blitt gravid med en mann som blir 48 i samme tid som barnet blir født. Er det uansvarlig av meg å gjennomføre det? Selv er jeg 30. Vi er samboere, og har det bra. Barn var noe vi ikke hadde planer om å få. Hva syntes dere? Anonymous poster hash: 864ba...219
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Har vel ikke så mye å di hvor gammel han er så lenge dere har det bra sammen:-) Anonymous poster hash: 3f0ac...eb3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Ditt valg. Spiller vell ingen rolle hva andre mener om det? Skal folk her inne stemme over om du skal drepe ditt eget barn fordi far er gammel? Anonymous poster hash: 7b314...2e8
LilleVilje Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Det som betyr noe, er jo hvorvidt du og dere faktisk vil ha barnet, ikke hvor gammel mannen din er...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Det at du synes en mann på 48 er gammel og må spørre her inne hva andre mener om du skal beholde barnet eller ikke, det sier langt mer om deg enn om mannen og hans alder... Håper han er mer moden enn du gir inntrykk av med innlegget ditt. Anonymous poster hash: dc326...afb
<3Barn&Engler<3 Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Vil dere ha barnet? I såfall; kjør på, for all del! Kjenner et par hvor hun var 41 og han var 50 år når de fikk sitt første barn, hadde ingen planer om å få barn, men de beholdt, 2 år etterpå fikk de barn nr to, de ville at ungen skulle få en bror/søster å vokse opp med også Yngste barnet er ca 4,5 år, og far der i huset har så mye energi å gi ungene sine, det er som om de har gjort han yngre for hvert år som går Fint få som leker på samme vis med barna sine, som han gjør ute blant folk, han er ikke sen med å leke hest for ungene (krabbe rundt i gresset/på lekeplassen) osv osv
<3Barn&Engler<3 Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Det at du synes en mann på 48 er gammel og må spørre her inne hva andre mener om du skal beholde barnet eller ikke, det sier langt mer om deg enn om mannen og hans alder... Håper han er mer moden enn du gir inntrykk av med innlegget ditt. Anonymous poster hash: dc326...afb Kan faktisk forstå tankene til HI litt, alt for ofte har jeg sett unger med eldre foreldre blitt diskutert, hadde en i klassen over meg når jeg gikk på barneskolen, far der var over 60 år, det var en god del snakk om dette, spesielt blant de voksene. Å ungene tok jo etter, startet å oppføre seg som om han ikke var noen de ville henge med, fordi faren hans var "for gammel". Det er trist når det er slik :/
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Jeg lurer egentlig også på hvorfor du er sammen med en mann du anser for å være gammel...trist! Anonymous poster hash: 2bac1...fd2
Gjest Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Gammel? Virkelig? Hvis du er av den oppfattning selv, så hadde jeg nok revurdert forholdet i stedet.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #10 Skrevet 17. august 2015 Det at du synes en mann på 48 er gammel og må spørre her inne hva andre mener om du skal beholde barnet eller ikke, det sier langt mer om deg enn om mannen og hans alder... Håper han er mer moden enn du gir inntrykk av med innlegget ditt. Anonymous poster hash: dc326...afb Kan faktisk forstå tankene til HI litt, alt for ofte har jeg sett unger med eldre foreldre blitt diskutert, hadde en i klassen over meg når jeg gikk på barneskolen, far der var over 60 år, det var en god del snakk om dette, spesielt blant de voksene. Å ungene tok jo etter, startet å oppføre seg som om han ikke var noen de ville henge med, fordi faren hans var "for gammel". Det er trist når det er slik :/ Sorry, men det sier jo MYE om de "voksne"!! Her er det vanlig med både unge og eldre foreldre, takk og pris for det! Vi lærer barna våre at ALLE er forskjellige, og at alle liker forskjellige ting og at alt er like rett og like viktig! Anonymous poster hash: 2bac1...fd2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #11 Skrevet 17. august 2015 Jeg lurer egentlig også på hvorfor du er sammen med en mann du anser for å være gammel...trist! Anonymous poster hash: 2bac1...fd2 Kanskje HI LIKER gamle menn, som er 15-20 år eldre enn seg, vurdert den eller Er en viss forskjell på å anse noen "for gammel" og "for gammel til å få sitt første barn".. HI: Er helsen hans god? Er han fortsatt aktiv og har nok energi? Ønsker dere dere barnet? Har det noe å si hva andre måtte mene om saken? Kanskje barnet vil trives med voksene foreldre? Kanskje folk ikke vil anse mannen din som gammel i det heletatt, i forhold til at det er hans første barn? Anonymous poster hash: 09967...cfc
<3Barn&Engler<3 Skrevet 17. august 2015 #12 Skrevet 17. august 2015 Det at du synes en mann på 48 er gammel og må spørre her inne hva andre mener om du skal beholde barnet eller ikke, det sier langt mer om deg enn om mannen og hans alder... Håper han er mer moden enn du gir inntrykk av med innlegget ditt. Anonymous poster hash: dc326...afb Kan faktisk forstå tankene til HI litt, alt for ofte har jeg sett unger med eldre foreldre blitt diskutert, hadde en i klassen over meg når jeg gikk på barneskolen, far der var over 60 år, det var en god del snakk om dette, spesielt blant de voksene. Å ungene tok jo etter, startet å oppføre seg som om han ikke var noen de ville henge med, fordi faren hans var "for gammel". Det er trist når det er slik :/ Sorry, men det sier jo MYE om de "voksne"!! Her er det vanlig med både unge og eldre foreldre, takk og pris for det! Vi lærer barna våre at ALLE er forskjellige, og at alle liker forskjellige ting og at alt er like rett og like viktig! Anonymous poster hash: 2bac1...fd2 Ja, nettopp, og nå vet vi ikke hvordan HI bor, om hun bor et sted hvor det å få barn i 30-50 årene er innen normalen, eller om hun bor et sted hvor "alle" mener man er "for gammel" når man bikker 35. Stor forskjell rundt om dessverre, og det blir oftest så den uskyldige parten (ungene og dens foreldre) som får gjennomgå pga slik oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #13 Skrevet 17. august 2015 Er barnet ønsket? Anonymous poster hash: 35cb1...1b2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #14 Skrevet 17. august 2015 Jeg lurer egentlig også på hvorfor du er sammen med en mann du anser for å være gammel...trist!Anonymous poster hash: 2bac1...fd2 Kanskje HI LIKER gamle menn, som er 15-20 år eldre enn seg, vurdert den eller ;)Er en viss forskjell på å anse noen "for gammel" og "for gammel til å få sitt første barn".. HI: Er helsen hans god? Er han fortsatt aktiv og har nok energi? Ønsker dere dere barnet? Har det noe å si hva andre måtte mene om saken? Kanskje barnet vil trives med voksene foreldre? Kanskje folk ikke vil anse mannen din som gammel i det heletatt, i forhold til at det er hans første barn? Anonymous poster hash: 09967...cfc Djiiizes... Antar at hun LIKER mannen siden hun bor sammen med ham.... Meeeen les overskriften du! Anonymous poster hash: 2bac1...fd2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #15 Skrevet 17. august 2015 Jeg lurer egentlig også på hvorfor du er sammen med en mann du anser for å være gammel...trist!Anonymous poster hash: 2bac1...fd2 Kanskje HI LIKER gamle menn, som er 15-20 år eldre enn seg, vurdert den eller ;)Er en viss forskjell på å anse noen "for gammel" og "for gammel til å få sitt første barn".. HI: Er helsen hans god? Er han fortsatt aktiv og har nok energi? Ønsker dere dere barnet? Har det noe å si hva andre måtte mene om saken? Kanskje barnet vil trives med voksene foreldre? Kanskje folk ikke vil anse mannen din som gammel i det heletatt, i forhold til at det er hans første barn? Anonymous poster hash: 09967...cfc Djiiizes... Antar at hun LIKER mannen siden hun bor sammen med ham.... Meeeen les overskriften du! Anonymous poster hash: 2bac1...fd2 hallloooo! Dette er dib, så å faktisk lese OG å prøve å sette seg inn i hva hovedinnlegger sier/spør etter er heeeelt uvesentlig! Myye bedre å kunne spre eder og galle og å oppføre seg som noen reale fitter istedet! Anonymous poster hash: 35cb1...1b2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #16 Skrevet 17. august 2015 Jeg lurer egentlig også på hvorfor du er sammen med en mann du anser for å være gammel...trist!Anonymous poster hash: 2bac1...fd2 Kanskje HI LIKER gamle menn, som er 15-20 år eldre enn seg, vurdert den eller ;)Er en viss forskjell på å anse noen "for gammel" og "for gammel til å få sitt første barn".. HI: Er helsen hans god? Er han fortsatt aktiv og har nok energi? Ønsker dere dere barnet? Har det noe å si hva andre måtte mene om saken? Kanskje barnet vil trives med voksene foreldre? Kanskje folk ikke vil anse mannen din som gammel i det heletatt, i forhold til at det er hans første barn? Anonymous poster hash: 09967...cfc Djiiizes... Antar at hun LIKER mannen siden hun bor sammen med ham.... Meeeen les overskriften du! Anonymous poster hash: 2bac1...fd2 hallloooo! Dette er dib, så å faktisk lese OG å prøve å sette seg inn i hva hovedinnlegger sier/spør etter er heeeelt uvesentlig! Myye bedre å kunne spre eder og galle og å oppføre seg som noen reale fitter istedet! Anonymous poster hash: 35cb1...1b2 Virkelig?? ÆSJ!! Anonymous poster hash: 2bac1...fd2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #17 Skrevet 17. august 2015 Jeg lurer egentlig også på hvorfor du er sammen med en mann du anser for å være gammel...trist!Anonymous poster hash: 2bac1...fd2 Kanskje HI LIKER gamle menn, som er 15-20 år eldre enn seg, vurdert den eller ;)Er en viss forskjell på å anse noen "for gammel" og "for gammel til å få sitt første barn".. HI: Er helsen hans god? Er han fortsatt aktiv og har nok energi? Ønsker dere dere barnet? Har det noe å si hva andre måtte mene om saken? Kanskje barnet vil trives med voksene foreldre? Kanskje folk ikke vil anse mannen din som gammel i det heletatt, i forhold til at det er hans første barn? Anonymous poster hash: 09967...cfc Djiiizes... Antar at hun LIKER mannen siden hun bor sammen med ham.... Meeeen les overskriften du! Anonymous poster hash: 2bac1...fd2 Leste overskriften jeg, men jeg leste også resten av hovedinnlegget, og ga respons på det i sin helhet. Bedre enn å dra den oppførselen di gjør her. Anonymous poster hash: 09967...cfc
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #18 Skrevet 17. august 2015 Hi her. Selvsagt liker jeg mannen min! Men jeg hadde også en elev i parallellklassen min på skolen, som faktisk ble utstøtt av de andre guttene fordi faren hans var "gammel". Da jeg traff min mann, så bestemte jeg meg for at jeg ønsket han, og derfor så på muligheten for å få barn som et alternativ jeg måtte velge bort. Av hensyn til barnet. Han er super sprek, og jeg er ikke i tvil om at han kommer til å takle rollen bra. Er bare redd for at det vil være en påkjenning for barnet. Faren blir jo pensjonist mens barnet fortsatt er tenåring. Barnet vil absolutt være både elsket og ønsket. Anonymous poster hash: 864ba...219
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #19 Skrevet 17. august 2015 Kjenner til en far som er pensjonist og pappa til tre barn i førskolealder. Er jo unektelig spesielt, men enn så lenge lider ikke barna noen nød ser det ut som.... Anonymous poster hash: 67e5a...d98
Gjest Antarctica Skrevet 17. august 2015 #20 Skrevet 17. august 2015 Til lykke med svangerskap! Alt det beste til den lille familien, både til ung og gammel 😃😃😃
Roheryn Skrevet 17. august 2015 #21 Skrevet 17. august 2015 48 er jo ingen alder... sitter her med min to dager gamle sønn i armkroken, og faren hans er 61. Verdens beste pappa for alle mine/dine/våre, og slett ikke gammel. Joda, han blir sikkert gammel i løpet av oppveksten til ungene - men jeg er jo ung og sprek. Og jeg tror ikke noen av barna ville vært ham foruten ❤
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #22 Skrevet 17. august 2015 Hvis dere ønsker barnet, så håper jeg dere ikke lar alderen veie for tungt. Min mann har gamle foreldre, men har aldri manglet noe i sin oppvekst. Ikke opplevd mobbing for dette heller. av og til har han kanskje ønsket yngre foreldre, men han ønsker jo aldri at han ikke hadde vært født... Dessuten... Hvem har vel perfekte foreldre? Høy alder er vel ikke den verste egenskapen en forelder kan ha Anonymous poster hash: 74da5...e69
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #23 Skrevet 17. august 2015 Tusen takk for svar alle sammen ❤ Anonymous poster hash: 864ba...219
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #24 Skrevet 17. august 2015 Oi da. Hva skal vi si her i huset vi var begge 42 år da lillemor kom sikkert mange som synes vi er gamle, og det er jo sant men i mine øyne så er vi ikke for gamle og det er en vesentlig forskjell. Jeg er iallefall veldig glad for at vi valgte å få henne til tross for vår alder lykke til! Anonymous poster hash: 6ded8...250
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #25 Skrevet 17. august 2015 De fleste steder nå er det vanlig med foreldre i alle aldre. Ettersom gjennomsnittsalderen for førstegangsfødene har steget og det i tillegg er vanligere å gå fra hverandre og stifte familie igjen er det flere som blir født av foreldre som er i 40 årene (eldre også for mannen sin del).Hvis barnet er ønsket og dere har ressurser til å ta vare på det så synes jeg ikke det er god nok grunn å avbryte svangerskapet at noen andre kanskje synes at far er gammel. Det er jo ikke sikkert noe reagerer på dette i det hele tatt. For dette barnet er det bare to alternativ - å bli født med deg og din mann som foreldre eller ikke bli født i det hele tatt. Anonymous poster hash: 2d058...743
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå