Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #26 Skrevet 15. august 2015 Provosert? Nei, på ingen måte. Men jeg innrømmer at jeg tenker at mange av de ikke aner hva de går glipp av. Anonymous poster hash: 00627...2c2
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #27 Skrevet 15. august 2015 Skjønner godt, jeg ville egentlig ikke har barn selv da jeg var yngre. Var mannen min som fikk meg å endre mening, men hadde jeg funnet en mann med samme innstilling som meg hadde jeg nok forblitt barnløs. Man vet ikke hva man går glipp av, uten barn vil man aldri skjønne hva det innebærer å ha barn. Eneste jeg mener frivillig barnløse burde ikke si er at barna er en pest og en plage, barn er faktisk helt nødvendig for et samfunn, og hadde flere gjort som dem og ikke fått unger hadde de ikke fått noen pensjon, ingen helseytelser, ingen eldreomsorg. Sånn sett burde de hatt litt respekt for dem som tar seg av drittjobben de ikke ønsker selv. Anonymous poster hash: 9833f...95f
Chl85 Skrevet 15. august 2015 #28 Skrevet 15. august 2015 Nei blir ikke provosert over at folk velger annerledes enn meg... Men blir provosert når det er snakk om egoismen vi som foreldre innehar, og tomme argumenter om at frivillige barnløse gjør oss alle andre en tjeneste grunnet miljøet... Altså de gjør det liksom ikke av egoisme. Har til gode å møte et menneske som ikke er ego i større eller mindre grad( mener ikke noe negativt med det), men uselviskhet er virkelig ikke forbeholdt frivillig barnløse. Samme med argumentet om forbruk..... Har enda ikke møtt en eneste frivillig barnløs som har valgt å ikke få barn grunnet miljøet/overbefolkning. De bruker argumentene, men det er ingen tyngde bak de. Jeg ser ikke at de bruker halve lønna si på klimakvoter/organisasjoner som fremmer miljø, eller kun kjøper klær brukt, er veganer, spiser økologisk eller andre gode intensjoner. Vil ha en ærlig mening... At de velger å ikke få barn fordi de setter pris på seg selv, vil bruke sin arbeidsinntekt på seg selv osv. Og det er HELT i orden... Helt fair og at ikke alle vil ha barn. Det er ikke for alle og jeg vil tro man blir like lykkelig(på forskjellige måter) uten som med barn.Bare ikke kom med sånn svada om at de blant annet gjør det av miljøhensyn og at de dermed er sååå mye mindre egoister enn folk som får barn. Slenger alltid på det i tillegg når de snakker om sine valg. Et frivillig barnløst par med en årsinntekt på 800.000 vil jo eventuelt bruke det på mer(sannsynlig) flyreiser en den gjennomsnittlige småbarnsfamilien, forbruke mer på luksusvarer osv... Så de er like herlig forbrukere som en familie på 4 med samme årsinntekt?! Klart overbefolkning er noe som kan bli et problem. Men da må holdninger, kulturer og ikke minst utdannelse endres... Og det blir ikke gjort i denne generasjonen, men kanskje neste, eller neste etter der igjen. Er bare så lei av type:" Se så flink jeg er som ikke får barn av hensyn til planeten vår", imens de planlegger storbyferie nummer 4 i New york det året.... Den egentlige grunnen er av egoistiske grunner i likhet med de som vil få/har barn. Har enda ikke møtt en uselvisk person som egentlig har et stort ønske om barn, men som av hensyn til befolkningsproblemer velger bort sitt ønske rundt det... Og i tillegg da forminsker sitt forbruk eller sitt "klima fotspor" nevneverdig i forhold til en familie. Lønna deres går til forbruk som oftes på lik linje som en familie. Men helt ærlig, det provoserer meg ikke når folk velger å ikke få barn... Bare liker ikke den holdningen med at de er mindre egosister enn oss som velger å få barn. Fra en egoist til en annen liksom He he
magica fra tryll Skrevet 15. august 2015 #29 Skrevet 15. august 2015 Prvosert? Nei! Men at man ikke kan føle seg fri med barn er bare tull. Jeg er 48 år og har frivillig valgt å få 6 barn i alderen 4- 23 år. Har aldri følt meg mer fri! Frihet har ingenting med barn eller ikke barn å gjøre egentlig.....
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #30 Skrevet 15. august 2015 Hvorfor skal det provosere meg? Deres valg ikke mitt. Det er bedre å velge å ikke få barn om man vil det enn å få barn man ikke ønsker. Jeg har selv en venn som aldri vil ha barn. Han sier selv at han er for egoistisk å han vil ikke ha alt ansvaret som følger med. Ikke alle som passer som foreldre 😊 Anonymous poster hash: 9b883...965
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #31 Skrevet 15. august 2015 Jeg blir SVÆR provosert over de som får barn som absolutt ikke burde hatt barn. All respekt til de som får barn de klarer å ta seg av, og all respekt til de som ikke får barn av ulike årsaker (frivillige barnløse). Men må si jeg stusser litt over foreningen(?) best uten barn, hva er det? Noen har det best uten barn, noen har det best MED barn, det er ingen konkurranse. Anonymous poster hash: 49734...398
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #32 Skrevet 15. august 2015 Prvosert? Nei! Men at man ikke kan føle seg fri med barn er bare tull. Jeg er 48 år og har frivillig valgt å få 6 barn i alderen 4- 23 år. Har aldri følt meg mer fri! Frihet har ingenting med barn eller ikke barn å gjøre egentlig..... Litt enig og litt uenig. At det ikke har noe med barn eller ikke barn å gjøre er vel ikke helt riktig... Anonymous poster hash: 49734...398
magica fra tryll Skrevet 15. august 2015 #33 Skrevet 15. august 2015 Prvosert? Nei! Men at man ikke kan føle seg fri med barn er bare tull. Jeg er 48 år og har frivillig valgt å få 6 barn i alderen 4- 23 år. Har aldri følt meg mer fri! Frihet har ingenting med barn eller ikke barn å gjøre egentlig..... Litt enig og litt uenig. At det ikke har noe med barn eller ikke barn å gjøre er vel ikke helt riktig... Anonymous poster hash: 49734...398 Frihet er for meg følelsen av at alt jeg har i livet mitt er frivillig valgt av meg. Sånn sett er frihet en indre følelse, og ikke avhengig av ytre omstendigheter. Men vi har jo alle vår forestilling av hva frihet er.....
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #34 Skrevet 15. august 2015 Nei, jeg blir ikke provosert. Men jeg synes litt synd på dem. De går glipp av en dimensjon i livet. Å gå gravid og å føde er en stor opplevelse som jeg unner alle å oppleve. Anonymous poster hash: 53518...129
Gjest Hercule Poirot Skrevet 15. august 2015 #35 Skrevet 15. august 2015 Å ikke få barn, frivillig, er helt greit for meg. Det som provoserer meg, er at helt unge mennesker er bastante på slike meninger. De har så mange fruktbare år igjen, og kan ombestemme seg mange ganger.
magica fra tryll Skrevet 15. august 2015 #36 Skrevet 15. august 2015 -dessuten kan det jo hende det kommer en mann inn i bildet da, som ønsker seg barn over alt i verden....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå