Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #1 Skrevet 15. august 2015 blir du provosert av frivillige barnløse? I såfall hvorfor? Kan ikke skjønne at noen kan ha seg til å mene noe som helst om de som velger å ikke få barn. Syns vel heller det er fornuftig at folk ikke får en hel haug av unger de ikke vil ha. Anonymous poster hash: 0bec1...0e8
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #2 Skrevet 15. august 2015 Hva er det å bli provosert over? Noen ønsker seg barn og noen ønsker seg motorsykkel. Folk er forskjellige. Anonymous poster hash: 9b3e6...355
Superdolly Skrevet 15. august 2015 #3 Skrevet 15. august 2015 Nei, jeg blir ikke provosert. Hvorfor skulle jeg det? Jeg vet likevel, gjennom egen erfaring, at svært mange mennesker mener at de har all verdens rett til å blande seg inn i familieplanleggingen til selv helt perifere bekjente. Jeg er ikke barnløs, men jeg har både for stor aldersforskjell mellom barna og for mange barn. I følge enkelte som slenger med leppa. Jeg har også venninner som har valgt å ikke få barn. Spesielt en av dem sier at hun får utrolig mange kommentarer og spørsmål. Og kler hun seg i noe som er litt "posete" en dag får hun med en gang gratulasjoner og hinting om svangerskap. Jeg mener at jeg - og alle andre - har like liten rett til å mene noe om folks valg angående dette som jeg har til å mene noe om deres valg angående bilmerke, fargen på stueveggene eller sexlivet deres.
Surogvanskelig Skrevet 15. august 2015 #4 Skrevet 15. august 2015 Skjønner ikke hvorfor noen kan la seg provosere over hvordan andre velger å leve livene sine(så lenge man ikke skader andre)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #5 Skrevet 15. august 2015 Media lager ofte saker ut av ingenting. Det er da ikke noe nytt? Det er naivt å tro at media fremstiller sannheten. Anonymous poster hash: ff2e2...7b7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #6 Skrevet 15. august 2015 Det er jo ingenting å bli provosert over. Det er deres valg. Er ikke alle som vil ha barn. Anonymous poster hash: ca517...6d6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #7 Skrevet 15. august 2015 Nei. Men blir provosert over frivillig barnløse som kaster om seg med ukvemsord om barn og foreldre. Det florerer av den type avskum på Kvinneguiden f.eks. Én ting er å velge og ikke få barn, det er helt opp til hver enkelt. En annen ting er når man skal rakke ned på barn og foreldre og ytre hvor mye man hater barn, men elsker hunder. Anonymous poster hash: d6847...ee7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #8 Skrevet 15. august 2015 Nei, jeg blir ikke provosert. Men jeg irriterer meg over slike reportasjer. De er jo med på å gjøre det valget til noe veldig spesielt. Anonymous poster hash: 5457c...fba
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #9 Skrevet 15. august 2015 Nei, det er et personlig valg. Men jeg blir provosert over de av dem som klager over at de må være med å betale for barna vi andre får, som skal ta vare på dem når de blir gamle. Anonymous poster hash: 10a29...0a1
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #10 Skrevet 15. august 2015 Nei, det er et personlig valg. Men jeg blir provosert over de av dem som klager over at de må være med å betale for barna vi andre får, som skal ta vare på dem når de blir gamle. Anonymous poster hash: 10a29...0a1 De som køager på snt skulle blitt fratatt retten til eldreomsorg når de selv blir gamle. Anonymous poster hash: d6847...ee7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #11 Skrevet 15. august 2015 Skjønnet heller ikke hvorfor noen skulle bli provosert av det? Men jeg trekker litt på smilebåndet av hun som er 24 år og ALDRI skal ha barn.. Det kan faktisk endre seg når man bare er 24 år.. Anonymous poster hash: 548f6...4b8
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. august 2015 #12 Skrevet 15. august 2015 Jeg blir sjeldent provosert av andre folks ønsker så lenge det ikke påvirker meg i negativ forstand
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #13 Skrevet 15. august 2015 Deres valg,men smiler også litt over unge som sier dette. Jobbet blant annet med ei som absolutt ikke skulle ha barn. Vel som 38 åring kom den første planlagte og den andre like etter. Kjenner flere slike. Anonymous poster hash: fefe0...34e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #14 Skrevet 15. august 2015 Ikke provosert av valget, står respekt av det men hvorfor skal de ut i mediene. De skal ikke behøve rettferdiggjøre eller forsvare dine valg mer enn de som velger eller ønsker barn. Alle tar egene valg men noen skal fremstå så viktige,det blir litt dumt. Anonymous poster hash: dad78...8df
Jordbærblomst Skrevet 15. august 2015 #15 Skrevet 15. august 2015 Nei jeg driter 100-0 i om mennesker får barn eller ei. Jeg kan godt forstå at folk velger å være barnløse. Ikke noe galt i det, og helt ærlig ville vel planeten hatt godt av færre mennesker. Men å starte en forening som heter "Best uten barn!" blir en smule over kanten for meg. Å lage en kjempereportasje og portrettintervju, blir direkte uinteressant.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #16 Skrevet 15. august 2015 På generell basis så tenker jeg at det å IKKE få barn, ofte er mer gjennomtenkt enn det å FÅ barn... Når det er sagt, så må folk velge selv! Og ingen har vel rett til å synes noe om hva andre velger... Frekt egentlig! Men på den annen side, også på VELDIG generell basis, så er folk altfor unge til å ta en slik beslutning når de er 25!... (det skjer mye i kropp og sjel de neste 10-15 årene...) Anonymous poster hash: fb5b1...77f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #17 Skrevet 15. august 2015 Nei.. Har ei søster som sa det fra hun var 15 år, hun skulle ALDRI ha barn, nå er hun 50 år, og har samme mening, var vanskelig for henne å få gjennom en sterilisering når hun var i slutten av 20 årene, legene mente de ikke kunne gjøre det, fordi hun _kom til_ å angre det. Men det gjorde hun aldri, hun stortrives uten unger, hun har 2 hunder og en mann med samme "forhold" til det som henne, han steriliserte seg som 19 åring. De stortrives slik som de har det, de har med glede ungene våre og broren vår sine unger på besøk, de hadde eldste vår med seg på ferie 1 uke i sommer, og begge ungene 2 uker. Men så er det det: andres unger kan de sende hjem igjen De har ikke noen laaaange utdanninger, eller jobb som krever mange timer pr dag, hun jobber som personlig assistent, han jobber som daglig leder i butikk Anonymous poster hash: 697c6...833
Leirha Skrevet 15. august 2015 #18 Skrevet 15. august 2015 Jeg forstår ikke hvordan en kan la seg provosere av dem som velger å være barnløs, like lite skjønner jeg ikke de som lar seg provosere av de som får mange barn, så lenge de klarer å ta seg av dem på beste vis har ingen noe med det.Men kan bli provosert av holdninger noen har, som at det enten er egoistisk å få barn, egoistisk å ikke få barn, egoistisk å få mange barn..Osv....
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #19 Skrevet 15. august 2015 PROVOSERT???? Har stor respekt for mennesker med god selvinnsikt, dem skulle vi hatt flere av... Anonymous poster hash: 4a10a...505
februarprins2013 Skrevet 15. august 2015 #20 Skrevet 15. august 2015 Aboslutt ikke folk gjør det de føler er best for seg selv
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #21 Skrevet 15. august 2015 Jeg blir ikke provosert, men jeg tenker nok lett at mennesker som IKKE skal ha barn er veldig egoistiske og selvsentrerte og at de går glipp av mye i livet sitt (som barn/familie gir) Anonymous poster hash: c3fab...3fd
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #22 Skrevet 15. august 2015 Nei jeg blir provosert over at enkelte som aldri burde hatt barn får barn. De får gjerne flere barn også.. Anonymous poster hash: 0d75f...286
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #23 Skrevet 15. august 2015 Frivillig stusselige? Nei, det er ikke provoserende. Anonymous poster hash: fe1b8...be3
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #24 Skrevet 15. august 2015 Nei. Men blir provosert over frivillig barnløse som kaster om seg med ukvemsord om barn og foreldre. Det florerer av den type avskum på Kvinneguiden f.eks. Én ting er å velge og ikke få barn, det er helt opp til hver enkelt. En annen ting er når man skal rakke ned på barn og foreldre og ytre hvor mye man hater barn, men elsker hunder. Haha! Er så enig!😂 Anonymous poster hash: d6847...ee7 Anonymous poster hash: ca350...c0b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #25 Skrevet 15. august 2015 Nei, absolutt ikke provosert eller mener de er egoistiske! Med to tette små kjenner jeg hvor mye tid, energi og penger det koster er det fint at de som kjenner at dette ikke passer for dem ikke lar seg "presse" til å få barn fordi det er forventet av de. Selv ville jeg ikke vært denne travle men magiske tiden foruten. Kunne heller ikke falle meg inn å stille spørsmål til barnløse bekjente om deres familieplanlegging. Var selv ufrivillig barnløs i 3 år med fire ufrivillige aborter, men kan ikke huske at noen stilte oss spørsmål vedr barn. For min egen del hadde jeg vanskelig får å se meningen i mitt liv uten barn, men flott at andre tenker anderledes! Anonymous poster hash: fb8e2...d7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå