Hjertefru Skrevet 13. august 2015 #26 Skrevet 13. august 2015 Jeg jobber også 6- ukers turnus og ungene mine hadde en tilsvarende "turnus" på Sfo, sånn at jeg skulle slippe å betale for full plass vi ikke trengte. Funket helt fint, men det var litt jobb å skrive turnusen. Faren er at det blir litt rotete og uoversiktlig; mine ble fex sendt hjem til tomt hus en gang. Ring leder på SFO og spør hvordan du kan gjøre det. Det er nok forskjell fra skole til skole.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #27 Skrevet 13. august 2015 Nå kjenner nok jeg mitt barn bedre enn deg, og mitt barn er veldig sliten etter barnehagen, er de mye inne en dag vil han kun være alene på rommet og orker ikke ha noen rundt seg. Så sånn vi kjenner han nå er det bedre å slippe sfo de dagene han kan det sånn at han får slappe av i fred og ro en liten stund før lekser. Han blir helt utslitt av å ha mange rundt seg om det er barnehage, kjøpesenter, stor strand med mye folk. Og jeg vet at han ikke vil klare å konsentrere seg om lekser uten å få alene tid mellom skole/sfo og lekse tid. Jeg vet tung kan endre seg på ett år, men tror ikke det blir så stor forskjell på det område. Vi får ta det som det kommer, vi bor ikke i Oslo med stor pågang og gjerne ventelister, men en liten by hvor jeg vet det er mulig å få endre størrelse på plassen ved behov. Så skulle det vise seg å bli for rotete for han med noen dager her og der så kan vi endre til full plass. Så nei JEG ser ikke behovet for full plass når han ikke trenger det, og det er fordi JEG tror det vil Være det beste for han og hans behov for å være alene og få ro. Anonymous poster hash: 9a0e1...910
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #28 Skrevet 13. august 2015 Nå kjenner nok jeg mitt barn bedre enn deg, og mitt barn er veldig sliten etter barnehagen, er de mye inne en dag vil han kun være alene på rommet og orker ikke ha noen rundt seg. Så sånn vi kjenner han nå er det bedre å slippe sfo de dagene han kan det sånn at han får slappe av i fred og ro en liten stund før lekser. Han blir helt utslitt av å ha mange rundt seg om det er barnehage, kjøpesenter, stor strand med mye folk. Og jeg vet at han ikke vil klare å konsentrere seg om lekser uten å få alene tid mellom skole/sfo og lekse tid. Jeg vet tung kan endre seg på ett år, men tror ikke det blir så stor forskjell på det område. Vi får ta det som det kommer, vi bor ikke i Oslo med stor pågang og gjerne ventelister, men en liten by hvor jeg vet det er mulig å få endre størrelse på plassen ved behov. Så skulle det vise seg å bli for rotete for han med noen dager her og der så kan vi endre til full plass. Så nei JEG ser ikke behovet for full plass når han ikke trenger det, og det er fordi JEG tror det vil Være det beste for han og hans behov for å være alene og få ro. Anonymous poster hash: 9a0e1...910 Detter svaret var til anno 666 glemte å sitere Anonymous poster hash: 9a0e1...910
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #29 Skrevet 13. august 2015 Deltid sfo er plass kun etter skoletid, ikke morgen. Skal du sjonglere som du ønsker må du ha full plass. Er de fleste av vennene på sfo er det uansett greit å være der litt selv om det ikke er behov for det.Anonymous poster hash: c3c2a...036 Flott at du tar deg tid til å svare, MEN du må sette deg inn i hva du svarer på før du kommer med en "fasit"!! Dette er ulikt fra SFO til SFO. Vi har alltid hatt redusert plass OG turnus. Dette har ikke alle SFO mulighet til, men noen har altså det. Vi leverte turnus fram til jul, og fra jul til vår. Anonymous poster hash: 0b7a1...c3b
Hagla Skrevet 13. august 2015 #30 Skrevet 13. august 2015 Har barn på en liten skole, men i en av landets største byer. På vår skole er sfo åpenfor alle før skoletid, uansett sfo-plass eller ikke. De som har 60% mhar vanligvis faste dager, men de kan byttes dersom det trengs. Her vet jeg tom at noeb har fått følge foreldres turnus i nordsjøen-dvs full plass mens foreldre er ute også fri i foreldre sine fri-periode :-) Ta kontakt med din sfo-leder kan hende det er muligheter for å ordne det.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #31 Skrevet 13. august 2015 Jeg ser det er ulike erfaringer så får bare ringe når søke tiden nærmer seg å se om vi finner en løsning. Men er i hvertfall 3 alternativ, 60% som jeg sjonglerer etter turnus, dagplasser som jeg kjøper ved behov eller å bite i det sure eple med full plass som brukes ved behov. Anonymous poster hash: 9a0e1...910
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #32 Skrevet 13. august 2015 Utrolig irriterende at det skal Være så vanskelig. Hadde håpa det gikk ann å ha 60% siden jeg kun trenger plassen 2-3 dager i uka. Men må levere morgen ca 1-2 ganger i uka. Jeg begynner å skjønne hvorfor det lønner seg å nave, forskjellen på inntekten er ikke så stor og vi hadde slipt barnepass :-( Anonymous poster hash: 9a0e1...910 Ikke akkurat lukrativt å "nave" (nave er forbeholdt de som tar et friår/avbryter utdanningen, og lever på sosialstønad fra nav. Sykemeldte, de som går på aap og dagpenger er ikke navere per definisjon. Jeg går på aap og har utbetalt 11.500.-/mnd. Jeg er for syk, så barna må gå fullt på SFO selv om jeg er hjemme. Jeg har tre barn som benytter seg av SFO. I vår kommune er det ikke søskenmoderasjon, så jeg bruker 7.360,- pr. mnd. Jeg sitter igjen med 4000 kr. når den regninga er betalt. Er glad jeg har en mann som drar lasset. Anonymous poster hash: 1796d...776
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #33 Skrevet 13. august 2015 Utrolig irriterende at det skal Være så vanskelig. Hadde håpa det gikk ann å ha 60% siden jeg kun trenger plassen 2-3 dager i uka. Men må levere morgen ca 1-2 ganger i uka. Jeg begynner å skjønne hvorfor det lønner seg å nave, forskjellen på inntekten er ikke så stor og vi hadde slipt barnepass :-( Anonymous poster hash: 9a0e1...910 Ikke akkurat lukrativt å "nave" (nave er forbeholdt de som tar et friår/avbryter utdanningen, og lever på sosialstønad fra nav. Sykemeldte, de som går på aap og dagpenger er ikke navere per definisjon. Jeg går på aap og har utbetalt 11.500.-/mnd. Jeg er for syk, så barna må gå fullt på SFO selv om jeg er hjemme. Jeg har tre barn som benytter seg av SFO. I vår kommune er det ikke søskenmoderasjon, så jeg bruker 7.360,- pr. mnd. Jeg sitter igjen med 4000 kr. når den regninga er betalt. Er glad jeg har en mann som drar lasset. Anonymous poster hash: 1796d...776 Jeg levde på nav da jeg var arbeidsledig og fikk dagpenger, hadde da utbetalt nesten 14 000 mnd og hadde ikke barnehage. Når jeg fikk jobb var det kun 40% fast stilling, har rett under 12 000 en normal mnd uten ekstravakter og en bra mnd har jeg 16 000. Normalt ligger jeg på mellom 13 000 og 14 000. Men nå betaler jeg rett under 3000 i barnehage. Har mann men han sitter igjen med 15 000 etter barnebidrag så er ikke stort å hente der heller. Så for vår del var det var det mer lønnsomt når jeg levde på penger fra nav. Men det betyr ikke at jeg har tenkt å slutte å jobbe, jeg trenger å komme meg ut å få litt luft innimellom. Anonymous poster hash: 9a0e1...910
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #34 Skrevet 13. august 2015 Det er forskjellige regler fra skole til skole. Hos oss har de nettopp byttet fra at halv plass kunne disponeres og fordeles mellom morgen/ettermiddag og ulike ukedager akkurat som man ville, til at det må være faste dager. Anonymous poster hash: 04311...b3c
spirelill Skrevet 13. august 2015 #35 Skrevet 13. august 2015 Hos oss kan du sjonglere med dagene. Ingen problem. Ring og hør med din SFO du. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2015 #36 Skrevet 13. august 2015 Jeg jobbet turnus før og hadde ikke behov for full plass men siden jeg jobbet så forskjellig så måtte jeg betale full plass for å kunne bruke plassen så sporadisk. Så da betalte vi full plass i alle år. Nå er vi heldigvis ferdig med både turnus og sfo. Men sjekk reglene for deres sfo Anonymous poster hash: 86563...18d
Yellow Brick Road Skrevet 14. august 2015 #37 Skrevet 14. august 2015 Hos oss kan du ikke velge enkeltdager. Så de eneste som kan svare deg på dette, er kommunen du bor i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå