Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Har også postet dette på kg: Når barnet har samvær med far annen hver helg og kun det, hvem henter/bringer da? Samværet er fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag. Far har nylig bosatt seg en times kjøring unna barnet. Hva er vanlig egentlig? Er det han som har valgt å flytte så langt unna barnet som bør hente og bringe eller har det ikke noe å si? Anonymous poster hash: dd543...e5d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Det er i hovedsak samværsforelder som skal hente og bringe(far hos dere), men man skal dele på utgiftene etter inntekt. Dere kan avtale om dere vil ha det annerledes. Anonymous poster hash: 166d8...895
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Det mest rettferdige er vel at dere kjører en vei hver. Anonymous poster hash: 7a062...fba
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Far skal hente og levere tilbake barnet,men dere skal dele på utgiftene. Anonymous poster hash: aa3f4...fe4
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Det er i hovedsak samværsforelder som skal hente og bringe(far hos dere), men man skal dele på utgiftene etter inntekt.Dere kan avtale om dere vil ha det annerledes. Anonymous poster hash: 166d8...895 Hvor står dette egentlig? Er det regler for slikt? Og utgiftene er jo ikke all verden med bil en time hver vei. Anonymous poster hash: dd543...e5d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Det er i hovedsak samværsforelder som skal hente og bringe(far hos dere), men man skal dele på utgiftene etter inntekt.Dere kan avtale om dere vil ha det annerledes. Anonymous poster hash: 166d8...895 Hvor står dette egentlig? Er det regler for slikt? Og utgiftene er jo ikke all verden med bil en time hver vei. Anonymous poster hash: dd543...e5d Jeg ser nå at loven er blitt slettet så da vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 166d8...895
Fullrulle86 Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Kan dere ikke ta hver deres vei da? Evt. møtes på halvveien?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Kan dere ikke ta hver deres vei da? Evt. møtes på halvveien?Jo da, men lurte bare på hva som er mest vanlig. Hadde nemlig en diskusjon på jobben i dag. Anonymous poster hash: dd543...e5d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #9 Skrevet 11. august 2015 Kan dere ikke ta hver deres vei da? Evt. møtes på halvveien?Jo da, men lurte bare på hva som er mest vanlig. Hadde nemlig en diskusjon på jobben i dag.Anonymous poster hash: dd543...e5d alle jeg kjenner deler på utgiften. Anonymous poster hash: 6b70a...d18
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Å dele på utgiftene er ok, men hvem henter/bringer?? Anonymous poster hash: dd543...e5d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Å dele på utgiftene er ok, men hvem henter/bringer?? Anonymous poster hash: dd543...e5d Det er samværsforeldrens ansvar dersom de ikke blir enige Anonymous poster hash: 6d261...ee2
SuperFries Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 For guds skyld, ikke møt hverandre halvveis. Snakk om å få ungen til å føle seg som en vare.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Hos oss løser vi det med at vi henter mini når hun skal på samvær mens mor henter barnet på søndager når samvær er over. Mor har også flyttet en drøy time unna og det blir fort litt utgifter med det. Men vi er samtidig fleksible da, så noen ganger både henter og leverer vi. Det greieste er å dele på det om man kan med at man tar en vei hver. Anonymous poster hash: e4003...ccb
Roheryn Skrevet 12. august 2015 #14 Skrevet 12. august 2015 Retningslinjene sier vel at det er samværsforelders ansvar å hente/bringe, og at utgiftene fordeles etter inntekt. Men dersom det blir til "betydelig ulempe" for barnet, skal den med daglig omsorg stå for transporten. I vårt tilfelle faller vi under "betydelig ulempe" fordi far ikke har lappen og det ikke finnes kollektivtransport, så her må jeg pent finne meg i å kjøre til og fra alle samvær. I ditt tilfelle HI så ville jeg lagt opp til å kjøre en vei hver, for samarbeidsklimaets del. Man blir drittlei av kjøring - men sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #15 Skrevet 12. august 2015 Retningslinjene sier vel at det er samværsforelders ansvar å hente/bringe, og at utgiftene fordeles etter inntekt. Men dersom det blir til "betydelig ulempe" for barnet, skal den med daglig omsorg stå for transporten. I vårt tilfelle faller vi under "betydelig ulempe" fordi far ikke har lappen og det ikke finnes kollektivtransport, så her må jeg pent finne meg i å kjøre til og fra alle samvær. I ditt tilfelle HI så ville jeg lagt opp til å kjøre en vei hver, for samarbeidsklimaets del. Man blir drittlei av kjøring - men sånn er det bare. Hvor i loven står der at den med daglig omsorg skal ta ansvaret? Mener jeg har lest det er samværsforeldren som skal stå for det Anonymous poster hash: 6d261...ee2
Roheryn Skrevet 12. august 2015 #16 Skrevet 12. august 2015 Retningslinjene sier vel at det er samværsforelders ansvar å hente/bringe, og at utgiftene fordeles etter inntekt. Men dersom det blir til "betydelig ulempe" for barnet, skal den med daglig omsorg stå for transporten. I vårt tilfelle faller vi under "betydelig ulempe" fordi far ikke har lappen og det ikke finnes kollektivtransport, så her må jeg pent finne meg i å kjøre til og fra alle samvær. I ditt tilfelle HI så ville jeg lagt opp til å kjøre en vei hver, for samarbeidsklimaets del. Man blir drittlei av kjøring - men sånn er det bare. Hvor i loven står der at den med daglig omsorg skal ta ansvaret? Mener jeg har lest det er samværsforeldren som skal stå for det Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Var jo det jeg skrev... samværsforelder, med mindre det blir til betydelig ulempe for barnet. Da må den med daglig omsorg ta det. Er ikke sikker på hvor det står, bortsett fra i en av de fancy folderne man får på familievernkontoret 😛
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #17 Skrevet 12. august 2015 Alle jeg kjenner tar en vei hver. Nå er jeg over 40 år da så jeg har en del venner med større barn også, da tar de gjerne buss/tog alene. Den forelderen som sender barnet fra seg betaler billetten. Anonymous poster hash: e0b7f...fb2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #18 Skrevet 12. august 2015 Retningslinjene sier vel at det er samværsforelders ansvar å hente/bringe, og at utgiftene fordeles etter inntekt. Men dersom det blir til "betydelig ulempe" for barnet, skal den med daglig omsorg stå for transporten. I vårt tilfelle faller vi under "betydelig ulempe" fordi far ikke har lappen og det ikke finnes kollektivtransport, så her må jeg pent finne meg i å kjøre til og fra alle samvær. I ditt tilfelle HI så ville jeg lagt opp til å kjøre en vei hver, for samarbeidsklimaets del. Man blir drittlei av kjøring - men sånn er det bare. Hvor i loven står der at den med daglig omsorg skal ta ansvaret? Mener jeg har lest det er samværsforeldren som skal stå for det Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Var jo det jeg skrev... samværsforelder, med mindre det blir til betydelig ulempe for barnet. Da må den med daglig omsorg ta det. Er ikke sikker på hvor det står, bortsett fra i en av de fancy folderne man får på familievernkontoret 😛 Men det var jo det jeg lurte på 😊 hvor det står at bostedsforeldren skal ta det Kan ikke huske å ha lest det noen steder. Anonymous poster hash: 6d261...ee2
Roheryn Skrevet 12. august 2015 #19 Skrevet 12. august 2015 Retningslinjene sier vel at det er samværsforelders ansvar å hente/bringe, og at utgiftene fordeles etter inntekt. Men dersom det blir til "betydelig ulempe" for barnet, skal den med daglig omsorg stå for transporten. I vårt tilfelle faller vi under "betydelig ulempe" fordi far ikke har lappen og det ikke finnes kollektivtransport, så her må jeg pent finne meg i å kjøre til og fra alle samvær. I ditt tilfelle HI så ville jeg lagt opp til å kjøre en vei hver, for samarbeidsklimaets del. Man blir drittlei av kjøring - men sånn er det bare. Hvor i loven står der at den med daglig omsorg skal ta ansvaret? Mener jeg har lest det er samværsforeldren som skal stå for det Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Var jo det jeg skrev... samværsforelder, med mindre det blir til betydelig ulempe for barnet. Da må den med daglig omsorg ta det. Er ikke sikker på hvor det står, bortsett fra i en av de fancy folderne man får på familievernkontoret 😛 Men det var jo det jeg lurte på 😊 hvor det står at bostedsforeldren skal ta det Kan ikke huske å ha lest det noen steder. Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Står i den folderen man får (eller i alle fall fikk) på familievernkontoret... de har tre i samme "stil", en rød (tror den heter "separasjon og skilsmisse" eller noe), en blå og en grønn (de to siste mener jeg handler om daglig omsorg/foreldreansvar og samvær. Husker ikke hvem som er hvem). A5-format, brettet og med sånn kortstokk-dekor utapå...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #20 Skrevet 12. august 2015 Retningslinjene sier vel at det er samværsforelders ansvar å hente/bringe, og at utgiftene fordeles etter inntekt. Men dersom det blir til "betydelig ulempe" for barnet, skal den med daglig omsorg stå for transporten. I vårt tilfelle faller vi under "betydelig ulempe" fordi far ikke har lappen og det ikke finnes kollektivtransport, så her må jeg pent finne meg i å kjøre til og fra alle samvær. I ditt tilfelle HI så ville jeg lagt opp til å kjøre en vei hver, for samarbeidsklimaets del. Man blir drittlei av kjøring - men sånn er det bare. Hvor i loven står der at den med daglig omsorg skal ta ansvaret? Mener jeg har lest det er samværsforeldren som skal stå for det Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Var jo det jeg skrev... samværsforelder, med mindre det blir til betydelig ulempe for barnet. Da må den med daglig omsorg ta det. Er ikke sikker på hvor det står, bortsett fra i en av de fancy folderne man får på familievernkontoret 😛 Men det var jo det jeg lurte på 😊 hvor det står at bostedsforeldren skal ta det Kan ikke huske å ha lest det noen steder. Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Står i den folderen man får (eller i alle fall fikk) på familievernkontoret... de har tre i samme "stil", en rød (tror den heter "separasjon og skilsmisse" eller noe), en blå og en grønn (de to siste mener jeg handler om daglig omsorg/foreldreansvar og samvær. Husker ikke hvem som er hvem). A5-format, brettet og med sånn kortstokk-dekor utapå... Ok aldri sett den 😊 tenkte mer på lovdata.no eller noe Anonymous poster hash: 6d261...ee2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #21 Skrevet 12. august 2015 Retningslinjene sier vel at det er samværsforelders ansvar å hente/bringe, og at utgiftene fordeles etter inntekt. Men dersom det blir til "betydelig ulempe" for barnet, skal den med daglig omsorg stå for transporten. I vårt tilfelle faller vi under "betydelig ulempe" fordi far ikke har lappen og det ikke finnes kollektivtransport, så her må jeg pent finne meg i å kjøre til og fra alle samvær. I ditt tilfelle HI så ville jeg lagt opp til å kjøre en vei hver, for samarbeidsklimaets del. Man blir drittlei av kjøring - men sånn er det bare. Hvor i loven står der at den med daglig omsorg skal ta ansvaret? Mener jeg har lest det er samværsforeldren som skal stå for det Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Var jo det jeg skrev... samværsforelder, med mindre det blir til betydelig ulempe for barnet. Da må den med daglig omsorg ta det. Er ikke sikker på hvor det står, bortsett fra i en av de fancy folderne man får på familievernkontoret Men det var jo det jeg lurte på hvor det står at bostedsforeldren skal ta detKan ikke huske å ha lest det noen steder. Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Står i den folderen man får (eller i alle fall fikk) på familievernkontoret... de har tre i samme "stil", en rød (tror den heter "separasjon og skilsmisse" eller noe), en blå og en grønn (de to siste mener jeg handler om daglig omsorg/foreldreansvar og samvær. Husker ikke hvem som er hvem). A5-format, brettet og med sånn kortstokk-dekor utapå... Ok aldri sett den tenkte mer på lovdata.no eller noe Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Her kan du lese HI; https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/reisekostnader/reisekostnader.pdf Anonymous poster hash: 26712...f2f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #22 Skrevet 12. august 2015 Faren henter i bhg og leverer søndag. Anonymous poster hash: 71d74...232
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #23 Skrevet 12. august 2015 Retningslinjene sier vel at det er samværsforelders ansvar å hente/bringe, og at utgiftene fordeles etter inntekt. Men dersom det blir til "betydelig ulempe" for barnet, skal den med daglig omsorg stå for transporten. I vårt tilfelle faller vi under "betydelig ulempe" fordi far ikke har lappen og det ikke finnes kollektivtransport, så her må jeg pent finne meg i å kjøre til og fra alle samvær. I ditt tilfelle HI så ville jeg lagt opp til å kjøre en vei hver, for samarbeidsklimaets del. Man blir drittlei av kjøring - men sånn er det bare. Hvor i loven står der at den med daglig omsorg skal ta ansvaret? Mener jeg har lest det er samværsforeldren som skal stå for det Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Var jo det jeg skrev... samværsforelder, med mindre det blir til betydelig ulempe for barnet. Da må den med daglig omsorg ta det. Er ikke sikker på hvor det står, bortsett fra i en av de fancy folderne man får på familievernkontoret Men det var jo det jeg lurte på hvor det står at bostedsforeldren skal ta detKan ikke huske å ha lest det noen steder. Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Står i den folderen man får (eller i alle fall fikk) på familievernkontoret... de har tre i samme "stil", en rød (tror den heter "separasjon og skilsmisse" eller noe), en blå og en grønn (de to siste mener jeg handler om daglig omsorg/foreldreansvar og samvær. Husker ikke hvem som er hvem). A5-format, brettet og med sånn kortstokk-dekor utapå...Ok aldri sett den tenkte mer på lovdata.no eller noe Anonymous poster hash: 6d261...ee2 Her kan du lese HI;https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/reisekostnader/reisekostnader.pdf Anonymous poster hash: 26712...f2f Jeg et bare en annen anonym da. Men denne brosjyren har jeg lest Før. Her står det som jeg vet at det er samværforeldren sitt ansvar. Og at bostedsforeldren kan bli pålagt å bidra ved f eks bringe til flyplass eller togstasjon osv Anonymous poster hash: 6d261...ee2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #24 Skrevet 12. august 2015 Hi her: Jeg ser at det meste dreier seg om utgifter. Det bryr jeg meg ikke så mye om. Jeg deler. Jeg lurer mest på hva de dere kjenner eller av egen erfaring praktiserer. Ser det står at samværsforelder skal hente/bringe, men er det vanlig at det gjøres slik altså? Kan jeg virkelig kreve av far at han både henter og bringer så sant vi deler på utgiftene? Anonymous poster hash: dd543...e5d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2015 #25 Skrevet 12. august 2015 Hi her: Jeg ser at det meste dreier seg om utgifter. Det bryr jeg meg ikke så mye om. Jeg deler. Jeg lurer mest på hva de dere kjenner eller av egen erfaring praktiserer. Ser det står at samværsforelder skal hente/bringe, men er det vanlig at det gjøres slik altså? Kan jeg virkelig kreve av far at han både henter og bringer så sant vi deler på utgiftene? Anonymous poster hash: dd543...e5d I følge lovverket kan du det ja, men for barnets skyld er det selvfølgelig best å lage en avtale begge er fornøyde med (men det vet du selvfølgelig). Hos oss henter far i bhg på sin fredag og leverer hjem til meg på søndag. Vi har private avtaler på alt og siden bidraget er litt mindre enn standard bidrag, synes far det er helt greit at han leverer på søndagene. Anonymous poster hash: 26712...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå