Gå til innhold

Har dere disse forsikringene:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livsforsikring

Helseforsikring

Uførforsikring

Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 8647a...5dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har livsforsikring privat og uføre gjennom jobben( får ikke privat)

Anonymous poster hash: 92dec...aec
Skrevet

Nei, er ufør så jeg får ikke. Har barneforsikring for å unngå at barnet mitt får samme problem.

Anonymous poster hash: 580ae...c4b
Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: e4dfc...4ef

Skrevet

Selvsagt

Anonymous poster hash: c3510...b4e

Skrevet

Har livs og uføre fordi jeg/vi kan komme i økonomisk knipe av å ikke ha det.

Skrevet

Livsforsikring gjennom jobben, har ikke de andre.

Skrevet

Livsforsikring gjennom jobb og privat. Ikke de andre.

Anonymous poster hash: 4c0db...a25

Skrevet

Livsforsikrng gjennom jobb. Uføreforsikring er etter min mening stort sett bare tull og noe man ikke har bruk for.....

Anonymous poster hash: 01de5...d80
Skrevet

Kan ikke få etter alt for mange operasjoner og diagnoser. Fikk hjerteproblemer som 7-åring så alltid blitt nektet uføreforsikring.

Skrevet

Livsforsikrng gjennom jobb. Uføreforsikring er etter min mening stort sett bare tull og noe man ikke har bruk for.....

Hvorfor er det tull? Blir man billigere i drift om man blir helt eller delvis ufør?

Anonymous poster hash: 82279...52c

Skrevet

Selvsagt. Vi har livs-, uføreforsikring og barneforsikring. For ikke å bli husløse hvis en av oss blir ufør eller dør, og for å hindre at barna blir minstepensjonister i ung alder hvis de skulle bli uføre før de begynner å jobbe.

Anonymous poster hash: b61d2...0f0

Skrevet

Jeg er ihvertfall veldig glad for de 900.000 jeg fikk da jeg ble ufør, det gjorde at vi kunne beholde huset...

Anonymous poster hash: 6b6eb...866

Skrevet

Jeg er ihvertfall veldig glad for de 900.000 jeg fikk da jeg ble ufør, det gjorde at vi kunne beholde huset...

Skrevet

Hva er poenget med livsforsikring både priva og via jobb? Du vet at du ikke får utbetalt erstatning fra mer enn en av dem uansett? 

Anonymous poster hash: a31f2...2c5

Skrevet

Hva er poenget med livsforsikring både priva og via jobb? Du vet at du ikke får utbetalt erstatning fra mer enn en av dem uansett? 

Hvorfor skulle ikke hun det?

Jeg sjekket dette opp da mannen har to stk og jeg fik beskjed om at begge kommer til utbetaling om han dør.

Har du annen informasjon?

De ulike forsikringene har ulik verdi. Hvorfor skulle ikke en med to stk på 2 mill få de utbetalt om en med en på 4 mill får det?

Anonymous poster hash: 92dec...aec

Skrevet

Livsforsikring er eneste forsikring man faktisk får utbetalt fra begge (husforsikringer o.l får man ikke dobbelt av)

Skrevet

Kan du forklare hvorfor du mener uføreforsikring er tull? Både jeg og mannen har solide inntekter som ville blitt betraktelig redusert om vi hadde blitt uføre. Med forsikring får vi ekstra utbetalt om noe sånt skulle skje. Livsstilen vi har lagt opp er etter inntekten (hus, bil, ferier, mat, hobbyer osv). Med forsikring kan vi i det minste leve "normalt" om vi skulle være så uheldig å bli ufør. Lite lyst til å selge huset selv om en blir ufør.

Skrevet

Kan du forklare hvorfor du mener uføreforsikring er tull? Både jeg og mannen har solide inntekter som ville blitt betraktelig redusert om vi hadde blitt uføre. Med forsikring får vi ekstra utbetalt om noe sånt skulle skje. Livsstilen vi har lagt opp er etter inntekten (hus, bil, ferier, mat, hobbyer osv). Med forsikring kan vi i det minste leve "normalt" om vi skulle være så uheldig å bli ufør. Lite lyst til å selge huset selv om en blir ufør.

En i vår familie måtte amputere begge bena. Ble ufør pga kroniske smerter og div problematikk. Måtte ta opp lån for å gjøre huset mer rullestolvennlig (kjøkken uten underskap så rullestolen kan rulles helt inn under benkeplaten, nytt inngangparti, forandringer på bad osv).

Han er rimelig bitter over sitt valg om ikke å ha uføreforsikring ihvertfall og anbefaler alle å ha det.

Så jeg vil også gjerne ha en forklaring på hvorfor noen mener det er tull...

Skrevet

Jeg jobbet som sykepleier og hadde endel ting jeg slet med som migrene, oppkast, svimmelhet. Jeg var aktiv i sykepleieforeningen og lokalt fikk vi en til å komme å fortelle generelt om forsikringer, vi skrev oss på liste og han kom hjem til meg. Forsikringsagenten gikk gjennom forsikringene mine og jeg fikk blad i et hefte, jeg tenkte frem og tilbake men valgte å søke om uføreforsikring, fylte ut helse attest og sendte med.

3 mnd senere lå jeg på operasjonsbordet og ble operert for en hjernesvulst på størrelse med en appelsin. Det viste seg at hjernesvulsten hadde vokst lenge og den hadde gjort skader. Da var jeg evig takknemlig for at jeg hadde tegnet en uføreforsikring i en alder av 30 år.

1 av 3 får kreft! Flertallet dør ikke av kreften, men du kan være uheldig og ikke få fjernet alt av en svulst og må reopereres og reopereres.

Anonymous poster hash: c1fe2...9ab

Skrevet

Ja, på alle i husstanden. Hadde ikke jeg tegnet slike for mange år siden på meg selv hadde jeg nå hatt veldig veldig dårlig råd! Ble kronisk syk. Gjør det er mitt råd👍

Anonymous poster hash: c509c...e74

Skrevet

For å utdype:

Jeg er på aap, på vei til ufør nå. Hadde før utbetalt nesten 40 tusen i mnd, NAV gir meg nå 19.000... Så er jeg gudsjelov forsikret gjennom jobb, der får jeg 8000,- i mnd, samt at jeg har en privat hvor jeg får 6000,- i mnd. Uten disse ekstra pengene hadde vi slitt fordi vi har utgifter som når jeg jobbet + en hel del andre utgifter til lindrende behandling.... Tenk dere om!

Anonymous poster hash: c509c...e74

Skrevet

Har livsforsikring. Fikk ikke uføreforsikring fordi jeg ble brutalt voldtatt da jeg var 15 år og fikk beroligende pga angst et par mnd og gikk til psykiater. Jeg hadde jo traumer. Ble helt frisk og tilbake til normalen innen et år. Har aldri vært psykisk syk i etterkant heller. Alltid vært i jobb. Synes det er helt latterlig at jeg skal bli straffet sånn.

Sliter med å få forsikret ene barnet mitt da han er født med spalte...

Anonymous poster hash: b6949...0b7

Skrevet

Har livsforsikring. Fikk ikke uføreforsikring fordi jeg ble brutalt voldtatt da jeg var 15 år og fikk beroligende pga angst et par mnd og gikk til psykiater. Jeg hadde jo traumer. Ble helt frisk og tilbake til normalen innen et år. Har aldri vært psykisk syk i etterkant heller. Alltid vært i jobb. Synes det er helt latterlig at jeg skal bli straffet sånn.

Sliter med å få forsikret ene barnet mitt da han er født med spalte...Anonymous poster hash: b6949...0b7

Forsikringsselskap e ute ette å tena peng.. Derfor betale damene meir for uføreforsikringane og menn meir for livsforsikringane.

Men eg meine desse helseskjemane "bare" går ti år tilbake. Når da e gått 10år kan du søka på nytt uten å måtta skriva ne om behandlingen du fekk som 15åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...