Gå til innhold

Svigerinne som ikke bryr seg om tanterollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes stort sett folk som sier selv de er sosiale er slitsomme. Alle er forskjellige, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 60a5c...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe. Jeg er som svigerinnen din HI, ikke spesielt interessert I andres barn. Jeg er hyggelig, snakker med de og viser litt interesse i vertfall. Det jeg IKKE liker et når svigerinnen min (mannens søster) plasserer barnet sitt ved siden av meg og sier "sitt her og kos litt med tante *** du". Da blir jeg litt satt ut. Hun har et barn som hun bare plasserer hos alle andre, men jeg har mer enn nok med å holde øye med mine egne barn.

Jeg foreslår at du lar det ligge. Det vil nok IKKE bli bedre om du sier noe, kun konflikter og ubehag.

Anonymous poster hash: ecb3d...528

Skrevet

Vet du, jeg har det på samme måte med mine inngifte tantebarn, dvs de jeg egentlig ikke er tante til, men gift med deres onkel. Jeg føler egentlig ikke noe spesielt for de barna, har ingen interesse av dem. Men de barna jeg virkelig er tante til (mine søsken barn) er noe helt annet! Jeg elsker tantebarna som om de skulle være mine egne, og får ikke nok tid sammen med dem. Føles aldri som et ork å ha de på besøk. De inngifte tante barna derimot...føles som en pest og plage egentlig :-D Hun er nok bare ikke interessert i dine unger, er ikke noe "galt" med henne av den grunn.

Anonymous poster hash: cde88...f3e

Skrevet

Ok, Hun er ikke det sprudlende menneske du ønsker at hun skal være.

Tror du bare må godta henne som den sjenerte og reserverte personen hun er. 

Anonymous poster hash: d7d9a...32d
Skrevet

Hva skal du si ??

Dere er forskjellig. Aksepter det.

Er selv lite glad i andres unger -og tanteungene (svogers barn) bryr jegig ærlig talt lite om. Snakker selvsagt med de, men orker aldri ta intiativ til aktiviteter med de uten foreldrene.

Anonymous poster hash: 84436...1e3

Skrevet

Denne dama liker heller ikke uventet besøk av oss, da kan hun enkelte ganger virke direkte sur. Det bør helst være planlagt. Hun liker ikke at ungene våre kommer uanmeldt heller. Er ikke dette litt rart når det er familie? Hun deler også veldig lite med oss, og er veldig privat. Mine foreldre (svigerforeldrene hennes) bor i nabohuset men de har gitt opp å ta kontakt med henne, hun er avvisende når de roper, eller hilser på henne når de er ute, dette til tross for at svigermoren hennes bare er nysgjerrig og overstrømmende hyggelig. Prøver å hilse hver gang vi ser henne på vei inn/ut fra huset, men det er liksom ikke mulig å få kontakt, hun oerser oss og unngår oss. Hi

Anonymous poster hash: b6b4d...610

Altså..

Bare aksepter det som det er. Hun er bare sånn da veit!

Uventet besøk liker stort sett ingen ;-)

Anonymous poster hash: 4d3bd...0d6

Skrevet

Synes hun kanskje 7 barn er litt mye (som det blir når dere omgås)?

Har hun kanskje nok med sine egne tre barn, og orker ikke engasjere seg så veldig i deres fire?

Hun er ikke biologisk tante heller...

Jeg ville ikke sagt noe, men prøvd å holde kontakt, ses i blant av og til. Og kanskje invitere broren din med barna hvis hun f.eks. er bortreist eller på jobb?

Anonymous poster hash: 62281...f90
Skrevet

Hvor mange tantebarn har hun på sin egen side da?

Anonymous poster hash: 923ea...46f

Skrevet

Jeg er forresten også litt som din svigerinne. Jeg er ikke så begeistret for andres barn, og min svigerinne har tre barn som er sutrete og vanskelig å komme i kontakt med. Yngste sønn feks finner på mye herk når han er hos oss, og lyver om det. Jeg kan ikke fordra at unger lyver og gjør ugagn uten at det får konsekvenser.

Jeg orker ikke anstrenge med så veldig mye mer enn å leke litt med dem og prate litt. Jeg har dessuten syv 'egne' tantebarn, og de er lettere å komme innpå syns jeg. Og har et helt annet lynne.

Anonymous poster hash: 923ea...46f

Skrevet

Denne dama liker heller ikke uventet besøk av oss, da kan hun enkelte ganger virke direkte sur. Det bør helst være planlagt. Hun liker ikke at ungene våre kommer uanmeldt heller. Er ikke dette litt rart når det er familie? Hun deler også veldig lite med oss, og er veldig privat. Mine foreldre (svigerforeldrene hennes) bor i nabohuset men de har gitt opp å ta kontakt med henne, hun er avvisende når de roper, eller hilser på henne når de er ute, dette til tross for at svigermoren hennes bare er nysgjerrig og overstrømmende hyggelig. Prøver å hilse hver gang vi ser henne på vei inn/ut fra huset, men det er liksom ikke mulig å få kontakt, hun oerser oss og unngår oss. Hi Anonymous poster hash: b6b4d...610

Ha Ha Ha. Du tuller nå? Hadde virkelig begynt å lure på hva som feilet dere om dere virkelig oppfører dere slik.

Anonymous poster hash: ab8c2...95e

Skrevet

Ser det er flere som forteller at de er lik henne. Det er jeg også.

Jeg klarer bare ikke å få kontakt med tanteungene. Jeg har aldri vært noe spesielt begeistret for andre sine unger, men jeg prøver å spørre dem om interessene osv for å inkludere dem og, uten hell vel og merke. De er på en helt annen planet og da blir det for meg vanskelig å være en råkul tante siden personligheten min ikke er sprudlende.

Jeg liker å ha kontroll på ting, dersom folk kommer uanmeldt blir jeg fryktelig stresset og virker dermed sur, vanskelig etc. Men det er sånn jeg er og jeg kan ikke gjøre så mye med det. Jeg snakker ikke mest i sosiale lag, fordi det er ukomfortabelt for meg. Jeg er så utrolig forskjellig fra familien til samboeren min.

La henne være. Er hun som meg, så er det best å la det gå.

Anonymous poster hash: aab98...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...