Gå til innhold

Svigerinne som ikke bryr seg om tanterollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fire barn.

Broren min og svigerinna har tre. De er gift, og har levd sammen i snart 10 år. Hun har aldri tatt noe særlig initiativ til å være tante. Hun tar aldri kontakt med ungene mine, prater med dem eller tar de på fanget. Inviterer aldri til å finne på noe sammen. Hun er litt stille og rolig av seg. Har prøvd å ta litt mer kontakt både jeg og resten av familien, men hun ønsker ikke noen nærmere kontakt. Vi er veldig sosiale mennesker, og hyggelige mot henne, men hun har alltid trukket seg unna oss, virker som hun bare ønsker å treffe oss en sjelden gang. Hun er svært knyttet til min bror og de har det bra sammen.

Så hva synes der? Hva hadde dere gjort /sagt?

Anonymous poster hash: b6b4d...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er forskjellige. Dere er sosiale,ikke hun. Ville ikke sagt noe.

Anonymous poster hash: fa439...76c

Skrevet

Synes ikke du skal si noe. De har tre barn selv, hun har vel mer enn nok med de. Skal de ha dine med og blir det 7 barn! Ikke alle er like glad i å finne på noe med tantebarn.

Tar du noen gang hennes 3 med på ting? Inviterer til å finne på noe sammen?

Anonymous poster hash: f50e8...c1f

Skrevet

Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 60a5c...c29

Skrevet

Hadde ikke gjort noe.

Om hun ikke vil delta i ungene deres så kan du nesten ikke tvinge hun.

Anonymous poster hash: b12e5...c4a
Skrevet

Men hun har aldri pratet til ungene mine engang, bare oss voksne. Er ikke det litt dårlig? Hi

Skrevet

Jeg skjønner henne jeg. Dersom de har tre barn selv så har de kanskje mer enn nok. Jeg gir alt av meg selv til barna og prøver så godt jeg kan å gi av meg selv til de to tantebarna mine, men er ikke lett alltid. Er så sliten!

Anonymous poster hash: ca820...005

Skrevet

Er ikke alle som har barn selv som er spesielt glad i andres barn!

Skrevet

er ikke alle som er flink med andre sine unger,jeg er dessverre en av de.

Så jeg kan nok også bli oppfattet veldig negativt dessverre..

Anonymous poster hash: b12e5...c4a
Skrevet

Vel, her er verken samboers søster eller konene til de to brødrene hans noen flinke tanter. To av dem har lagt meg for hat og kommer aldri på besøk eller inviterer hjem til seg, selv om vi har flere jevngamle barn. I felles familietilstelninger prater de bare med hverandre og utelater meg og barna. Så det er nok ikke helt uvanlig, bryr meg ikke, bare jeg får være i fred fra drittkastinga og de stygge blikkene deres.

Anonymous poster hash: d1d84...b21
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Men hun har aldri pratet til ungene mine engang, bare oss voksne. Er ikke det litt dårlig? Hi

Det er uhøflig å ikke prate med ungene dine. Faktisk så uhøflig at noen burde ta det opp med henne. Hun sender signal om at hun ikke liker de og det er ikke greit!

Helt ok at hun ikke sitter på gulvet og leker eller hopper rundt i trærne, men 5 setninger i løpet av den tiden dere er samlet burde være et minimum.

Skrevet

Hva gjør du med hennes barn?

Tar du dem med på ting og gir dem oppmerksomhet?

Anonymous poster hash: 38ef2...ea0

Skrevet

Jeg er rett å slett dårlig på å snakke med andre barn. Vil gjerne være morsom tante, men har det ikke i meg. Trives godt sammen med mine egne barn da.

Anonymous poster hash: 6eed1...fb3

Skrevet

Hva gjør du med hennes barn?

Tar du dem med på ting og gir dem oppmerksomhet?Anonymous poster hash: 38ef2...ea0

Spørsmålet burde heller være hva mannen til HI gjør med hennes barn.

Anonymous poster hash: 31909...e3a

Skrevet

Vel, jeg prater da med mine nieser og nevøer, men er nok litt som din svigerinne.

Har aldri vært spesielt opptatt av barn, unntatt egne.

Var faktisk ikke sikker på om jeg skulle ha barn da jeg var ung.

Hun er nok glad i ungene, men viser det dårlig.

Anonymous poster hash: 6ca9e...cee

Skrevet

At hun ikke prater med dem er mildt sagt veldig dårlig av henne, men resten er ikke noe å reagere på. Jeg føler dessverre ikke noen tilknytning til barna til min manns søsken, men jeg prater jo selvsagt med dem og holder de på fanget om de tar initiativ til det.

Anonymous poster hash: 8599a...016

Skrevet

Jeg synes heller ikke andres barn er spesielt spennende, dessverre.

Anonymous poster hash: 34404...5ee

Skrevet

Denne dama liker heller ikke uventet besøk av oss, da kan hun enkelte ganger virke direkte sur. Det bør helst være planlagt. Hun liker ikke at ungene våre kommer uanmeldt heller. Er ikke dette litt rart når det er familie? Hun deler også veldig lite med oss, og er veldig privat. Mine foreldre (svigerforeldrene hennes) bor i nabohuset men de har gitt opp å ta kontakt med henne, hun er avvisende når de roper, eller hilser på henne når de er ute, dette til tross for at svigermoren hennes bare er nysgjerrig og overstrømmende hyggelig. Prøver å hilse hver gang vi ser henne på vei inn/ut fra huset, men det er liksom ikke mulig å få kontakt, hun oerser oss og unngår oss. Hi

Skrevet

Jeg har tantebarn som er vanskelig å komme i kontakt med og værer fort om de ønsker kontakt eller ei, derfor er nok jeg også ei dårlig tante dessverre

Anonymous poster hash: 8edfc...2d0

Skrevet

Slik at min søster også. Hun har ikke egne barn og er overhodet ikke interessert i våre. Sånn er det bare, ingenting jeg får gjort med det.

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden, så sitter jeg med en følelse av at vi ville fått en helt annen historie....

Er nok mer som ligger til grunn enn det hi skriver.

Anonymous poster hash: 0982a...766

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden, så sitter jeg med en følelse av at vi ville fått en helt annen historie....

Er nok mer som ligger til grunn enn det hi skriver. Anonymous poster hash: 0982a...766

trykka for fort...

En helt annen historie om vi hadde hørt svigerinnas historie...

Skrevet

Er nok mer som ligger til grunn enn det hi skriver. Anonymous poster hash: 0982a...766

trykka for fort...

En helt annen historie om vi hadde hørt svigerinnas historie...

Jeg er igrunnen lei av saken har to sider-argumentet.

Ja, saken har to sider, men hva er den andre siden av denne saken? At HI er slem mot svigerinnen? At HIs barn er ekle små krapyler?

Jeg gjetter på at hverken HI eller svigerinnen er slemme, men at svigerinnen er innadvendt og sjenert.

Anonymous poster hash: ab4a8...cc3

Skrevet

Hadde jeg fått uventet besøk, hadde ikke jeg likt heller. Svigerinnen din er nok bare veldig introvert og sjenert og det må jo du bare akseptere dessverre. Jeg er glad for at mannen ikke har søsken når jeg leser slike tråder!!

Anonymous poster hash: 5c794...fe9

Skrevet

Du får be broren din skille seg fra henne

Anonymous poster hash: 0c067...042

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...