Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #26 Skrevet 9. august 2015 Jeg synes at man inviterer de barnet ønsker å invitere. Mitt barns bursdag , ikke resten av klassen . Enkelt å greit. Anonymous poster hash: 19201...630
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #27 Skrevet 9. august 2015 Med fare for å høres ut som ei bitch nå, men for å ha noen som helst påvirkning så burde vel første bud være å faktisk stille opp på møtet? Og i tillegg bruke stemmen sin og protestere om man har noen innvendinger? Og selv om barna også har andre venner enn bare de i klassen så hjelper jo ikke det om foreldrene til disse vennene velger å følge klassens regler og heller invitere klassevennene? Da vil barnet fort ende opp med å ikke bli invitert til noen? Og Blair Waldorf; hjelpe meg! Du snakker som du har forstand til! DU syns det er greit at barnet ditt ikke blir invitert? Har tanken slått det at dette ikke dreier seg om DEG, men om den stakkars gutten din som blir ekskludert!? Har tanken slått deg at det ville vært sårt for ham??!! Anonymous poster hash: 8ec9f...485
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #28 Skrevet 9. august 2015 Som forelder så sørger man for at barnet ikke har så dårlig tilknytning i sitt nærmiljø at klassen ikke vet at han/hun eksisterer. Dersom barnebursdag er første indikasjon på at noe er galt, burde dere som foreldre våkne. Sørg for at barnet har relasjoner utenom skoletiden. Men dette krever selvsagt at foreldrene engasjerer seg i sitt barns nærmiljø, og ikke bare venter på å bli invitert... Anonymous poster hash: 615ed...fed Det høres enkelt ut i teorien,men er det ikke i praksis. Anonymous poster hash: 06749...69f Jeg svarer ikke ut ifra teori, men ifra praksis med egne og andres barn. Jeg ser utrolig mange barn som havner utenfor allerede i barnehagen, og dessverre så tar foreldrene ikke tak i situasjonen. De tar gjerne opp problemet med barnehagen, men hva hjelper det? I praksis så må foreldrene på banen og styre barnas nettverk. Dette er kun vanskelig for foreldre, og styres av deres egenskaper. Når barna er 10-12-14 år er det for sent å involvere seg, men i barnehage og småskoler må foreldrene våkne! Anonymous poster hash: 615ed...fed Og jeg rakk såvidt å være innom problemet dette siste skoleåret da datterens klasse ble slått sammen med et annet trinn. Det hjalp veldig lite å prøve å be barn hjem hit som ikke ville hit. Jeg spurte foreldrene, de sa at det hadde vært hyggelig, men det som skjedde på skolen da datteren spurte barnet direkte var at hun fikk et avvikende/ avvisende svar og himling med øynene. Selvsagt har man som forelder et ansvar, men det hjelper lite når de andre barna ikke vil leke med det utsatte barnet. Jeg tipper de aller fleste med barn som er utenfor virkelig har prøvd! Selvsagt står man sterkere hvis man er god sosial selv som forelder og kjenner de andre foreldrene godt, men vi voksne er akkurat like flinke som barna til å holde enkelte utenfor fellesskapet. Anonymous poster hash: 06749...69f Så foreldrene til de ekskluderer barna er også ekskludert av de andre foreldrene...? Jeg vet ikke hvilken virkelighet du bor i, men jeg ville flytter. Her jeg bor fungerer det godt å knytte nettverk på foreldrenivå. Dette er voksne og ansvarlige mennesker, og barn som sliter, sliter mindre pga foreldres innsats. Anonymous poster hash: 615ed...fed
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #29 Skrevet 9. august 2015 Til anonym lenger opp... Håper det var gyldig fraværsgrunn for deg at at jeg mistet moren min i kreft den dagen... Mener fortsatt at jeg kan få mene noe om saken siden jeg er mamman til en skolestarter, og det i aller høyeste grad angår meg. Hilsen Hi Anonymous poster hash: 9819b...d33
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #30 Skrevet 9. august 2015 Til anonym lenger opp... Håper det var gyldig fraværsgrunn for deg at at jeg mistet moren min i kreft den dagen... Mener fortsatt at jeg kan få mene noe om saken siden jeg er mamman til en skolestarter, og det i aller høyeste grad angår meg. Hilsen Hi Anonymous poster hash: 9819b...d33 Selvfølgelig er det gyldig fravær og leit å høre om moren din. Poenget er at slike ting som oftest blir bestemt i plenum og flertallet bestemmer. Og har man ikke møtt opp, uansett grunn, så blir dessverre slike avgjørelser tatt over hodet vårt. Anonymous poster hash: 8ec9f...485
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #31 Skrevet 9. august 2015 Jeg er selv lærer og er helt forskrekket over hvor egoistiske dere foreldre er. Her jobber vi dag inn og dag ut med å etablere et godt klassemiljø, sørg for at alle elver blir sett og inkludert. Veloverveid plassering i klasserommet og smågruppesammensetninger. Tilsyn i friminutter, ekstra tilsyn ved konflikter. Elevsamtaler, fordresamtaler. Alt for å skape de beste rammer og forutsetninger for et godt klasse- og arbeidsmiljø. Det eneste vi ber dere foreldre om er å være inkluderende og hensynsfulle når det gjelder bursdagsfeiringer. Hvor vanskelig kan det være? Klarer dere ikke se ting i et samfunnsperspektiv? Vi har alle ansvar for våre medmennesker. Men hvem er det som får skylden ved mobbesaker? Skolen og lærerne. Anonymous poster hash: b3cd8...aa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå