Gå til innhold

"Gal" unge og søvn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare fortsett samme leggerutine som før! Det vil alltid være perioder med motstand, men det vil gå seg til. Jeg ville ikke kuttet mer ned på dagsovinga enda, hun er tross alt bare to år. Men NÅR på dagen sover hun? Kan problemet være at hun sover for sent på ettermiddagen?

Anonymous poster hash: d43c1...36a

Hun sover aldri senere enn 13:00. Sover hun senere enn det så bryter totalt kaos ut 😊

Anonymous poster hash: 20f0f...d2f

Oki, da gjør dere iallefall slik at dagsovinga ikke skal tulle til legginga! :) ønsker dere lykke til, håper det går over snart!

Anonymous poster hash: d43c1...36a

Takk 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en niese som var som din datter. Da jeg ble gravid sverget jeg på at jeg ikke skulle bli en av disse mammaene som satt i timesvis og forhandlet med et barn som nektet å sove. Vi koste og leste på stua før legging, slik at når han skulle sove så var det bare å bære bort til senga og legge dyna på -god natt og sov godt. Åpen dør og lyset på i gangen.

Min sønn har alltid vært "low maintenance" når det gjelder legging. Mulig at det er tilfeldig. Han sovner ikke nødvendigvis med det samme, men han krever ingen oppmerksomhet.

Niesa mi laget drama ved legging til ho var langt over skolealder....

Anonymous poster hash: 15d63...8e0

Det er jo sånn sett ikke drama, hun er bare i overkant kreativ 😊

Hun syns rett og slett det er drit kjedelig å sovne, hun kan jo gå glipp av noe.

Vi kan fint gå ut uten at det er sutring, problemet er jo da at hun står opp. Hun ligger jo å synger for seg selv, og finner på alt mulig for å holde seg selv våken. Det er det å finne søvnen som er problemet, og at hun virkelig kjemper imot det å lukke igjen øynene.

Og jeg hadde samme oppfatningen som deg, jeg skulle ikke dille. Har kjørt rutiner osv fra hun var 3 mnd, men det hjelper jo ikke en dritt 😏

Enig med deg! Barn er forskjellige😊 Bare hold ut til det går over, for det gjør det garantert. Vi bruker også en time på legging, men jeg synes ikke det gjør noe, så lenge barna (har tvillinger) er fornøyde og faller i søvn med et smil om munnen.

Anonymous poster hash: 526df...69e

Skrevet

Det som er feilen er at dere ikke er konsekvente og dere gjør ikke ting i faste rutiner. Forstår dere er desperate og prøver alt, men det kan fort føre til at barnet blir forvirret og prøver å showe og finne på morsomheter hver kveld ( for mamma/pappa sitter jo tilslutt inne på rommet.)

Mitt tips er etter flere barn (veldig forskjellige) å ha kort leggetid, 1 sang, en god kos, suss på kinnet og god natt. Gå ut av døren. Når barnet da evt begynner å tulle/gråte går jeg inn etter kort tid, legger barnet ned, stryker håret, sier ingenting og går ut. Ingen ekstra service som vann (får drikke på badet ved stell) annen bamse/smokk ect. Gjenta hele tiden til barnet finner roen selv og sovner. De første kveldene kan jeg åpne døren og gå inn sikkert 40 ganger. Det tar noen dager med slik legging men etter en stund finner barnet ut at det ikke kommer noen vei med tull og finner roen fort. Jeg viser til barnet at jeg er der, og kommer med en gang ved lyd, men det er fryktelig kjedelig og repeterende og barnet oppnår ingen ting.

Alle mine 3 har lagt seg når de har blitt lagt, og ingen har fått kommet ut av sengene så fremt de ikke er syke. (Eller må på toalettet, men kun en gang for noen bruker det slm en unskyldning for kveldsvandring)

Anonymous poster hash: c6d1d...d5a

Ikke for å kuppe tråden, men dette har vi gjort i 1 år nå (ja et helt år!!) uten hell. Følger spent med på om det kommer noen andre magiske tips😉😉

Anonymous poster hash: f79e6...4b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...