Pobie Skrevet 8. august 2015 #26 Skrevet 8. august 2015 (endret) Jeg og mannen hater å være fokuset foran en stor gruppe mennesker. Vi giftet oss i USA og sa ikke ifra til familien før etterpå. Hvis mannen hadde hatt lyst på stort bryllup hadde jeg enten trukket meg fra hele greia eller inngått kompromiss om mindre bryllup, men fest etterpå, el.l. Det er mannens bryllup og, og hvis han hater store selskap og masse oppmerksomhet like mye som jeg gjør, hadde det ødelagt hele dagen min og jeg hadde gått og gruet meg i ukesvis. Regner med man ikke vil at mannen skal grue seg til bryllupet? Det er livet sammen som er viktig, bryllupet er EN dag. Endret 8. august 2015 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #27 Skrevet 8. august 2015 Vi giftet oss i kirka, med kun forlovere og foreldre. Brudekjole å hele pakka! Etterpå var vi til fotograf, det syns jeg er viktig så hadde vi fem retters middag på en flott restaurant og bryllupsnatt på hotell! Hadde ordna bryllupskake som vi hadde til dessert, en etasje Det var en helt fantastisk dag! Jeg kunne nok hatt et stort bryllup, men ikke mannen å d måtte jeg respektere. Jeg fikk kirke, kjole og fotograf. Han fikk lite bryllup og ypperlig mat Anonymous poster hash: f1f06...694
Miamimom Skrevet 8. august 2015 #28 Skrevet 8. august 2015 Jeg og mannen hater å være fokuset foran en stor gruppe mennesker. Vi giftet oss i USA og sa ikke ifra til familien før etterpå. Hvis mannen hadde hatt lyst på stort bryllup hadde jeg enten trukket meg fra hele greia eller inngått kompromiss om mindre bryllup, men fest etterpå, el.l. Det er mannens bryllup og, og hvis han hater store selskap og masse oppmerksomhet like mye som jeg gjør, hadde det ødelagt hele dagen min og jeg hadde gått og gruet meg i ukesvis. Regner med man ikke vil at mannen skal grue seg til bryllupet? Det er livet sammen som er viktig, bryllupet er EN dag. Samme her.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #29 Skrevet 8. august 2015 Samboer og jeg har vært sammen i 7 år.han har barn fra før og vi har barn sammen. Jeg har i alle år drømt om et flott bryllupp med brudekjole og feiring sammen med slekt og venner i kirka, det vil han helst ikke!Han sier vi kan inngå giftemål hos sorenskriveren.....han hater oppmerksomhet og vil gjøre dette da i "stillhet uten tjas og mas"....hva ville dere gjort???Jeg synes egentlig det er helt uaktuelt...man gifter seg bare EN gang og jeg har så lyst til å feire kjærligheten vår sammen med de som betyr så mye for oss........ Anonymous poster hash: a7546...5a1 Tror ikke du har lyst til å "feire kjærligheten deres", jeg. Du har lyst til å være midtpunktet, prinsesse for en dag. Du skriver jo selv at det du er opptatt av er brudekjolen! Forstår mannen din godt, jeg hadde heller ikke ønsket å bli redusert til tilbehør i mitt eget bryllup! Han er opptatt av ekteskapet, altså det som kommer etter bryllupet, mens du er opptatt av av én eneste dag. Anonymous poster hash: 61bb0...09b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #30 Skrevet 8. august 2015 Her blir det også kompromiss Jeg vil ha kirkebryllup med alt som hører til, mens mannen er ateist og vil helst ha en bitteliten seremoni, men med stor fest. Vi ender nok opp med strandbryllup i hjemlandet til mannen (familien hans er oppi åra, så det blir for mye styr å få de til Norge) med en enkel seremoni der og så en grillfest\hagefest med venner og familie på kvelden. Vi blir neppe mange siden vi gifter oss i utlandet, men det viktigste er at vi blir gift og får en nydelig dag Anonymous poster hash: d341d...168
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #31 Skrevet 8. august 2015 For det første, det er ikke sånn at alle bare gifter seg en gang. "For det andre, dere er samboere med særkullsbarn og felles barn. Det virker ganske fjollete å kjøre storslagent kirkebryllup da. Anonymous poster hash: b08a6...93b " Hvorfor skal vi ikke kunne ha storslaget bryllup pga han har barn fra før???Skal jeg gi avkall på flere ting nå???!Det er dagens teiteste kommentar her! Anonymous poster hash: a7546...5a1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #32 Skrevet 8. august 2015 Hva med å reise bort med bare di nærmeste....? En kollega av meg giftet seg i sydligere strøk. På stranda, barbeint og med en nydelig lett brudekjole. Med nærmeste familie og venner. Sjømannsprest stilte opp på stranda. Bodde på flott hotell og hadde en en feiring med gourmetmat på kvelden. Skulle jeg gjort det om igjen ville jeg gjort det akkurat slik! Kostet litt, for de hadde slått på stortromma med det meste, men jammen koster det med stort bryllup i Norge også. Anonymous poster hash: 4989a...b47
Hannasbananas Skrevet 8. august 2015 #33 Skrevet 8. august 2015 Syns det er rart at mannfolka vil frarøve damene sine en sånn stor og flott dag. Har de ikke hørt utsagnet "happy wife, happy life"? Nei, jeg synes mannfolka kan svelge denne kamelen, og ta seg sammen for damene sine. Det er EN dag iløpet av dems liv. Og de kommer til å ha det gøy uansett. Anonymous poster hash: 45911...7b4 Ja, ingenting setter tonen for et lykkelig ekteskap, som en kone som tvinger mannen sin til å gjøre noe han er skikkelig ukomfortabel med! Heia! 😒
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #34 Skrevet 8. august 2015 Nå blir det en stund til vi ev gifter oss, men vi har snakket endel om det Han vil ikke ha alt oppstyret og oppmerksomheten, og jeg er forsåvidt enig med han. For oss er der tanken på å tilhøre hverandre og binde oss som er viktig. Så det blir enten til utlandet å gjøre det i stillhet, eller det blir tinghuset og kun de aller nærmeste, med en middag etterpå. Også tar vi en uhøytidelig fest med venner etterpå Men det blir nok en stund til, og han må fri Ev jeg Anonymous poster hash: fb743...a9f
Himmel og hav Skrevet 8. august 2015 #35 Skrevet 8. august 2015 Du drømmer om kirkebryllup og stor fest, mannen om å svippe innom sorenskriveren og ikke noe mas. Nesten samtlige svar i denne tråden sier at du må legge din drøm til side, være forståelsesfull og holde bryllup slik mannen din vil, eller lage et slags kompromiss som inneholder minst mulig av ditt ønske. Jeg er komplett uenig med dem. Et bryllup er bare en dag, og hvorfor skal ikke han måtte ofre like mye for du skal få en feiende flott dag som det de vil at du skal ofre? Sett dere ned sammen. Hva andre foretrekker er helt uinteressant, men lag en plan der dere begge får noe, og ikke en der du jenker deg på alt, og ser tilbake på dagen med skuffelse. Jada, det er selvfølgelig ekteskapet som er viktigst, men for noen er bryllupet ganske viktig også, og det er ikke sånn at man må velge hvem av dem man vil ha fokus på. Om man vil ha en dag i livet som prinsesse? Det betyr da sannelig ikke at man ikke setter pris på ekteskapet eller er glad i mannen sin. Tenk over hva du "trenger" for at denne dagen skal bli spesiell nok for deg, og ikke gi slipp på alle drømmene dine :-)
Himmel og hav Skrevet 8. august 2015 #36 Skrevet 8. august 2015 Syns det er rart at mannfolka vil frarøve damene sine en sånn stor og flott dag. Har de ikke hørt utsagnet "happy wife, happy life"? Nei, jeg synes mannfolka kan svelge denne kamelen, og ta seg sammen for damene sine. Det er EN dag iløpet av dems liv. Og de kommer til å ha det gøy uansett. Anonymous poster hash: 45911...7b4 Ja, ingenting setter tonen for et lykkelig ekteskap, som en kone som tvinger mannen sin til å gjøre noe han er skikkelig ukomfortabel med! Heia! 😒 ..og ingen ting setter tonen for et ekteskap som en mann som gladelig knuser sin kones drømmer for å slippe tjas og mas...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #37 Skrevet 8. august 2015 For det første, det er ikke sånn at alle bare gifter seg en gang. "For det andre, dere er samboere med særkullsbarn og felles barn. Det virker ganske fjollete å kjøre storslagent kirkebryllup da. Anonymous poster hash: b08a6...93b " Hvorfor skal vi ikke kunne ha storslaget bryllup pga han har barn fra før???Skal jeg gi avkall på flere ting nå???!Det er dagens teiteste kommentar her! Anonymous poster hash: a7546...5a1 Det er ingen som har skrevet at du ikke kan ha stort bryllup fordi han har barn fra før. Hvordan du klarer å lese det er bare utrolig rart! Inn med teskje: når man er voksen, godt etablert, har barn sammen, attpåtil på kull to!! Da virker det helt patetisk å slå til med et storslagent bryllup. Anonymous poster hash: b08a6...93b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #38 Skrevet 8. august 2015 Syns det er rart at mannfolka vil frarøve damene sine en sånn stor og flott dag. Har de ikke hørt utsagnet "happy wife, happy life"? Nei, jeg synes mannfolka kan svelge denne kamelen, og ta seg sammen for damene sine. Det er EN dag iløpet av dems liv. Og de kommer til å ha det gøy uansett. Anonymous poster hash: 45911...7b4 Ja, ingenting setter tonen for et lykkelig ekteskap, som en kone som tvinger mannen sin til å gjøre noe han er skikkelig ukomfortabel med! Heia! 😒 ..og ingen ting setter tonen for et ekteskap som en mann som gladelig knuser sin kones drømmer for å slippe tjas og mas... Nei ærlig talt! Skal ene parten potensielt vantrives i eget bryllup for å tekkes et voksent menneskes barnlige drøm om prinsessebryllup!? Anonymous poster hash: b08a6...93b
Himmel og hav Skrevet 8. august 2015 #39 Skrevet 8. august 2015 Syns det er rart at mannfolka vil frarøve damene sine en sånn stor og flott dag. Har de ikke hørt utsagnet "happy wife, happy life"? Nei, jeg synes mannfolka kan svelge denne kamelen, og ta seg sammen for damene sine. Det er EN dag iløpet av dems liv. Og de kommer til å ha det gøy uansett. Anonymous poster hash: 45911...7b4 Ja, ingenting setter tonen for et lykkelig ekteskap, som en kone som tvinger mannen sin til å gjøre noe han er skikkelig ukomfortabel med! Heia! ..og ingen ting setter tonen for et ekteskap som en mann som gladelig knuser sin kones drømmer for å slippe tjas og mas... Nei ærlig talt! Skal ene parten potensielt vantrives i eget bryllup for å tekkes et voksent menneskes barnlige drøm om prinsessebryllup!? Anonymous poster hash: b08a6...93b At du synes brudekjole og sånt er barnslig, er jo helt uinteressant i denne tråden, for HI synes tydeligvis ikke det, og det er jo hun som skal gifte seg. Jeg leser i HI's første innlegg at hun ønsker å gifte seg i kirken, og at det er viktig for henne å feire dette sammen med alle de som betyr noe for dem. Mannen er ikke enig, og det er helt klart at ingen av dem kan få det helt som de ønsker. Det jeg reagerer på er at nesten alle mener at HI må droppe alt hun vil, gifte seg hos sorenskriveren, lite selskap eller ikke selskap i det hele tatt, alt for å forhindre at mannen skulle måtte oppleve ubehag av noe slag. Men, om han virkelig elsker henne, så burde det jo også gi han ubehag at hun må kaste alle sine ønsker og drømmer overbord for å tekkes han, eller?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #40 Skrevet 8. august 2015 Du drømmer om kirkebryllup og stor fest, mannen om å svippe innom sorenskriveren og ikke noe mas. Nesten samtlige svar i denne tråden sier at du må legge din drøm til side, være forståelsesfull og holde bryllup slik mannen din vil, eller lage et slags kompromiss som inneholder minst mulig av ditt ønske. Jeg er komplett uenig med dem. Et bryllup er bare en dag, og hvorfor skal ikke han måtte ofre like mye for du skal få en feiende flott dag som det de vil at du skal ofre? Sett dere ned sammen. Hva andre foretrekker er helt uinteressant, men lag en plan der dere begge får noe, og ikke en der du jenker deg på alt, og ser tilbake på dagen med skuffelse. Jada, det er selvfølgelig ekteskapet som er viktigst, men for noen er bryllupet ganske viktig også, og det er ikke sånn at man må velge hvem av dem man vil ha fokus på. Om man vil ha en dag i livet som prinsesse? Det betyr da sannelig ikke at man ikke setter pris på ekteskapet eller er glad i mannen sin. Tenk over hva du "trenger" for at denne dagen skal bli spesiell nok for deg, og ikke gi slipp på alle drømmene dine :-) Veldig enig med del to av innlegget ditt, sett dere ned sammen og finn ut hva dere kan gjøre som begge vil trives med. Som du ser av innleggene til flere som har delt sine erfaringer, det går an å gjøre det på tinghuset og på ambassader (med og uten brudekjole) og det går an å gjøre det lite og intimt i kirken. Vet mange velger en mer privat vielse som kan være i tinghus, ambassade eller kirke for den nærmeste familien, og deretter har en mer avslappet fest for slekt og familie som ikke er så "stiv" som enkelte bryllup kan bli. Anonymous poster hash: a40ed...6ae
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #41 Skrevet 8. august 2015 Samboer og jeg har vært sammen i 7 år.han har barn fra før og vi har barn sammen. Jeg har i alle år drømt om et flott bryllupp med brudekjole og feiring sammen med slekt og venner i kirka, det vil han helst ikke!Han sier vi kan inngå giftemål hos sorenskriveren.....han hater oppmerksomhet og vil gjøre dette da i "stillhet uten tjas og mas"....hva ville dere gjort???Jeg synes egentlig det er helt uaktuelt...man gifter seg bare EN gang og jeg har så lyst til å feire kjærligheten vår sammen med de som betyr så mye for oss........ Anonymous poster hash: a7546...5a1 Enig med din samboer :-) men hva med og gifte Seg på tinghuset og så ha en flott og fin fest etterpå? Så kan du bruke brudekjole? Jeg liker ikke oppmerksomhet rettet mot meg.. Det gjør ikke samboer heller. Anonymous poster hash: be779...1c3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #42 Skrevet 8. august 2015 Jeg var i samme situasjon som deg, HI. Vi endte opp med et kompromiss: å gifte oss på tinghuset, med påfølgende middag på restaurant sammen med foreldre, søsken og forlovede. Sommeren etter hadde vi stor fest med venner og kjente. Jeg hadde hvit kjole, men alt var ellers veldig upretensiøst og avslappet. Vi hadde koldtbord, ingen taletvang og cirka tusen kaker. Mannen min gruet seg endel til festen, men har etterpå sagt at han er kjempeglad for at jeg "tvingte" han til å gjøre det. Han storkoste seg. Man må gi og ta litt. Du kan ikke regne med prinsessebryllupet du alltid har drømt om, og han kan ikke regne med to personer som vitner til en enkel vielse på "kontoret". Anonymous poster hash: 613a5...19a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #43 Skrevet 8. august 2015 Syns det er rart at mannfolka vil frarøve damene sine en sånn stor og flott dag. Har de ikke hørt utsagnet "happy wife, happy life"? Nei, jeg synes mannfolka kan svelge denne kamelen, og ta seg sammen for damene sine. Det er EN dag iløpet av dems liv. Og de kommer til å ha det gøy uansett. Anonymous poster hash: 45911...7b4 Ja, ingenting setter tonen for et lykkelig ekteskap, som en kone som tvinger mannen sin til å gjøre noe han er skikkelig ukomfortabel med! Heia! ..og ingen ting setter tonen for et ekteskap som en mann som gladelig knuser sin kones drømmer for å slippe tjas og mas...Nei ærlig talt! Skal ene parten potensielt vantrives i eget bryllup for å tekkes et voksent menneskes barnlige drøm om prinsessebryllup!? Anonymous poster hash: b08a6...93b At du synes brudekjole og sånt er barnslig, er jo helt uinteressant i denne tråden, for HI synes tydeligvis ikke det, og det er jo hun som skal gifte seg. Jeg leser i HI's første innlegg at hun ønsker å gifte seg i kirken, og at det er viktig for henne å feire dette sammen med alle de som betyr noe for dem. Mannen er ikke enig, og det er helt klart at ingen av dem kan få det helt som de ønsker. Det jeg reagerer på er at nesten alle mener at HI må droppe alt hun vil, gifte seg hos sorenskriveren, lite selskap eller ikke selskap i det hele tatt, alt for å forhindre at mannen skulle måtte oppleve ubehag av noe slag. Men, om han virkelig elsker henne, så burde det jo også gi han ubehag at hun må kaste alle sine ønsker og drømmer overbord for å tekkes han, eller? Det er virkelig en stor forskjell på å gi opp en barnlig drøm og det å gi opp all trivsel på bryllupsdagen sin. Forøvrig skrev jeg barnlig, ikke barnslig. Anonymous poster hash: b08a6...93b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #44 Skrevet 8. august 2015 Hadde min mann nektet kirkebryllup, så hadde vi nok ikke vært gift..... Det var den mest fantastiske dagen i mitt liv!! Anonymous poster hash: 92e78...0cf
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #45 Skrevet 8. august 2015 Jeg leste innlegget slik at det var tåpelig med storslått bryllupp når vi har barn her og der!kanskje du burde skrevet det på annet vis???!Og til andre:jeg tror ikke jeg hadde trovdes med å gifte meg hos sorenskrivern!vil selfølgelig at han også skal ha det bra, men jeg følet jeg har valgt bort så mye som betyr for meg pga jeg ble sammen med han og barna....(ikke for å være negativ),men denne "drømmen" krampholder jeg egentlig på😥 Anonymous poster hash: a7546...5a1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #46 Skrevet 8. august 2015 Jeg leste innlegget slik at det var tåpelig med storslått bryllupp når vi har barn her og der!kanskje du burde skrevet det på annet vis???!Og til andre:jeg tror ikke jeg hadde trovdes med å gifte meg hos sorenskrivern!vil selfølgelig at han også skal ha det bra, men jeg følet jeg har valgt bort så mye som betyr for meg pga jeg ble sammen med han og barna....(ikke for å være negativ),men denne "drømmen" krampholder jeg egentlig på😥 Anonymous poster hash: a7546...5a1 Eller kanskje du trenger å forholde deg til alle ordene i en setning? Tolkningen din var helt på trynet. Og hvis vielsen er viktigere enn å være gift bør du strengt tatt la vær. Anonymous poster hash: b08a6...93b
siot Skrevet 8. august 2015 #47 Skrevet 8. august 2015 Vi dro til Spania og giftet oss der, kun med nærmeste familie. Var et drømmebryllup, og mannen slapp det han gruet seg til: stor familiesammenkomst og tale
Himmel og hav Skrevet 8. august 2015 #48 Skrevet 8. august 2015 Syns det er rart at mannfolka vil frarøve damene sine en sånn stor og flott dag. Har de ikke hørt utsagnet "happy wife, happy life"? Nei, jeg synes mannfolka kan svelge denne kamelen, og ta seg sammen for damene sine. Det er EN dag iløpet av dems liv. Og de kommer til å ha det gøy uansett. Anonymous poster hash: 45911...7b4 Ja, ingenting setter tonen for et lykkelig ekteskap, som en kone som tvinger mannen sin til å gjøre noe han er skikkelig ukomfortabel med! Heia! ..og ingen ting setter tonen for et ekteskap som en mann som gladelig knuser sin kones drømmer for å slippe tjas og mas...Nei ærlig talt! Skal ene parten potensielt vantrives i eget bryllup for å tekkes et voksent menneskes barnlige drøm om prinsessebryllup!? Anonymous poster hash: b08a6...93b At du synes brudekjole og sånt er barnslig, er jo helt uinteressant i denne tråden, for HI synes tydeligvis ikke det, og det er jo hun som skal gifte seg. Jeg leser i HI's første innlegg at hun ønsker å gifte seg i kirken, og at det er viktig for henne å feire dette sammen med alle de som betyr noe for dem. Mannen er ikke enig, og det er helt klart at ingen av dem kan få det helt som de ønsker. Det jeg reagerer på er at nesten alle mener at HI må droppe alt hun vil, gifte seg hos sorenskriveren, lite selskap eller ikke selskap i det hele tatt, alt for å forhindre at mannen skulle måtte oppleve ubehag av noe slag. Men, om han virkelig elsker henne, så burde det jo også gi han ubehag at hun må kaste alle sine ønsker og drømmer overbord for å tekkes han, eller? Det er virkelig en stor forskjell på å gi opp en barnlig drøm og det å gi opp all trivsel på bryllupsdagen sin. Forøvrig skrev jeg barnlig, ikke barnslig. Anonymous poster hash: b08a6...93b Men brudens trivsel da? Vil hun trives på en bryllupsdag som ikke blir noe i nærheten av det hun ønsker? Beklager at jeg tok feil og leste ditt "barnlig" som barnslig.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #49 Skrevet 8. august 2015 Jeg skjønner ham veldig, veldig godt. Kan ikke tenke meg noe verre enn et bryllup i kirken med alt tilhørende mas. Egentlig ville jeg ha giftet meg i fullstendig stillhet, men det er dessverre sånn at man må ha vitner, og da blir det jo kjent blant venner/familie uansett. Derfor er jeg fortsatt ugift. Anonymous poster hash: a09c3...f8e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #50 Skrevet 8. august 2015 Syns det er rart at mannfolka vil frarøve damene sine en sånn stor og flott dag. Har de ikke hørt utsagnet "happy wife, happy life"? Nei, jeg synes mannfolka kan svelge denne kamelen, og ta seg sammen for damene sine. Det er EN dag iløpet av dems liv. Og de kommer til å ha det gøy uansett. Anonymous poster hash: 45911...7b4 Ja, ingenting setter tonen for et lykkelig ekteskap, som en kone som tvinger mannen sin til å gjøre noe han er skikkelig ukomfortabel med! Heia! ..og ingen ting setter tonen for et ekteskap som en mann som gladelig knuser sin kones drømmer for å slippe tjas og mas...Nei ærlig talt! Skal ene parten potensielt vantrives i eget bryllup for å tekkes et voksent menneskes barnlige drøm om prinsessebryllup!? Anonymous poster hash: b08a6...93b At du synes brudekjole og sånt er barnslig, er jo helt uinteressant i denne tråden, for HI synes tydeligvis ikke det, og det er jo hun som skal gifte seg. Jeg leser i HI's første innlegg at hun ønsker å gifte seg i kirken, og at det er viktig for henne å feire dette sammen med alle de som betyr noe for dem. Mannen er ikke enig, og det er helt klart at ingen av dem kan få det helt som de ønsker. Det jeg reagerer på er at nesten alle mener at HI må droppe alt hun vil, gifte seg hos sorenskriveren, lite selskap eller ikke selskap i det hele tatt, alt for å forhindre at mannen skulle måtte oppleve ubehag av noe slag. Men, om han virkelig elsker henne, så burde det jo også gi han ubehag at hun må kaste alle sine ønsker og drømmer overbord for å tekkes han, eller? Det er virkelig en stor forskjell på å gi opp en barnlig drøm og det å gi opp all trivsel på bryllupsdagen sin. Forøvrig skrev jeg barnlig, ikke barnslig. Anonymous poster hash: b08a6...93b Men brudens trivsel da? Vil hun trives på en bryllupsdag som ikke blir noe i nærheten av det hun ønsker? Beklager at jeg tok feil og leste ditt "barnlig" som barnslig. Det er en veldig stor forskjell på å lide seg gjennom stor ståhei man ikke trives i fremfor å moderere bryllupsønskene sine slik at partneren ikke har det fælt på bryllupsdagen. Hvorfor i all verden er det bruden alene som skal styre showet? Det er da ikke brudens dag. Anonymous poster hash: b08a6...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå