Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Sukk... Mannen min er en god pappa på mange måter.. Han kan være virkelig oppfinnsom sammen m barna. Ungene liker pappaen sin. Men det som er problemet er at han er så uorganisert, og det blir så tydelig når han har barna alene (hjemme hos mine foreldre nå). Jeg må ringe å minne han på at barna må bades (etter at min mor har observert at han ikke har bada/vaska ungene på ei uke) Han pusser ikke tennene, og hvis han gjør det er det 30 sek per barn, han glemmer av å gi dem mat og står ikke opp (i dag sov han faktisk til 11.30) sa min mor. De kunne ikke dra å gjøre det de trengte for pappaen klarte ikke ta seg av barna sine!!! Og ingen fikk vekt han😡😡 Det var ille en periode etter vi fikk første barnet. Jeg kunne faktisk ikke stole på han, og det var to ganske grove hendelser hvor han bare sov. Men så har han hele tiden egentlig blitt bedre. Så begynner det igjen. Han nekter å ta grep og nekter å snakke om det. Skylder hele tiden på andre og prøver å rakke ned på meg, jeg fikser ikke dette. Minste ungen er så liten at han ikke KAN være oppe alene. Jeg blir kjemperedd bare ved tanken.. Selv min mor synes at dette er drøyt. Hun sier hun skal fikse å være sammen m han til jeg kommer, men da vil hun helst han skal dra. Ungene har ingen konsekvent far. Noen ganger kan de dra strikken langt uten at det skjer noe, andre ganger klikker han i vinkel over ingenting og gir drøye straffer barnet ikke forstår. Alle: fordi du ikke satt rolig m matbordet når jeg sa det på sekundet er du fri for tv i 2 dager og lørdagsgodt (sagt på en mandag til en 2-åring!!!) Hva kan jeg gjøre??? Anonymous poster hash: fa329...cfa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 By the way, barna våkner 7 om morgenen og går rett inn å prøver å vekke pappa som da ikke enser dem... Anonymous poster hash: fa329...cfa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Hvorfor er han hjemme hos dine foreldre uten deg? Om han ikke kan ta seg av bare er det opp til deg å gjøre det. Med eller uten han. Anonymous poster hash: ba726...14d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Jeg vet ikke. Han virker psykisk syk, for ellers klarer man jo å ta seg sammen. At han ikke kan stoles på m.t.p. barna er mest bekymringsverdig. Anonymous poster hash: e5649...dd8
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Uorganisert? Det der høres jo på grensen til tilbakestående ut. Du kan ikke overlate barna til ham. Enkelt og greit. Så må du jo velge om du faktisk gidder å være kjæresten til en mann som ikke evner å passe sine egne barn. Jeg vet hva jeg hadde valgt. Anonymous poster hash: 2a1d6...33b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Fordi vi er i midt i en flytteprosess mellom to steder. Jeg er på kurs i Troms og har vært borte i ei uke og skal være borte en uke til ( uten at dette er relevant info), mens han er hos foreldrene mine på Hamar med barna frem til jeg kommer tilbake. Jeg aner bare ikke hva jeg skal gjøre? Blir så sint over at han ikke vil snakke om problemene sine? Noen som har en ide om hvordan jeg kan ta tak i dette? (Og synes ikke at en ide om å dumpe han sånn uten videre er en god løsning) Anonymous poster hash: fa329...cfa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Uorganisert? Det der høres jo på grensen til tilbakestående ut. Du kan ikke overlate barna til ham. Enkelt og greit. Så må du jo velge om du faktisk gidder å være kjæresten til en mann som ikke evner å passe sine egne barn. Jeg vet hva jeg hadde valgt. Anonymous poster hash: 2a1d6...33b Det var ikke pent sagt, men jeg er dessverre også enig i at tilbakestående virker som et mer dekkende begrep enn uorganisert. Hvordan fungerer han på jobb? Anonymous poster hash: e6f9c...b81
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Han har jo ikke bestandig vært slik. Han har bare vært slik den siste/2 siste mnd, men synes at dette grenser til ganske uansvarlig. Det som er nytt er at han har helgependlet det siste året. Vi holder på å skal flytte etter han, men han er plutselig blitt totalforandret... Anonymous poster hash: fa329...cfa
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Han må jo ha en eller annen diagnose? Jeg mener, en ting er jo at noen er litt uorganisert eller at mannen ikke gjør ting akkurat på den måten mor gjør det, men de fleste oppegående mennesker med et minimum av kjærlighet og omsorg for ungene sine skjønner at de må ha mat og stell!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Han kommer stort sett i tiden, men har fleksitid. Virker ikke som noen bryr seg om han en dag kommer for sent så lenge han jobber det inn i løpet av dagen (mener sent som etter kjernetiden. Det hat skjedd to ganger). Ellers gjør han en god jobb når han er på jobb. Anonymous poster hash: fa329...cfa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 Han har jo ikke bestandig vært slik. Han har bare vært slik den siste/2 siste mnd, men synes at dette grenser til ganske uansvarlig. Det som er nytt er at han har helgependlet det siste året. Vi holder på å skal flytte etter han, men han er plutselig blitt totalforandret... Anonymous poster hash: fa329...cfa Slik du skrev i hovedinnlegget ga du inntrykk av at dette hadde vært av og på i perioder ganske lenge? (Siden første ble født?) Anonymous poster hash: e6f9c...b81
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 Han gir dem frokost og middag, men glemmer ofte lunsj og kvelds vil han helst ikke gi om ungene ikke maser... Sukk Anonymous poster hash: fa329...cfa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Jeg skrev at det var ille EN periode etter første (barnet) ble født 😊 jf første innlegg. Anonymous poster hash: fa329...cfa
Lammeskanken Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 (endret) Aaakkurat sånn var pappan til barna mine også. Engasjerte seg ikke fordi jeg gorde alt med dem og fordi barna likte meg bedre.. Så derfor meldte han seg litt ut. Han var også sånn som klikka for småting og sa til barna "gå å plag mamman deres" hver gang de prøvde å få kontakt med han ved datamaskinen. . Prøv å snakk med han om det når du kommer hjem igjen, kanskje det funker.. Jeg orka ikke mer av han tilslutt, så han måtte flytte når minstejenta var 3 år.. Nå har jeg det helt toppers og han har måtte ta mer ansvar og er skikkelig flink med jentene våre 😊 Endret 6. august 2015 av Lammeskanken
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Sukk, håper ikke dette blir slutten for oss..😞 Jeg kommer ikke til å klare en ny runde iaf.. Anonymous poster hash: fa329...cfa
Fullrulle86 Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Kan det være at han ruser seg? Altså piller el.? Han såver tungt, arbeider borte, svingende humør....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Aner virkelig ikke.. Har lurt på om han er deppa ( kan det være symptomer på det?). Vet at han også sliter med å sovne om kvelden.. Han er blitt litt endra etter han begynte å pendle. Tar med seg tlf overalt, det gjorde han ikke før. Får masse mld, men aner ikke fra hvem. Hver gang jeg får en mld spørr han hvem det var, men jeg får ikke vite noe fra han. Men har ikke sett noe piller, aner ikke hvor de i såfall kan være gjemt... er det andre symptomer han skal ha da i såfall? Anonymous poster hash: fa329...cfa
Fullrulle86 Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Aner virkelig ikke.. Har lurt på om han er deppa ( kan det være symptomer på det?). Vet at han også sliter med å sovne om kvelden.. Han er blitt litt endra etter han begynte å pendle. Tar med seg tlf overalt, det gjorde han ikke før. Får masse mld, men aner ikke fra hvem. Hver gang jeg får en mld spørr han hvem det var, men jeg får ikke vite noe fra han. Men har ikke sett noe piller, aner ikke hvor de i såfall kan være gjemt... er det andre symptomer han skal ha da i såfall?Anonymous poster hash: fa329...cfa Nå er jeg ingen ekspert, men rus var det første jeg tenkte når jeg leste. Han er ustabil, aggressiv, søvnproblemer OG er vanskelig å vekke når han først såver... Dere kan jaffal ikke ha det sånn!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #19 Skrevet 7. august 2015 Mener også at vi ikke kan ha det slik. Må ta tak i dette når jeg er tilbake. Skjønner bare ikke hvorfor han er slik... Og hvorfor han ikke kan prate med meg om det. Skjønner ikke at han kan være så uansvarlig å bli sur når jeg påpeker det. Går i forsvar med en gang. Alla skal du komme her å dømme meg når jeg har klipt plena, vært på tur med ungene osv.. Han gidder ikke ta inn over seg de viktige tingene som mangler som vanlig stell og mat, og at en voksen må være tilstedeværende HELE tiden Anonymous poster hash: fa329...cfa
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #20 Skrevet 7. august 2015 En 2 åring kan da helt fint leke litt i stuen eller på rommet sitt uten at far er med! Hvor hysterisk er du?? Har selv en 2 åring å han kan fint leke på rommet sitt alene uten at jeg må henge over han. Han kan også leke alene i stuen mens jeg lager mat på kjøkkenet uten problemer. Du har faktisk ikke en baby lenger men en gutt på 2 år som helt fint klarer å leke litt alene uten at far står opp. At barnet ikke får mat og stell er selvsagt noe helt annet,det må du selvsagt ta veldig alvorlig! Anonymous poster hash: 14ce9...35c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #21 Skrevet 7. august 2015 Jeg vet det ikke finnes noen unnskyldninger for det mannen din gjør. Men, hvorfor ringer moren din til deg og sladrer i stede for å ta opp problemet sitt med den det gjelder? Det eneste hun oppnår med det er å gjøre deg urolig og usikker på forholdet til mannen din. Hun er da vel et vokse menneske og bør kunne si i fra når andres handlinger går utover henne selv. Når det gjelder mat og vask av barna. Spiser foreldrene dine kun frokost og middag? Eller sitter de og spiser lunsj og kvelds også, men ungene må bare se på? Og hvis moren din mener de må bades oftere og tannpussen er for dårlig, hvorfor sier hun det bare ikke? Hvorfor ikke bare si at; hei, nå er det vel på tide med et bad på de små? Det må da være bedre at hun sier fra selv en at du må ringe hjem og kjefte på mannen din for ting moren din har sladrer om. Anonymous poster hash: 1f653...b23
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #22 Skrevet 7. august 2015 Jeg vet det ikke finnes noen unnskyldninger for det mannen din gjør. Men, hvorfor ringer moren din til deg og sladrer i stede for å ta opp problemet sitt med den det gjelder? Det eneste hun oppnår med det er å gjøre deg urolig og usikker på forholdet til mannen din. Hun er da vel et vokse menneske og bør kunne si i fra når andres handlinger går utover henne selv. Når det gjelder mat og vask av barna. Spiser foreldrene dine kun frokost og middag? Eller sitter de og spiser lunsj og kvelds også, men ungene må bare se på? Og hvis moren din mener de må bades oftere og tannpussen er for dårlig, hvorfor sier hun det bare ikke? Hvorfor ikke bare si at; hei, nå er det vel på tide med et bad på de små? Det må da være bedre at hun sier fra selv en at du må ringe hjem og kjefte på mannen din for ting moren din har sladrer om. Anonymous poster hash: 1f653...b23 Spiser du like tidlig kvelds som en 2 åring eller?De færreste gjør det. Anonymous poster hash: 14ce9...35c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #23 Skrevet 7. august 2015 Jeg vet det ikke finnes noen unnskyldninger for det mannen din gjør. Men, hvorfor ringer moren din til deg og sladrer i stede for å ta opp problemet sitt med den det gjelder? Det eneste hun oppnår med det er å gjøre deg urolig og usikker på forholdet til mannen din. Hun er da vel et vokse menneske og bør kunne si i fra når andres handlinger går utover henne selv. Når det gjelder mat og vask av barna. Spiser foreldrene dine kun frokost og middag? Eller sitter de og spiser lunsj og kvelds også, men ungene må bare se på? Og hvis moren din mener de må bades oftere og tannpussen er for dårlig, hvorfor sier hun det bare ikke? Hvorfor ikke bare si at; hei, nå er det vel på tide med et bad på de små? Det må da være bedre at hun sier fra selv en at du må ringe hjem og kjefte på mannen din for ting moren din har sladrer om. Anonymous poster hash: 1f653...b23 Enig, og hvorfor bader ikke mormor barna? Evt sier det til han? Hvorfor er ikke mormor oppe med barna slik at far får sove ut litt? Gir ikke mormor mat? Vi sover alltid lenger når vi er hos moren min. Er ikke late og udugelige fordi. Anonymous poster hash: 612a9...eeb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #24 Skrevet 7. august 2015 Leser du hovedinnlegget så står det jo at mormor trår til. Hun kan ikke forlate huset når hun selv vil engang pga hun må passe ungene når far sover. Anonymous poster hash: 14ce9...35c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #25 Skrevet 7. august 2015 Leser du hovedinnlegget så står det jo at mormor trår til. Hun kan ikke forlate huset når hun selv vil engang pga hun må passe ungene når far sover. Anonymous poster hash: 14ce9...35c Og derfor bør mormor si i fra til far om at dette ikke er akseptabelt, ikke drive og ringe til datteren sin for å klage. Anonymous poster hash: 1f653...b23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå