Gå til innhold

Spiralen skal ut i morgen ....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har time i morgen formiddag. Har hatt den i to år og vært superfornøyd. Nå skal vi prøve på enda et Nurk :)

Det var ikke vondt å sette den inn, men nå kjenner jeg at jeg gruer meg.

Noen som har (positive) erfaringer å dele?

Var det veldig vondt? Blødde du (masse) i etterkant? Når kom du inn i syklus etter at du tok den ut? Når testet du positiv?

Beroligende ord? :)

Endret av MammantilNurket
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde ikke vondt, merket ikke at den ble tatt ut. Spottet den dagen og 2 dager etter fikk jeg mensen og fikk mensen regelmessig som vanlig etter det.

Anonymous poster hash: 7d4bb...cc3

Skrevet

Fjernet min for to uker siden. Det var gjort på et øyeblikk, kjente omtrent ingenting. Etter to dager begynte jeg å blø. Store mengder. Det har heldigvis begynt å avta nå.

Anonymous poster hash: 7f8c2...824

Skrevet

Tok min ut i april. Fikk mensen 1-2 dager etter det. Fikk blødningsgreier igjen ca 50 dager etter det. Tok graviditetstest i slutten av juni som var positiv. Regner med å være ca 10 uker på vei.

Anonymous poster hash: 99f74...e34

Skrevet

Helt ok å ta ut. Verre å sette inn syns jeg. Etter kobberspiralen ble jeg gravid et par dager etter, med hormonspiralen tok det 3mnd. Lykke til!

Anonymous poster hash: df087...b31

Skrevet

Gjorde ikke vondt😊 normal syklus kom ganske kjapt!

Skrevet

Skulle ta den ut selv, men legen klarte ikke å få tak i tråden. Så skal bestille time hos gynekolog.

Anonymous poster hash: c4a50...e03

Skrevet

Null vondt å ta den ut. Jeg fikk også vondt da den ble satt inn. Ingenting å grue seg for! Lykke til med nurkelaging :)

Anonymous poster hash: 3cfae...f59

Skrevet

Ikke vondt å ta den ut. Blei gravid dagen etter av alle ting med kobberspiral. Var en lykke å få den ut. Skal ha bebbs i januar:)

Anonymous poster hash: a0ac4...2d2

Skrevet

Fjernet to kobberspiraler. Ikke vondt, blødde ikke og ble gravid rett etterpå.. så dette går bra, ingenting å grue seg for!

Skrevet

Tuuuusen takk for svar, snille dere :)

Klem,

MTN <3

Skrevet

Fjernet spiral i juni. Sa faktisk til gynokologen at jeg var nesten litt skuffa, jeg hadde gruet meg så enormt mye, men kjente ingenting. Trådene mine var "borte" så han gikk inn med "pinsett" for å få tak i den. Null stress.

Skrevet

Vil du bare ha positive svar? 😁😉

Jeg blødde ikke ihvertfall! 😊

Anonymous poster hash: 6902f...264

Skrevet

Ville helst unngå skrekkhistorier med besvimelse, oppkast, litervis med blod og gale gynekologer med tang 😉
Skrevet

Jeg syntes det var ubehagelig, på grensen til vondt der og da. Ikke noen store greier, men helt klart ikke lystbetont. 

Skrevet

Ville helst unngå skrekkhistorier med besvimelse, oppkast, litervis med blod og gale gynekologer med tang 😉

Neida, det var ikke så ille! Men den hadde flyttet på seg, så den satt litt fast..

Skrevet

Har time i morgen formiddag. Har hatt den i to år og vært superfornøyd. Nå skal vi prøve på enda et Nurk :)

Var det veldig vondt? Blødde du (masse) i etterkant? Når kom du inn i syklus etter at du tok den ut? Når testet du positiv?

Har du ett eller to barn fra før?

Anonymous poster hash: 1dc6b...a4f

Skrevet

ta en Paracet på forhånd hvis du er redd for at det skal gjøre vondt! Lykke til!

Anonymous poster hash: c608a...eac

Skrevet

Tokk en Ibux før jeg dro etter anbefaling men det var strengt tatt ikke nødvendig. Lå og grudde meg på benken og så var den ute uten jeg kjente det minste. Mye værre å ta celleprøve.

Blødde litt og hadde litt mensmurringer en dags tid. Og positiv test 1.5 mdr senere 😊

Anonymous poster hash: 711a2...b0c

Skrevet

Har du ett eller to barn fra før?

Anonymous poster hash: 1dc6b...a4f

Et barn :)

Skrevet

Jeg nappa den ut selv på badet hjemme. Ikke vondt. Null blødning, ble gravid 2. prøveperiode.

PS, anbefaler ingen å ta den ut selv, kunne gått veldig galt. Tenkte ikke på det før etterpå. Ung og dum.

Anonymous poster hash: 2e412...efd

Skrevet (endret)

Hei igjen :)

Det gikk supergreit å ta ut spiralen på fredag!

Tante Rød har nå meldt sin ankomst og hun er böse 😱

Har såååå vondt i mage og rygg, litt feber (!), fryser, kaldsvetter og føler at hele kroppen min er "feil", øm og hoven.

Er i tillegg hissig og amper, sur, engstelig og litt lei meg. Har ikke hatt "ordentlig" menstruasjon siden jeg begynte med P-piller for 16 (?) år siden og hadde glemt hvordan det var.

Du store min! Dette er jo pyton!

Gode tips for lindring og plager og bedring av humør mottas med takk :) Hva gjør dere for å skjemme dere selv bort når "Tanten" er i byen?

xxx, MTN

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hei igjen :)

Det gikk supergreit å ta ut spiralen på fredag!

Tante Rød har nå meldt sin ankomst og hun er böse 😱

Har såååå vondt i mage og rygg, litt feber (!), fryser, kaldsvetter og føler at hele kroppen min er "feil", øm og hoven.

Er i tillegg hissig og amper, sur, engstelig og litt lei meg. Har ikke hatt "ordentlig" menstruasjon siden jeg begynte med P-piller for 16 (?) år siden og hadde glemt hvordan det var.

Du store min! Dette er jo pyton!

Gode tips for lindring og plager og bedring av humør mottas med takk :) Hva gjør dere for å skjemme dere selv bort når "Tanten" er i byen?

xxx, MTN

Sjokolade, sofa og tv! Synes synd på meg selv og får være i fred 😊

Skrevet

Var en grusom opplevelse. Ble gjort på Volvat. Besvimte nesten og fikk inn ny etter en stund. Vondt det også. Gynekolog var varsom og kjent for å være flink. Vet ikke hva som feilte meg akkurat da,for tåler mye smerte . Men nå er det et år siden og gruer meg til å ta den ut igjen og det er fire år til.

Anonymous poster hash: a8d3a...29a

Skrevet

Beklager å måtte si det, men legen fant ikke min og jeg ble henvist til sykehuset. For å få den ut måtte de åpne livmoren og det var som sterke rier. Men dette er jo ikke vanlig.

Lykke til!

Anonymous poster hash: e2c1d...645

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...