Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Han har en time i morgen, jeg jobber og sliter med å få til å være borte en time. Han har sagt selv han kan gå alene. Det er snakk om å sjekke et sår, og evt få medisiner. Er det greit? Bør jeg ringe og si fra på forhånd? Anonymous poster hash: 36ac0...ce9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Nei, det er overhode ikke greit. Han er fortsatt et barn og det er en selvfølge at du følger ham. Anonymous poster hash: 7bb95...a41
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Nei!! Barn skal ikke til legen alene! Anonymous poster hash: 613d6...c38
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Nei! Jeg ble sendt til legen alene fra jeg var 11 år og det var ikke greit. Jeg følte at mamma ikke brydde seg om meg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Takk for svar. Det er jo det magefølelsen min insisterte på også... Men så er det denne påståelige gutten som vil klare det selv. Jeg må sannsynligvis ta fri hele dagen for å få det til. Blir jo ikke så greit for de på jobb, men ungene kommer først... Anonymous poster hash: 36ac0...ce9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Jeg synes det er greit. Far har heller ikke mulighet? Anonymous poster hash: 94410...7a1
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Far jobber på båt og kommer ikke hjem før neste uke:( besteforeldre er på ferie, det er ferieavvikling på jobb og mindre ansatte enn vanlig... Anonymous poster hash: 36ac0...ce9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Far jobber på båt og kommer ikke hjem før neste uke:( besteforeldre er på ferie, det er ferieavvikling på jobb og mindre ansatte enn vanlig... Anonymous poster hash: 36ac0...ce9 Da synes jeg du skal la han få gå alene, siden han vil det:) du har en selvstendig sønn og det er bra! Legen ringer deg uansett hvis han/hun trenger å informere deg ytterligere. Anonymous poster hash: 94410...7a1
HvittHus Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 I og med at sønnen synes dette er OK, hadde jeg latt han gå alene. Men ring til legesenteret og forklar situasjonen og be om at helsesekretæren informerer legen på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Da hadde jeg ringt legekontoret først, og forklart situasjonen, så de informerer legen. Og at de kan ringe deg etterpå, om det er noe viktig. Men ellers ville jeg ha fulgt, følger fortsatt 14 åringen min både til lege og tannlege. Anonymous poster hash: f1cf7...199
Lammeskanken Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 Nei, jeg ville ikke latt han gå alene til legen. Er legen så langt unna jobben at du må du ha fri hele dagen da? Mine barn er 13 og 11 og jeg følger dem til både lege og tannlege fortsatt...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 Da hadde jeg ringt legekontoret først, og forklart situasjonen, så de informerer legen. Og at de kan ringe deg etterpå, om det er noe viktig. Men ellers ville jeg ha fulgt, følger fortsatt 14 åringen min både til lege og tannlege. Anonymous poster hash: f1cf7...199 Litt OT, men følger en virkelig så store barn til tannlegen? Husker vi gikk alene på barneskolen. Ble hentet av lærer i timen uten varsel på forhånd for å hindre at vi lurte oss unna Ikke vondt ment, spør bare av nysgjerrighet. Anonymous poster hash: 1f702...a56
HvittHus Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Da hadde jeg ringt legekontoret først, og forklart situasjonen, så de informerer legen. Og at de kan ringe deg etterpå, om det er noe viktig. Men ellers ville jeg ha fulgt, følger fortsatt 14 åringen min både til lege og tannlege.Anonymous poster hash: f1cf7...199 Litt OT, men følger en virkelig så store barn til tannlegen? Husker vi gikk alene på barneskolen. Ble hentet av lærer i timen uten varsel på forhånd for å hindre at vi lurte oss unna Ikke vondt ment, spør bare av nysgjerrighet. Anonymous poster hash: 1f702...a56 Her må ungdommene/barna kjøres til tannlege, så dermed var jeg med inn fram til de var rundt 14-15 år. Rett og slett for å kunne få informasjon direkte hvis det var noe som måtte skjerpes inn i forhold til tannhygienen.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Ikke greit. Anonymous poster hash: ded1a...271
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Jeg tenker at det kommer an på 11-åringen. Jeg fikk min første soppinfeksjon da jeg var 11 år, like før jeg fikk mensen. Mamma skjønte hva det var og bestilte legetime. Hun forklarte meg at de måtte ta en prøve, og lurte på om hun skulle bli med meg. Jeg sa nei. Jeg syntes faktisk ikke det var så ille at en (kvinnelig) lege tok en prøve av underlivet mitt, men jeg ville absolutt ikke ha mamma der - det hadde vært kleint og flaut. Anonymous poster hash: 853ba...a83
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Jeg syns det er greit. Anonymous poster hash: e159f...d3c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Ikke greit. 15-åringen min ønsker fortsatt at jeg skal bli med til lege/tannlege/øyelege. Anonymous poster hash: 2a0fb...508
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Ikke greit. 15-åringen min ønsker fortsatt at jeg skal bli med til lege/tannlege/øyelege. Anonymous poster hash: 2a0fb...508 Så pga at din (uselvstendige) 15-åring vil ha deg med, så er det ikke greit? Har det slått deg at ikke alle er like? Her var det greit for 11-åringen så vidt jeg kunne se, og da er det vel strengt tatt likegyldig hva din 15-åring ønsker. Anonymous poster hash: 68792...19e
Elsker livet Skrevet 6. august 2015 #20 Skrevet 6. august 2015 I dette tilfellet syns jeg det er helt greit så lenge han selv har lyst.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #21 Skrevet 6. august 2015 Hadde det vært mine barn hadde de gått alene, men jeg hadde snakket med legekontoret først. Har ett barn som hyppig hos legen, ikke alltid legetimene har klaffet for meg. Den ene legen har ti mnd venteliste, så å bytte time der er helt uaktuelt. Der har morfar kjørt henne to ganger siden det er så langt unna. Første gangen var morfar med inn, andre gangen ikke. Hun syns det var litt rart med morfar når hun måtte ta av seg alt utenom trusa. Legen sjekker jenta, ringer meg og vi snakker mens jenta er der. Så hadde henne fått ett sår som måtte sjekkes av legen tror jeg faktisk hun hadde spurt om å dra selv. Hun er godt kjent med fastlegen, og jeg tror ikke han hadde stusset heller. Også er det kort vei til legen, så i egen problem for henne å komem seg dit på egenhånd heller. Til tannlegen har hun gått alene før. Hun hadde lyst å sykle dit alene, så da tenkte jeg hun skulle få lov. Fikk mld av tannlegen etterpå: null hull og smilefjes. Selv dro jeg alltid til tannlegen alene fra jeg var 9år, det gjorde nesten alle på skolen. Tannlegen var i nabobygget på skolen, så ingen grunn til at foreldre måtte følge om ungene ikke ønsket det selv. Ene barnet til min mann vil bli fulgt til lege og tannlege enda og hun er 17år. Hun er litt redd så hun klarer ikke få med seg hva de sier, så hun vil ha med seg noen. Mens de ungene mine er nesten som en diktafon, de får med seg alt. Skjønner de ikke hva legen sier så spør de og da får de forklart det på en annen måte. Jeg har for mange år siden skjønt at jeg bare må holde meg i bakgrunnen når de er hos legen. Og det er igrunn bra tenker jeg siden de er så mye der, positivt de er litt innteressert i hva som feiler de, hva de må gjøre og hvordan det står til. De har kommet over stadiet der de er sure pga at de er syke og vil være som alle andre. (Ikke noe alvorlig galt, men sykdommer de vil ha livet ut. Hvor stor del av livet de tar vil variere, i det daglige merkes de heldigvis ikke så mye) Anonymous poster hash: 3afb0...4da
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #22 Skrevet 6. august 2015 Du må ha fri en hel dag fra jobb, men vurderer å sende en 11 åring alene? Hvorfor trenger du en hel jobbdag på å følge han? Anonymous poster hash: 26380...5c1
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #23 Skrevet 6. august 2015 Helt greit, så lenge barnet er normalt oppegående. Jeg jobber som tannlege selv, og får ofte inn barn yngre enn 11 alene. Ikke noe problem. Er det noe spesielt foresatte bør informeres om tar jeg bare en tlf. Her måtte eldste gå alene til legen da han var ni. Fastlegen holdt til rett ved der vi bodde. Hadde med to små søsken på venterommet, og etter å ha ventet i over en time måtte jeg rett og slett ta dem med ut. Gikk strålende. Fikk med en liten lapp med instrukser av legen. Nå er gutten svært moden for alderen, men jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å la ham gå alene igjen hvis det ble nødvendig (er 11 nå). En gang må de lære å bli selvstendige også. Bra for medtringsfølelsen Anonymous poster hash: a6271...b88
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #24 Skrevet 6. august 2015 Nei, det er ikke greit! Anonymous poster hash: 5f237...502
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #25 Skrevet 6. august 2015 Har tenkt å sende ham alene! Han har lyst til det. En veldig selvstendig gutt!👍 Ringte legekontoret i dag, og de mente at dette skulle gå veldig bra! De har til og med hatt yngre barn inne uten foreldre!😱 Må ta en hel dag fri fordi det er helt umulig og totalt uansvarlig å bare gå fra de en halvtime! Og å få noen andre til å være der en halvtime var også helt umulig! Det tar ham fem minutter å sykle til legekontoret, på samme veien som han sykler til skolen, så det skal nok gå helt fint! Anonymous poster hash: 36ac0...ce9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå