Mamma_til_2 Skrevet 6. august 2015 #26 Skrevet 6. august 2015 Har 2 regnbukser 1 regnjakke,en vinterdress, ett todelt vår høst sett med vannsøyle på 12000 lett foret (brukes som ekstra på vintrene) ett par Cherrox og ett par vintersko, ellers så er det to sett fleece, to sett ull og to sett av luer votter halser ullsokker ol. Ellers så er det bestandig to alt skiftetøy i boksen, og jeg fyller alltid etter om noe brukes.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #27 Skrevet 6. august 2015 Men dersom kun har ett sett. Hva gjør dere dersom dressur noe er til vask? Tar jo ofte litt tid før tykke dresser tørker. Vasker dressen ikke helgene, men upraktisk om vi skal ut da... Anonymous poster hash: d5ac4...9e7 Vasker dressen om kvelden, vrenger og henger opp i stua. Aldri opplevd at den ikke er tørr neste morgen. 😊 Anonymous poster hash: ce705...58a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #28 Skrevet 6. august 2015 Det hadde blitt litt av et lass og trangt i gangen i barnehagen om alle 14 barna skulle hatt to av alt. Vi har 2-3 av alt av inneklær som genser, bukse, sokker osv. Og små uteplagg som votter og lue. Men støvler, joggesko, regntøy og parkdress har vi bare ett av. Og det har gått helt fint i ett år så ser ingen grunn til å ha to av alt. Har jobbet i barnehage og ingen av ungene hadde to av alt. Noen få hadde to parkdresser, som regel arvet. Men ingen hadde to sett med alt. Anonymous poster hash: 8d65e...a81
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #29 Skrevet 6. august 2015 Det hadde blitt litt av et lass og trangt i gangen i barnehagen om alle 14 barna skulle hatt to av alt. Vi har 2-3 av alt av inneklær som genser, bukse, sokker osv. Og små uteplagg som votter og lue. Men støvler, joggesko, regntøy og parkdress har vi bare ett av. Og det har gått helt fint i ett år så ser ingen grunn til å ha to av alt. Har jobbet i barnehage og ingen av ungene hadde to av alt. Noen få hadde to parkdresser, som regel arvet. Men ingen hadde to sett med alt. Anonymous poster hash: 8d65e...a81 Vi har forresten to parkdresser (for våren, ikke vinter) men den ene er arvet og det er kun en i barnehagen av gangen. Anonymous poster hash: 8d65e...a81
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #30 Skrevet 6. august 2015 Jeg har to av alt, orker ikke dra frem og tilbake eller plutselig ikke ha det jeg trenger hjemme. Har fire barn så de kan arve av hverandre😊 Vintersko kjøper jeg et skikkelig par ( kamik, sorel e.l.) og et par billigere. Pleier å ha greie Norheim sko på salg på G-sport f.eks. Passer alltid på tilbud på dyre klær og sko. Anonymous poster hash: 74f67...4fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #31 Skrevet 6. august 2015 Det hadde blitt litt av et lass og trangt i gangen i barnehagen om alle 14 barna skulle hatt to av alt. Vi har 2-3 av alt av inneklær som genser, bukse, sokker osv. Og små uteplagg som votter og lue. Men støvler, joggesko, regntøy og parkdress har vi bare ett av. Og det har gått helt fint i ett år så ser ingen grunn til å ha to av alt. Har jobbet i barnehage og ingen av ungene hadde to av alt. Noen få hadde to parkdresser, som regel arvet. Men ingen hadde to sett med alt. Anonymous poster hash: 8d65e...a81 Har selvfølgelig alt ikke hengene i bhg. Har ett sett hjemme for å bruke her eller ta med neste dag om noe som var i bhg er vått/skittent. Anonymous poster hash: a1344...5b1
kråkemamma Skrevet 6. august 2015 #32 Skrevet 6. august 2015 Har alltid 2 regntøysett i ulik størrelse. Har vinterdressen fra i fjor evt neste størrelse i tilleg til hoveddressen. Boblebukse Vinterjakke Har også turbukser og skalljakker Støvler og dockboots Vintersko og cherrox Kanskje 10 luer og ti par votter/hansker 5 halser 6 ullsett 3 fleecesett Så har alltid noe som er tørt. Hater å fryse så da skal hvertfall ikke ungene det.... Kjøper det meste på salg, noe kjøpt brukt.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #33 Skrevet 6. august 2015 Ble litt inspirert av et innlegg her inne. Har dere to par vinterdresser og to sett regntøy? Vurderer å kjøpe en vinterdresser til. Sønnen min er så ofte våt i barnehagen og det tar tid å tørke dressen til en ny dag Barnehagen har ikke tørkeskap. Hva gjør dere? Anonymous poster hash: d5ac4...9e7 Den eldste har ekstra regnbukse og ekstra par regnstøvler. Ellers har vi stort sett bare ett par av det meste. De yngre har ett par for de kan låne av de eldre om det skulle bli surr ☺️ Anonymous poster hash: 5a8d0...a11
Elsker livet Skrevet 6. august 2015 #34 Skrevet 6. august 2015 Har minst to av alt, bortsett fra regnklær, det brukes ikke hjemme. Liker ikke å måtte dra med meg klær/sko til og fra barnehagen uten at det skal vaskes.
Modesty Blaise. Skrevet 6. august 2015 #35 Skrevet 6. august 2015 Ja, vi har to av alt, og enkelte ting har vi tre sett av. Regntøy, vinterdress og gummistøvler har vi også et sett av på hytta. Jeg gidder ikke å dra med meg alle disse tingene overalt, og plutselig så har vi glemt å ta med noe. Er for alt som gjør hverdagslogistikken enklere 😄
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #36 Skrevet 6. august 2015 Vi har to av alt. Barnehagen krever det. Vi som har tre barnehagebarn har litt å dra på, kan du si... Anonymous poster hash: ae27a...fec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå