Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #26 Skrevet 6. august 2015 Ta et bilde av henne bakfra og vis det til henne, det var det som fikk meg til å innse at jeg var tjukk! Jeg så det rett og slett ikke selv i speilet, det var først det bildet av meg bakfra som åpnet øynene mine... Anonymous poster hash: fb55c...ddf He he he! Du høres søt ut i alle fall :-) Anonymous poster hash: 789ce...68b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #27 Skrevet 6. august 2015 Hvordan er hun som person? Er hun smart, vennlig og oppmerksom? Eller bitter, oppfarende, egoistisk? Trist eller glad? Det er helt umulig å si hvordan du skal snakke med henne når vi ikke kjenner henne. Du vet innerst inne best selv. Til mamma hadde jeg sagt: "det kan hende du blir såret nå, men det får heller være prisen jeg betaler. Du er sykelig overvektig enten du vil se det selv eller ikke, og jeg mister mammaen min, barna mine mister mormoren sin, pappa mister kona si og verden blir et dårligere sted når du dør om altfor kort tid pga fedmen din. For meg er du verdens nydeligste, og kunne veid 200 kilo uten at jeg hadde syntes du var mindre skjønn, men vekten din tar livet av deg. Det er ikke kanskje, det er 100 % sikkert. Jo eldre du blir, desto mer vil overvekten din svekke helsen. Jeg dør inn meg hvis ikke du vil la meg hjelpe deg å gå ned i vekt. Skjønner du hva jeg sier?"Du kan ikke si at det er 100 % sikkert at hun dør av overvekten! Min oldemor og bestemor (også søsken av dem) veide altfor mye, men alle som en ble over 90 år, døde av alderdom uten sykdommer relatert til vekta. De var aktive hele gjengen, men spiste for mye mat. Selv er jeg 42 år, veier 30 kg for mye, spiser sunt i form av grønnsaker og rent kjøtt men spiser for mye. Helsemessig har jeg ingen plager. Jeg er aktiv og bare denne uken har jeg gått en fjelltur på 17 km, løpt en tur på 10 km og syklet en tur igår på 48 km. Anonymous poster hash: cc506...435
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #28 Skrevet 6. august 2015 Antar du har et ønske om at hun skal slanke seg. Det er jo ikke sykelig overvekt da, men hun kunne nok sikkert ha godt av å tatt av noen kilo for helsas skyld. Kanskje du kan si det? At du er bekymret for helsa hennes? Kanskje du kan inspirere ved å komme med forslag til sunne måltider, ta henne med på aktiviteter o.l? Men om hun absolutt ikke bryr seg og ikke vil, så er det nok lite du kan gjøre dessverre. Bare godta henne for den hun er.Anonymous poster hash: 6927b...ccc Ikke sykelig overvekt?!?! Hun har en bmi på 36!!!!!!!Anonymous poster hash: 225c6...e2d 1: bmi er bare piss og fungerer ikke2: nei, hun er ikke sykelig overvektig. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Joda, hun er sykelig overvektig Anonymous poster hash: 1da49...367 Feil! Sykelig overvekt er bmi over 40 uten tilleggssykdommer (35 med tilleggsykdommer), og moren til hi kommer ikke under den kategorien. Anonymous poster hash: cc506...435
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #29 Skrevet 6. august 2015 Men du bør kanskje si det på en litt penere måte enn i innlegget ditt. "Mamma du er feit". Synes ikke det høres veldig snilt ut. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7 Antakeligvis fordi innlegget er opprettet av en overfladisk person som er flau over moren sin fremfor å bry seg om henne. Hadde hun brydd seg, hadde hun ikke måtte slippe ut sinnet her inne, men hun hadde satt seg ned og tatt en prat med moren sin. Lett å gjennomskue. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Tenkt over at dere har forskjellig syn på ordet feit?For deg er det åpenbart et negativt ladet ord, feit = stygg. For meg er det et ord som beskriver en person. Kanskje du skal jobbe med egne verdier som automatisk kobler feit med å være noe stygt å noe å skamme seg over. Jeg synes mennesker er vakre pga holdninger og indre verdier, ikke basert på kroppens fasong. Jeg synes også det er trist å ikke ta tak i egen helse å gi den det den trenger. Riktig mat og mosjon. Kroppen vår er det viktigste vi har og å ikke ta best mulig vare på den er dumt. Jeg synes ikke mennesker med definerte muskler og slanke kropper er det fineste i verden bare så det er sagt. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e I hvilken verden er "feit" et positivt ord? Fyldig, i godt hold, stor osv er myr mer positive ord. Det finnes ingenting positivt med ordet "feit".Her jeg kommer fra er feit (uttales FEIT ikke FÆIT) en beskrivelse av kropp. For meg ikke negativt ladet. Når vedkommende som kommenterer at HI's valg av ord gjør henne flau over sin egen mor så sier det noe om hva vedkommende synes om overvekt og ikke HI. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e Her jeg bor er ordet dumt en beskrivelse av det du lirer av deg. Uttales domt, ikke dumt. Det sier noe om uttalelsen din, ikke deg. Hehe. Og deg vesla. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #30 Skrevet 6. august 2015 Men du bør kanskje si det på en litt penere måte enn i innlegget ditt. "Mamma du er feit". Synes ikke det høres veldig snilt ut. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7 Antakeligvis fordi innlegget er opprettet av en overfladisk person som er flau over moren sin fremfor å bry seg om henne. Hadde hun brydd seg, hadde hun ikke måtte slippe ut sinnet her inne, men hun hadde satt seg ned og tatt en prat med moren sin. Lett å gjennomskue. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Tenkt over at dere har forskjellig syn på ordet feit?For deg er det åpenbart et negativt ladet ord, feit = stygg. For meg er det et ord som beskriver en person. Kanskje du skal jobbe med egne verdier som automatisk kobler feit med å være noe stygt å noe å skamme seg over. Jeg synes mennesker er vakre pga holdninger og indre verdier, ikke basert på kroppens fasong. Jeg synes også det er trist å ikke ta tak i egen helse å gi den det den trenger. Riktig mat og mosjon. Kroppen vår er det viktigste vi har og å ikke ta best mulig vare på den er dumt. Jeg synes ikke mennesker med definerte muskler og slanke kropper er det fineste i verden bare så det er sagt. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e I hvilken verden er "feit" et positivt ord? Fyldig, i godt hold, stor osv er myr mer positive ord. Det finnes ingenting positivt med ordet "feit".Her jeg kommer fra er feit (uttales FEIT ikke FÆIT) en beskrivelse av kropp. For meg ikke negativt ladet. Når vedkommende som kommenterer at HI's valg av ord gjør henne flau over sin egen mor så sier det noe om hva vedkommende synes om overvekt og ikke HI. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e Her jeg bor er ordet dumt en beskrivelse av det du lirer av deg. Uttales domt, ikke dumt. Det sier noe om uttalelsen din, ikke deg. 😂😂😂👍👍 Anonymous poster hash: e3b4e...7e7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #31 Skrevet 6. august 2015 165cm og 99 kilo veier hun:( hva kan jeg si for å få henne til å forstå? Anonymous poster hash: 225c6...e2d La ho leve og kose seg. Det er ho som skal trives med seg selv. Ho må selv ønske å ta tak i det. Troves ho som ho er, så la det ligge. Anonymous poster hash: 4cf5a...8d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå