Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 165cm og 99 kilo veier hun:( hva kan jeg si for å få henne til å forstå? Anonymous poster hash: 225c6...e2d
ærlig talt Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 165cm og 99 kilo veier hun:( hva kan jeg si for å få henne til å forstå? Anonymous poster hash: 225c6...e2d Må du si noe? Tror du ikke at hun selv vet at hun er overvektig og hva det medfører?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 165cm og 99 kilo veier hun:( hva kan jeg si for å få henne til å forstå? Anonymous poster hash: 225c6...e2d Må du si noe?Tror du ikke at hun selv vet at hun er overvektig og hva det medfører? Nei hun fornekter det Anonymous poster hash: 225c6...e2d
ærlig talt Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Hva mener du med at hun fornekter det? Sier hun selv hvor mye hun veier?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Ta et bilde av henne bakfra og vis det til henne, det var det som fikk meg til å innse at jeg var tjukk! Jeg så det rett og slett ikke selv i speilet, det var først det bildet av meg bakfra som åpnet øynene mine... Anonymous poster hash: fb55c...ddf
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Antar du har et ønske om at hun skal slanke seg. Det er jo ikke sykelig overvekt da, men hun kunne nok sikkert ha godt av å tatt av noen kilo for helsas skyld. Kanskje du kan si det? At du er bekymret for helsa hennes? Kanskje du kan inspirere ved å komme med forslag til sunne måltider, ta henne med på aktiviteter o.l? Men om hun absolutt ikke bryr seg og ikke vil, så er det nok lite du kan gjøre dessverre. Bare godta henne for den hun er. Anonymous poster hash: 6927b...ccc
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Antar du har et ønske om at hun skal slanke seg. Det er jo ikke sykelig overvekt da, men hun kunne nok sikkert ha godt av å tatt av noen kilo for helsas skyld. Kanskje du kan si det? At du er bekymret for helsa hennes? Kanskje du kan inspirere ved å komme med forslag til sunne måltider, ta henne med på aktiviteter o.l? Men om hun absolutt ikke bryr seg og ikke vil, så er det nok lite du kan gjøre dessverre. Bare godta henne for den hun er. Anonymous poster hash: 6927b...ccc Ikke sykelig overvekt?!?! Hun har en bmi på 36!!!!!!! Anonymous poster hash: 225c6...e2d
ærlig talt Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Om du ønsker å si ifra på en måte, så ville jeg vært ærlig. Bare si det som det er ; "Mamma, jeg sier dette fordi jeg er glad i deg og bekymret for deg. Du er såpass stor nå at det kan gå ut over helsa di". Osv
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Antar du har et ønske om at hun skal slanke seg. Det er jo ikke sykelig overvekt da, men hun kunne nok sikkert ha godt av å tatt av noen kilo for helsas skyld. Kanskje du kan si det? At du er bekymret for helsa hennes? Kanskje du kan inspirere ved å komme med forslag til sunne måltider, ta henne med på aktiviteter o.l? Men om hun absolutt ikke bryr seg og ikke vil, så er det nok lite du kan gjøre dessverre. Bare godta henne for den hun er. Anonymous poster hash: 6927b...ccc Ikke sykelig overvekt?!?! Hun har en bmi på 36!!!!!!! Anonymous poster hash: 225c6...e2d Forstår deg veldig godt. Alle ting som kan forkorte livet til våre foreldre bekymrer oss. Bor du i nærheten av henne? Har du mulighet til å trene sammen med henne? Kjøpe staver og starte med raske gåturer? Svømme, sykle? Har du virkelig pratet med henne alene og forklart hvorfor du er bekymret? Anonymous poster hash: 1bc68...c4e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Men du bør kanskje si det på en litt penere måte enn i innlegget ditt. "Mamma du er feit". Synes ikke det høres veldig snilt ut. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 Hun er nok utrolig klar over det selv. Du trenger ikke å si en ting. Men heller få henne til å forstå når dere gjør ting eller noe sånn. Der hjelper ikke å påpeke det. Det er heller ikke ditt liv. Jeg er overvektig selv og det har blitt påpekt siden jeg var 17 av min far og stemor. Der har ikke hjulpet en plass det var motsatt effekt jeg ble tykkere for jeg ble lei meg og spise mer av følelsene mine. Men hvis mammaen din er fornøyd så la henne være I fred. Anonymous poster hash: 25328...ded
Berta_78 Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 Hvordan er hun som person? Er hun smart, vennlig og oppmerksom? Eller bitter, oppfarende, egoistisk? Trist eller glad? Det er helt umulig å si hvordan du skal snakke med henne når vi ikke kjenner henne. Du vet innerst inne best selv. Til mamma hadde jeg sagt: "det kan hende du blir såret nå, men det får heller være prisen jeg betaler. Du er sykelig overvektig enten du vil se det selv eller ikke, og jeg mister mammaen min, barna mine mister mormoren sin, pappa mister kona si og verden blir et dårligere sted når du dør om altfor kort tid pga fedmen din. For meg er du verdens nydeligste, og kunne veid 200 kilo uten at jeg hadde syntes du var mindre skjønn, men vekten din tar livet av deg. Det er ikke kanskje, det er 100 % sikkert. Jo eldre du blir, desto mer vil overvekten din svekke helsen. Jeg dør inn meg hvis ikke du vil la meg hjelpe deg å gå ned i vekt. Skjønner du hva jeg sier?"
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Antar du har et ønske om at hun skal slanke seg. Det er jo ikke sykelig overvekt da, men hun kunne nok sikkert ha godt av å tatt av noen kilo for helsas skyld. Kanskje du kan si det? At du er bekymret for helsa hennes? Kanskje du kan inspirere ved å komme med forslag til sunne måltider, ta henne med på aktiviteter o.l? Men om hun absolutt ikke bryr seg og ikke vil, så er det nok lite du kan gjøre dessverre. Bare godta henne for den hun er.Anonymous poster hash: 6927b...ccc Ikke sykelig overvekt?!?! Hun har en bmi på 36!!!!!!!Anonymous poster hash: 225c6...e2d 1: bmi er bare piss og fungerer ikke2: nei, hun er ikke sykelig overvektig. Anonymous poster hash: 7807d...b69
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 Men du bør kanskje si det på en litt penere måte enn i innlegget ditt. "Mamma du er feit". Synes ikke det høres veldig snilt ut. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7 Antakeligvis fordi innlegget er opprettet av en overfladisk person som er flau over moren sin fremfor å bry seg om henne. Hadde hun brydd seg, hadde hun ikke måtte slippe ut sinnet her inne, men hun hadde satt seg ned og tatt en prat med moren sin. Lett å gjennomskue. Anonymous poster hash: 7807d...b69
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Men du bør kanskje si det på en litt penere måte enn i innlegget ditt. "Mamma du er feit". Synes ikke det høres veldig snilt ut. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7 Antakeligvis fordi innlegget er opprettet av en overfladisk person som er flau over moren sin fremfor å bry seg om henne. Hadde hun brydd seg, hadde hun ikke måtte slippe ut sinnet her inne, men hun hadde satt seg ned og tatt en prat med moren sin. Lett å gjennomskue. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Tenkt over at dere har forskjellig syn på ordet feit? For deg er det åpenbart et negativt ladet ord, feit = stygg. For meg er det et ord som beskriver en person. Kanskje du skal jobbe med egne verdier som automatisk kobler feit med å være noe stygt å noe å skamme seg over. Jeg synes mennesker er vakre pga holdninger og indre verdier, ikke basert på kroppens fasong. Jeg synes også det er trist å ikke ta tak i egen helse å gi den det den trenger. Riktig mat og mosjon. Kroppen vår er det viktigste vi har og å ikke ta best mulig vare på den er dumt. Jeg synes ikke mennesker med definerte muskler og slanke kropper er det fineste i verden bare så det er sagt. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e
Leeloo76 Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Jeg er 166 høy, normal beinbygning, trivselsvekt er rundt 55 kg, hadde jeg veid 45 kg mer hadde jeg definitivt vært sykelig overvektig! Likevel kan man være i grei form selv om man er stor, så ville vel heller sett på om hun blir lett anpusten, sliter med trapper etc. enn vekta alene. Har hun åpenbare helseproblemer synes jeg Berta_78 la det frem på en fin måte. Uansett er det kun henne selv som kan gjøre noe med saken, og vil/kan hun ikke det må du bare godta det.
Luksusdyret Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Men du bør kanskje si det på en litt penere måte enn i innlegget ditt. "Mamma du er feit". Synes ikke det høres veldig snilt ut. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7 Antakeligvis fordi innlegget er opprettet av en overfladisk person som er flau over moren sin fremfor å bry seg om henne. Hadde hun brydd seg, hadde hun ikke måtte slippe ut sinnet her inne, men hun hadde satt seg ned og tatt en prat med moren sin. Lett å gjennomskue. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Tenkt over at dere har forskjellig syn på ordet feit? For deg er det åpenbart et negativt ladet ord, feit = stygg. For meg er det et ord som beskriver en person. Kanskje du skal jobbe med egne verdier som automatisk kobler feit med å være noe stygt å noe å skamme seg over. Jeg synes mennesker er vakre pga holdninger og indre verdier, ikke basert på kroppens fasong. Jeg synes også det er trist å ikke ta tak i egen helse å gi den det den trenger. Riktig mat og mosjon. Kroppen vår er det viktigste vi har og å ikke ta best mulig vare på den er dumt. Jeg synes ikke mennesker med definerte muskler og slanke kropper er det fineste i verden bare så det er sagt. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e I hvilken verden er "feit" et positivt ord? Fyldig, i godt hold, stor osv er myr mer positive ord. Det finnes ingenting positivt med ordet "feit".
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Men hva med å trene med din mor, gå turer med henne, svømme med henne. Eller annen fysisk aktivitet hun liker. Uansett koselig å gå turer i skogen med sin mor da. Gjør dere dette regelmessig, så kan det gi henne motivasjon til å ta tak i kostholdet og. Hun er nok fullstendig klar over at hun er overvektig. Har hun nylig lagt på seg, eller alltid vært overvektig? Jobber hun? Er hun syk? Har det skjedd noe annet tøft i livet hennes. Det er jo ofte en årsak til at man er overvektig. Kan legge til at jeg er 160 cm, og veier 80 kg, og jeg har tatt kroppsanalyse og helsetester. Og jeg er sunn. Har ikke noe farlig magefett, og alle prøver er veldig bra. Jeg er 75 cm rundt navlen. Jeg trener regelmessig og spiser sunt, men spiser litt for mye sjokolade. Men har hatt samme vekt i flere år, så jeg spiser jo ikke mer enn jeg forbrenner. Anonymous poster hash: 7d5f2...56e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Antar du har et ønske om at hun skal slanke seg. Det er jo ikke sykelig overvekt da, men hun kunne nok sikkert ha godt av å tatt av noen kilo for helsas skyld. Kanskje du kan si det? At du er bekymret for helsa hennes? Kanskje du kan inspirere ved å komme med forslag til sunne måltider, ta henne med på aktiviteter o.l? Men om hun absolutt ikke bryr seg og ikke vil, så er det nok lite du kan gjøre dessverre. Bare godta henne for den hun er.Anonymous poster hash: 6927b...ccc Ikke sykelig overvekt?!?! Hun har en bmi på 36!!!!!!!Anonymous poster hash: 225c6...e2d 1: bmi er bare piss og fungerer ikke2: nei, hun er ikke sykelig overvektig. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Jeg er 163 og 115 kg. Det er jeg som er SYKELIG overvektig. Ikke din mor. Anonymous poster hash: 74aa0...299
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #20 Skrevet 6. august 2015 Hi her. Ingenting fælt har skjedd de siste 10 årene, det var da min far døde og de var uansett skilt da han døde. Mamma jobber deltid. Det ligger mye søtt godteri og konfekt på lunchrommet deres og jeg vet at mamma forsyner seg mye av dette. Hun er begrenset i matveien. Vil ikke prøve thaimat med grønnsaker eller wok fks,sushi er helt utelukket. Hun spiser mye norsk kost med mye poteter og feite sauser. Bruker ekte smør og seterrømme..Måå alltid ha "noe godt" til kaffen i form av kake eller kanelboller. Skal hun først ha fisk og grønnsaker til middag så må det på liv og død smørdampes...sukk:( trener null og niks. Og jeg har prøvd å ta det opp med henne, hun går rett i fornektelsesmodus. Hun tror hun er lubben på det meste Anonymous poster hash: 225c6...e2d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #21 Skrevet 6. august 2015 Men du bør kanskje si det på en litt penere måte enn i innlegget ditt. "Mamma du er feit". Synes ikke det høres veldig snilt ut. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7 Antakeligvis fordi innlegget er opprettet av en overfladisk person som er flau over moren sin fremfor å bry seg om henne. Hadde hun brydd seg, hadde hun ikke måtte slippe ut sinnet her inne, men hun hadde satt seg ned og tatt en prat med moren sin. Lett å gjennomskue. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Tenkt over at dere har forskjellig syn på ordet feit?For deg er det åpenbart et negativt ladet ord, feit = stygg. For meg er det et ord som beskriver en person. Kanskje du skal jobbe med egne verdier som automatisk kobler feit med å være noe stygt å noe å skamme seg over. Jeg synes mennesker er vakre pga holdninger og indre verdier, ikke basert på kroppens fasong. Jeg synes også det er trist å ikke ta tak i egen helse å gi den det den trenger. Riktig mat og mosjon. Kroppen vår er det viktigste vi har og å ikke ta best mulig vare på den er dumt. Jeg synes ikke mennesker med definerte muskler og slanke kropper er det fineste i verden bare så det er sagt. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e I hvilken verden er "feit" et positivt ord? Fyldig, i godt hold, stor osv er myr mer positive ord. Det finnes ingenting positivt med ordet "feit". Her jeg kommer fra er feit (uttales FEIT ikke FÆIT) en beskrivelse av kropp. For meg ikke negativt ladet. Når vedkommende som kommenterer at HI's valg av ord gjør henne flau over sin egen mor så sier det noe om hva vedkommende synes om overvekt og ikke HI. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #22 Skrevet 6. august 2015 Men du bør kanskje si det på en litt penere måte enn i innlegget ditt. "Mamma du er feit". Synes ikke det høres veldig snilt ut. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7 Antakeligvis fordi innlegget er opprettet av en overfladisk person som er flau over moren sin fremfor å bry seg om henne. Hadde hun brydd seg, hadde hun ikke måtte slippe ut sinnet her inne, men hun hadde satt seg ned og tatt en prat med moren sin. Lett å gjennomskue. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Tenkt over at dere har forskjellig syn på ordet feit?For deg er det åpenbart et negativt ladet ord, feit = stygg. For meg er det et ord som beskriver en person. Kanskje du skal jobbe med egne verdier som automatisk kobler feit med å være noe stygt å noe å skamme seg over. Jeg synes mennesker er vakre pga holdninger og indre verdier, ikke basert på kroppens fasong. Jeg synes også det er trist å ikke ta tak i egen helse å gi den det den trenger. Riktig mat og mosjon. Kroppen vår er det viktigste vi har og å ikke ta best mulig vare på den er dumt. Jeg synes ikke mennesker med definerte muskler og slanke kropper er det fineste i verden bare så det er sagt. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e I hvilken verden er "feit" et positivt ord? Fyldig, i godt hold, stor osv er myr mer positive ord. Det finnes ingenting positivt med ordet "feit". Her jeg kommer fra er feit (uttales FEIT ikke FÆIT) en beskrivelse av kropp. For meg ikke negativt ladet. Når vedkommende som kommenterer at HI's valg av ord gjør henne flau over sin egen mor så sier det noe om hva vedkommende synes om overvekt og ikke HI. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e Aner ikke hvor du kommer ifra, men i resten av Norge er ordet FEIT et negativt ladet ord. Gi opp. Det er sånn det er. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7
Miamimom Skrevet 6. august 2015 #23 Skrevet 6. august 2015 Men du bør kanskje si det på en litt penere måte enn i innlegget ditt. "Mamma du er feit". Synes ikke det høres veldig snilt ut. Anonymous poster hash: e3b4e...7e7 Antakeligvis fordi innlegget er opprettet av en overfladisk person som er flau over moren sin fremfor å bry seg om henne. Hadde hun brydd seg, hadde hun ikke måtte slippe ut sinnet her inne, men hun hadde satt seg ned og tatt en prat med moren sin. Lett å gjennomskue. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Tenkt over at dere har forskjellig syn på ordet feit?For deg er det åpenbart et negativt ladet ord, feit = stygg. For meg er det et ord som beskriver en person. Kanskje du skal jobbe med egne verdier som automatisk kobler feit med å være noe stygt å noe å skamme seg over. Jeg synes mennesker er vakre pga holdninger og indre verdier, ikke basert på kroppens fasong. Jeg synes også det er trist å ikke ta tak i egen helse å gi den det den trenger. Riktig mat og mosjon. Kroppen vår er det viktigste vi har og å ikke ta best mulig vare på den er dumt. Jeg synes ikke mennesker med definerte muskler og slanke kropper er det fineste i verden bare så det er sagt. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e I hvilken verden er "feit" et positivt ord? Fyldig, i godt hold, stor osv er myr mer positive ord. Det finnes ingenting positivt med ordet "feit". Her jeg kommer fra er feit (uttales FEIT ikke FÆIT) en beskrivelse av kropp. For meg ikke negativt ladet. Når vedkommende som kommenterer at HI's valg av ord gjør henne flau over sin egen mor så sier det noe om hva vedkommende synes om overvekt og ikke HI. Anonymous poster hash: 1bc68...c4e Her jeg bor er ordet dumt en beskrivelse av det du lirer av deg. Uttales domt, ikke dumt. Det sier noe om uttalelsen din, ikke deg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #24 Skrevet 6. august 2015 Antar du har et ønske om at hun skal slanke seg. Det er jo ikke sykelig overvekt da, men hun kunne nok sikkert ha godt av å tatt av noen kilo for helsas skyld. Kanskje du kan si det? At du er bekymret for helsa hennes? Kanskje du kan inspirere ved å komme med forslag til sunne måltider, ta henne med på aktiviteter o.l? Men om hun absolutt ikke bryr seg og ikke vil, så er det nok lite du kan gjøre dessverre. Bare godta henne for den hun er.Anonymous poster hash: 6927b...ccc Ikke sykelig overvekt?!?! Hun har en bmi på 36!!!!!!!Anonymous poster hash: 225c6...e2d 1: bmi er bare piss og fungerer ikke2: nei, hun er ikke sykelig overvektig. Anonymous poster hash: 7807d...b69 Joda, hun er sykelig overvektig Anonymous poster hash: 1da49...367
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #25 Skrevet 6. august 2015 Jeg er 162 cm og veide på mitt største 96 kg og syns ikke at jeg var smellfeit, jo jeg har bilder fra den tiden så kan se på de at jeg var stor. Syns det er verre med ei venninne som veier ca 160 kg. Men ta mora di med på gåturer, fjellturer eller skogsturer. Inviter henne på sunne gode middager så hun kanskje blir inspirert. Tilby henne oppskrifter på sunn mat. Ikke mas om vekta, det liker ikke vi overvektige. Anonymous poster hash: 33350...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå