Gå til innhold

Meg og drittmann ....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi barnet har en diagnose. Fordi det er fars ansvar å få ungen rett fra skolen og hjem til seg fordi han kan komme og gå som han vil på jobb og fordi far ikke er far om det blir slik.

 

Sånn! Nå begynner jeg å svare for HI slik som pæsla

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Hvis det barnet er så preget av slike ting får far søke om pleiepenger. Hva skulle dere gjort om dere begge jobbet vanlige jobber? Regner med du skal i jobb på et tidspunkt?

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Nei. Egentlig ikke. Ikke så mye som det du er i alle fall:) la HI svare for seg selv, så ordner det seg😉

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Hva konkret lurer du på? Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Les hva jeg har skrevet før, så finner du ut det😉

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Gidder virkelig ikke lete etter det du... Hvis du virkelig lurer på noe, får du liste opp spm... Hvorfor vil du egentlig ha svar? Og hvorfor får jeg ikke avslutte en diskusjon med en voksen dame som kaller meg en bitter kjærring? Hva gjør deg til dommer egentlig? For all del, hvis du virkelig mener jeg skylder deg svar... Kom med spm dine. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Jeg har ikke kalt deg noe. Jeg forklarte hvordan du virket å være for meg.

 

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor du nekter barna dine samvær med far (regner med du vet det er deres rett, ikke din og fars rett det er snakk om i det store bildet) fordi du er bitter og ikke vil forsøke noen løsninger og ikke tåler å høre at JA, det er å dra det langt å kreve at det er fars problem bår du valgte å flytte uansett årsak.

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Jeg har aldri nektet far å ha barna sine. Far er her enig i avtalen vi har satt opp. Problemet er at han vil masse men sliter med gjennomføringsevnen... Barna har dessuten rett til foreldre som setter de først. Jeg kunne skrevet myyyye om denne mannen, lar være. La oss si det slik, tok kontakt med bv da det stod på som verst. Bv ba meg kontakte den advokaten jeg har nå. De synes også en flytting var fornuftig. Tidligere skole samt fagfolk på barnets diagnose er positive til en ny start. Blir ditt barn mobbet og har en grusom hverdag, gjør man som foreldre hva som helst! Jeg nekter å la barna mine ha en hverdag hvor de lider hvis jeg kan gjøre noe med det. Far ville dessuten dele barna ved flytting, og selv ha barnet uten diagnose. Vet dere, jeg har prøvd å få ting til å fungere i mange år med den mannen. Ungene har jeg tatt meg av. Nå må han rett å slett stille opp som far, og ikke ta forgitt at jeg fikser alt .

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Ok. I dine øyne er man ikke far om man ikke drar tidlig fra jobb for å hente barna sine på skolen. Vi har nok et helt forskjellig syn på hva en far er. Og jeg kan vedde på at om far hadde skrevet her inne, så hadde ikke du stått i så pent lys du heller. Sannheten er at du kan skrive hva du vil om denne mannen og du er så sympatikåt som jeg aldri har sett noen være (foruten hun med venninnen som var forelsket i mannen) at jeg tror du er i stand til å skrive hva som helst om denne mannen for at det skal sette deg i bedre lys og det gjør det vanskelig å tro på deg.

 

At han ville dele barna har kanskje noe med at han var enig i at barnet som ble mobbet burde flyttes, men ikke så mine grunn til å flytte barnet som ikke ble det? Eller skal du vri på det også?

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Man deler ikke søsken! Det gjør man bare ikke i min verden!

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

Nei. Egentlig ikke. Ikke så mye som det du er i alle fall:) la HI svare for seg selv, så ordner det seg😉

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Hva konkret lurer du på? Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Les hva jeg har skrevet før, så finner du ut det😉

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Gidder virkelig ikke lete etter det du... Hvis du virkelig lurer på noe, får du liste opp spm... Hvorfor vil du egentlig ha svar? Og hvorfor får jeg ikke avslutte en diskusjon med en voksen dame som kaller meg en bitter kjærring? Hva gjør deg til dommer egentlig? For all del, hvis du virkelig mener jeg skylder deg svar... Kom med spm dine. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Jeg har ikke kalt deg noe. Jeg forklarte hvordan du virket å være for meg.

 

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor du nekter barna dine samvær med far (regner med du vet det er deres rett, ikke din og fars rett det er snakk om i det store bildet) fordi du er bitter og ikke vil forsøke noen løsninger og ikke tåler å høre at JA, det er å dra det langt å kreve at det er fars problem bår du valgte å flytte uansett årsak.

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Jeg har aldri nektet far å ha barna sine. Far er her enig i avtalen vi har satt opp. Problemet er at han vil masse men sliter med gjennomføringsevnen... Barna har dessuten rett til foreldre som setter de først. Jeg kunne skrevet myyyye om denne mannen, lar være. La oss si det slik, tok kontakt med bv da det stod på som verst. Bv ba meg kontakte den advokaten jeg har nå. De synes også en flytting var fornuftig. Tidligere skole samt fagfolk på barnets diagnose er positive til en ny start. Blir ditt barn mobbet og har en grusom hverdag, gjør man som foreldre hva som helst! Jeg nekter å la barna mine ha en hverdag hvor de lider hvis jeg kan gjøre noe med det. Far ville dessuten dele barna ved flytting, og selv ha barnet uten diagnose. Vet dere, jeg har prøvd å få ting til å fungere i mange år med den mannen. Ungene har jeg tatt meg av. Nå må han rett å slett stille opp som far, og ikke ta forgitt at jeg fikser alt .

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Ok. I dine øyne er man ikke far om man ikke drar tidlig fra jobb for å hente barna sine på skolen. Vi har nok et helt forskjellig syn på hva en far er. Og jeg kan vedde på at om far hadde skrevet her inne, så hadde ikke du stått i så pent lys du heller. Sannheten er at du kan skrive hva du vil om denne mannen og du er så sympatikåt som jeg aldri har sett noen være (foruten hun med venninnen som var forelsket i mannen) at jeg tror du er i stand til å skrive hva som helst om denne mannen for at det skal sette deg i bedre lys og det gjør det vanskelig å tro på deg.

 

At han ville dele barna har kanskje noe med at han var enig i at barnet som ble mobbet burde flyttes, men ikke så mine grunn til å flytte barnet som ikke ble det? Eller skal du vri på det også?

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Man deler ikke søsken! Det gjør man bare ikke i min verden!

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Men slik jeg ser det, så er dinverden litt spesiell. For der er fokuset på deg og dine behov og barna satt totalt til side. Samme hva du sier. Hvis dette barnet med diagnose trenger så tett oppfølging, så kan det være godt å ha fokus kun på han på hverdager, så er guttene sammen i helger. Sånn er det med halvsøsken. De må bo fra hverandre i perioder uten at de blir mindre søsken fordi det er til det beste for barna.

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Hvis det barnet er så preget av slike ting får far søke om pleiepenger. Hva skulle dere gjort om dere begge jobbet vanlige jobber? Regner med du skal i jobb på et tidspunkt?

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Han har ikke problem med å være alene hjemme 😊

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at du ønsker råd her hi, men det er bare å glemme. For mødre er og blir roten til alt vondt

Uansett hvordan du håndterer dette vil du tape på dette forumet. Hvis far ungene mye og ikke følger opp er det din feil som mor. Hvis far ikke ønsker å se ungen sin så er det mors feil for hun er vanskelig. Hvis man prøver å samarbeide og svelger verdens største kameler så gjør du ikke nok.

 

 

 

Anonymous poster hash: f4514...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Men er det ikke bedre å trene på lik overgang hver dag? Fra skolen hjem til mor, være der alene noen timer. Far henter et spesielt klokkeslett de dagene han skal til far, evt mor kommer hjem et spesielt klokkeslett hver dag.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal HI få et svar hun garantert vil like:

Du bør ha barna 100% og kreve MASSE bidrag. Far bør KUN ha barna når det passer deg (når du skal på sykehus eller noe slikt) og ellers holde kjeft og passe på valpen sin!

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du ønsker råd her hi, men det er bare å glemme. For mødre er og blir roten til alt vondt

Uansett hvordan du håndterer dette vil du tape på dette forumet. Hvis far ungene mye og ikke følger opp er det din feil som mor. Hvis far ikke ønsker å se ungen sin så er det mors feil for hun er vanskelig. Hvis man prøver å samarbeide og svelger verdens største kameler så gjør du ikke nok.

 

 

 

Anonymous poster hash: f4514...59a

Jeg vet, men prøver naivt nok å tro at det er mulig å nå igjennom. Når sant skal sies er jeg rimelig lei smaken av kamel😊

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst damer. Er det virkelig mors ansvar aleine å se til at far kan ha samvær med barna? At ved samværsdagene til far skal mor sitte hjemme for å kunne passe barna både morgen og ettermiddag siden det ikke passer for far å ha barna disse timene?

 

Jeg klarer ikke å se hensikten i en samværsavtale der far i halvparten av samværsperioden er avhengig av at mor stiller opp for at han skal kunne ha de et par timer før han legger dei.

 

Men, slik er det vist flere her inne som har det og mener det er til det beste for barna. Så ikke veit jeg...

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Men er det ikke bedre å trene på lik overgang hver dag? Fra skolen hjem til mor, være der alene noen timer. Far henter et spesielt klokkeslett de dagene han skal til far, evt mor kommer hjem et spesielt klokkeslett hver dag.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Igjen... Det er bestemt av ett apparat rundt oss hvordan avtalen er. Jeg er tilfreds med hvordan den er og ønsker at vi forholder oss til den. Det er fordi jeg mener det er til det beste for barna. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst damer. Er det virkelig mors ansvar aleine å se til at far kan ha samvær med barna? At ved samværsdagene til far skal mor sitte hjemme for å kunne passe barna både morgen og ettermiddag siden det ikke passer for far å ha barna disse timene?

 

Jeg klarer ikke å se hensikten i en samværsavtale der far i halvparten av samværsperioden er avhengig av at mor stiller opp for at han skal kunne ha de et par timer før han legger dei.

 

Men, slik er det vist flere her inne som har det og mener det er til det beste for barna. Så ikke veit jeg...

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Hva?! Hun sier jo at barnet kan være alene hjemme. Det betyr jo at hun ikke trenger å være hjemme og vente på at far skal hente..

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Men er det ikke bedre å trene på lik overgang hver dag? Fra skolen hjem til mor, være der alene noen timer. Far henter et spesielt klokkeslett de dagene han skal til far, evt mor kommer hjem et spesielt klokkeslett hver dag.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Igjen... Det er bestemt av ett apparat rundt oss hvordan avtalen er. Jeg er tilfreds med hvordan den er og ønsker at vi forholder oss til den. Det er fordi jeg mener det er til det beste for barna. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Da tar jo apparatet feil da. Dette er jo ikke gjennomførbart og det apparatet du hviler på og legger alt av tillit til tok feil.

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en far som ikke ville stille opp for egne barn når han bodde fast under samme tak som barna. Han ville så ha samvær kun med ene barnet, ikke det som har spesielle behov. Han har flyttet ny dame inn til seg nesten før Hi og barna hadde flyttet ut. Han inngår en samværsavtale som han ikke har tenkt å overholde, men heller tilpasse etter eget forgodtbefinnende.

Dette er ikke en far som har barnas beste som sin fremste prioritet!
 

Ja, moren skal selvfølgelig gjøre sitt for at samværsordningen skal fungere. "Fleksible" samværsordninger, slik His eksmann nå legger opp til, det er noe som kan fungere supert. Vel og merke hvis samarbeidet mellom foreldrene ellers fungerer bra og begge har barnas beste som prioritet. I dette tilfellet, hvor far så tydelig hele veien har vist at han ikke først og fremst tenker på barnas beste er det lite hensiktsmessig å ha en samværsordning som er "fleksibel", siden far trolig ikke vil overholde heller den nye fleksible ordningen. Eneste måten å få samvær til å fungere på når den ene forelderen er så vanskelig, eller når foreldrene ikke greier å samarbeide, det er å ha helt faste avtaler som begge forholder seg til.

 

Jeg synes Hi gjør rett i å ikke gå med på fars ønsker for "fleksibilitet" her, da hun ikke har grunn til å tro at far kommer til å overholde heller denne avtalen. Det er bedre å ha en mindre fleksibel avtale, kanskje med mindre samvær for far, og så utvide den avtalen etter hvert som far blir mer stabil og pålitelig igjen. Det vil skape mindre konflikter og det vil gi bedre stabilitet for barna.

 

Å dele opp samvær mener jeg heller ikke er noe godt alternativ, i hvert fall ikke når fars begrunnelse for det er at han egentlig ikke ønsker samvær med barnet som har spesielle behov.  At det barnet da skal se at far ikke vil ha det på samvær, bare det barnet som ikke har spesielle behov, det blir en urimelig ekstrabelastning, og kan skade barnet emosjonelt.

 

Jeg støtter Hi fullt ut i å få faste avtaler for samvær som blir overhold, og at "fleksibilitet" blir brukt som unntak, ikke hovedregelen.

 

Ta det med familievernkontoret igjen, Hi! Lykke til :)



Anonymous poster hash: d2285...fb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst damer. Er det virkelig mors ansvar aleine å se til at far kan ha samvær med barna? At ved samværsdagene til far skal mor sitte hjemme for å kunne passe barna både morgen og ettermiddag siden det ikke passer for far å ha barna disse timene?

 

Jeg klarer ikke å se hensikten i en samværsavtale der far i halvparten av samværsperioden er avhengig av at mor stiller opp for at han skal kunne ha de et par timer før han legger dei.

 

Men, slik er det vist flere her inne som har det og mener det er til det beste for barna. Så ikke veit jeg...

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Mor trenger ikke sitte hjemme. Barnet klarer seg fint hjemme alene noen timer sier jo mor.

 

Problemet er at mor har flyttet 20 min unna far og at barnet da ikke kan gå hjem til far etter skoletid. Barnet skal heller ikke være på Sfo pga diagnose.

 

Så alternativene er jo at barnet går hjem til mor og er alene hjemme (som han ifølge mor klarer fint) og far henter han der. (Blir like rutiner hver dag etter skoletid, faste rutiner er veldig viktig for han)

 

At ungen venter utfor skolen på at far skal hente han etter jobb.

 

Og alternativet mor mener er best: at far skal slutte tidligere på jobben sin og hente ungene. Veldig kipt den dagen sjefen sier at han ikke kan gå før jobben/møtet/arbeidstiden er slutt og far må være igjen på jobb selv om ungen venter utfor skolen. Veldig dumt å basere henting av barn på at man må avspasere hver gang.

 

Mor mener at far da må skifte jobb for å kunne hente barnet etter skoletid.

 

Flere mener at siden mor skriker om faste rutiner så må det jo være best at ungen HVER dag går hjem til mor og blir hentet der. Vi snakker tross alt om et lite barn som starter på ny skole, nye venner, nytt hus hos mor, ny dame hos far, nye søsken, ny skilsmisse og ny samværsordning, nye lærere, ny skolevei. I tillegg skal han altså ikke gå på Sfo der antagelig flesteparten av barna fra klassen går.

 

Hi vil at han noen dager skal lære at han går hjem til henne, annenhver torsdag og fredag skal han vente på far utenfor skolen.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Men er det ikke bedre å trene på lik overgang hver dag? Fra skolen hjem til mor, være der alene noen timer. Far henter et spesielt klokkeslett de dagene han skal til far, evt mor kommer hjem et spesielt klokkeslett hver dag.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Igjen... Det er bestemt av ett apparat rundt oss hvordan avtalen er. Jeg er tilfreds med hvordan den er og ønsker at vi forholder oss til den. Det er fordi jeg mener det er til det beste for barna. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Da tar jo apparatet feil da. Dette er jo ikke gjennomførbart og det apparatet du hviler på og legger alt av tillit til tok feil.

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

 

 

Det er FAR som ville ha denne samværsordningen, og mente det var gjennomførbart. BEGGE foreldrene gikk med på dette. Så finner FAR ut at dette blir vanskelig, og i stedet for selv å prøve å tilrettelegge med kortere dager på jobb, få sin nye kjæreste (selveste STEMOR, som i alle andre tråder må finne seg i alt) til å hente eller andre muligheter så er det MOR som skal innrette seg. Noe som vil medføre ekstra overgangssituasjoner for barnet. 

 

 

Anonymous poster hash: bed66...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Nei. Egentlig ikke. Ikke så mye som det du er i alle fall:) la HI svare for seg selv, så ordner det segAnonymous poster hash: 7ebb6...f31

Hva konkret lurer du på? HiAnonymous poster hash: 0f251...026
Les hva jeg har skrevet før, så finner du ut detAnonymous poster hash: 7ebb6...f31
Gidder virkelig ikke lete etter det du... Hvis du virkelig lurer på noe, får du liste opp spm... Hvorfor vil du egentlig ha svar? Og hvorfor får jeg ikke avslutte en diskusjon med en voksen dame som kaller meg en bitter kjærring? Hva gjør deg til dommer egentlig? For all del, hvis du virkelig mener jeg skylder deg svar... Kom med spm dine. Hi Anonymous poster hash: 0f251...026
Jeg har ikke kalt deg noe. Jeg forklarte hvordan du virket å være for meg.

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor du nekter barna dine samvær med far (regner med du vet det er deres rett, ikke din og fars rett det er snakk om i det store bildet) fordi du er bitter og ikke vil forsøke noen løsninger og ikke tåler å høre at JA, det er å dra det langt å kreve at det er fars problem bår du valgte å flytte uansett årsak.Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Jeg har aldri nektet far å ha barna sine. Far er her enig i avtalen vi har satt opp. Problemet er at han vil masse men sliter med gjennomføringsevnen... Barna har dessuten rett til foreldre som setter de først. Jeg kunne skrevet myyyye om denne mannen, lar være. La oss si det slik, tok kontakt med bv da det stod på som verst. Bv ba meg kontakte den advokaten jeg har nå. De synes også en flytting var fornuftig. Tidligere skole samt fagfolk på barnets diagnose er positive til en ny start. Blir ditt barn mobbet og har en grusom hverdag, gjør man som foreldre hva som helst! Jeg nekter å la barna mine ha en hverdag hvor de lider hvis jeg kan gjøre noe med det. Far ville dessuten dele barna ved flytting, og selv ha barnet uten diagnose. Vet dere, jeg har prøvd å få ting til å fungere i mange år med den mannen. Ungene har jeg tatt meg av. Nå må han rett å slett stille opp som far, og ikke ta forgitt at jeg fikser alt . Anonymous poster hash: 0f251...026

Ok. I dine øyne er man ikke far om man ikke drar tidlig fra jobb for å hente barna sine på skolen. Vi har nok et helt forskjellig syn på hva en far er. Og jeg kan vedde på at om far hadde skrevet her inne, så hadde ikke du stått i så pent lys du heller. Sannheten er at du kan skrive hva du vil om denne mannen og du er så sympatikåt som jeg aldri har sett noen være (foruten hun med venninnen som var forelsket i mannen) at jeg tror du er i stand til å skrive hva som helst om denne mannen for at det skal sette deg i bedre lys og det gjør det vanskelig å tro på deg.

At han ville dele barna har kanskje noe med at han var enig i at barnet som ble mobbet burde flyttes, men ikke så mine grunn til å flytte barnet som ikke ble det? Eller skal du vri på det også?Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Dette må vel være det merkeligste innlegget jeg har lest.

Vrir HI på ting, når hun selv er den eneste på forumet her som kjenner realitetene? Hvem er liksom du til å innbille deg at du vet bedre hva som har skjedd, og påstå at HI vrir på ting? Du får opplyse oss om de faktiske forhold da, hvis du er den som kjenner dem aller best?

 

Anonymous poster hash: e3a82...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men dette kan vel far vurdere? Hvis han mener at det er greit for gutten å være alene hjemme et par timer så gjør han det sånn.. Hvis du er uenig kaller du inn til ny mekling...

 

Anonymous poster hash: 1a93d...313

Alene hjemme ? Hvor? Hos meg da? Far må hente barnet på skolen . Barnet kan ikke dra hjem selv ...

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

 

Er dere i stand til å ha barn? Du høres ut som et barn selv, et trassig et..

 

Anonymous poster hash: f650d...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Pashla her. Og skulle tro du har diskutert med drittmannen sin nye kjæreste pashla hehe , makan til kverulering fra noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Men er det ikke bedre å trene på lik overgang hver dag? Fra skolen hjem til mor, være der alene noen timer. Far henter et spesielt klokkeslett de dagene han skal til far, evt mor kommer hjem et spesielt klokkeslett hver dag.

 

Anonymous poster hash: 1395c...41c

Igjen... Det er bestemt av ett apparat rundt oss hvordan avtalen er. Jeg er tilfreds med hvordan den er og ønsker at vi forholder oss til den. Det er fordi jeg mener det er til det beste for barna. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

Da tar jo apparatet feil da. Dette er jo ikke gjennomførbart og det apparatet du hviler på og legger alt av tillit til tok feil.

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Det er FAR som ville ha denne samværsordningen, og mente det var gjennomførbart. BEGGE foreldrene gikk med på dette. Så finner FAR ut at dette blir vanskelig, og i stedet for selv å prøve å tilrettelegge med kortere dager på jobb, få sin nye kjæreste (selveste STEMOR, som i alle andre tråder må finne seg i alt) til å hente eller andre muligheter så er det MOR som skal innrette seg. Noe som vil medføre ekstra overgangssituasjoner for barnet.

 

 

Anonymous poster hash: bed66...ebe

HI sier det er bestemt av et apparat rundt de hvordan avtalen skal være. Ikke mor og far....

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.

 

Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. Hi

 

Anonymous poster hash: 0f251...026

 

Beklager, men dette har jeg vanskelig for å tro på. Det er ikke slik at BUPA legger seg opp i samværsordninger. Det kan i hvert fall ikke være slik at dere har rukket et samarbeidsmøte/ansvarsgruppemøte nå i sommerferien. Rett før ferien var dere ikke engang enige i hvorvidt flytting skulle gjennomføres eller ikke. Du fortalte jo om en potensiell samværsfordelingssak lenge, og nå skal dere ha inngått en avtale med så mange aktører involvert? 

 

Anonymous poster hash: e2dc0...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

Nei. Egentlig ikke. Ikke så mye som det du er i alle fall:) la HI svare for seg selv, så ordner det segAnonymous poster hash: 7ebb6...f31

Hva konkret lurer du på? HiAnonymous poster hash: 0f251...026
Les hva jeg har skrevet før, så finner du ut detAnonymous poster hash: 7ebb6...f31
Gidder virkelig ikke lete etter det du... Hvis du virkelig lurer på noe, får du liste opp spm... Hvorfor vil du egentlig ha svar? Og hvorfor får jeg ikke avslutte en diskusjon med en voksen dame som kaller meg en bitter kjærring? Hva gjør deg til dommer egentlig? For all del, hvis du virkelig mener jeg skylder deg svar... Kom med spm dine. Hi Anonymous poster hash: 0f251...026
Jeg har ikke kalt deg noe. Jeg forklarte hvordan du virket å være for meg.

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor du nekter barna dine samvær med far (regner med du vet det er deres rett, ikke din og fars rett det er snakk om i det store bildet) fordi du er bitter og ikke vil forsøke noen løsninger og ikke tåler å høre at JA, det er å dra det langt å kreve at det er fars problem bår du valgte å flytte uansett årsak.Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Jeg har aldri nektet far å ha barna sine. Far er her enig i avtalen vi har satt opp. Problemet er at han vil masse men sliter med gjennomføringsevnen... Barna har dessuten rett til foreldre som setter de først. Jeg kunne skrevet myyyye om denne mannen, lar være. La oss si det slik, tok kontakt med bv da det stod på som verst. Bv ba meg kontakte den advokaten jeg har nå. De synes også en flytting var fornuftig. Tidligere skole samt fagfolk på barnets diagnose er positive til en ny start. Blir ditt barn mobbet og har en grusom hverdag, gjør man som foreldre hva som helst! Jeg nekter å la barna mine ha en hverdag hvor de lider hvis jeg kan gjøre noe med det. Far ville dessuten dele barna ved flytting, og selv ha barnet uten diagnose. Vet dere, jeg har prøvd å få ting til å fungere i mange år med den mannen. Ungene har jeg tatt meg av. Nå må han rett å slett stille opp som far, og ikke ta forgitt at jeg fikser alt . Anonymous poster hash: 0f251...026
Ok. I dine øyne er man ikke far om man ikke drar tidlig fra jobb for å hente barna sine på skolen. Vi har nok et helt forskjellig syn på hva en far er. Og jeg kan vedde på at om far hadde skrevet her inne, så hadde ikke du stått i så pent lys du heller. Sannheten er at du kan skrive hva du vil om denne mannen og du er så sympatikåt som jeg aldri har sett noen være (foruten hun med venninnen som var forelsket i mannen) at jeg tror du er i stand til å skrive hva som helst om denne mannen for at det skal sette deg i bedre lys og det gjør det vanskelig å tro på deg.

At han ville dele barna har kanskje noe med at han var enig i at barnet som ble mobbet burde flyttes, men ikke så mine grunn til å flytte barnet som ikke ble det? Eller skal du vri på det også?Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Dette må vel være det merkeligste innlegget jeg har lest.

Vrir HI på ting, når hun selv er den eneste på forumet her som kjenner realitetene? Hvem er liksom du til å innbille deg at du vet bedre hva som har skjedd, og påstå at HI vrir på ting? Du får opplyse oss om de faktiske forhold da, hvis du er den som kjenner dem aller best?

 

Anonymous poster hash: e3a82...e38

Hvorfor er det merkelig? Fordi jeg mener HI snakker rundt seg selv og endrer mening hele tiden?

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Seriøst damer. Er det virkelig mors ansvar aleine å se til at far kan ha samvær med barna? At ved samværsdagene til far skal mor sitte hjemme for å kunne passe barna både morgen og ettermiddag siden det ikke passer for far å ha barna disse timene?

 

Jeg klarer ikke å se hensikten i en samværsavtale der far i halvparten av samværsperioden er avhengig av at mor stiller opp for at han skal kunne ha de et par timer før han legger dei.

 

Men, slik er det vist flere her inne som har det og mener det er til det beste for barna. Så ikke veit jeg...

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Hva?! Hun sier jo at barnet kan være alene hjemme. Det betyr jo at hun ikke trenger å være hjemme og vente på at far skal hente..

 

Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Hvis du leser lenger oppe så ville du se at det ikke er bare ifm henting. Dette gjelder også ved levering på morgenen.

 

Men, du svarte like fult ikke på spørsmålet mitt. Er det mors ansvar ene og alene å tilpasse? Og ja, hun må tilpasse. Hun må enten være hjemme eller levere ut nøkkel til huset slik at barna og eksen har tilgang når hun ikke er hjemme.

 

Anonymous poster hash: 32df6...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

 

 

 

 

 

 

Men HVORFOR kan ikke barnet gå hjem til deg etter skolen og så bli hentet der av far?? Du jobber jo ikke engang.Anonymous poster hash: 26554...d5f

Fordi han tåler overganger dårlig og blir stresset. Det er dessuten ikke bare 2 ettermiddager men også 2 morgener før skolen.... Avtalen er lagt opp slik i samråd med bupa, fvk, advokat og bv. HiAnonymous poster hash: 0f251...026
Men er det ikke bedre å trene på lik overgang hver dag? Fra skolen hjem til mor, være der alene noen timer. Far henter et spesielt klokkeslett de dagene han skal til far, evt mor kommer hjem et spesielt klokkeslett hver dag.Anonymous poster hash: 1395c...41c
Igjen... Det er bestemt av ett apparat rundt oss hvordan avtalen er. Jeg er tilfreds med hvordan den er og ønsker at vi forholder oss til den. Det er fordi jeg mener det er til det beste for barna. HiAnonymous poster hash: 0f251...026
Da tar jo apparatet feil da. Dette er jo ikke gjennomførbart og det apparatet du hviler på og legger alt av tillit til tok feil.Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Det er FAR som ville ha denne samværsordningen, og mente det var gjennomførbart. BEGGE foreldrene gikk med på dette. Så finner FAR ut at dette blir vanskelig, og i stedet for selv å prøve å tilrettelegge med kortere dager på jobb, få sin nye kjæreste (selveste STEMOR, som i alle andre tråder må finne seg i alt) til å hente eller andre muligheter så er det MOR som skal innrette seg. Noe som vil medføre ekstra overgangssituasjoner for barnet. Anonymous poster hash: bed66...ebe

HI sier det er bestemt av et apparat rundt de hvordan avtalen skal være. Ikke mor og far....Anonymous poster hash: 7ebb6...f31

Men da betyr det vel at avtalen for en gangs skyld er laget KUN med barnas beste i sikte, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...