Gå til innhold

Insp... "Graviditet er ingen sykdom!"

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns ellers at svangerskap har mange ulike varianter hos en og samme person. Det er lettere (som oftest) å være 22 enn 42...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Graviditet er da ingen sykdom!

MEN når det er sagt - så er konsekvensene av å være gravid for mange at de blir dårlige på mange ulike vis.

Jeg er en av dem som opplevde det selv i rikt monn.

Morsom sammenligning ifht eldre!

Anonymous poster hash: 95124...e4d
Skrevet

Graviditet i seg selv er ikke en sykdom. MEN! Hvorfor forventer mange sjefer og leger at folk som IKKE er gravide skal slippe lettere unna, enn de som ER gravide? For eksempel så blir du sykmeldt på flekken hvis du spyr hele dagen hver dag og ikke får i deg næring. Du blir sykmeldt med ryggplager som er så ille at du griner bare du beveger deg litt. Hvis du ikke er gravid, vel å merke. Har du de samme plagene som gravid, så er dette "naturlig", det vil si at da må du bite tennene sammen og jobbe. Makes no sense. Man skulle tro at kvinner burde ta mer hensyn til helsa si når de bærer på et annet menneske i 9 måneder, enn når de ikke er gravide. Men neida, man skal være tøff, sterk og "ikke pysete". Var heldig med både sjef og lege de to siste svangerskapene, kjenner jeg...

Noen leger mener ennå i 2015 at bekkenløsning med smerter er bare tull og noe noen gravide faker for å late seg hjemme. Helt sykt! De legene skulle lånt mitt bekken i en dag, da hadde de ombestemt seg sikkert etter bare to timer.

Anonymous poster hash: 7632f...170

Skrevet

De som kommer med slike utsagn klarer ikke helt å skille på ting. Nei graviditet i seg selv er ingen sykdom, men symptomene som kan følge er klassifisert som en sykdom/helseplage og ville selvstendig kunne ført til sykemelding.

Anonymous poster hash: 99b98...a32

Skrevet

Enig i det du sier men sammenligningen din med alderdom blir vel ikke riktig. Er vel ingen som blir sykmeldt pga alderdom. Ja, eldre kan gå litt saktere enn andre, men det får vel gravide også lov til.

Anonymous poster hash: 0aaa9...c35

Og ingen blir sykemeldt kun fordi de er gravid, man blir sykemeldt for f.eks bekkenløsning, spying, sliten, osv. Så er veldig passende å sammenligne det med alderdom. Jeg har jobbet med eldre og møtte noen spreke på 95 år (kan sammenlignes med spreke gravide uten plager) og noen på 70 som hadde hatt slag, satt i rullestol og er dessverre hjerneskadet (det kan sammenlignes med gravide med plager, selv om det ikke alltid er like alvorlig).

Anonymous poster hash: 7632f...170

Skrevet

Sykepenger er vel i utgangspunktet forbeholdt de som er arbeidsuføre pga sykdom, skade eller lyte.

Så om ryggen er vond etter en skade har en rett på sykepenger. Er ryggen vond pga graviditet er det kanskje ikke så selvsagt at man har rett på sykepenger.

Anonymous poster hash: 04099...e76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...