Gå til innhold

Bør det være mitt eller mannens problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du sikker på at problemet egentlig er at du har forandret deg. Jeg synes det er mer sansynlig at han sliter med å tenne på deg fordi du har blitt mor enn at det egentlig er noe galt med utseendet ditt. Hvis han har fått problemer med tenningen eller rene ereksjonsproblemer er det nok lettere for ham å innbille seg at det er deg det er noe "i veien med" enn at problemet ligger hos ham.

Anonymous poster hash: ec39f...c8e

Det er ikke første barnet.

Anonymous poster hash: 5af18...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen er misfornøyd med mitt utseende etter svangerskap og fødsler (ikke overvektig). Hvem sitt problem bør det være? Mitt slik at jeg skal gjøre noe med det (er selv også misfornøyd, men kan leve med det), eller hans slik at han heller får jobbe med sine issues og komme over overfladiskheten sin? Det meste som er "galt" med kroppen går det ikke an å gjøre noe med uten å betale masse penger, mens man kan selvfølgelig også trene og sminke meg mer, bruke mer på klær og sminke. Problemet er at jeg faktisk verken har tid eller helse til å trene hver dag for å ha masse muskler og se ut som Jillian Michaels, og ønsker å prioritere penger på barna, hobbyen min osv istedet for svindyr sminke og frisør hver måned.

Hva synes dere? jeg dusjer for øvrig hver dag, steller håret, har byttet ut briller med linser, har alltid pene og rene klær, ingen joggebukser og utvaska gensere, men topper/gensere/skjørt/kjoler/dongeri. Sminker meg også lett de dagene jeg orker, men ikke noe veldig omstendelig som 2 lag med foundation og lignende. Mannen klarer ikke å ha sex med meg siden jeg har "forfalt"; men jeg får masse nærhet, kyss, klem og varm armkrok på kvelden. Er det verdt det å pine seg selv for å oppnå en ideal, eller skal jeg drite i det og adressere problemet til mannen?

Altså. Måten du legger det frem på her er det selvfølgelig han det er noe galt med. Men det kommer jo an på hvordan dere har hatt det før da. Hvis du har gått fra å være en dame som var veldig opptatt av egenpleie til å være en som ikke bryr seg i det hele tatt, da er det jo lov å bli litt skuffa over personlighetsforandringen. Men hvis du har vært en person som bare har brydd deg sånn passe og gjort en passe stor innsats, så har han jo ingenting han skulle ha sagt på at du lar naturen gå sin gang. Min mening er at han har lov til å bli litt lei seg hvis du "let yourself go" og aldri gjør deg fin for han (det går selvfølgelig begge veier). Men det begrenser seg til rene pene klær. Ikke trening og kroppsforandring.

Anonymous poster hash: aa86f...baf

Syns hi presiserer at hun er ren, pen i tøyet og så elegant som hun KAN være, men at det er mammakroppen som er problemet for mannen. Jeg mener at dette er mannens problem. Livet har faser, og selv om han ble gift med en smashing blondine som sto foran speilet og gjorde seg deilig i timer hver dag, så er det latterlig å forvente at hun skal gjøre det når hun senere i livet er belemre med små barn og mange forpliktelser

Anonymous poster hash: 6ad7c...88d

Skrevet

Jeg synes ikke du skal ta det så høytidelig. Begynn bare å gå rask tur noen kvelder og kjøp klær som fremhever deg. Og kansje bruke en hårfarge som får deg til å gløde

Anonymous poster hash: c717c...509

Hvis jeg skal trene så må jeg stå opp før barna står opp og få eldste til å passe de minste. Da må jeg opp halv6ish etter en våkenatt... Bruker rett hårfarge og har pene klær til hverdags.

Bare ta en rask gå tur på 40 min etter at ungene har lagt seg. Kansje 3-4 ganger i uken. Det er nok det siden du er så heldig å ikke trenger å gå ned så mye. Mannen min liker også at jeg er velstelt. Han er det selv også pg jeg liker det. Har 4 barn så det er ikke mye jeg orker. Men tar en rask gåtur på kvelden. Har tatt vippeextantion og bruker lipgloss. Håret farger jeg selv hjemme.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg synes ikke du skal ta det så høytidelig. Begynn bare å gå rask tur noen kvelder og kjøp klær som fremhever deg. Og kansje bruke en hårfarge som får deg til å gløde

Hvis jeg skal trene så må jeg stå opp før barna står opp og få eldste til å passe de minste. Da må jeg opp halv6ish etter en våkenatt... Bruker rett hårfarge og har pene klær til hverdags.

Bare ta en rask gå tur på 40 min etter at ungene har lagt seg. Kansje 3-4 ganger i uken. Det er nok det siden du er så heldig å ikke trenger å gå ned så mye. Mannen min liker også at jeg er velstelt. Han er det selv også pg jeg liker det. Har 4 barn så det er ikke mye jeg orker. Men tar en rask gåtur på kvelden. Har tatt vippeextantion og bruker lipgloss. Håret farger jeg selv hjemme.

Tror ikke Hi får et bedre liv av å trene for å glede mannen. Å trene er morsomt når ens motivasjon kommer innenfra.

Skrevet

Er jo ofte sånn at man deler problemer som det meste når man er gift.

Han har tydeligvis et problem, og det har tydeligvis du også.

Anonymous poster hash: 11c30...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...