Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Mannen min har 38 dager igjen av sin permisjon. Men teller man med lørdag og søndag? Prøver å regne ut hvor mange uker han har igjen. Vi ble så skuffet, fordi vi fikk akkurat vite at han kommer til å miste permisjonspengene hvis han ikke bruker de opp før det nye barnet som kommer i november. :-( Han driver sitt eget firma og har problem med å være borte fra firmaet sitt så mye, så derfor ville vi fordele det over 3 år. Han vurderer nå om han skal jobbe helt uten lønn og så heller ta i mot foreldrepenger, for da har firmaet mindre lønnsutgifter. Men er det lov å jobbe uten å ta i mot betaling? Noen som vet? Anonymous poster hash: 780f9...0e7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Ja men da er det vel snakk om å jobbe og få betalt for det? Han skal jobbe uten å få betaling. Anonymous poster hash: 780f9...0e7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Her er pappapermen kun en regnskapsteknisk føring desverre (får for lite tid med barnet synes jeg). Ble kun spørsmål om hvem som var vikar. Han jobber som før.... uansett kan jo ingen nekte han å jobbe gratis så bare la han jobbe uten lønn mener jeg ;-) hilsen bondekone og regnskapsfører Anonymous poster hash: 6c258...2ad
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Ja men da er det vel snakk om å jobbe og få betalt for det? Han skal jobbe uten å få betaling. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 I eget firma? Den unnskyldningen holder ikke. Anonymous poster hash: 4e81c...d0b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Ja men da er det vel snakk om å jobbe og få betalt for det? Han skal jobbe uten å få betaling. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 I eget firma? Den unnskyldningen holder ikke. Anonymous poster hash: 4e81c...d0b Hva mener du med det? Anonymous poster hash: 780f9...0e7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Ja men da er det vel snakk om å jobbe og få betalt for det? Han skal jobbe uten å få betaling. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Det spiller ingen rolle om han får betalt eller ikke. Han kan ikke utføre jobben når han har foreldrepermisjon. Hvis du ikke tror meg, kan du jo alltid ta en telefon til NAV. (Men jeg er helt sikker altså....) Anonymous poster hash: 3a67e...179
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Ja men da er det vel snakk om å jobbe og få betalt for det? Han skal jobbe uten å få betaling. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Det spiller ingen rolle om han får betalt eller ikke. Han kan ikke utføre jobben når han har foreldrepermisjon. Hvis du ikke tror meg, kan du jo alltid ta en telefon til NAV. (Men jeg er helt sikker altså....) Anonymous poster hash: 3a67e...179 Det er mange som har barnet i barnehagen og har permisjon? Virker ikke som de slår ned på det? De jobber gjerne hjemme på huset. Anonymous poster hash: 780f9...0e7
Tantrum Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Er ikke mange som har permisjon med barn i barnehage mens de har permisjon nei... Ikke åpent ovenfor NAV iaf.. Uansett: tilbake til spørsmålet ditt: er snakk om arbeidsdager, ikke lørdag og søndag....
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Skjønner ikke logikken her. Fordi mannen din ikke kan fordele permisjonen over tre år så driter han i den og jobber heller nå? Burde han ikke heller ha permisjon og kose seg med barnet???? Anonymous poster hash: a49c7...900
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Skjønner ikke logikken her. Fordi mannen din ikke kan fordele permisjonen over tre år så driter han i den og jobber heller nå? Burde han ikke heller ha permisjon og kose seg med barnet???? Anonymous poster hash: a49c7...900 Du missfårstår. Mannen min er masse sammen med barnet vårt. Hele ettermiddagen og i helgene er de sammen. Han hadde 3 uker ferie nå som han stort sett bare brukte på barnet vårt. Planen var at han skulle ta 4 uker sommerferie neste år og ekstra dager i påsken og eventuelt pinsa for å få brukt permisjonen for å være sammen med barnet. Og det kommer han også til å gjøre! Men siden vi skal ha ett barn til, får han ikke de pengene han ellers ville hatt krav på. Til neste år vil han jo til å ha begge barna, men kun betaling for det ene. Det var derfor han foreslo at han kunne jobbe gratis, slik at vi fikk disse pengene utbetalt før det nye barnet kommer. Og at firmaet han slipper å betale lønn til han noen uker. Anonymous poster hash: 780f9...0e7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #12 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Ja men da er det vel snakk om å jobbe og få betalt for det? Han skal jobbe uten å få betaling. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Det spiller ingen rolle om han får betalt eller ikke. Han kan ikke utføre jobben når han har foreldrepermisjon.Hvis du ikke tror meg, kan du jo alltid ta en telefon til NAV. (Men jeg er helt sikker altså....) Anonymous poster hash: 3a67e...179 Det er mange som har barnet i barnehagen og har permisjon? Virker ikke som de slår ned på det? De jobber gjerne hjemme på huset. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Forskjellen er at det er lov. De kan derimot ikke gå på jobb. Skjønner det er frustrerende, men sånn er nå reglene. Ikke verdt å gjøre seg til trygdesvindler for. Anonymous poster hash: 3a67e...179
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Ja men da er det vel snakk om å jobbe og få betalt for det? Han skal jobbe uten å få betaling. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Det spiller ingen rolle om han får betalt eller ikke. Han kan ikke utføre jobben når han har foreldrepermisjon.Hvis du ikke tror meg, kan du jo alltid ta en telefon til NAV. (Men jeg er helt sikker altså....) Anonymous poster hash: 3a67e...179 Det er mange som har barnet i barnehagen og har permisjon? Virker ikke som de slår ned på det? De jobber gjerne hjemme på huset. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Forskjellen er at det er lov. De kan derimot ikke gå på jobb. Skjønner det er frustrerende, men sånn er nå reglene. Ikke verdt å gjøre seg til trygdesvindler for. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Det er derfor jeg spør her, for jeg vil forsikre meg om at det er lov, før vi gjør det. Syns det er så vanskelig å finne fram på Nav. Hvor finner jeg at det står at det ikke er lov til å jobbe ulønner? Anonymous poster hash: 780f9...0e7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Ja men da er det vel snakk om å jobbe og få betalt for det? Han skal jobbe uten å få betaling. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Det spiller ingen rolle om han får betalt eller ikke. Han kan ikke utføre jobben når han har foreldrepermisjon.Hvis du ikke tror meg, kan du jo alltid ta en telefon til NAV. (Men jeg er helt sikker altså....) Anonymous poster hash: 3a67e...179 Det er mange som har barnet i barnehagen og har permisjon? Virker ikke som de slår ned på det? De jobber gjerne hjemme på huset. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Forskjellen er at det er lov. De kan derimot ikke gå på jobb.Skjønner det er frustrerende, men sånn er nå reglene. Ikke verdt å gjøre seg til trygdesvindler for. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Det er derfor jeg spør her, for jeg vil forsikre meg om at det er lov, før vi gjør det. Syns det er så vanskelig å finne fram på Nav. Hvor finner jeg at det står at det ikke er lov til å jobbe ulønner? Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Bruker mobil, så det er litt styr å google. Ta heller en telefon til NAV, evt send en skriftlig forespørsel. Lurer forresten på om NAV har en Facebookside der en kan spørre om ting som gjelder foreldrepermisjon?? Greit å ha svaret skriftlig egentlig. Bare pass på å få med alle opplysninger, hvis ikke gjelder ikke svaret. (Det er blant annet vesentlig at han hadde tenkt å jobbe på sin ordinære jobb, og ikke pusse opp badet hjemme). Anonymous poster hash: 3a67e...179
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 NAV foreldrepenger heter Facebooksiden. Anonymous poster hash: 3a67e...179
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Nav har også en chattefunksjon til slike spørsmål. Jeg har hatt god nytte av den. Anonymous poster hash: c0227...446
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #17 Skrevet 3. august 2015 Nav har også en chattefunksjon til slike spørsmål. Jeg har hatt god nytte av den. Anonymous poster hash: c0227...446 Ja, det er sant! Takk for at du nevnte det! Syns Facebook blir litt for åpent. Anonymous poster hash: 780f9...0e7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #18 Skrevet 3. august 2015 Skjønner ikke logikken her. Fordi mannen din ikke kan fordele permisjonen over tre år så driter han i den og jobber heller nå? Burde han ikke heller ha permisjon og kose seg med barnet???? Anonymous poster hash: a49c7...900 Du missfårstår.Mannen min er masse sammen med barnet vårt. Hele ettermiddagen og i helgene er de sammen. Han hadde 3 uker ferie nå som han stort sett bare brukte på barnet vårt. Planen var at han skulle ta 4 uker sommerferie neste år og ekstra dager i påsken og eventuelt pinsa for å få brukt permisjonen for å være sammen med barnet. Og det kommer han også til å gjøre! Men siden vi skal ha ett barn til, får han ikke de pengene han ellers ville hatt krav på. Til neste år vil han jo til å ha begge barna, men kun betaling for det ene. Det var derfor han foreslo at han kunne jobbe gratis, slik at vi fikk disse pengene utbetalt før det nye barnet kommer. Og at firmaet han slipper å betale lønn til han noen uker. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Så han skal jobbe gratis nå fremover og ikke ha ordentlig permisjon? Ikke riktig for barnet, hvem passer barnet når mannen din jobber? Anonymous poster hash: a49c7...900
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #19 Skrevet 3. august 2015 Skjønner ikke logikken her. Fordi mannen din ikke kan fordele permisjonen over tre år så driter han i den og jobber heller nå? Burde han ikke heller ha permisjon og kose seg med barnet???? Anonymous poster hash: a49c7...900 Du missfårstår.Mannen min er masse sammen med barnet vårt. Hele ettermiddagen og i helgene er de sammen. Han hadde 3 uker ferie nå som han stort sett bare brukte på barnet vårt. Planen var at han skulle ta 4 uker sommerferie neste år og ekstra dager i påsken og eventuelt pinsa for å få brukt permisjonen for å være sammen med barnet. Og det kommer han også til å gjøre! Men siden vi skal ha ett barn til, får han ikke de pengene han ellers ville hatt krav på. Til neste år vil han jo til å ha begge barna, men kun betaling for det ene. Det var derfor han foreslo at han kunne jobbe gratis, slik at vi fikk disse pengene utbetalt før det nye barnet kommer. Og at firmaet han slipper å betale lønn til han noen uker. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Så han skal jobbe gratis nå fremover og ikke ha ordentlig permisjon? Ikke riktig for barnet, hvem passer barnet når mannen din jobber? Anonymous poster hash: a49c7...900 Jeg er hjemmeværende med barnet, så det er jeg som har han på dagtid. Anonymous poster hash: 780f9...0e7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #20 Skrevet 3. august 2015 Han kan ikke jobbe hvis han tar imot foreldrepenger. Det er absolutt ikke verdt det hvis han blir tatt. Anonymous poster hash: 3a67e...179 Ja men da er det vel snakk om å jobbe og få betalt for det? Han skal jobbe uten å få betaling. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 I eget firma? Den unnskyldningen holder ikke. Anonymous poster hash: 4e81c...d0b Hva mener du med det? Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Regner med du ikke seriøst lurer på det...? Anonymous poster hash: 99e2e...ef3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #21 Skrevet 3. august 2015 Skjønner ikke logikken her. Fordi mannen din ikke kan fordele permisjonen over tre år så driter han i den og jobber heller nå? Burde han ikke heller ha permisjon og kose seg med barnet???? Anonymous poster hash: a49c7...900 Du missfårstår.Mannen min er masse sammen med barnet vårt. Hele ettermiddagen og i helgene er de sammen. Han hadde 3 uker ferie nå som han stort sett bare brukte på barnet vårt. Planen var at han skulle ta 4 uker sommerferie neste år og ekstra dager i påsken og eventuelt pinsa for å få brukt permisjonen for å være sammen med barnet. Og det kommer han også til å gjøre! Men siden vi skal ha ett barn til, får han ikke de pengene han ellers ville hatt krav på. Til neste år vil han jo til å ha begge barna, men kun betaling for det ene. Det var derfor han foreslo at han kunne jobbe gratis, slik at vi fikk disse pengene utbetalt før det nye barnet kommer. Og at firmaet han slipper å betale lønn til han noen uker. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Det skulle da virkelig bare mangle at han tilbringer ettermiddager, helger og ferier med barnet (og deg)...?! Anonymous poster hash: 99e2e...ef3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #22 Skrevet 3. august 2015 Kan du ikke overføre permisjonen til deg? Anonymous poster hash: 381c2...346
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #23 Skrevet 3. august 2015 Han har ikke lov uansett. Men du skjønner vel at når han jobber for eget firma får han de verdiene enten han tar det ut i lønn eller ei? Så spesielt når han har eget firma er jo dette opplagt ikke mulig. Dette står jo veldig tydelig i alle vedtakspapirene også. Han kunne jo løst dette for lengst om han bare hadde lest den informasjonen dere har fått. Anonymous poster hash: a81d6...7f3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #24 Skrevet 3. august 2015 Skjønner ikke logikken her. Fordi mannen din ikke kan fordele permisjonen over tre år så driter han i den og jobber heller nå? Burde han ikke heller ha permisjon og kose seg med barnet???? Anonymous poster hash: a49c7...900 Du missfårstår.Mannen min er masse sammen med barnet vårt. Hele ettermiddagen og i helgene er de sammen. Han hadde 3 uker ferie nå som han stort sett bare brukte på barnet vårt. Planen var at han skulle ta 4 uker sommerferie neste år og ekstra dager i påsken og eventuelt pinsa for å få brukt permisjonen for å være sammen med barnet. Og det kommer han også til å gjøre! Men siden vi skal ha ett barn til, får han ikke de pengene han ellers ville hatt krav på. Til neste år vil han jo til å ha begge barna, men kun betaling for det ene. Det var derfor han foreslo at han kunne jobbe gratis, slik at vi fikk disse pengene utbetalt før det nye barnet kommer. Og at firmaet han slipper å betale lønn til han noen uker. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Så han skal jobbe gratis nå fremover og ikke ha ordentlig permisjon? Ikke riktig for barnet, hvem passer barnet når mannen din jobber? Anonymous poster hash: a49c7...900 Jeg er hjemmeværende med barnet, så det er jeg som har han på dagtid. Anonymous poster hash: 780f9...0e7 Hvorfor trenger far pappaperm da? Anonymous poster hash: 5de3d...e06
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #25 Skrevet 3. august 2015 Hele poenget med at staten betaler permisjonspenger er at foreldre ikke skal jobbe og slik få mer tid til å være sammen med barnet. Dersom han ikke har tenkt å tilbringe mer tid med barnet, er det ingen grunn for at han skal få betalt permisjonspenger. Anonymous poster hash: dfb2b...75e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå