Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #1 Skrevet 1. august 2015 Kort fortalt har jeg tryna i trappen og brukket begge beina! Men hvordan løser jeg dette økonomisk? Jeg har vært student frem til nå. Jeg har fått 100% fast stilling fra 17. August. Baturlig nok kan jeg ikke jobbe, men jeg vil jo ikke ha krav på noe Så sliter jeg og lurer seriøst på hva jeg skla gjøre? Anonymous poster hash: 7d993...17c
ma(G)ma med to små :) Skrevet 1. august 2015 #2 Skrevet 1. august 2015 Melde deg opp til et halvtårsstudie på restetorget og søke om sykemelding og sykepenger fra Lånekassen? Usikker på om det går, men verdt et forsøk?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #3 Skrevet 1. august 2015 Sjekk opp med nav ang dagpenger og om arb.giver kan ordne vikar til du er på bena igjen, eller ordne deg studie, så du kan få sykepenger via lånekassen. Anonymous poster hash: 44a5f...cfc
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #4 Skrevet 1. august 2015 Stønad til livsopphold (sosialstøtte) via NAV hvis du er enslig forsørger. Anonymous poster hash: 9701e...31e
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #5 Skrevet 1. august 2015 Sjekk opp med nav ang dagpenger og om arb.giver kan ordne vikar til du er på bena igjen, eller ordne deg studie, så du kan få sykepenger via lånekassen. Anonymous poster hash: 44a5f...cfc Hun får ikke dagpenger når hun ikke har jobbe noe. Sosialstønad har du rett på HI. Anonymous poster hash: 842f7...895
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #6 Skrevet 1. august 2015 Hva har du levd på i sommer da? Sommerjobb eller bare hatt ferie? Ring NAV og hør. Har du hatt sommerjobb har du kanskje krav på noe, viss ikke må du kanskje leve på oppsparte midler? Anonymous poster hash: 69938...e59
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #7 Skrevet 1. august 2015 Takk for forslag. Får prøve det ut. Men det er ikke slik at de kan tvinge meg til å dra på skolen selv om beina er frukket? Koster skjorta å komme seg dit, 5 min i bratt bakke til busstoppet og bil kan jeg naturligvis ikke kjøre. Kjenner jeg e r shelt ødelagt. Jeg er alenemor til ei jente på to år, og. Hele familien min bor i akdre delen av landet. Bor langt unna butikk (selv om jeg bor i en storby) og ser for meg at alt vil bli vanskelig. Har heller okke ei leilighet som er tilpasset eullestol bruk (bolig over to plan med dårlug planløsning). At det er mulig!😥 Anonymous poster hash: 7d993...17c
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #8 Skrevet 1. august 2015 Hvilken jobb har du fått? Kan hende du kan begynne å jobbe, selv om beina er brukket? Du kan ha rett til taxi fra NAV til og fra jobb. Kan du høre om foreldre evt dine besteforeldre kan komme og hjelpe deg litt? Evt be en venninne storhandle for deg? Kan hende du bør be far til barnet om hjelp med barnet i en periode. Henting og bringing i barnehage. Evt får foreldre til å hente deg og barnet og flytte til dem noen uker? Anonymous poster hash: 69938...e59
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #9 Skrevet 1. august 2015 Hva har du levd på i sommer da? Sommerjobb eller bare hatt ferie? Ring NAV og hør. Har du hatt sommerjobb har du kanskje krav på noe, viss ikke må du kanskje leve på oppsparte midler? Anonymous poster hash: 69938...e59 Jeg har jobbet ca. 100% i sommer, men trodde ikke je hadde krav på sykemelding før jeg har vært fast ansatt i 5 mnd? Dette er i en annen bedrift som jeg kun har jobbet for nå i sommer, har ikke jobbet noe gjennom skoleåret. Vet ikke hvem som evt kan hjelpe meg. Har fått beskjed om at jeg skal ha gips i 8 uker. Og det er godt over 1 mnd's arbeidstid. Har ei veldig god lønn (ca. 44.000 kr i mnd) og dette vil nå jeg tape siden jeg ikke får startet opp. Er også redd jeg skal plages i ettertid og ikke kommer meg igang før om lang lang tid! Hi Anonymous poster hash: 7d993...17c
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #10 Skrevet 1. august 2015 Takk for forslag. Får prøve det ut. Men det er ikke slik at de kan tvinge meg til å dra på skolen selv om beina er frukket? Koster skjorta å komme seg dit, 5 min i bratt bakke til busstoppet og bil kan jeg naturligvis ikke kjøre. Kjenner jeg e r shelt ødelagt. Jeg er alenemor til ei jente på to år, og. Hele familien min bor i akdre delen av landet. Bor langt unna butikk (selv om jeg bor i en storby) og ser for meg at alt vil bli vanskelig. Har heller okke ei leilighet som er tilpasset eullestol bruk (bolig over to plan med dårlug planløsning). At det er mulig!😥 Anonymous poster hash: 7d993...17c Du får dekka taxi til skolen. Anonymous poster hash: 179ee...5fe
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #11 Skrevet 1. august 2015 Hvilken jobb har du fått? Kan hende du kan begynne å jobbe, selv om beina er brukket? Du kan ha rett til taxi fra NAV til og fra jobb. Kan du høre om foreldre evt dine besteforeldre kan komme og hjelpe deg litt? Evt be en venninne storhandle for deg? Kan hende du bør be far til barnet om hjelp med barnet i en periode. Henting og bringing i barnehage. Evt får foreldre til å hente deg og barnet og flytte til dem noen uker? Anonymous poster hash: 69938...e59 Har fått jobb hvor det er mye farting ute og inne iløpet av en dag, så det lar seg desverre ikke gjøre å jobbe. Da stopper jeg opp de andre, eller de vil få mye ekstraarbeid Har snakket med mamma, de skal se hva de får til. Har snakket om å reise oppover til dem for en periode, men de har 3 små på 1, 3 og 4 år. Så kommer jeg og lille oppover blir det hektisk! Barnefaren er ikke i bildet, så kan ikke få hjelp av han heller Men takk for gode tips, satser på at det ordner seg tilslutt- selv om jeg ser mørkt på det nå! Anonymous poster hash: 7d993...17c
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #12 Skrevet 1. august 2015 Hva har du levd på i sommer da? Sommerjobb eller bare hatt ferie? Ring NAV og hør. Har du hatt sommerjobb har du kanskje krav på noe, viss ikke må du kanskje leve på oppsparte midler? Anonymous poster hash: 69938...e59 Jeg har jobbet ca. 100% i sommer, men trodde ikke je hadde krav på sykemelding før jeg har vært fast ansatt i 5 mnd? Dette er i en annen bedrift som jeg kun har jobbet for nå i sommer, har ikke jobbet noe gjennom skoleåret. Vet ikke hvem som evt kan hjelpe meg. Har fått beskjed om at jeg skal ha gips i 8 uker. Og det er godt over 1 mnd's arbeidstid. Har ei veldig god lønn (ca. 44.000 kr i mnd) og dette vil nå jeg tape siden jeg ikke får startet opp. Er også redd jeg skal plages i ettertid og ikke kommer meg igang før om lang lang tid! Hi Anonymous poster hash: 7d993...17c Da kan du ha rett på penger fra NAV. Ring på mandag og sjekk. Selv om din mor har små barn selv bør hun faktisk stille opp for deg og barnebarnet. Høres ut som du har unge foreldre, hva med din bestemor. Kan hun komme og hjelpe deg i en periode? Anonymous poster hash: 69938...e59
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #13 Skrevet 1. august 2015 Overgangsstønad? Anonymous poster hash: e55cb...9dc
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #14 Skrevet 1. august 2015 Men du har da vel rett på sykepenger eller dagpenger om du har jobbet i sommer? Anonymous poster hash: f8f32...ad9
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #15 Skrevet 1. august 2015 Hva har du levd på i sommer da? Sommerjobb eller bare hatt ferie? Ring NAV og hør. Har du hatt sommerjobb har du kanskje krav på noe, viss ikke må du kanskje leve på oppsparte midler? Anonymous poster hash: 69938...e59 Jeg har jobbet ca. 100% i sommer, men trodde ikke je hadde krav på sykemelding før jeg har vært fast ansatt i 5 mnd? Dette er i en annen bedrift som jeg kun har jobbet for nå i sommer, har ikke jobbet noe gjennom skoleåret. Vet ikke hvem som evt kan hjelpe meg. Har fått beskjed om at jeg skal ha gips i 8 uker. Og det er godt over 1 mnd's arbeidstid. Har ei veldig god lønn (ca. 44.000 kr i mnd) og dette vil nå jeg tape siden jeg ikke får startet opp. Er også redd jeg skal plages i ettertid og ikke kommer meg igang før om lang lang tid! Hi Anonymous poster hash: 7d993...17c Da kan du ha rett på penger fra NAV. Ring på mandag og sjekk. Selv om din mor har små barn selv bør hun faktisk stille opp for deg og barnebarnet. Høres ut som du har unge foreldre, hva med din bestemor. Kan hun komme og hjelpe deg i en periode? Anonymous poster hash: 69938...e59 Foreldrene min er i begynnelsen av 40-årene. De stiller opp, men jeg stopper meg selv litt. Er redd det skal bli mye på dem, for jeg vil uheldigvis også kreve en del. Badet hos dem er i 2. Etg, samme med soverommet. Det er så upraktisk siden jeg ikke kan bruke beina, så jeg vil naturligvis kreve demmes hjelp til meg også. Besteforeldrene mine kan jeg jo prøve, de er nylig blitt pensjonert hele gjengen. Anonymous poster hash: 7d993...17c
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #16 Skrevet 1. august 2015 Ring kommune og hør om de kan få hjemmehjelp eller personlig assistent, har du brukket begge beina må du ha hjelp til å ta deg av datteren din, handling, matlaging, husarbid ++++ Anonymous poster hash: 9701e...31e
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #17 Skrevet 1. august 2015 Oi... Har ikke annet å si enn: Lykke til og goood bedring!! Håper alt ordner seg, økonomisk og med tanke på jenta di. Anonymous poster hash: c11c0...869
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #18 Skrevet 1. august 2015 Sjekk opp med nav ang dagpenger og om arb.giver kan ordne vikar til du er på bena igjen, eller ordne deg studie, så du kan få sykepenger via lånekassen. Anonymous poster hash: 44a5f...cfc Hun får ikke dagpenger når hun ikke har jobbe noe. Sosialstønad har du rett på HI. Anonymous poster hash: 842f7...895 Dagpenger kan man få utfra studietid også, fikk det for 2 år siden jeg. Anonymous poster hash: 44a5f...cfc
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #19 Skrevet 1. august 2015 Enda en av dagens trolletråder 😉 Trolleri og trollerei 😁 Anonymous poster hash: e42d6...0f5
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #20 Skrevet 1. august 2015 Enda en av dagens trolletråder 😉 Trolleri og trollerei 😁 Anonymous poster hash: e42d6...0f5 So what? Skal man la være å bruke forumet fordi det KAN være tull? Hvem bryr seg? Mer irriterende med sånne som deg enn selve trollene. Anonymous poster hash: c11c0...869
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #21 Skrevet 1. august 2015 Hvis du har studert på fulltid forrige semester og jobbet i sommer, høres det rart ut om du ikke har krav på noe som helst økonomisk hjelp... Anonymous poster hash: 10974...214
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #22 Skrevet 1. august 2015 Hvis du har studert på fulltid forrige semester og jobbet i sommer, høres det rart ut om du ikke har krav på noe som helst økonomisk hjelp... Anonymous poster hash: 10974...214 Har ikke fått sjekket noe som helst, men får ringe til NAV på mandag å høre. Trodde bare man måtte ha jobb over en fast periode for å få sykepenger/sykemelding eller rett på økonomisk hjelp. Hadde forsåvidt aldri trodd jeg måtte ta stilling til noe lignende! Sykepleierne kan hvertfall ikke hjelpe meg. Men er vel sikrest å sjekke det ut på mandagen da. Hi Anonymous poster hash: 7d993...17c
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #23 Skrevet 1. august 2015 Sjekk opp med nav ang dagpenger og om arb.giver kan ordne vikar til du er på bena igjen, eller ordne deg studie, så du kan få sykepenger via lånekassen. Anonymous poster hash: 44a5f...cfc Hun får ikke dagpenger når hun ikke har jobbe noe. Sosialstønad har du rett på HI. Anonymous poster hash: 842f7...895 Dagpenger kan man få utfra studietid også, fikk det for 2 år siden jeg. Anonymous poster hash: 44a5f...cfc Nei det har du ikke fått. Se nav.no for kriterier. Anonymous poster hash: 842f7...895
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #24 Skrevet 1. august 2015 Du kan få sykepenger hvis du har hatt arbeid i 4 uker. Be legen uansett om å skrive en sykmelding så får Nav behandle søknaden din, da får du hvertfall enten ja eller nei, men uansett har du jo prøve da 😊 god bedring! Anonymous poster hash: 7247c...fba
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #25 Skrevet 1. august 2015 Har du vært ansatt mer enn 4 uker får du sykepenger. Anonymous poster hash: f712f...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå