Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #26 Skrevet 1. august 2015 Yngste fikk når hun gikk i førsteklasse. Årsaken var ganske ganske spessiel her i huset, og det var ikke pga at hun egentlig trengt den. Men den saken trenger jeg ikke gå inn på her. Tlf har blitt hyppig brukt, hun er ei jente som farter rundt og er flink til å gi beskjed om hvor hun drar, og om planene endres. Ringer besteforeldre, tanter og onkler. Hun sender og ringer ikke mye med venner egentlig, selv om hun får lov. Det hun har brukt tlf mest til er å google, faktisk gjort lekser på den også. Hun er flinkere til å ta med tlf enn husnøkkel, så hun har sitti på trappa og gjort datalekser mens hun har ventet på at storesøsken med nøkkel har kommet hjem. Vi hadde en aldersgrense på 10år tidligst her i huset frem til noe skjedde. De to eldste fikk når de var 12 og 11år. De fikk når de begynte å spørre og hadde behov. Mens de to minste fikk når de var 7 og 9år, da med nr til politiet på hurtigtast (sier vel litt om hvorfor de fikk) Anonymous poster hash: e370d...293
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. august 2015 #27 Skrevet 1. august 2015 Mobiltelefon til så små barn er bare helt uforståelig for meg, dere kommer med dårlige unskyldninger. Om dere ikke har hustelefon, så kjøp en simpel mobiltelefon til å henge et fast sted (kjøkken/gang ect). Lær barnet klokken og gi barnet ansvar til å komme hjem til faste tidspunkt for mat ect. Lær barna at de må gi beskjed hjemme før de går til kompiser, eller hvilket område de skal leke i. Det er dere voksne som er late i dette! Gidder ikke gå ut for å lete etter barna om de mot formodning ikke kommer hjem til avtalt tid, bare sende SMS eller ringe. Et barn under 12 år er ikke ansvarlig nok til å ha mobiltelefon, det er min mening. Så slutt å bruk dårlige unskyldninger, og start med å oppdra barna deres! Anonymous poster hash: efaf0...8aa Jeg oppdrar barna mine! De sosialiseres inn i en moderne verden! Teknologi er kommet for å bli, og det er litt trist med de som skal tviholde på "sånn det var før". Anonymous poster hash: 697c6...336 Ja...Vi som har barn uten mobiltelefon vi sosialister ikke barna våre? Er vel kanskje nettopp det vi faktisk gjør! ! Jeg er glad jeg har god kommunikasjon ikadjon med foreldrene til de andre barna mine barn på 7 og 8 år har. Vi snakker sammen og gir hverandre beskjeder om hvor barna er etc. Anonymous poster hash: 70e6a...e9d Så det går ikke Ann å gjøre begge deler?
klg,2 boys now:) Skrevet 1. august 2015 #28 Skrevet 1. august 2015 Ja fikk når han var 6 år brukes til og ringe meg og jeg ringer han når han f eks skal hjem til middag eller kveldsHerregud....6 år. Har du så lite kontroll? Anonymous poster hash: 70e6a...e9d Lite kontroll? Han er alltid hos 1 av 3 kompiser i samme gate,istede for og ringe mødrene til hver enkelt,ringer jeg rett til gutten min.han er forsiktig ned telefonen og forstår hvordan han skal bruke den.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #29 Skrevet 1. august 2015 Ja. Hun fikk iPhone når hun var 5. Anonymous poster hash: 5b622...9d6
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #30 Skrevet 1. august 2015 Yngste fikk når hun gikk i førsteklasse. Årsaken var ganske ganske spessiel her i huset, og det var ikke pga at hun egentlig trengt den. Men den saken trenger jeg ikke gå inn på her. Tlf har blitt hyppig brukt, hun er ei jente som farter rundt og er flink til å gi beskjed om hvor hun drar, oig om planene endres. Ringer besteforeldre, tanter og onkler. Hun sender og ringer ikke mye med venner egentlig, selv om hun får lov. Det hun har brukt tlf mest til er å google, faktisk gjort lekser på den også. Hun er flinkere til å ta med tlf enn husnøkkel, så hun har sitti på trappa og gjort datalekser mens hun har ventet på at storesøsken med nøkkel har kommet hjem. Vi hadde en aldersgrense på 10år tidligst her i huset frem til noe skjedde. De to eldste fikk når de var 12 og 11år. De fikk når de begynte å spørre og hadde behov. Mens de to minste fikk når de var 7 og 9år, da med nr til politiet på hurtigtast (sier vel litt om hvorfor de fikk) Anonymous poster hash: e370d...293 Det var leit at dere tydeligvis har opplevd noe leit. Men høres ut fra det du skriver at du tror en mobil trygger alt. Falsk trygghet vil jeg nå si. Anonymous poster hash: 70e6a...e9d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #31 Skrevet 1. august 2015 Ja både syv- og tiåringen har mobil. Eldste fikk når hun sluttet på sfo i tredjeklasse for da var hun alene hjemme (hustelefon er ikke et alternativ), og hun har et kontantkortabbonement som fylles på en gang pr måned. Hun fikk en rimelig (galaxy young) tlf men sparte selv opp til ny tlf som var med "teknisk" med bursdag- og julegavepenger. Da arvet syvåringen hennes tlf og har samme abonnement. Greit å ha for de reker mye mellom husene her i gata, og enklere å bare ringe henne (eller, begge to..) for å be henne komme hjem, enn å ringe alle de ørten andre foreldrene for å gi beskjed feks om at nå er det middag. Anonymous poster hash: 969bf...221
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #32 Skrevet 1. august 2015 Ja fikk når han var 6 år brukes til og ringe meg og jeg ringer han når han f eks skal hjem til middag eller kveldsHerregud....6 år. Har du så lite kontroll? Anonymous poster hash: 70e6a...e9d Lite kontroll?Han er alltid hos 1 av 3 kompiser i samme gate,istede for og ringe mødrene til hver enkelt,ringer jeg rett til gutten min.han er forsiktig ned telefonen og forstår hvordan han skal bruke den. Du må ringe et barn på 6 år som besøker 1-3 barn i samme gate? Ok.... Anonymous poster hash: 70e6a...e9d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #33 Skrevet 1. august 2015 Her fyller eldste straks 9, og får da en avlagt tlf etter oss. Har ikke hatt tlf tidligere. I tredje klasse var det bare en liten andel i klassen som hadde telefon. Nå begynner de i fjerdeklasse, det synes jeg er en passe alder. Anonymous poster hash: 4fa88...4a6
Willy W Skrevet 1. august 2015 #34 Skrevet 1. august 2015 Min på snart 8 år og snart 3. klassing får i slutten av 4 klasse...altså om 2 år. Ingen av vennene hans har behovet er heller ikke tilstede da vi mødre (og f3dre) kommuniserer selvsagt pr sms/mobil
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #35 Skrevet 2. august 2015 Vi har kun en telefon liggende hjemme som en slags hustelefon de gangene han er alene hjemme. Ellers synes jeg det er en uting at så små barn skal gå ute med telefoner. Her hjemme oppdras barnet til å gå ut å ringe på dørene til andre barn uten å ha sendt en sms i forkant og så viser vi han på klokken når han skal være hjemme. Synes det er viktig at de lærer seg dette ansvaret!- som igjen er viktig å ha med seg inn i voksenlivet. Anonymous poster hash: 82bd4...110
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #36 Skrevet 2. august 2015 6 år ! Anonymous poster hash: 7100a...83b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #37 Skrevet 2. august 2015 Ja gutten vår som skal begynne i 3. nå har iphone (ett eller annet) som han kan surfe litt på og se youtube på. I tillegg kan han ringe på facetime når han er på trådløst nett og sende sms gratis til oss. han har kontantkort. Han har fått den da han ønsker å prøve å gå hjem alene etter skolen og være hjemme til vi kommer fra jobb. Han har besteforeldre i nærheten. Men avtalen er da at han skal ringe og si fra når han er kommet hjem Regler er at tlf ikek skal være med på skolen, den blir inndratt på kvelden og maks tid på skjerm er 1 time om dagen hjemme hos oss. Anonymous poster hash: fe107...004
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #38 Skrevet 2. august 2015 Min har hatt siden hun begynte på skolen. Det er deilig å bare kunne ringe henne når hun er på besøk hos venner og be henne komme hjem istedet for å måtte gå ut å lete etter henne. Hun holder seg i nabolaget, men har enormt med venner, så det er umulig å vite hvor hun er til enhver tid. Hun sender ikke sms til venner (hun er nå 8 år). Anonymous poster hash: b8889...d60
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #39 Skrevet 2. august 2015 Min fikk en brukt smarttelefon da han var 7,5 år. Ikke så stort behov, han spiller mest på den så jeg får ha min i fred for sånt. Skjønner ikke hvorfor det er så galt. Han holder på å lære seg å skrive sms, tar litt tid med ham siden han har lese og skrivevansker. Morsom måte å lære på faktisk ;-) Anonymous poster hash: 17ce6...00f
Mandala Skrevet 2. august 2015 #40 Skrevet 2. august 2015 Ja, begge mine har hatt mobil på den alderen. 12-åringen bryr seg enda ikke om å bruke mobilen for å kommunisere med andre. 9-åringen begynte såvidt med det etter en sommerskole i sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå