Gå til innhold

Inspirert - har din 7-8åring telefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og sender han sms til kamerater?

Vi har en som ligger hjemme om han skal være hjemme alene (en gammeldags type), men ellers får han ikke bruke den. Har deres barn, og hvilke regler har dere?

Anonymous poster hash: c47c0...087

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men han får før skolestart!:-) Får ikke sende til kompiser, bare oss!

Anonymous poster hash: 697c6...336

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Ja, han fikk når han var 8 tror jeg. I forbindelse med at han slutta på sfo. Sender få og ingen meldinger. Av og til til oss foreldre. Hender guttene ringes litt i mellom. Han er 9 nå. Først i det siste at de bruker den på kommunikasjon seg i mellom. De guttene som har vært her med telefon har kun hatt den for at foreldrene skulle nå tak i dem.

Skrevet

Har også en som ligger hjemme. Hun er 7år og går ikke lengre på SFO.

Hun kan bruke den til å ringe meg og jeg kan ringe henne. Hun får ikke ta den med ut.

Anonymous poster hash: 77443...2a3

Skrevet

Snart 7 åring og han ikke telefon, kommer heller ikke til å få på noen år enda.

Vi har ordnet med telefon som bare ligger hjemme og som han kan bruke om han skal være alene en stund og trenger å få tak i oss.

Anonymous poster hash: a2186...86e
Skrevet

Ja min 7 åring har tlf siden vi ikke har hustelefon.

Men han bruker den lite, har den mest som backup til å ringe oss foreldre når han er alene hjemme.

Skrevet

Ja fikk når han var 6 år brukes til og ringe meg og jeg ringer han når han f eks skal hjem til middag eller kvelds

Skrevet

Har det slik som deg Hi.

Anonymous poster hash: 40398...6f3

Skrevet

Nei, min 7-åring har ikke tlf. Får det heller ikke på lenge. Godt mulig vi skaffer en tlf til å ha hjemme etterhvert. Han kommer ikke til å være hjemme alene før tidligst 3. trinn.

Anonymous poster hash: b0e55...2c6

Skrevet

Min 8-åring (begynner i 3. klasse nå) har ikke telefon og tror de færreste i klassen har hatt hittil. Blir kanskje annerledes når de slutter på sfo. Min datter er sjelden alene hjemme og da ikke mer enn et kvarters tid hvis jeg stikker i butikken.

Anonymous poster hash: 89599...ce3

Skrevet

Her I huset får barna mobil når de blir 9 år. Da blir det et abonnement med ring kontant og fri familie. Ikke tilgang til Internett, bare wifi, og telefon nr som er skjult og ikke fås opp på f.eks gulesider. Er pga vi ikke har hustelefon og at det er greit å få tak I barna og de få tak I meg når de er alene hjemme

Anonymous poster hash: 419b9...50f

Skrevet

Mobiltelefon til så små barn er bare helt uforståelig for meg, dere kommer med dårlige unskyldninger. Om dere ikke har hustelefon, så kjøp en simpel mobiltelefon til å henge et fast sted (kjøkken/gang ect). Lær barnet klokken og gi barnet ansvar til å komme hjem til faste tidspunkt for mat ect.

Lær barna at de må gi beskjed hjemme før de går til kompiser, eller hvilket område de skal leke i.

Det er dere voksne som er late i dette! Gidder ikke gå ut for å lete etter barna om de mot formodning ikke kommer hjem til avtalt tid, bare sende SMS eller ringe.

Et barn under 12 år er ikke ansvarlig nok til å ha mobiltelefon, det er min mening.

Så slutt å bruk dårlige unskyldninger, og start med å oppdra barna deres!

Anonymous poster hash: efaf0...8aa

Skrevet

Ja fikk når han var 6 år brukes til og ringe meg og jeg ringer han når han f eks skal hjem til middag eller kvelds

Herregud....6 år. Har du så lite kontroll?

Anonymous poster hash: 70e6a...e9d

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei. Og ikke skal han ha det heller.

Skrevet

Nei. Selvfølgelig ikke vil jeg faktisk tørre å si.

Skrevet

Mobiltelefon til så små barn er bare helt uforståelig for meg, dere kommer med dårlige unskyldninger. Om dere ikke har hustelefon, så kjøp en simpel mobiltelefon til å henge et fast sted (kjøkken/gang ect). Lær barnet klokken og gi barnet ansvar til å komme hjem til faste tidspunkt for mat ect.

Lær barna at de må gi beskjed hjemme før de går til kompiser, eller hvilket område de skal leke i.

Det er dere voksne som er late i dette! Gidder ikke gå ut for å lete etter barna om de mot formodning ikke kommer hjem til avtalt tid, bare sende SMS eller ringe.

Et barn under 12 år er ikke ansvarlig nok til å ha mobiltelefon, det er min mening.

Ikke snakk om å være lat, men kanskje disse voksne har flere andre småbarn? En baby som sovner midt i den tiden der eldstemann skal komme hjem, er det da mer praktisk å ringe eller å vekke babyen, putte babyen i vogn og gå ut for å hente poden? For en aggressiv kjerring du er.

Her har både syvåring og tiåring telefoner. Ikke fordi jeg er lat, men fordi vi ikke har SFO til syvåringen. Jeg må ha trygghet for at hun kan ringe meg hvis noe skjer, hun har også ringt meg fra hytta de var på i sommer flere ganger for å si god natt, høre stemmen min osv. Tiåringen har vært på "aleneferie" 5 timer unna her med nære venner av oss, hvor stolt tror du han var da han sendte bildet av de aller første fiskene han fikk under isfiske der borte? Fullstendig i ekstase, bilde sendt til mor og tilbakemelding med en gang. Er også praktisk hvis jeg er på barseltreff eller legetime og han blir med til byen og får lov til å gå alene i butikker, skal jeg løpe rundt med babyen og lete etter ham? Eller er det lettere å sende sms til ham og be ham om å møte opp på det og det stedet om fem minutter? Enn hvis barna er hjemme syke? Ihvertfall han som begynner i sjette klasse nå, jeg har ikke lov til å være hjemme med ham fra jobb hvis han er for syk til å gå på skolen, er det ikke greit å kunne ringe et par ganger i løpet av arbeidsdagen og forsikre seg om at alt er greit med ham? Eller mener du jeg skal kjøre de 25 minuttene det tar fra jobb og hjem for å sjekke at alt er greit?

Teknologien er kommet for å bli. Ingen av de to eldste har mistet eller skadet telefonene sine på snart 1 år (begge har bursdag i oktober og fikk telefon som bursdagsgave), telefonen som tiåringen har hatt før i 2,5 år bruker nå jeg både for å ringe, surfe, sende meldinger, det vil si at han tok så godt vare på telefonen at den er som ny etter 2,5 års bruk.

At du mener et barn under 12 år er uansvarlig får du ta på egen kappe, er det ikke du som snakket om oppdragelsen her? Hvorfor har du oppdratt uansvarlige barn? En telefon er ikke et dyr eller lignende, et barn som er i småskolealder kan veldig fint passe på telefonen sin. Tiåringen har spart penger og kjøpt seg forholdsvis dyr telefon med stor skjerm til både ringing og spill, de har abonnement som jeg har kontroll på (får ikke ringt eller surfet utover det som er inkludert i abonnementsprisen), skulle jeg ha nektet ham å kjøpe telefon for hans egne penger fordi han ikke er ansvarlig nok? Ansvarlig nok til å spare flere tusen, men ikke ansvarlig for å ta vare på en telefon? Du er rart...

Anonymous poster hash: 3c66a...56e

Skrevet

Ikke snakk om å være lat, men kanskje disse voksne har flere andre småbarn? En baby som sovner midt i den tiden der eldstemann skal komme hjem, er det da mer praktisk å ringe eller å vekke babyen, putte babyen i vogn og gå ut for å hente poden? For en aggressiv kjerring du er.

Her har både syvåring og tiåring telefoner. Ikke fordi jeg er lat, men fordi vi ikke har SFO til syvåringen. Jeg må ha trygghet for at hun kan ringe meg hvis noe skjer, hun har også ringt meg fra hytta de var på i sommer flere ganger for å si god natt, høre stemmen min osv. Tiåringen har vært på "aleneferie" 5 timer unna her med nære venner av oss, hvor stolt tror du han var da han sendte bildet av de aller første fiskene han fikk under isfiske der borte? Fullstendig i ekstase, bilde sendt til mor og tilbakemelding med en gang. Er også praktisk hvis jeg er på barseltreff eller legetime og han blir med til byen og får lov til å gå alene i butikker, skal jeg løpe rundt med babyen og lete etter ham? Eller er det lettere å sende sms til ham og be ham om å møte opp på det og det stedet om fem minutter? Enn hvis barna er hjemme syke? Ihvertfall han som begynner i sjette klasse nå, jeg har ikke lov til å være hjemme med ham fra jobb hvis han er for syk til å gå på skolen, er det ikke greit å kunne ringe et par ganger i løpet av arbeidsdagen og forsikre seg om at alt er greit med ham? Eller mener du jeg skal kjøre de 25 minuttene det tar fra jobb og hjem for å sjekke at alt er greit?

Teknologien er kommet for å bli. Ingen av de to eldste har mistet eller skadet telefonene sine på snart 1 år (begge har bursdag i oktober og fikk telefon som bursdagsgave), telefonen som tiåringen har hatt før i 2,5 år bruker nå jeg både for å ringe, surfe, sende meldinger, det vil si at han tok så godt vare på telefonen at den er som ny etter 2,5 års bruk.

At du mener et barn under 12 år er uansvarlig får du ta på egen kappe, er det ikke du som snakket om oppdragelsen her? Hvorfor har du oppdratt uansvarlige barn? En telefon er ikke et dyr eller lignende, et barn som er i småskolealder kan veldig fint passe på telefonen sin. Tiåringen har spart penger og kjøpt seg forholdsvis dyr telefon med stor skjerm til både ringing og spill, de har abonnement som jeg har kontroll på (får ikke ringt eller surfet utover det som er inkludert i abonnementsprisen), skulle jeg ha nektet ham å kjøpe telefon for hans egne penger fordi han ikke er ansvarlig nok? Ansvarlig nok til å spare flere tusen, men ikke ansvarlig for å ta vare på en telefon? Du er rart...

Ja, og så har han kompiser på den plassen vi bodde før som han savner. Vi har ordnet fri familie med dem også slik at de ringer gratis til hverandre og snakker. Disse kompisene bor 5 timer unna med bil, så annen type kommunikasjon enn telefon er ikke mulig. Men han skal kanskje heller kutte ut vennene sine, for det er så ille å ha telefon?

Skrevet

Min fikk Mobil når han var 6 år og jeg driter i hva dere mener om det!

Skrevet

Er litt enig i at det er for tidlig. Har en sjuåring selv og jeg skal utsette det så lenge jeg kan.

Hadde to kompiser her i går, den ene med en flott telefon  den andre med en litt eldre.

Han med den nye og fine satt og spilte, de andr ble misunnelige og tilslutt måtte jeg legge den litt vekk. Den andre greide å legge igjen sin og jeg måtte kjøre bort med den senere.

Det var jo ikke noen stor greie, men jeg mener at så små barn ikke helt har forutsetninger for å ivareta slikt utstyr. De må passes på, så de ikke mister telefonen og kan også komme opp i endel vanskelige situasjoner som de ikke helt håndterer.

Skrevet

Min 8-åring har ikke telefon. Det har heller ikke han på 9, men planen er at han skal få til 10-års dagen. Vi har hustelefon som de kan bruke her hjemme.

Skrevet

Jeg oppdrar barna mine! De sosialiseres inn i en moderne verden! Teknologi er kommet for å bli, og det er litt trist med de som skal tviholde på "sånn det var før".

Skrevet

Vår gutt er snart 7. Han har ikke telefon, men vil gjerne ha... Og han insisterer på at det MÅ være en smarttelefon. Åpenbart fordi han har tenkt å spille på den. Vurderer å anskaffe en telefon til ham i forbindelse med at jeg tenker at han skal dra hjem fra SFO og være hjemme alene litt noen dager (dvs han kan komme hjem 15-30 minutter før meg), og da er det greit hvis han har mulighet til å ringe hvis det skulle være noe. Vurderer å la ham ta over min gamle iPhone. Men da må vi i tilfelle sperre den for spilling o.l. 

Anonymous poster hash: a084a...4a9
Skrevet

Jeg oppdrar barna mine! De sosialiseres inn i en moderne verden! Teknologi er kommet for å bli, og det er litt trist med de som skal tviholde på "sånn det var før".

Amen!

Skrevet

7,5 år, fikk i dag. Gammel enkel trykknapptelefon. Blir hans hustelefon de dagene han skal være alene hjemme et par timer.

Anonymous poster hash: 80c83...3a0

Skrevet

Ja...Vi som har barn uten mobiltelefon vi sosialister ikke barna våre?

Er vel kanskje nettopp det vi faktisk gjør! !

Jeg er glad jeg har god kommunikasjon ikadjon med foreldrene til de andre barna mine barn på 7 og 8 år har. Vi snakker sammen og gir hverandre beskjeder om hvor barna er etc.

Anonymous poster hash: 70e6a...e9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...