Gå til innhold

Hvordan overbevise mannen?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hun har krav på bidrag til hun er 18, spiller det noe rolle hvor de havner? Hvorfor ikke på hennes konto? Nå har de vel gått på morens konto? Moren må og betale ja, om hun selv søker om det. Hun kan søke om bidrag til hun er 21 så lenge hun studerer, hvor tenker du pengene skal gå når hun blir 18?

Tenker far kan ta den tlf jeg, dette er jo ikke din sak

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har krav på bidrag til hun er 18, spiller det noe rolle hvor de havner? Hvorfor ikke på hennes konto? Nå har de vel gått på morens konto? Moren må og betale ja, om hun selv søker om det. Hun kan søke om bidrag til hun er 21 så lenge hun studerer, hvor tenker du pengene skal gå når hun blir 18?

Han er litt tafatt når det kommer til slike ting, jeg som tar meg av det. Men, må jo være greit at vi tar strømmen, og at hun ikke sløser. Og at mor må være med å betale bidrag nå 😊

Anonymous poster hash: 39258...017

Skrevet

Han er litt tafatt når det kommer til slike ting, jeg som tar meg av det. Men, må jo være greit at vi tar strømmen, og at hun ikke sløser. Og at mor må være med å betale bidrag nå Anonymous poster hash: 39258...017

du er fortsatt et troll...

Ja, mora har jo ikke betalt noe for barnet fra til nå vettu. Hva skulle hun ha gjort da? Fått nav til å fastsette en sum for så å overføre denne summen til seg selv?

Ingen er så dum som du later som du er hi....

Du er avslørt for lenge siden

Anonymous poster hash: a91e8...a1f

Skrevet

Han er litt tafatt når det kommer til slike ting, jeg som tar meg av det. Men, må jo være greit at vi tar strømmen, og at hun ikke sløser. Og at mor må være med å betale bidrag nå Anonymous poster hash: 39258...017
du er fortsatt et troll...

Ja, mora har jo ikke betalt noe for barnet fra til nå vettu. Hva skulle hun ha gjort da? Fått nav til å fastsette en sum for så å overføre denne summen til seg selv?

Ingen er så dum som du later som du er hi....

Du er avslørt for lenge siden

Hva babler du om da?

Så du mener at vi skal betale bidrag og ikke mor? Hvor enkel er du?

Skrevet

Han er litt tafatt når det kommer til slike ting, jeg som tar meg av det. Men, må jo være greit at vi tar strømmen, og at hun ikke sløser. Og at mor må være med å betale bidrag nå 😊

Det er ikke sånn det fungerer.

Nav regner ut hvor mye bidrag hun skal ha og far betaler, om bun bruker stipendet på strømregninga og bidraget på mat eller omvendt bestemmer hun faktisk selv.

Anonymous poster hash: 1cd7d...cbd

Skrevet

Det er ikke sånn det fungerer.

Nav regner ut hvor mye bidrag hun skal ha og far betaler, om bun bruker stipendet på strømregninga og bidraget på mat eller omvendt bestemmer hun faktisk selv.

Anonymous poster hash: 1cd7d...cbd

Pøh, NAV har ikke noe med om vi betaler strømmen, eller overfører! Hva med mor?

Skrevet

Jeg kan forstå hva HI mener, men det er jo helt feil måte å gjøre det på.

Hva med å ta en prat med jentungen og foreslå at dere betaler strømregningen og busskort for eksempel? At pengene skal gå i lomma på mor når jenta flytter på hybel er jo feil. Mora har ikke utgifter på jenta hjemme og burde bidra hun også.

Det er også riktig at barn kan søke bidrag fra foreldre så lenge de bor borte for å studere (til de er ferdig med vgs og innen de fyller 21 år). Dette vil jeg i stor grad fraråde fordi jeg har hørt om noen saker hvor familier har blitt splittet på grunn av dette. NAV regner ut i forhold til inntekt på forelderen og tar ikke hensyn til ny familie, lån og diverse. Hørte om en som måtte betale 8000 kr i mnd når barnet hadde fått tilbud om å bo gratis hjemme. Det er helt horribelt spør du meg.

Anonymous poster hash: 47370...8de
Skrevet

Litt på siden, men mener dere seriøst at enhver 16 årin kan velge å flytte hvor som helst i landet for å gå på vgs og så leve barnebidrag fra mor og far og hvis de ikke betaler så vil de få lønnstrekk? De aller fleste vil jo ha barna boende hos seg til de skal studere og de bor da selvfølgelig gratis hjemme. Men de 16 åringene som da ikke vil bo hjemme kan selv da kreve barnebidrag av begge foreldre?? Hvis loven er slik må den da endres ASAP!!

Anonymous poster hash: ee0bc...b1f

Skrevet

Litt på siden, men mener dere seriøst at enhver 16 årin kan velge å flytte hvor som helst i landet for å gå på vgs og så leve barnebidrag fra mor og far og hvis de ikke betaler så vil de få lønnstrekk? De aller fleste vil jo ha barna boende hos seg til de skal studere og de bor da selvfølgelig gratis hjemme. Men de 16 åringene som da ikke vil bo hjemme kan selv da kreve barnebidrag av begge foreldre?? Hvis loven er slik må den da endres ASAP!!

Det er ikke alle steder som har vgs i nærområdet. Da må nesten ungene flytte på hybel. Eller skal de måtte reise 2 og 3 timer en vei for å gå på skole bare fordi de kan bo gratis hjemme?

Skrevet

Det er ikke alle steder som har vgs i nærområdet. Da må nesten ungene flytte på hybel. Eller skal de måtte reise 2 og 3 timer en vei for å gå på skole bare fordi de kan bo gratis hjemme?

Her er det snakk om i underkant av 40 min med buss. Jeg bruker 3 kvarter til jobb!

Skrevet

Jeg er hi, og jeg er et troll 😂

Skrevet

Jeg er hi, og jeg er et troll Anonymous poster hash: 39258...017

No shit???

Anonymous poster hash: 72f50...b30

Skrevet

No shit???

😂😂😂😂😂

Skrevet

No shit??? Anonymous poster hash: 72f50...b30

Og du er rapportert

Skrevet

Og du er rapportert

Hagaha, og når ble det ulovlig å trolle litt? Klarer ikke å finne det under regelverket😂

Skrevet

Og du er rapportertAnonymous poster hash: 72f50...b30

Hagaha, og når ble det ulovlig å trolle litt? Klarer ikke å finne det under regelverketAnonymous poster hash: 39258...017

Det er ikke lov å spamme forumet og du ødelegger for de som virkelig trenger råd her inne.

Jeg blir faktisk ganske sjokkert over at det sitter voksne mennesker og fantaserer på nett! Hvor trist må du ha det, tenker jeg. Og kjenner at jeg faktisk syns mer synd på deg enn noe annet.

Skrevet

Hagaha, og når ble det ulovlig å trolle litt? Klarer ikke å finne det under regelverketAnonymous poster hash: 39258...017

Det er ikke lov å spamme forumet og du ødelegger for de som virkelig trenger råd her inne.

Jeg blir faktisk ganske sjokkert over at det sitter voksne mennesker og fantaserer på nett! Hvor trist må du ha det, tenker jeg. Og kjenner at jeg faktisk syns mer synd på deg enn noe annet. Anonymous poster hash: 72f50...b30

vel, du som har rapportert dette. Jeg lukta troll på hovedinnlegget. At du nå gidder å svare er jo med på å spamme forumet som du sier. Selvmotsigende, much?! ( næh, se der fikk jeg brukt det utrykket også)

Du er ikke bedre der du kommer med dine hersketeknikker.

Skrevet

Jeg blir faktisk ganske sjokkert over at det sitter voksne mennesker og fantaserer på nett! Hvor trist må du ha det, tenker jeg. Og kjenner at jeg faktisk syns mer synd på deg enn noe annet. Anonymous poster hash: 72f50...b30

vel, du som har rapportert dette. Jeg lukta troll på hovedinnlegget. At du nå gidder å svare er jo med på å spamme forumet som du sier. Selvmotsigende, much?! ( næh, se der fikk jeg brukt det utrykket også)

Du er ikke bedre der du kommer med dine hersketeknikker. Anonymous poster hash: a91e8...a1f

Jeg responderer på hi sin "innrømmelse". Hvordan det er å spamme frumet kan du gjerne forklare meg nærmere?

Skrevet

Foreldrene har selvfølgelig forsørgingsplikt for henne frem til hun er 18, eller til hun har gjennomført vidregående. - Se barneloven.

Syns det er helt riktig at han skal betale bidrag selv om hun flytter ut. Regner med at mor har betalt og kommer til å betale for diverse ting frem til datteren greier seg selv.

Rart dere ikke ser dette?

Hvis ditt barn flyttet ut for å gå på skole når det er 16, så kommer du ikke til å løfte en finger for å hjelpe det økonomisk da eller???

Rar tankegang.

Anonymous poster hash: 5529b...aac
Gjest Antarctica
Skrevet

Var i grunn ikke ute etter deres mening om hun skal ha bidrag, eller ei.. Jeg spurte om hvordan jeg kan overbevise mannen om å ikke gå med på det her!

Hva må til for å overbevise deg om at han ikke har mulighet til å la være? Du har et diffust forhold til realiteter, høres det ut til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...