Gå til innhold

Hvordan overbevise mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har ei datter på 16 som skal flytte for å gå på skole. Nå mener hun og hennes mor at vi skal fortsette å betale barnebidrag!!?? At datteren skal få det inn på konto? Hun får nå både stipend og lån, så det er helt uaktuelt å betale bidrag i tillegg. Barnetrygden kan hun bare ta! Mannen er egentlig enig med meg, men sliten av konflikter!

Anonymous poster hash: 39258...017

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har da krav på bidrag til hun er ferdig med videregående, så det betyr fint lite hva du og mannen mener.

Anonymous poster hash: fe9b0...2be
Skrevet

Hvorfor skal hun ikke få bidrag frem til hun er 18 som alle andre? Skal dere straffe henne fordi hun flytter for å gå på skole? Man har forsørgeransvar til de er minimum 18 år, vel?

Anonymous poster hash: 4f53e...eae

Skrevet

Jeg synes at barna skal få bidrag til de fyller 18 år.

Anonymous poster hash: ec898...67d

Skrevet

Hun kan også søke om bidrag fra sin far gjennom NAV til hun er 21 år..... Men hun må søke selv etter fyllte 18  :Nikke:

Skrevet

Selvsagt skal hun ha bidrag. Man har forsørgeransvar for barna til de er ferdig med videregående, så her spiller det ingen rolle hva du mener.

Skrevet

Bidrag må mannen regne med å betale fra til barnet er ferdig med videregående.

Dette er nok et trolleinnlegg, de fleste i Norge vet hvordan bidrag fungerer ;)

Anonymous poster hash: a91e8...a1f

Skrevet

Han har ei datter på 16 som skal flytte for å gå på skole. Nå mener hun og hennes mor at vi skal fortsette å betale barnebidrag!!?? At datteren skal få det inn på konto? Hun får nå både stipend og lån, så det er helt uaktuelt å betale bidrag i tillegg. Barnetrygden kan hun bare ta! Mannen er egentlig enig med meg, men sliten av konflikter! Anonymous poster hash: 39258...017

staten mener nok også det :)

Skrevet

Var i grunn ikke ute etter deres mening om hun skal ha bidrag, eller ei.. Jeg spurte om hvordan jeg kan overbevise mannen om å ikke gå med på det her!

Skrevet

Var i grunn ikke ute etter deres mening om hun skal ha bidrag, eller ei.. Jeg spurte om hvordan jeg kan overbevise mannen om å ikke gå med på det her!

Ved å nekte å betale bidrag så bryter han loven. Han risikerer tvangstrekk fra lønn og i verste fall anmeldelse til politiet. Hvorfor vil du gjøre mannen din til kriminell?

Anonymous poster hash: 4f53e...eae

Skrevet

Og svaret vårt er at det bør du ikke. Om han ikke betaler det han skal så opparbeider han seg bidragsgjeld, og det vil man vel ikke?

Hvorfor mener du at mannen ikke skal forsørge barna sine? Gjelder det alle barna, eller bare noen få utvalgte?

Skrevet

Var i grunn ikke ute etter deres mening om hun skal ha bidrag, eller ei.. Jeg spurte om hvordan jeg kan overbevise mannen om å ikke gå med på det her!Anonymous poster hash: 39258...017

ikke gå med på hva?

Barnet har rettigheter.

Trolleritrollera

Skrevet

Var i grunn ikke ute etter deres mening om hun skal ha bidrag, eller ei.. Jeg spurte om hvordan jeg kan overbevise mannen om å ikke gå med på det her!Anonymous poster hash: 39258...017

siden vi er i det hjørent i dag, så kan du jo love mannen en avsugning varje morgon, resten av livet, mot at han inte gir penger til sitt avkom!

Sånn, var det bedre? Ikke? Kanskje du skal ta deg en tur ut i sola du!

Skrevet

Det er ikke vår mening, det er loven!

Anonymous poster hash: fe9b0...2be

Skrevet

Barnet har fortsatt rett på bidrag. Men dere kan gå gjennom nav slik at nav kan fordele hvor mye hun skal få av far og hvor mye hun skal få av mor. Dette deles etter inntekt.

Tjener mor mer enn far er det godt mulig at hun må betale hoveddelen ettersom barnet ikke bor hos mor lenger.

Men rett på bidrag har hun til hun er ferdig med videregående.

Anonymous poster hash: de56b...913

Skrevet

Det er ikke vår mening, det er loven! Anonymous poster hash: fe9b0...2be
hehe, siden hi evner å lese det som står her inne, så kan hun jo prøve nav.no...og se om hun blir noe klokere av det :D

Skrevet

Jeg husker da jeg flyttet fra mamma og sammen med kjæresten min da jeg var 16/17år. Pappa var på besøk hos oss og hadde med seg papirer. Han ville gi meg bidraget isteden for at mamma skulle få det😊

Synes det er på sin plass at jenta får det jeg.

Anonymous poster hash: 3dcfe...8a3

Skrevet

Hvorfor i all verden skal vi hjelpe deg med det da når det er helt imot våre meninger, moral og norske lover?

Anonymous poster hash: b133d...532

Skrevet

Dere, trollet har sprukket :D

Skrevet

Saken stiller seg litt annerledes hvis også mor må betale, og vi da må betale mindre. Men, uaktuelt at hun får det på sin konto, blir nok heller at vi betaler strømmen eller noe slikt. Jeg får ta en telefon til NAV på mandag. Takk for god hjelp!

Skrevet

Saken stiller seg litt annerledes hvis også mor må betale, og vi da må betale mindre. Men, uaktuelt at hun får det på sin konto, blir nok heller at vi betaler strømmen eller noe slikt. Jeg får ta en telefon til NAV på mandag. Takk for god hjelp!

😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 7f2cc...77c

Skrevet

😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 7f2cc...77c

😂😂😂😂😂

Skrevet

Ja for all del. Ring nav å si at det er uaktuelt for dere å følge norske lover. De som jobber der trenger en god latter de også 😂😂

Skrevet

Ingentingen som litt humor i hverdagen vettu, hi! De på nav liker også sånt :D

Hahahahahahah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...