GĂ„ til innhold

Hvor mye pusser dere opp hos foreldre/svigerforeldre? 💐

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjalp mamma Ä male terrasse mÞblene i fjor nÄr jeg likevel var der mens hun holdt pÄ, min sambo finnes ikke handy, men er veldig flink Ä bake & lage mat sÄ vi blir spurt om vi kan bake til jeger lag osv som mamma & sambo har innimellom. sier alltid ja viss det passer. de forventer ikke at vi hjelper til med noe mer enn Ä bidra med matlaging & rydding nÄr vi er hos dem. hjelper dem nÄr de spÞr om noe, men mamma & stefar er veldig handy begge to sÄ er sjelden de trenger hjelp.

Anonymous poster hash: edec7...f5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hjelper hverandre, og det gÄr begge veier, men det er aldri snakk om noen store prosjekter. Svigermor holdt pÄ i noen Är med Ä kommandere sÞnner/ svigersÞnner til dugnad, "Hytta mÄ beises, sÄ den og den helga sÄ mÄ dere komme og hjelpe til med det", forÞvrig ei hytte kun de bruker, og sÞnner og svigersÞnner stilte opp. Tilslutt ble bÄde min mann og en svoger leie og slitne, for det var stadig noe som skulle gjÞres, flere helger i Äret og det var aldri noe spÞrsmÄl om det passet, sÄ de satte foten ned og sa at med sÄ mange millioner pÄ bok, sÄ kunne de gjerne hyre inn noen til Ä male/drenere/ snekre, spesielt siden de aldri stiller opp og tr i et tak for andre. Etter det ble det slutt pÄ maset, og nÄ hjelper vi dem bare med mindre ting, som Ä koble data, grave opp nytt blomsterbed osv.

Anonymous poster hash: bf964...a0c
Skrevet

Hmm - aldri! Det hender gubben hjelper til litt, men det er pÄ eget initiativ. Svigers og mine foreldre hjelper oss masse, men ville aldri i verden bedt dem om Ä pusse opp noe for oss. De hjelper til med smÄting og gir konsulenthjelp om vi spÞr (de er dyktige med hendene hele bunten).

Foreldrene mine bygger hytte for tiden. Vi fÄr ikke lov til Ä hjelpe til. NÄr vi er der, er det ferien vÄr, men vi hjelper selvsagt litt til. Vi bruker jo ogsÄ stedet.

Å be barn og barnebarn vĂŠre ubetalte hĂ„ndtverkere pĂ„ stĂžrre oppdrag er helt utafor etter min mening.

Anonymous poster hash: b10c1...dc7
Gjest Antarctica
Skrevet

Mamma betaler proffe folk for de store tingene, og ber kjÊresten om hjelp til smÄrusk.

Pappa er handyman selv og bygger garasje, terrasse og hva det skal vĂŠre uten min medvirkning.

Mine svigerforeldre har et lettstelt hus uten store vedlikeholdsbehov, sĂ„ det har aldri vĂŠrt spĂžrsmĂ„l om. Og jeg syns som noen her - det er forskjell pĂ„ Ă„ hjelpe med Ă„ skru opp en lampe kontra Ă„ skifte bordkledningen pĂ„ en hel vegg. Ærlig tala.

Gjest Antarctica
Skrevet

Min mamma er enke. Sjelden eller aldri barnevakt, men vi hjelper da gladelig til hvis hun trenger hjelp til forefallende arbeid i huset. Mannen min har akkurat revet en hel walk-in-closet for henne og bygget nytt hyllesystem.

Er samfunnet blitt sÄ iskaldt ar vi ikke kan hjelpe vÄre egne foreldre/svigerforeldre engang uten Ä mÄtte forvente det samme tilbake??

Trist!!!

NĂ„r en person Ăžnsker at man skal "lage bĂ„de ny terrasse, pusse opp gangen, stue/kjĂžkken samt skifte panel pĂ„ garasjen" - kaller du det virkelig Ă„ "hjelpe hverandre"? Det tilsvarer flere mĂ„neders arbeid i full stilling for en dreven snekker. Fins det virkelig noen som gjĂžr SÅ mye i en annens hjem uten Ă„ ta noe for det?

Skrevet

Mine foreldre har hjulpet til med mye forskjellig. Barnepass, kakebaking, malt nÄr vi har pusset opp, rydda og vaska i leiligheten enkelte ganger og pengegaver (uten at jeg har spurt eller hintet om det).

Jeg har hjulpet de med Ă„ bygge gjerde, rive kjĂžkken, tegne opp nytt kjĂžkken, data"problemer" de gjerne har, vasking av hus, kjĂžring til og fra lege osv. Mannen har bidratt til diverse oppussing.

FÞler hjelpen gÄr begge veier, men at vi fÄr mest.

Svigerfamilien har bidratt noe, og mannen har bidratt noe der. Men vet at mannen og hans brÞdre har mÄttet bistÄ med totalrenovering av svigers hus da de var yngre.

Anonymous poster hash: 2f865...949

Skrevet

Vi hjelper til med Ä beise hyttene og enkelt vedlikehold pÄ de. Skulle bare mangle for sÄvidt, siden vi har fri tilgang pÄ de. Oppussing i deres eget hjem, leier de hjelp til.

Mine foreldre fikser det meste selv da min far er handy og pensjonist (unntatt rĂžrlegger -og elektrikerarbeid selvsagt...).

Anonymous poster hash: 21912...208

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...