GĂ„ til innhold

Hvor mye pusser dere opp hos foreldre/svigerforeldre? 💐

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du og/evt mannen. Min mor har hintet flere ganger til at min mann skal lage bÄde ny terrasse, pusse opp gangen, stue/kjÞkken samt skifte panel pÄ garasjen. Hun har ikke mye penger sÄ jeg fortstÄr at hun vil spare penger. Samtidig blir hun aldri fornÞyd, klager pÄ alt de andre snekkerne gjÞr og hun er utrolig slitsom og intens som person. Vi har to smÄ barn og Þnsker heller Ä nyte fridagene med de da mannen jobber mye. Vi har i tillegg holdt pÄ Ä totalrenovere vÄrt eget hjem de siste 4Ärene Ä er endelig ferdig. Vi er rett og slett lei oppussing.

Hvor mye pusser dere opp for deres familie? Er vi slemme som ikke tar pÄ oss dette?

Anonymous poster hash: 555b3...a44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ingenting!

Da svigermor byttet et par vinduer og pusset opp badet hjalp mannen min med Ă„ organisere det, leie inn snekker osv, men han gjorde ikke jobben nei.

Ærlig talt, vi har 4 barn, fulle jobber og et eget hus Ă„ vedlikeholde og pusse opp, vi pusser ikke opp for foreldrene vĂ„re, det mĂ„ de ordne selv.

Anonymous poster hash: 92298...9df
Skrevet

Her hjelper vi selvfÞlgelig foreldrene vÄre, bÄde min mamma (pappa lever ikke lenger), og svigers. Men, de er til gjengjeld flinke til Ä hjelpe oss!! SÄ her gÄr det begge veier.

Har forĂžvrig 3 barn, et hus vi pusser opp, og nok Ă„ finne pĂ„. Men hvis foreldrene vĂ„re trenger hjelp, sĂ„ stiller vi opp sĂ„ langt vi kan. Rett og slett fordi vi vet at vi selv fĂ„r hjelp hvis VI spĂžr. Hjelper ogsĂ„ sĂžsken, og de hjelper oss. For kort tid siden hadde vi hagedugnad (bl.a drenering). BĂ„de familie og venner stilte opp!! Uvurderlig hjelp! 😊

Anonymous poster hash: 062cc...827

Skrevet

Ingenting! SÄ frekt Ä forvente noe slikt. I vÄrt tilfelle er det uansett uaktuelt, pappa er en mester pÄ oppussing og kan og gjÞr alt selv. Min kjÊre mann, kontorrotte til fingerspissene, har ikke helt dreisen pÄ det hele :)

Anonymous poster hash: 1b837...935
Skrevet

Gubben har satt inn nytt kjĂžkken til Svigers,men det var mere som takk for at svigerfar har gjort mye hjemme hos oss.

Tidligere hadde mamma hus,hun og hennes alt annet enn handy mann.da ble vi bedt pĂ„ middag i pĂ„skudd av noe arbeide som skulle gjĂžres.dette pĂ„gikk i mange Ă„r og gubben ble dritt lei.jeg forklarte mamma at det er for mye rett og slett.sĂ„ solgte de huset og kjĂžpte seg leilighet.de har vel aldri vĂŠrt sĂ„ lykkelig som nĂ„,men nĂ„ hĂžrer vi aldri fra de mere🙈

Skrevet

Ingen ting. Vi har eget hus Ă„ vedlikeholde, jobber, barn, jeg har kronisk sykdom og mannen en skade i skulder og to fingre.

Det fÄr de fikse selv slik vi mÄ.

Anonymous poster hash: d5f27...4c7
Skrevet

Vi fÄr ikke noe hjelp fra min mor sÄnn sett. Hun er ikke handy og folkesky sÄ hun kommer ikke hit hvis ikke vi er alene.

Min mor inviterer oss aldri pÄ middag. Men hvis vi blir invitert har hun planer om at jeg, hun og barna er med henne mens mannen fikser ting for henne. Jeg har sluttet Ä ta han med. Hver gang blir hun like skuffa " Ä jeg trodde * var med, jeg tenkte han skulle montere noe for meg", slik er det alltid. BÄde skuffende og sÄrende at jeg ikke kan ta han med men hun innser ikke hvordan hun holder pÄ.

Hi

Skrevet

Ingenting. De pusser opp hos oss.

Anonymous poster hash: a9d9e...f6f

Skrevet

Vi fÄr ikke noe hjelp fra min mor sÄnn sett. Hun er ikke handy og folkesky sÄ hun kommer ikke hit hvis ikke vi er alene.

Min mor inviterer oss aldri pÄ middag. Men hvis vi blir invitert har hun planer om at jeg, hun og barna er med henne mens mannen fikser ting for henne. Jeg har sluttet Ä ta han med. Hver gang blir hun like skuffa " Ä jeg trodde * var med, jeg tenkte han skulle montere noe for meg", slik er det alltid. BÄde skuffende og sÄrende at jeg ikke kan ta han med men hun innser ikke hvordan hun holder pÄ.

Hi

Hun kan da ikke forvente at din mann skal ordne ting for henne. Det fÄr hun gjÞre selv eller leie noen. Slik hun holder pÄ dytter hun jo bort svigersÞnnen siden han aldri kan bli med til henne.

Hadde det vĂŠrt min mor hadde jeg fortalt henne grunnen for at mannen ikke blir med.

Anonymous poster hash: d5f27...4c7

Skrevet

Du og/evt mannen. Min mor har hintet flere ganger til at min mann skal lage bÄde ny terrasse, pusse opp gangen, stue/kjÞkken samt skifte panel pÄ garasjen. Hun har ikke mye penger sÄ jeg fortstÄr at hun vil spare penger. Samtidig blir hun aldri fornÞyd, klager pÄ alt de andre snekkerne gjÞr og hun er utrolig slitsom og intens som person. Vi har to smÄ barn og Þnsker heller Ä nyte fridagene med de da mannen jobber mye. Vi har i tillegg holdt pÄ Ä totalrenovere vÄrt eget hjem de siste 4Ärene Ä er endelig ferdig. Vi er rett og slett lei oppussing.

Hvor mye pusser dere opp for deres familie? Er vi slemme som ikke tar pÄ oss dette?

Hvis hjelp gÄr begge veier burde dere gjÞre det, men hvis hun er av typen som aldri hjelper dere, men bare vil ha, sÄ synes jeg ikke dere trenger Ä hjelpe henne med sÄnne store ting.

Anonymous poster hash: 17cb9...842

Skrevet

Ingenting. De pusser opp hos oss.

Anonymous poster hash: a9d9e...f6f

Her ogsĂ„ 😃 Skulle tatt seg ut, om vi skulle komme og drive hĂŠrverk pĂ„ huset/hytta deres.

Skrevet

Hjelp gÄr begge veier. Hjelper besteforeldre med barnevakt nÄr det trengs er det jo bare rett og rimelig at man hjelper med ting tilbake igjen.

Anonymous poster hash: 7dce4...102

Skrevet

Mine foreldre er litt sÄnn, de setter slltid mannen i arbeid nÄr vi er pÄ hytta! Sammen med pappa da. Men tror han liker det, liker Ä vÊre til nytte. Er ikke store greier da, da leier de folk eller avtaler pÄ forhÄnd selvsagt.

Skrevet

Vi pusser ikke opp noe hos dem. Vi har det huset med mest oppussingsbehov av oss. Foreldrene mine er flinke til Ä fikse huset selv, svigermor er flink til Ä leie hÄndverkere til Ä fikse huset. Selv fÞler jeg at jeg holder pÄ Ä drukne med tre smÄ barn (eldste 3 Är), skole, full jobb og gammelt hus. PrÞver Ä vÊre flink til Ä bidra med kakebaking/matlaging. Mannen hjelper familien sin med dekkskift, og kjÞring med tilhenger.

Anonymous poster hash: b625a...e70

Skrevet

Vi har hjulpet til med taklegging, snekre platting, maling bÄde ut- og innvendig.

De har hjulpet oss med rĂžrlegging, riving, gulvlegging.

Har satt opp gjerde rundt 4 mÄl tomt hos ene sÞstera mi. Listet og lagt fliser hos broren min.

Vi hjelper hverandre. Vi er tross alt familie.

Gjest SekretĂžsa
Skrevet

Ingenting. Men svigerfar har gjort mye her!

Skrevet

Kan dere ikke si at dere har nok med eget hus, men at dere kan hjelpe litt om det avtales pÄ forhÄnd, eller feks legge ut jobben pÄ finn.no for Ä fÄ det billigst mulig? Mange mÄter Ä hjelpe pÄ ;)

Skrevet

SpÞr dem, sÄ fÄr de hjelp. Men vi tilbyr ikke og forventer heller ikke hjelp andre veien.

Vi har fulle og krevende jobber, samt tre barn, hund og eget hus Ä ta hÄnd om. De har friere dager og rÄd til Ä leie inn fagfolk om sÄ er.

Anonymous poster hash: 3ce17...d31

Skrevet

Min mamma er enke. Sjelden eller aldri barnevakt, men vi hjelper da gladelig til hvis hun trenger hjelp til forefallende arbeid i huset. Mannen min har akkurat revet en hel walk-in-closet for henne og bygget nytt hyllesystem.

Er samfunnet blitt sÄ iskaldt ar vi ikke kan hjelpe vÄre egne foreldre/svigerforeldre engang uten Ä mÄtte forvente det samme tilbake??

Trist!!!

Skrevet (endret)

Eg synes ein skal kunne hjelpe kvarandre i ein familie, men denne svigermora hÞyres litt vel krevande ut.  Hjelp til Ä fikse noko som er Þydelagt, eller eit mindre byggeprosjekt som terasse og skap og hylller forstÄr eg, men Ä forvente nÊrast totalrenovasjon av huset, utfÞrt gratis av ein travel familiefar synes eg er langt over grensa. Skifting av kjÞkken er mykje arbeid, og mÄ gjerast ferdig fort. Slikt leiger ein inn handverkarar til.

- og ein vert meir innstillt pÄ Ä hjelpe til dersom det gÄr begge vegar.  Dersom mor har helse og moglegheit, men likevel ikkje prioriterar Ä hjelpe til som barnevakt ol, sÄ kan ho heller ikkje forvente ein stor innsats frÄ den andre kanten.

Me har fÄtt hjelp av familien ved sjuke ungar, barnevakt ein og annan gang osv, men har ikkje gÄtt inn pÄ slike store prosjekt hjÄ foreldra vÄre.  Det vert meir hjelp til Ä fikse smÄting, kÞyre hit og dit, handle osv.  DÄ svigers bygde hus for nokre Är sidan var vi med og malte, la golv osv

Endret av soleia
Skrevet

Ingenting.. Foreldrene mine er over 70 Är, men mamma er dyktig pÄ malinga og pappa er en dyktig handyman, sÄ de ordner dette selv.

Men de hjelper meg, da ;)

Anonymous poster hash: 5f8af...b1d

Skrevet

Ah!

Minner om min far. Jeg ble helt gal av den uendelige:" nÄr du fÞrst er her..."

Selvsagt vil jeg at vi skal hjelpe hverandre, men det mÄ gÄ begge veier!

Synes du er lur jeg, som kommer uten mann. Jeg ville imidlertid snakket med henne. SpÞr hva hun tenker om det, uten Ä anklage fÞrst, sÄ Þker oddsen for innsikt i hvordan hun tenker og ikke usannsynlig at hun blir mer klar over hvordan hun holder pÄ. Lykke til!

Skrevet

Vi hjelper jo hverandre litt, men vi er heldig vis ikke noen oppussingsgal familie. Det gÄr stort sett mange Är mellom hver gang noen pusser opp noe.

Anonymous poster hash: 31a54...4c2

Skrevet

For noen Är siden hjalp vi til med Ä pusse opp nÄr mine svigerforeldrene kjÞpte hus sammen med svigerinnen min m/mann og familie. Brukte all ledig tid i flere mnd. pÄ dette. I tillegg har min mann i alle Är hjulpet kompiser med oppussing.

SÄ kjÞpte vi hus 6 mnd. etter at huset til svigers og svigerinnen var ferdig. Vi trengte hjelp og jeg var pÄ den tiden hÞygravid med bekkenlÞsning.

INGEN hjelp Ä fÄ. De vi hadde stille opp for mÞtte ikke opp. Alle hadde snodige unnskyldninger for Ä okke hjelpe til.

RÞrleggerkompisen forsvant, sÄ vi mÄtte leie inn rÞrlegger. Det endte med at svigers, som ikke er i stand til Ä hjelpe til selv, leide inn malere for oss som de betalte. Svigermor hjalp til med Ä pakke ned gamle leiligheten og pakke opp i huset.

NÄ er det sÄnn at INGEN fÄr hjelp av oss lengre.

Anonymous poster hash: b4c3e...a25

Skrevet

Her gÄr det begge veier. De hjelper oss og vi hjelper de.

Anonymous poster hash: f11bd...3f2

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...