Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #1 Skrevet 30. juli 2015 Jeg fullfører for tiden min andre mastergrad (avsluttes i oktober). De siste årene har jeg, parallelt med masterstudier, også tatt en bachelor i noe helt annet. Jeg liker å studere, og det har gått fint å kombinere flere studier, familie og andre forpliktelser. Jeg ønsker egentlig å ta en mastergrad til, da innenfor området jeg kun har bachelor. Det er opptak nå, og jeg er veldig frem og tilbake på om jeg skal søke. Den første tiden er ikke så krevende, så det blir uproblematisk å fullføre masterprogrammet jeg holder på med samtidig som jeg eventuelt begynner på et nytt (vel, tror jeg i hvert fall). Samtidig har jeg termin i januar, og lurer på om det er idiotisk å melde meg på enda et studie. Tror dere det blir for voldsomt? Burde jeg utsette et år? Har egentlig veldig lyst, men det er samtidig viktig for meg at jeg presterer godt. Jeg har mulighet til å fokusere på studiene, og behøver ikke å bekymre meg for jobb. Hva ville du ha gjort? Søke eller ikke søke? Anonymous poster hash: 94e83...03d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #2 Skrevet 30. juli 2015 Du høres mer arbeidssky enn ambisiøs. Kom deg i jobb. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #3 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2
MammantilNurket Skrevet 30. juli 2015 #4 Skrevet 30. juli 2015 Hadde heller søkt stipendiatstillinger og tatt en doktorgrad.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #5 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0
TPK Skrevet 30. juli 2015 #6 Skrevet 30. juli 2015 Tja, hba skal du med alle disse gradene? Blir det lettere å få jobb eller får du en bedre jobb med 3 i stedet for 2 mastergrader? Høres ut som du har lyst bare fordi det er gøy å studere, du bør jo tenke litt lenger frem også. Og har du allerede en saftig studiegjeld? Men uansett, jeg ville aldri gjort det når jeg var gravid, for jeg har vært mye dårlig og sykemeldt i mine svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #7 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvorfor studerer du da? Anonymous poster hash: 223d0...727
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #8 Skrevet 30. juli 2015 Hva skal du med alle utdanningene om du ikke har tenkt til å jobbe? Anonymous poster hash: 0d597...83f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #9 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2
Tough Shit Skrevet 30. juli 2015 #10 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvorfor skal du studere så mye da?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #11 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvorfor skal du i alle fall ikke jobbe? Anonymous poster hash: e9841...f1e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #12 Skrevet 30. juli 2015 Hadde heller søkt stipendiatstillinger og tatt en doktorgrad. Det er planen på sikt, men ikke innenfor det har ha master i. Må derfor uansett ha en master til, hvis jeg velger å gå i den retningen. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #13 Skrevet 30. juli 2015 Studerer utelukkende for egen vinning, fordi jeg synes det er gøy. Kan godt tenke meg å jobbe med forskning på sikt, men det er eventuelt ganske mange år frem i tid (da må jeg først ha mulighet til å søke en stipendiatstilling). Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #14 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person.Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvis du studerer i utlandet uten norsk støtte har det selvfølgelig mindre å si for oss her. Da er det et annet felleskap du snylter på. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #15 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person.Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvis du studerer i utlandet uten norsk støtte har det selvfølgelig mindre å si for oss her. Da er det et annet felleskap du snylter på. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Hvilket fellesskap? Betaler alt selv. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #16 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Ergo: Du studerer utenfor Norge, og mottar ingenting fra den norske stat. Vel. Jeg tviler. Anonymous poster hash: e9841...f1e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #17 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Du tror det er gratis å få folk gjennom mastergrader? Ikke samfunnsøkonomi du er utdannet innen da skjønner jeg. Anbefaler et fag innen området så kanskje du ikke lirer av deg dumme påstander (trenger ikke være en hel grad, du kan nøye deg med et fag). Anonymous poster hash: 591cb...bd2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #18 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person.Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvis du studerer i utlandet uten norsk støtte har det selvfølgelig mindre å si for oss her. Da er det et annet felleskap du snylter på. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Hvilket fellesskap? Betaler alt selv. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Så du betaler for studieplasser din selv? Går du på privatskole da? Anonymous poster hash: 223d0...727
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #19 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Ergo: Du studerer utenfor Norge, og mottar ingenting fra den norske stat. Vel. Jeg tviler. Anonymous poster hash: e9841...f1e Det må du gjerne gjøre, men ettersom jeg hverken er norsk statsborger og er permanent bosatt i et annet land, er det ganske imponerende om jeg klarer å få støtte fra Norge. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #20 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person.Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvis du studerer i utlandet uten norsk støtte har det selvfølgelig mindre å si for oss her. Da er det et annet felleskap du snylter på.Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Hvilket fellesskap? Betaler alt selv. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvis du ikke jobber bidrar du sansynlig vis med lite skatt, men du bruker av felleskapsgodene. Jeg vet jo ikke hvilket land du bor i, men her i Norge bruker staten mye penger på for eksempel helse, veier, utdanning osv. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #21 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person.Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvis du studerer i utlandet uten norsk støtte har det selvfølgelig mindre å si for oss her. Da er det et annet felleskap du snylter på. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Hvilket fellesskap? Betaler alt selv. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Så du betaler for studieplasser din selv? Går du på privatskole da? Anonymous poster hash: 223d0...727 Bor ikke i Norge, og ja, jeg betaler selv. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2
Tough Shit Skrevet 30. juli 2015 #22 Skrevet 30. juli 2015 Ikke veldig moralsk nei, men man gjør jo som man selv ønsker.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #23 Skrevet 30. juli 2015 Men herregud folkens! Plager det dere at hun tar flere utdanninger? Jeg mener, plAger det dere sånn direkte? Hun må betale igjen studielånet sitt, og det er ingen som stopper andre folk til å gjøre det samme! Jeg elsker å studere! Jeg skal gjøre ferdig bacheloren min neste år, ta master, og etter det skal jeg studere enda mer! 😱 Anonymous poster hash: 3a061...ef1
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #24 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person.Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvis du studerer i utlandet uten norsk støtte har det selvfølgelig mindre å si for oss her. Da er det et annet felleskap du snylter på.Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Hvilket fellesskap? Betaler alt selv. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Hvis du ikke jobber bidrar du sansynlig vis med lite skatt, men du bruker av felleskapsgodene. Jeg vet jo ikke hvilket land du bor i, men her i Norge bruker staten mye penger på for eksempel helse, veier, utdanning osv. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Hehe, antagelser er morsomt. Du behøver ikke å bekymre deg for at jeg ikke bidrar til landet jeg bor i. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #25 Skrevet 30. juli 2015 Det er jeg kanskje, men det er uansett ikke et alternativ - jobbe skal jeg ikke. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Studere bør du i hvertfall ikke. Du bruker fellesskapets ressurser på en uforsvarlig måte. Det burde være begrensning på hvor mange utdanninger staten skal måtte betale for en person. Anonymous poster hash: 77fd0...5f0 Staten har ikke sponset noe, så det behøver ikke å bekymre deg. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Ergo: Du studerer utenfor Norge, og mottar ingenting fra den norske stat. Vel. Jeg tviler. Anonymous poster hash: e9841...f1e Det må du gjerne gjøre, men ettersom jeg hverken er norsk statsborger og er permanent bosatt i et annet land, er det ganske imponerende om jeg klarer å få støtte fra Norge. Anonymous poster hash: 2fa9c...4a2 Du verken bor i Norge eller er norsk statsborger men skriver flytende norsk. Er det norsk du studerer da eller? Anonymous poster hash: 0d38d...880
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå