Gå til innhold

Hvilke hverdagslige ting sløser dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg sløste mye, men ser hva dere andre sløser med så er det virkelig ikke så ille.

Jeg sløser med varmt vann, har eget vann så det synes ikke så godt på regningen.

Jeg sløser med mat, kaster en del mat, må bli flinkere.

Jeg kjøper saft, kan strengt tatt drikke vann. Det er uten kalorier OG aspartam...

Jeg handler klær jeg strengt tatt ikke trenger, jeg har mer enn nok klær å handler nye fordi de var finere enn de jeg har og itillegg på salg. Det samme gjelder sko.

Jeg har kjøpt for mye leker til barna mine. .

Anonymous poster hash: c33d4...043

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde jeg sløste mye, men ser hva dere andre sløser med så er det virkelig ikke så ille.

Jeg sløser med varmt vann, har eget vann så det synes ikke så godt på regningen.

Jeg sløser med mat, kaster en del mat, må bli flinkere.

Jeg kjøper saft, kan strengt tatt drikke vann. Det er uten kalorier OG aspartam...

Jeg handler klær jeg strengt tatt ikke trenger, jeg har mer enn nok klær å handler nye fordi de var finere enn de jeg har og itillegg på salg. Det samme gjelder sko.

Jeg har kjøpt for mye leker til barna mine. .

Kom på en ting til, Jeg kjøper dyre hårprodukter som Shampo og balsam, dyre såper og generelt dyr sminke. Kjøper merker som l'ocitan, la Rocher-posay, skor, bare minerals når jeg strengt tatt hadde klart meg med nivea og loreal.

Skrevet

Kjøper og drikker 2 brett med Pepsi Max bokser i uka. Kjøper de i Sverige men blir uannsett mye penger. Røyker ca en pakke om dagen. Spiser mye sjokolade. Bruker mellom 2000 - 10.000 i mnd på interiør da det er min store lidenskap. Bruker mye penger på merkeklær til barna, minste på 6 år som begynner på skolen nå fikk akuratt mk veske til 7500,- som hun skal bruke som skoleveske.

Huff, ser at jeg sløser myyyyyyye, men vi har råd til det. 😍

Anonymous poster hash: b2864...db3

Etter diskusjonen her inne denne uken... DER fikk vi endelig selve definisjonen av "white trash"! 😂

Anonymous poster hash: 0688d...595

LOL. Så jeg er white trash? Hm... Merkelig, har nok høyere stilling og tjener mer enn de fleste her inne. Har stort nettverk, masse kjærlighet og flotte snille barn. Har en flott mann, driver med veledighet, er trener i barneidretten, trener selv 3 ganger i uken. Hvordan er jeg white trash? Nei, gå å sett deg i den svarte skinnsofaen din og se på den firkanta kassa mens mannen din drikker øl og raper du. Hvem er mest white trash? Flirer.

Det betyr ingenting. Ditt forbruk av Pepsi max og vesken til datteren din har for evig tid stemplet deg.

Anonymous poster hash: e5171...fad

Skjerp deg. Så hun har et par uvaner, so what? Hun høres ut som en ressurssterk og fornuftig kvinne. Du derimot fremstår bare smålig og bitter.

Anonymous poster hash: 39f0c...ba1

Skrevet

Strøm.

Kjøper latte på cafe omtrent hver dag.

Gumler serranoskinke på kvelden.

Zip-lock poser (ikke bra, må skjerpe meg)

Rynkekrem

Drikker Farris og Bris, aldri vann fra kranen..

Anonymous poster hash: 8e1ac...3a0

Skrevet

Kjøper og drikker 2 brett med Pepsi Max bokser i uka. Kjøper de i Sverige men blir uannsett mye penger. Røyker ca en pakke om dagen. Spiser mye sjokolade. Bruker mellom 2000 - 10.000 i mnd på interiør da det er min store lidenskap. Bruker mye penger på merkeklær til barna, minste på 6 år som begynner på skolen nå fikk akuratt mk veske til 7500,- som hun skal bruke som skoleveske.

Jammen godt at du sparer penger på å kjøpe Pepsi i Sverige da! Det redder nok hele månedsbudsjettet ditt😂😂

Selv sløser jeg med å kjøpe Pepsi på butikken (!!), kjøper kun dyre (gode) brød, kjøper en del spennende grønnsaker som jeg dessverre ikke er like flink til å bruke og så kjøper jeg meg som regel lunsj og en brusflaske på jobb.

Skrevet

Etter diskusjonen her inne denne uken... DER fikk vi endelig selve definisjonen av "white trash"! 😂

Anonymous poster hash: 0688d...595

LOL. Så jeg er white trash? Hm... Merkelig, har nok høyere stilling og tjener mer enn de fleste her inne. Har stort nettverk, masse kjærlighet og flotte snille barn. Har en flott mann, driver med veledighet, er trener i barneidretten, trener selv 3 ganger i uken. Hvordan er jeg white trash? Nei, gå å sett deg i den svarte skinnsofaen din og se på den firkanta kassa mens mannen din drikker øl og raper du. Hvem er mest white trash? Flirer.

Det betyr ingenting. Ditt forbruk av Pepsi max og vesken til datteren din har for evig tid stemplet deg.

Skjerp deg. Så hun har et par uvaner, so what? Hun høres ut som en ressurssterk og fornuftig kvinne. Du derimot fremstår bare smålig og bitter.

Anonymous poster hash: 39f0c...ba1

Hehe, jeg glemte en smiley og ironien forsvant.

Skrevet

Når jeg finner noe tøy jeg virkelig liker, så kjøper jeg det gjerne i en eller to størrelser for lite fordi jeg skal jo bli tynn igjen en gang :wub: :rodmer: Hrrmmm, for det skjer jo.... :wub:  har litt nytt ubrukt tøy jeg ikke passer ja :wub:

Gjest Antarctica
Skrevet

Oj, riktig en Bourdieu-tråd. "Jeg kan ikke være white trash, for jeg tjener godt" "Joda, det kan du, for jeg tjener også godt, men har sunnere kosthold og bedre verdier enn du!"

En slags "mine fordommer er bedre enn dine"-debatt! 😆

Skrevet

Oj, riktig en Bourdieu-tråd. "Jeg kan ikke være white trash, for jeg tjener godt" "Joda, det kan du, for jeg tjener også godt, men har sunnere kosthold og bedre verdier enn du!"

En slags "mine fordommer er bedre enn dine"-debatt! 😆

Ha ha ha, Pashla - nydelig kommentar, Google får kjørt seg ikveld😂😂

Anonymous poster hash: d8139...f8c

Skrevet

Fjerner "hoppbakken" på osten og kaster den.

Bruker alt for mye såper. Av alle slag.

Støvsuger alt for ofte (3-4 ganger om dagen)

Vasker klær for ofte (blir ikke maskinen full, så fikser man lett det). Samme med oppvaskmaskinen (kaffetrakterkolben er ofte innom der)

Sjokolade

Kaffekapsler (når jeg drikker like mye som en kanne kaffe hver dag, ikke bruker kaffetrakterkolben OG vasker den hver dag).

Anonymous poster hash: 9023a...6f9

Skrevet

Kjekt for deg at du har råd til å leve slik. Men jenta di burde få ein skulesekk så ho ikkje øydelegg ryggen sin med å bære bøkene i veske. Det finst no sikkert sekkar som kan fungere som overprisa statussymbol og? (Kanskje nokon andre som har peiling på det??)

Skrevet

Men for å svare på det hi spør om, eg kjøper ofte iskaffe til meg sjølv når eg handlar. Brukar ofte tørlerullpapir istaden for klut når eg (ungane!!!!) sølar. Tek ny kopp glas fleire gonger for dagen sjølv om eg har berre drukke vatn. (Blir mykje oppvask) vaskar kle som eigentleg ikkje er skitne for å få dei ut av vegen (likar ikkje å ha brukte kle inn i klesskapet og då blir dei liksom berre liggande i vegen sjølv om dei fint kan brukast fleire gongar.) Vi et ikkje skalkane på brødet. Lite flink til å bruke opp middagsrestar (tek vare på dei, men endar alltid med å kaste dei). Kokar alltid ei heil kanne kaffi etter middag, sjølv om det er berre meg og sambuaren som skal ha (må slå ut mykje kaffi, evt henge på dib halve natta pga søvnløyse)

Skrevet

Sløser penger på snus. Alt for mye snus.

Anonymous poster hash: 6d190...011

Skrevet

Fjerner "hoppbakken" på osten og kaster den.

Bruker alt for mye såper. Av alle slag.

Støvsuger alt for ofte (3-4 ganger om dagen)

Vasker klær for ofte (blir ikke maskinen full, så fikser man lett det). Samme med oppvaskmaskinen (kaffetrakterkolben er ofte innom der)

Sjokolade

Kaffekapsler (når jeg drikker like mye som en kanne kaffe hver dag, ikke bruker kaffetrakterkolben OG vasker den hver dag).

Anonymous poster hash: 9023a...6f9

Då ville eg spandert på meg ei god kaffimaskin som mel bønnene rett før den lagar kaffien.   Smakar myyykje betre enn kapselkaffi, og er mykje billegare i drift.

Dei fleste har vel unødvendige vanar som kostar.  Hjå oss er det og fancy grønnsaker som eg hadde ein plan for, men som blir liggande for lenge i kjøleskapet.  Vi drikk ein del pepsi-max, eg likar dyre ansiktskremar, klede til meg og ungane som vert handla inn men lite brukt.   osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...