Gå til innhold

X nekter å ta tilbake hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært snill å passa hunden til xen i 2,5 mnd.. Fordi han ikke hadde sted å bo og skulle finne seg leilighet det har han ikke funnet .. Jeg har sagt ifra på lang tid i forhånd at jeg kan ikke passe den lenger. Naboer klager på uling når jeg er på jobb.. Han har nekta å ta hu imot og jeg har sagt innen imorra skal den vekk, da er han i distriktet. Han nekter å ta den imot hvis ikke jeg kjører dem 4 mil. Jeg er på jobb den tiden.. Han jobber ikke, det går buss og tog. Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: c998c...246

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville ring et sted som omplasseres hunder. Høres ikke ut som han er noe glad i hunden!

Skrevet

Du ringer dyrebeskyttelsen. Omplasserer om de ikke kan hjelpe. Du gir selvfølgelig eksen din beskjed på forhånd, og gir ham en tidsfrist (i morgen?).

Anonymous poster hash: c4c50...185
Skrevet

Ringer jeg omplassering truer han med å saksøke meg.. Hyggelig fyr dette..

Skrevet

Har sagt ifra tidsfristen for lenge siden.. Han sa det var greit men nå er han vrang igjen...

Skrevet

Ringer jeg omplassering truer han med å saksøke meg.. Hyggelig fyr dette..

Saksøke deg for hva? Send ham en sms med tidsfrist (hvor du også påpeker at han har fått flere sjanser før, men dette er den siste) sånn at du har skriftlig bevis, og så omplasserer du hunden om han ikke henter den.

Anonymous poster hash: 7cd12...e9e

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

1) oppsøk han sammen med hunden

2) si: her er hunden din

3) dra din vei

Skrevet

Jeg mener du har retten på din side når han ikke henter hunden sin. Det blir som en hittehund. Omplassering vet jeg ikke om er lov, men å ringe dyrebeskyttelsen er null problem. Du kan eventuelt ringe Falken, så tar de den inn. Da må han spytte ut noen lapper for å få hunden hjem igjen ;)

Skrevet

Hvor lang kan den tidsfristen være? Det er virkelig et problem med naboer.. Tålmodigheten har nådd bunn

Skrevet

Lever den til politiet eller dyrebeskyttelsen og gi opplysninger om eieren. Hvis ikke han gidder å hente den blir den omplassert. Han har ikke noe som helst grunnlag for å saksøke deg, regner med du har skriftlige bevis på at du skulle passe hunden så og så lenge. Jeg hadde IKKE kjørt de fire mila bare på pur faktisk. Høres ikke ut som om han vil ha hunden heller, den får det nok bedre hos noen andre :)

Skrevet

Avliv hunden. 

Anonymous poster hash: cff63...b37
Skrevet

Avliv hunden. 

Anonymous poster hash: cff63...b37

Hallo!!!?? Skal den stakkars uskyldige hunden dø bare fordi den er prisgitt noen egoistiske, likegyldige mennesker som ikke gidder å ta seg av den og gi den den omsorgen den trenger?

Hvor har du hjertet ditt?

Anonymous poster hash: 145a3...07d

Skrevet

Lever den til falken med opplysning om eier, så kontakter de ham og han må betale. Ingen saksøker folk i Norge, er han litt dum eller?

Anonymous poster hash: 6c3ab...c6b

Skrevet

Ring politiet og be om veiledning i hvordan du skal gå fram. Da har du ditt på det tørre og eksen kan true med både det ene eller det andre uten at han kommer noen vei.

Politiet er som oftest svært behjelpelige i slike saker etter min erfaring.

Skrevet

Trur jeg har fått en ide nå..

Skrevet

Takk for hjelp. Oppdaterer og forteller Åssen det går

Skrevet

Hva gjorde du og hva skjedde?

Skrevet

Ringte 02800.. Spurte om råd hvis han ikke tok tilbake hunden idag. Ingen råd ikke behjelpelig. Men han sa jeg ikke kunne slippe hunden. Ikke avlive ikke omplassere. Den er jo chippa. Ikke levere den til Falck. Altså man sitter der med en hund som ikke er sin.. Jeg tok den med i bur i bilen da jeg skulle i konflikt møte med han idag. Sa på møte at jeg hadde hund Hannes. På møte hang dem seg veldig opp i det. 3 gangen spørsmålet kom hvorfor tar du ikke vare på hunden din? Så sa han at han skulle det idag ! Møte var ferdig var det bare å levere hunden.. Kjørte ikke 1 meter.. Trist med hunden.. Veldig trist ..

Skrevet

Det siste der skjønte jeg dessverre ikke noen ting av. Noen som kan oversette?

Gjest Antarctica
Skrevet

For et fjols. Skjønner at han er en eks!

Skrevet

Stakkars hund som er prisgitt en idiot til matfar.

Håper han evner å gi hunden den omsorg og stell som en hund fortjener.

Anonymous poster hash: 0f327...691

Skrevet

**venter** - ringte politi for råd. Ingen hjelp å få. Han står som eier. Dermed kan jeg ikke omplassere den eller selge den. Kunne heller ikke anmelde når et menneske nekter å ta tilbake hunden sin. Men idag skulle vi treffes i et møte. Da sa jeg at han ikke tar ansvar for hunden sin og at den sitter ute i bilen min. Trur han ble "flau" og da sa han at han skulle ta den hjem idag. Til meg nekta han det fordi han ville jeg skulle kjøre han og hunden eller hunden 3 mil. Når det går kollektiv transport og han skal den veien ... Jeg ble kjempe lei meg av å levere hunden til han.

Skrevet

**venter** - ringte politi for råd. Ingen hjelp å få. Han står som eier. Dermed kan jeg ikke omplassere den eller selge den. Kunne heller ikke anmelde når et menneske nekter å ta tilbake hunden sin. Men idag skulle vi treffes i et møte. Da sa jeg at han ikke tar ansvar for hunden sin og at den sitter ute i bilen min. Trur han ble "flau" og da sa han at han skulle ta den hjem idag. Til meg nekta han det fordi han ville jeg skulle kjøre han og hunden eller hunden 3 mil. Når det går kollektiv transport og han skal den veien ... Jeg ble kjempe lei meg av å levere hunden til han.

Det endte altså med at du leverte den?

Anonymous poster hash: 88649...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...