Gå til innhold

Jeg har ei venninne som spontanaborterte i uke 7.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spontanaborterte et ønsket svangerskap på jobb, var ikke borte en time pga det. Alle vet at det kan skje, og at det er sjansen man tar når man blir gravid.

Sykemelding? Herregud, ass.

Anonymous poster hash: 332cc...faa

Takk!

Som sagt, hadde de prøvd i mange, mange år, da ville jeg hatt mer forståelse for det. Og jeg blir så provosert av hennes holdning, virker nesten som hun er glad for at det skjedde. Da slapp hun å ta avgjørelsen selv, samtidig som hun nå får sykemelding. Fytti fy!

Anonymous poster hash: bde84...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke....går denne sykmeldingen hennes utover deg personlig siden det provoserer osv så veldig??

Skrevet
)" data-cid="147349718" data-time="1438196490" data-date="i dag, 20:01">

Jeg skjønner ikke....går denne sykmeldingen hennes utover deg personlig siden det provoserer osv så veldig??

Ja, jo flere som misbruker systemet, jo mer må jeg ut med hvert år i skattepenger

Skrevet

Jeg spontanaborterte et ønsket svangerskap på jobb, var ikke borte en time pga det. Alle vet at det kan skje, og at det er sjansen man tar når man blir gravid.

Hurra for deg altså. Du har jo fasit på hvordan andre mennesker skal reagere!!

På generelt grunnlag...skjønner du ikke at vi alle er ulike og reagerer ulikt på tap, sorg osv?

Anonymous poster hash: e38dc...d28

Skrevet

Å misbruke sykemelding er synd.

Men ut over det fremstår du veldig kald og bitter, uansett hva din venninne har gjort.

Anonymous poster hash: b4b25...727

Skrevet

)" data-cid="147349718" data-time="1438196490" data-date="i dag, 21:01">

Ja, jo flere som misbruker systemet, jo mer må jeg ut med hvert år i skattepenger

Jeg var sykmeldt i 3 uker da faren min ble drept i en ulykke.

Venninna mi mistet mammaen sin like brått, men for henne var det terapi å være med kollegaer.

Dette har ikke noe med saken her, men på generelt grunnlag...skjønner du ikke at vi mennesker takker sorg eller tap ulikt?

Skrevet

Det å bli uplanlagt gravid når man føler man ikke kan beholde kan være tøft nok i seg selv.

Å så miste barnet man ikke ønsket kan også sette igang mange følelser, bl.a skyldfølelse.

Så er det aborten, ofte med mye smerter og blødning, en fysisk belastning i tilleg til det psykiske

Skjønner ikke hvordan det kan være provoserende at hun trenger en uke eller to med sykemelding i en slik situasjon.,

Og bare for å presisere, jeg har aldri opplevd hverken provosert eller spontanabort selv, så ikke derfor jeg forsvarer henne.

Anonymous poster hash: b19a1...bde

Som hun sa i telefonen, det blir jo 3 uker med sykemelding i første omgang, så får vi se det ann etterhvert..

Ærlig talt, kan du ikke bare klappe igjen? Dette blir bare for dumt!

Anonymous poster hash: f3c30...71a

Hva er problemet ditt?? Hun ville jo egentlig ikke ha barnet, og nå skal hun sykemelde seg i minst 3 uker! Frekt som faen!

Enig med deg. Hun fikk en grunn til å sykemelde seg....

Folk er dumme som går på alt.

Anonymous poster hash: 6a171...309

Skrevet

Venninna mi mistet mammaen sin like brått, men for henne var det terapi å være med kollegaer.

Dette har ikke noe med saken her, men på generelt grunnlag...skjønner du ikke at vi mennesker takker sorg eller tap ulikt?

Men, hun sørger jo ikke..!

Skrevet

Spontanaborterte du på jobb, og så gikk du ut og jobbet videre? Og det mener du er en mer normal reaksjon?

Anonymous poster hash: 824f4...94f

Skrevet

Spontanaborterte du på jobb, og så gikk du ut og jobbet videre? Og det mener du er en mer normal reaksjon?

Anonymous poster hash: 824f4...94f

Ja. Det hjelper jo ikke å legge seg ned, så hvorfor ikke jobbe videre? Det samme når man har vondt et sted. Det gjør jo ikke mindre vondt hjemme på sofaen, så hvorfor ikke jobbe istedet? Da er man jo faktisk til nytte.

Skrevet

)" data-cid="147349718" data-time="1438196490" data-date="i dag, 19:01">

Du jmf det å mista faren din med en spontanabort i uke 7?

Nå må du vel gi deg?!

Skrevet

Nå må du vel gi deg?!

Det tenkte jeg også på, men valgte å ikke kommentere det! I tillegg et svangerskap som absolutt ikke var ønsket!

Gjest Antarctica
Skrevet

)" data-cid="147349718" data-time="1438196490" data-date="i går, 21:01">

Nå må du vel gi deg?!

Hvis du leser innlegget så jamfører hun det å miste far med det å miste mor, og viser hvordan to mennesker som opplever nesten det samme reagerer ulikt.

Altså kan to som aborterer også reagere ulikt.

Skrevet

Skjønner det kan være provoserende, men nå er det jo sånn at en faktisk kan sørge i en slik situasjon også. Selv om hun vurderte abort, trenger ikke det bety at hun "hatet" det som vokste i henne, at hun innerst inne ikke ønsket det... Så er det jo også ofte sånn at en blir mer og mer bevisst at et barn er på vei, en tenker på fremtiden, kanskje håp og drømmer dukker opp... Så blir alt brått revet fra en, også friheten til å velge om en ønsker det eller ikke.

Anonymous poster hash: eb343...f4a

Dagen FØR vurderte hun jo abort!! Og det å abortere i uke 7 er faktisk veldig vanlig, man sykemelder seg ikke for det!! Og som sagt, det var ikke akkurat som at de hadde prøvd i årevis, og så mistet det barnet som var så veldig ønsket..!

Du har ikke vurdert muligheten for at det var noen komplikasjoner med spontanaborten?

Anonymous poster hash: c01d5...85e

Skrevet

Sykemelding? Herregud, ass. Anonymous poster hash: 332cc...faa

Hvordan var det egentlig mulig? Jeg har selv spontanabortert og bare smertene og de vanvittige blødningene som oppsto var nok til å holde meg fra jobb i flere dager..

Anonymous poster hash: e5760...c9a

Skrevet

Sykemelding? Herregud, ass. Anonymous poster hash: 332cc...faa

Hvordan var det egentlig mulig? Jeg har selv spontanabortert og bare smertene og de vanvittige blødningene som oppsto var nok til å holde meg fra jobb i flere dager..

Anonymous poster hash: e5760...c9a

For noen av oss så er dette mulig. Jeg mistet i uke 12, en planlagt og veldig ønsket graviditet. Mistet mens vi hadde masse gjester på hytta, det var ikke så mye annet å gjøre enn å ta seg sammen. Det var ingen der som merket hva som skjedde, det var vondt og jeg blødde noe vanvittig men jeg valgte å ikke fokusere så mye på det.

Og dagen etter dro jeg til Danmark på jobb, det gikk fint det også.

For noen så hjelper det å holde seg i aktivitet, og ikke grave seg ned i det som er vondt og trist...

Anonymous poster hash: d2880...38b

Skrevet

For ei venninne du er som kaller venninna di for kjerring, og som utleverer henne på denne måten. 

Anonymous poster hash: b302e...6bb
Skrevet

Selvsagt er det greit på dib å sykemelde seg i 3 uker (i førsteomgang) for en spontanabort av en liten celle på størrelse med et punktum, som ikke var ønsket og der man sterkt vurderer abort selv.

Men å sykemelde seg en dag eller to om man har influensa, migrene eller er syk, DET gjør man ikke. Da tar man tablett og tar seg sammen, tenker på kolleger ig fellesskapet.

Det samme gjelder syke barn. Da sjonglerer man med mannen, besteforeldre og naboer for å få til å gå på jobb. Selv om det betyr at man ikke får sovet før/etter nattevakter.

Dersom et par har prøvd lenge på å få barn, prøverørsforsøk osv så skjønner jeg det trengs en sykemelding ved en tidlig spontanabort.

Men 3 uker ved er uhell der man sterkt vurderer å ta abort. Passet nok bra det var i sommerferien.

Og dere som sammenligner en spontanabort i uke 7 med dødsfall av foreldre? Ærlig talt. Dere kan jammen ikke ha et godt forhold til foreldrene deres.

Anonymous poster hash: 63629...fb8

Skrevet

Kanskje hun endelig hadde falt ned på at hun i alle fall ikke skulle ta abort, men i stedet ta imot barnet og begynne å glede seg - og samme dag står hun i en blodpøl og aborterer. Kan jo hende man får en psykisk reaksjon da, sett i lys nettopp av at man vurderte abort, føler skyldfølelse osv.

Kan også være at det er noe mer (fysisk) hun ikke har fortalt deg. F eks sterke blødninger eller en bare delvis spontanabort, der rester sitter igjen i livmoren og gir betennelsestilstander/sepsis. Eller det viste seg at hun feilte noe mer, som ingen visste om på forhånd. Hepatitt eller noe annet hun ikke har lyst til å si til alle.

Bare så det er sagt så trengs det litt mer behandling enn tre uker sykemelding ved sepsis. Den vil uansett ikke utvikle seg før en tid etter abort.

Anonymous poster hash: 1755f...722

Skrevet

Selvsagt er det greit på dib å sykemelde seg i 3 uker (i førsteomgang) for en spontanabort av en liten celle på størrelse med et punktum, som ikke var ønsket og der man sterkt vurderer abort selv.

Men å sykemelde seg en dag eller to om man har influensa, migrene eller er syk, DET gjør man ikke. Da tar man tablett og tar seg sammen, tenker på kolleger ig fellesskapet.

Det samme gjelder syke barn. Da sjonglerer man med mannen, besteforeldre og naboer for å få til å gå på jobb. Selv om det betyr at man ikke får sovet før/etter nattevakter.

Dersom et par har prøvd lenge på å få barn, prøverørsforsøk osv så skjønner jeg det trengs en sykemelding ved en tidlig spontanabort.

Men 3 uker ved er uhell der man sterkt vurderer å ta abort. Passet nok bra det var i sommerferien.

Og dere som sammenligner en spontanabort i uke 7 med dødsfall av foreldre? Ærlig talt. Dere kan jammen ikke ha et godt forhold til foreldrene deres.

Det er INGEN som har sammenlignet spontanabort med å miste foreldrene. Lær deg å lese, forbanna nek!

Anonymous poster hash: 72c48...eb7

Skrevet

Jeg fikk en sa uke 8, var på vei til svigers. Jeg gikk på do på kjøpesenteret og der kom ungen ut. Hva gjorde jeg? Måtte kaste den i do. Dro som normalt til svigers og var der en stund, men fy som jeg slet etterpå. Fikk aldri "tid til å sørge", så det ligger bare og murrer i bakhodet. Savnet.

jeg tror det er lurt å la seg selv få tid til å sørge og tenke, ikke alle vil innrømme følelsene sine ovenfor venninner heller. No skal være så tøffe, og det er forventet av samfunnet også.

Anonymous poster hash: c7293...7c5

Skrevet

Åh Gud så enig jeg er i det du skriver!

Folk her inne er jo gale. Har sett flere ganger at en abort i tidlig stadie omtales som at drepe et barn.

Og i dette tilfelle;

Dama vil være hjemme i 3 uker fra jobben! Skulk som du og jeg betaler.

Skrevet

Men det er uansett opp til legen til denne kvinnen og avgjøre. Folk kan få psykiske knekker av så mangt. Jeg hadde en sa da jeg var 16år, og alle venninnene mine sa at det var flaks liksom, da slapp jeg å ta stilling til det.

Men har tenkt utallige ganger på hvordan livet ville vært om det ikke hadde endt sånn. Jeg hadde en SA til da vi prøvde å få barn, og da var forholdene sånn at vi kunne bare prøve igjen, så den kom jeg mye fortere over.

Anonymous poster hash: afc21...8e3

Skrevet

Jeg fikk en sa uke 8, var på vei til svigers. Jeg gikk på do på kjøpesenteret og der kom ungen ut. Hva gjorde jeg? Måtte kaste den i do. Dro som normalt til svigers og var der en stund, men fy som jeg slet etterpå. Fikk aldri "tid til å sørge", så det ligger bare og murrer i bakhodet. Savnet.

jeg tror det er lurt å la seg selv få tid til å sørge og tenke, ikke alle vil innrømme følelsene sine ovenfor venninner heller. No skal være så tøffe, og det er forventet av samfunnet også.

Anonymous poster hash: c7293...7c5

Det kom ingen unge ut i uke 8. Det er ikke mulig for cellene har ikke blitt til en unge så tidlig.

Skrevet

Jeg hadde en sa ca samme tidspunkt som din venninne og fikk masse komplikasjoner. Jeg måtte inn å utføre en ny abort og eg fikk infeksjon. Jeg var vel borte 3 uker, fordi jeg selv ønsket det. Kunne nok klart å jobbe, men jeg ville ikke det så lenge det sto på fodi jeg var kvalmen, hadde vondt og blødde gjennom alt. Sov veldig lite i perioden. Sa ikke dette til noen. Sa bare at jeg hadde spontanabortert og måtte ha fri. Skylder vel ingen en forklaring på hvorfor jeg ble borte lenge. Gjør vel ikke din venninne heller.

Anonymous poster hash: 08d96...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...