Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #1 Skrevet 29. juli 2015 Ikke planlagt svangerskap, de var usikre på om de i det hele tatt ønsket å beholde. Og nå er hun sykemeldt pga det her?? Fordi det er så tøft? Dagen før satt kjerringa og vurderte abort! Faen, så provoserende! Anonymous poster hash: bde84...57c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #2 Skrevet 29. juli 2015 Skjønner deg HI Anonymous poster hash: 7c49a...aaa
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #3 Skrevet 29. juli 2015 Du er ei god venninne ♥ Anonymous poster hash: ec3a4...2ec
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #4 Skrevet 29. juli 2015 For en god venninne du er 💕 Anonymous poster hash: e9357...73d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #5 Skrevet 29. juli 2015 Skjønner det kan være provoserende, men nå er det jo sånn at en faktisk kan sørge i en slik situasjon også. Selv om hun vurderte abort, trenger ikke det bety at hun "hatet" det som vokste i henne, at hun innerst inne ikke ønsket det... Så er det jo også ofte sånn at en blir mer og mer bevisst at et barn er på vei, en tenker på fremtiden, kanskje håp og drømmer dukker opp... Så blir alt brått revet fra en, også friheten til å velge om en ønsker det eller ikke. Anonymous poster hash: eb343...f4a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #6 Skrevet 29. juli 2015 Skjønner det kan være provoserende, men nå er det jo sånn at en faktisk kan sørge i en slik situasjon også. Selv om hun vurderte abort, trenger ikke det bety at hun "hatet" det som vokste i henne, at hun innerst inne ikke ønsket det... Så er det jo også ofte sånn at en blir mer og mer bevisst at et barn er på vei, en tenker på fremtiden, kanskje håp og drømmer dukker opp... Så blir alt brått revet fra en, også friheten til å velge om en ønsker det eller ikke. Anonymous poster hash: eb343...f4a Dagen FØR vurderte hun jo abort!! Og det å abortere i uke 7 er faktisk veldig vanlig, man sykemelder seg ikke for det!! Og som sagt, det var ikke akkurat som at de hadde prøvd i årevis, og så mistet det barnet som var så veldig ønsket..! Anonymous poster hash: bde84...57c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #7 Skrevet 29. juli 2015 Det å bli uplanlagt gravid når man føler man ikke kan beholde kan være tøft nok i seg selv. Å så miste barnet man ikke ønsket kan også sette igang mange følelser, bl.a skyldfølelse. Så er det aborten, ofte med mye smerter og blødning, en fysisk belastning i tilleg til det psykiske Skjønner ikke hvordan det kan være provoserende at hun trenger en uke eller to med sykemelding i en slik situasjon., Og bare for å presisere, jeg har aldri opplevd hverken provosert eller spontanabort selv, så ikke derfor jeg forsvarer henne. Anonymous poster hash: b19a1...bde
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #8 Skrevet 29. juli 2015 Det å bli uplanlagt gravid når man føler man ikke kan beholde kan være tøft nok i seg selv. Å så miste barnet man ikke ønsket kan også sette igang mange følelser, bl.a skyldfølelse. Så er det aborten, ofte med mye smerter og blødning, en fysisk belastning i tilleg til det psykiske Skjønner ikke hvordan det kan være provoserende at hun trenger en uke eller to med sykemelding i en slik situasjon., Og bare for å presisere, jeg har aldri opplevd hverken provosert eller spontanabort selv, så ikke derfor jeg forsvarer henne. Anonymous poster hash: b19a1...bde Som hun sa i telefonen, det blir jo 3 uker med sykemelding i første omgang, så får vi se det ann etterhvert.. Anonymous poster hash: bde84...57c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #9 Skrevet 29. juli 2015 Det å bli uplanlagt gravid når man føler man ikke kan beholde kan være tøft nok i seg selv. Å så miste barnet man ikke ønsket kan også sette igang mange følelser, bl.a skyldfølelse. Så er det aborten, ofte med mye smerter og blødning, en fysisk belastning i tilleg til det psykiske Skjønner ikke hvordan det kan være provoserende at hun trenger en uke eller to med sykemelding i en slik situasjon., Og bare for å presisere, jeg har aldri opplevd hverken provosert eller spontanabort selv, så ikke derfor jeg forsvarer henne. Anonymous poster hash: b19a1...bde Som hun sa i telefonen, det blir jo 3 uker med sykemelding i første omgang, så får vi se det ann etterhvert.. Anonymous poster hash: bde84...57c Ærlig talt, kan du ikke bare klappe igjen? Dette blir bare for dumt! Anonymous poster hash: f3c30...71a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #10 Skrevet 29. juli 2015 Skjønner det kan være provoserende, men nå er det jo sånn at en faktisk kan sørge i en slik situasjon også. Selv om hun vurderte abort, trenger ikke det bety at hun "hatet" det som vokste i henne, at hun innerst inne ikke ønsket det... Så er det jo også ofte sånn at en blir mer og mer bevisst at et barn er på vei, en tenker på fremtiden, kanskje håp og drømmer dukker opp... Så blir alt brått revet fra en, også friheten til å velge om en ønsker det eller ikke. Anonymous poster hash: eb343...f4a Dagen FØR vurderte hun jo abort!! Og det å abortere i uke 7 er faktisk veldig vanlig, man sykemelder seg ikke for det!! Og som sagt, det var ikke akkurat som at de hadde prøvd i årevis, og så mistet det barnet som var så veldig ønsket..! Anonymous poster hash: bde84...57c Selv om noe er vanlig betyr det ikke at alle reagerer likt på det. Anonymous poster hash: 9db9c...ea4
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #11 Skrevet 29. juli 2015 Skjønner det kan være provoserende, men nå er det jo sånn at en faktisk kan sørge i en slik situasjon også. Selv om hun vurderte abort, trenger ikke det bety at hun "hatet" det som vokste i henne, at hun innerst inne ikke ønsket det... Så er det jo også ofte sånn at en blir mer og mer bevisst at et barn er på vei, en tenker på fremtiden, kanskje håp og drømmer dukker opp... Så blir alt brått revet fra en, også friheten til å velge om en ønsker det eller ikke. Anonymous poster hash: eb343...f4a Dagen FØR vurderte hun jo abort!! Og det å abortere i uke 7 er faktisk veldig vanlig, man sykemelder seg ikke for det!! Og som sagt, det var ikke akkurat som at de hadde prøvd i årevis, og så mistet det barnet som var så veldig ønsket..! Anonymous poster hash: bde84...57c Er du virkelig så kald og uten noe form for forståelse for at andre kan ha andre følelser og reaksjoner enn deg ? Uansett hvor vanlig det er å miste tidlig i svangerskapet , så reagerer folk forskjellig ! Jeg hadde blitt ekstrem lei meg uansett om det var tidlig om det var jeg som mistet. Anonymous poster hash: e9357...73d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #12 Skrevet 29. juli 2015 Det å bli uplanlagt gravid når man føler man ikke kan beholde kan være tøft nok i seg selv. Å så miste barnet man ikke ønsket kan også sette igang mange følelser, bl.a skyldfølelse. Så er det aborten, ofte med mye smerter og blødning, en fysisk belastning i tilleg til det psykiske Skjønner ikke hvordan det kan være provoserende at hun trenger en uke eller to med sykemelding i en slik situasjon., Og bare for å presisere, jeg har aldri opplevd hverken provosert eller spontanabort selv, så ikke derfor jeg forsvarer henne. Anonymous poster hash: b19a1...bde Som hun sa i telefonen, det blir jo 3 uker med sykemelding i første omgang, så får vi se det ann etterhvert.. Anonymous poster hash: bde84...57c Ærlig talt, kan du ikke bare klappe igjen? Dette blir bare for dumt! Anonymous poster hash: f3c30...71a Hva er problemet ditt?? Hun ville jo egentlig ikke ha barnet, og nå skal hun sykemelde seg i minst 3 uker! Frekt som faen! Anonymous poster hash: bde84...57c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #13 Skrevet 29. juli 2015 Fy søren for en kald person du er! Glad du ikke er min venninne. Er en sorg å miste uansett om man har tenkt å ta abort eller ikke. Spontanabort kan være ganske smertefull og blodig erfære. Jeg har spontanabortert da jeg var nesten 8 uker på vei og det var som en slagmark fra høna med smerter fra helvete og satte en sikkelig støkk i meg. Anonymous poster hash: b3327...ee7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #14 Skrevet 29. juli 2015 Det å bli uplanlagt gravid når man føler man ikke kan beholde kan være tøft nok i seg selv. Å så miste barnet man ikke ønsket kan også sette igang mange følelser, bl.a skyldfølelse. Så er det aborten, ofte med mye smerter og blødning, en fysisk belastning i tilleg til det psykiske Skjønner ikke hvordan det kan være provoserende at hun trenger en uke eller to med sykemelding i en slik situasjon., Og bare for å presisere, jeg har aldri opplevd hverken provosert eller spontanabort selv, så ikke derfor jeg forsvarer henne. Anonymous poster hash: b19a1...bde Som hun sa i telefonen, det blir jo 3 uker med sykemelding i første omgang, så får vi se det ann etterhvert.. Anonymous poster hash: bde84...57c Ærlig talt, kan du ikke bare klappe igjen? Dette blir bare for dumt! Anonymous poster hash: f3c30...71a Hva er problemet ditt?? Hun ville jo egentlig ikke ha barnet, og nå skal hun sykemelde seg i minst 3 uker! Frekt som faen! Anonymous poster hash: bde84...57c Tja... Her har vi i det minste et tydelig tilfelle av elefant i glasshus. Fei for din egen dør, før du kaller andre frekke. Misunnelse er ikke så vakkert det heller. Anonymous poster hash: f3c30...71a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #15 Skrevet 29. juli 2015 Å vurdere abort er LANGT fra å ta abort. Siden hun sørger, ville hun nok innerst inne beholde barnet. Skjerp deg, hi.... Når jeg leser hvordan sånne som deg er, forundrer det meg ikke at dette forumet er på vei til å bli ødelagt av drittkjerringsvar Anonymous poster hash: c7293...7c5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #16 Skrevet 29. juli 2015 Jeg synes det høres rart ut at en lege faktisk gir henne 3 uker sykmelding hvis eneste grunn er en SA i uke 7 uten komplikasjoner, men for hva vi vet kan det ligge mye annet bak. Anonymous poster hash: d684f...507
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #17 Skrevet 29. juli 2015 Jeg hadde vært nødt til å ta abort hvis jeg ble gravid nå, for jeg har hverken helse eller økonomi til å få et barn til uansett hvor hardt jeg prøver, selv om jeg ønsker det mer enn noe annet i verden. "Heldigvis" er jeg ufør så jeg hadde sluppet å provosere noen ved å bli knust og sykmeldt pga en abort jeg "valgte" selv. (Nå er mannen sterilisert og jeg bruker p-piller for å forhåpentligvis slippe å havne i den situasjonen, for det hadde vært helt grusomt. Men 100% garanti har man jo aldri...) Anonymous poster hash: 9db9c...ea4
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #18 Skrevet 29. juli 2015 Så bra hun har en så fantastisk venninne som deg😊 Forståelsesfull og støttende! Regner med at du har snakket med henne om hennes tanker og følelser rundt aborten, slik at du vet hvordan hun har det... Ulike reaksjoner er ikke uvanlig, og ingen vet hvordan en reagerer på abort. Uansett hvilke tanker man hadde før! Men som sagt, dette vet du jo.. Skulle ønske jeg hadde ei venninne som deg!!!! Anonymous poster hash: 05229...247
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #19 Skrevet 29. juli 2015 Oi. Skulle ønske jeg hadde en så varm og god venninne som deg. Anonymous poster hash: 68e3f...871
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #20 Skrevet 29. juli 2015 Å vurdere abort er ikke synonymt med å glede seg til å ta abort. Jeg tok abort og det var dritvanskelig. . Jeg hadde ikke lyst i det hele tatt og det plaget meg i mange år. Høres helt logisk ut at venninnen din har vondt, hun skjønte vel at dette ikke var et barn hun ville være uten. Man innser det ofte når det er for Sent! Det er stygt av meg å si det men får håpe du opplever det selv, du har jo totalt mangel på empati. Har du virkelig ingen evne til å se at hun kanskje ville beholde ungen? Å vurdere abort betyr ikke at man ikke vil beholde et kjærlighetsbarn of uke 7 er tidlig! Hun har jo knapt rukket å innse at hun er gravid! Anonymous poster hash: 1883d...9d4
Iiiiik Skrevet 29. juli 2015 #21 Skrevet 29. juli 2015 Dagen FØR vurderte hun jo abort!! Og det å abortere i uke 7 er faktisk veldig vanlig, man sykemelder seg ikke for det!! Og som sagt, det var ikke akkurat som at de hadde prøvd i årevis, og så mistet det barnet som var så veldig ønsket..! Anonymous poster hash: bde84...57c Det er veldig vanlig at ens egne foreldre dør også, men de aller fleste blir lei seg allikevel. Med venner som deg trenger hun i hvert fall ikke fiender.
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2015 #22 Skrevet 29. juli 2015 Kanskje hun endelig hadde falt ned på at hun i alle fall ikke skulle ta abort, men i stedet ta imot barnet og begynne å glede seg - og samme dag står hun i en blodpøl og aborterer. Kan jo hende man får en psykisk reaksjon da, sett i lys nettopp av at man vurderte abort, føler skyldfølelse osv. Kan også være at det er noe mer (fysisk) hun ikke har fortalt deg. F eks sterke blødninger eller en bare delvis spontanabort, der rester sitter igjen i livmoren og gir betennelsestilstander/sepsis. Eller det viste seg at hun feilte noe mer, som ingen visste om på forhånd. Hepatitt eller noe annet hun ikke har lyst til å si til alle.
mamma_bergen Skrevet 29. juli 2015 #23 Skrevet 29. juli 2015 Du har så lite peiling.. Jeg ble veldig uplanlagt gravid, alene med et barn fra før, og student. Jeg tror jeg fikk et slags sjokk når jeg oppdaget det, for barn var det siste jeg tenkte på da. Så jeg ringte legen og fortalte at jeg var gravid, men ville ta abort. Jeg følte jeg ikke hadde noe valg..Snakket med legen og hun merket jo fort at jeg egentlig ikke ville ta abort, så jeg endte opp med å beholde det. Det var en tid med ufattelige mange følelser og tanker, jeg var livredd, men visste jeg hadde valgt rett. Jeg kunne ikke ta abort. Noen dager etterpå viste det seg at det var en exu. Det var fryktelig vondt å "miste" det som jeg trodde var på vei til å bli et barn, til tross for at jeg først ikke skulle ha det. Du aner visst ikke hva slags følelser mennesker kan gå gjennom, og jeg visste ikke at du satt på fasiten på hvordan mennesker skal takle diverse..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #24 Skrevet 29. juli 2015 Jeg har mye peiling. Jeg har jo snakket med henne. Hun var rolig, og glad for at "de nå slapp å ta avgjørelsen selv". Ikke var det mye smerter heller? Har holdt med ibux og paracet. Men, som hun selv sier; Nå har hun en "gyldig" grunn til å sykemelde seg. I 3 uker.. I første omgang!! Anonymous poster hash: bde84...57c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #25 Skrevet 29. juli 2015 Jeg spontanaborterte et ønsket svangerskap på jobb, var ikke borte en time pga det. Alle vet at det kan skje, og at det er sjansen man tar når man blir gravid. Sykemelding? Herregud, ass. Anonymous poster hash: 332cc...faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå