Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #1 Skrevet 26. juli 2015 Jeg er i 30 årene, har middels inntekt og ser lite tv, men mener likevel NRK er viktig for oss. Hva med deg? Anonymous poster hash: d5cf3...700
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #2 Skrevet 26. juli 2015 Jeg bryr meg ikke om nrk. De sender mye dritt. Anonymous poster hash: a490a...911
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #3 Skrevet 26. juli 2015 Etter min mening har NRK de dessidert beste programene, både for barn og voksne, men jeg bruker en del tid på andre kanaler også, spessielt om jeg vil se "hjernedøde" serier eller realety som avslappning når jeg er sliten. Vi bruker NRK mye også på radio (minst 90% av radiobruken vår er NRK-kanaler) og på nett. Betaler helt klart den avgiften med glede, men synes den skulle vært lagt på skattesedlen med en fast sum for å gjøre innkrevingen enklere. Anonymous poster hash: 56eef...ac8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Etter min mening har NRK de dessidert beste programene, både for barn og voksne, men jeg bruker en del tid på andre kanaler også, spessielt om jeg vil se "hjernedøde" serier eller realety som avslappning når jeg er sliten. Vi bruker NRK mye også på radio (minst 90% av radiobruken vår er NRK-kanaler) og på nett. Betaler helt klart den avgiften med glede, men synes den skulle vært lagt på skattesedlen med en fast sum for å gjøre innkrevingen enklere. Anonymous poster hash: 56eef...ac8 du mener "trekant" er bedre enn paradise hotel? Det er nøyaktig den samme dritten. Anonymous poster hash: a490a...911
kristinehufine Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 Jeg kunne klart meg uten NRK både på tv, Internett og radio. Skulle ønske det kunne velges bort å betale. Ville heller brukt pengene på andre ting var det opp til meg.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 Jeg kunne klart meg uten NRK både på tv, Internett og radio. Skulle ønske det kunne velges bort å betale. Ville heller brukt pengene på andre ting var det opp til meg.Hva da, pølser kanskje???? Anonymous poster hash: a490a...911
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 Etter min mening har NRK de dessidert beste programene, både for barn og voksne, men jeg bruker en del tid på andre kanaler også, spessielt om jeg vil se "hjernedøde" serier eller realety som avslappning når jeg er sliten. Vi bruker NRK mye også på radio (minst 90% av radiobruken vår er NRK-kanaler) og på nett. Betaler helt klart den avgiften med glede, men synes den skulle vært lagt på skattesedlen med en fast sum for å gjøre innkrevingen enklere. Anonymous poster hash: 56eef...ac8 du mener "trekant" er bedre enn paradise hotel? Det er nøyaktig den samme dritten. Anonymous poster hash: a490a...911 Jepp, bare litt mer "pedagogisk". Jeg er ikke for NRK-lisens, eller for andre utslag av kommunistisk stat. Man skal kunne velge. Vil man se på NRK så betaler man. Hvis en kanal er såpass dårlig stilt at den er avhengig av statlig lisensordning så er kanalen ikke levedyktig, og bør enten avskaffes eller finne nye sponsorer. NRK er IKKE reklamefri siden man hele tiden hører at sendingen er sponset for eksempel av "bla bla bla forsikring - de beste vilkårene i bransjen" osv - dette er skjult reklame, og sendingene blir sponset. Så argumentet om reklamefrihet faller bort av seg selv her. Vi velger på alle andre områder, men akkurat TV - der SKAL man tvinges til å betale lisens uansett om man har en dyr kanalpakke til 600 kroner i måneden og overhode ikke ønsker å se NRK. Jeg ser nesten ikke NRK i det hele tatt, så litt på House da den gikk der og Bondi Rescue, men siden man får tak i disse seriene på hhv Netflix og HBO, så har jeg ikke lenger behov for NRK. Likevel må jeg betale denne forbanna lisensen. Anonymous poster hash: f2b74...657
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #8 Skrevet 26. juli 2015 Jeg kunne klart meg uten NRK både på tv, Internett og radio. Skulle ønske det kunne velges bort å betale. Ville heller brukt pengene på andre ting var det opp til meg.Hva da, pølser kanskje???? Anonymous poster hash: a490a...911 Ordentlig harry argumentasjon. En stat uten valgfrihet er skummelt. Hva vedkommende vil bruke penger på, veldedighet, pølser, medisiner til sykt barn eller Gucci-veske skal ingen andre bry seg med. Anonymous poster hash: f2b74...657
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #9 Skrevet 26. juli 2015 En idiotisk avgift. Jeg ser aldri på NRK men blir tvunget til å betale for noe jeg ikke bruker. Blir like provosert hver gang den regningen dukker opp i posten. Bomavgifter, årsavgifter osv gjør meg ingenting, de tjeneste benytter jeg meg av. Bare tull. Legg ned hele NRK for min del! Anonymous poster hash: 6da5d...fda
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #10 Skrevet 26. juli 2015 barnet mitt ser nrksuper daglig, jeg setter pris på at de har andre type program pga mangfold (selvom jeg selv ikke ser så m ye på de) og jeg hører på radio flere ganger i uka til jobb.Så for meg er det verdt pengene. Hadde du spurt meg da jeg var student så ville jeg nok ikke vært enig med meg selv nå. Synes derfor de heller kunne driti i å senke skatten med et helt prosent (for oss vanlige) og enda mer for de rike og heller tatt fra noen av disse pengene til å dekke nrk lisensen. På denne måten vil de som har råd til det betale, mens de som er fattige ikke måttet betale det som for dem er mye penger i året for nrk Anonymous poster hash: 92aca...c79
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #11 Skrevet 26. juli 2015 Jeg tenker de som er i mot den er litt...egoistiske? For NRK lager nisjeprogrammer som man aldri får sett på TV2 eller FEM. Der ingen skulle tro nokon kunne bu.. det er litt tørt kanskje, men er kultur som er viktig for landet. Hvordan ellers skal man kunne få med seg kulturen? Skolen i 7 trinn? NRK har laget egne barneprogrammer for døve, har TV2 gjort det? Skal vi gi blaffen i dem? Jeg så en interessant dokumentar om ADHD, den hadde aldri gått på TVNorge. utrolig viktig for meg pga mitt barn. 17 mai hadde mest sannsynlig blitt amerikansk showdag med filmer fra 90-tallet hvis vi ikke hadde hatt NRK. Hva med de som er imobile og må sitte hjemme å se på tv istedet? Mange eksempler, kan ikke nevne alle! Men NRK lager kulturen vi lever i, vi lever ikke på Farmen eller Paradise Hotel sesong etter sesong! HI Anonymous poster hash: d5cf3...700
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #12 Skrevet 26. juli 2015 Helt enig med deg HI. NRK er så mye bedre enn de andre kanalene. Både egenproduserte programmer som nyheter, Dagsnytt 18, Brennpunkt med mer, og gode BBC-dokumentarer. Intelligent stimulerende innhold. Vi har kobla fra kanaldigitalboksen vi har gratis gjennom borettslaget, fordi vi bare ser på NRK uansett. Så da bruker vi nett-TV, og ser enten direkte eller tidligere programmer. Likevel synes jeg det burde finansieres på andre måter. Om vi hadde solgt TVn og sett på det på PC-skjermen i stedet hadde vi sluppet lisens, hvor er logikken? Fordi vi viser det på en TV-skjerm må vi betale. Lisenssystemet hører til fortiden. Det burde heller finansieres over skatteseddelen mener jeg. Anonymous poster hash: af239...5fc
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #13 Skrevet 26. juli 2015 Burde vært valgfritt å betale den/ ha NRK. Det blir litt for diktatorisk for meg å betale for en vare jeg ikke vil ha fordi et helt land er pålagt det av myndighetene. Anonymous poster hash: f444c...bb9
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. juli 2015 #14 Skrevet 26. juli 2015 Enig med HI, og jeg synes det er en lise å slippe reklame. Ang TV-lisens så er det en ganske vanlig avgift å ha rundt om i Europa. Norge, Sverige, Tyskland og Storbritannia har alle kringkastingsavgift. At vår avgift er høy er i samsvar med prisnivået.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #15 Skrevet 26. juli 2015 Etter min mening har NRK de dessidert beste programene, både for barn og voksne, men jeg bruker en del tid på andre kanaler også, spessielt om jeg vil se "hjernedøde" serier eller realety som avslappning når jeg er sliten. Vi bruker NRK mye også på radio (minst 90% av radiobruken vår er NRK-kanaler) og på nett. Betaler helt klart den avgiften med glede, men synes den skulle vært lagt på skattesedlen med en fast sum for å gjøre innkrevingen enklere. Anonymous poster hash: 56eef...ac8 du mener "trekant" er bedre enn paradise hotel? Det er nøyaktig den samme dritten. Anonymous poster hash: a490a...911 Jeg har ikke sett noen full episode av noen av dem og kan derfor ikke uttale meg så mye om hvor like de er. Tror ikke jeg er i målgruppen for de programmene uansett. Jeg forventer ikke å like alle programmene NRK sender, men de sender nok programmer jeg liker til at det er fvorittkringkasteren min. Anonymous poster hash: 56eef...ac8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #16 Skrevet 26. juli 2015 Jeg betaler ikke med glede. Forbanner meg over hele dritten! La de som ønsker å ha NRK betale for det, og vi som klarer oss uten få slippe. Makan til søppelkanal. Anonymous poster hash: b8120...fbe
valkyrien Skrevet 26. juli 2015 #17 Skrevet 26. juli 2015 Vi ser ikke på NRK, så jeg betaler virkelig ikke lisensen med glede. Synes det er en drøy sum å betale for noe man ikke benytter seg av.
Øyne som ser!! Skrevet 26. juli 2015 #18 Skrevet 26. juli 2015 NRK er den beste kanalen uten tvil. Sender ikke bare klovneprogrammer og uintelligente serier.
kristinehufine Skrevet 26. juli 2015 #19 Skrevet 26. juli 2015 Jeg kunne klart meg uten NRK både på tv, Internett og radio. Skulle ønske det kunne velges bort å betale. Ville heller brukt pengene på andre ting var det opp til meg.Hva da, pølser kanskje???? Anonymous poster hash: a490a...911 Pølser ja!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #20 Skrevet 26. juli 2015 Jeg kunne klart meg uten NRK både på tv, Internett og radio. Skulle ønske det kunne velges bort å betale. Ville heller brukt pengene på andre ting var det opp til meg.Hva da, pølser kanskje????Anonymous poster hash: a490a...911 Ordentlig harry argumentasjon. En stat uten valgfrihet er skummelt. Hva vedkommende vil bruke penger på, veldedighet, pølser, medisiner til sykt barn eller Gucci-veske skal ingen andre bry seg med. Anonymous poster hash: f2b74...657 ikke sant, men noen har vel et snevert syn hva angår valgmuligheter... Vil tro det er en person som ikke klarer å skille person og sak. Var en tråd her om mye pølser i barnehage. Anonymous poster hash: 07a42...92d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #21 Skrevet 26. juli 2015 Så dere som ikke vil ha NRK, ser aldri barna deres på barne-tv? Nrk super? Eller ser de kun på Disney og de andre tragiske barnekanalene? Når de er veldig små så passer vel heller ikke de andre kanalene. Men barna deres ser kanskje ikke på tv.. Anonymous poster hash: 04c9e...59d
Luksusdyret Skrevet 26. juli 2015 #22 Skrevet 26. juli 2015 Så dere som ikke vil ha NRK, ser aldri barna deres på barne-tv? Nrk super? Eller ser de kun på Disney og de andre tragiske barnekanalene? Når de er veldig små så passer vel heller ikke de andre kanalene. Men barna deres ser kanskje ikke på tv.. Anonymous poster hash: 04c9e...59d Her går det i Netflix, originalserier fra hjemlandet mitt via data og filmer. Så de ser verken NRK super eller Disney-kanalene. Og dere som sier at NRK har ordentlige programmer og ikke hjernedøde serier, det har også BBC, Discovery-kanalene, History Channel og andre lignende kanaler som jeg og mannen ser på. Dere fremstår som litt enkle når dere skriver at det enten er NRK eller TV2. Finnes flere valgmuligheter også for dem som ønsker intellektuelt påfyll fra TV'en, men det valget har ikke vi i Norge siden vi MÅ ha NRK.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #23 Skrevet 26. juli 2015 Så dere som ikke vil ha NRK, ser aldri barna deres på barne-tv? Nrk super? Eller ser de kun på Disney og de andre tragiske barnekanalene? Når de er veldig små så passer vel heller ikke de andre kanalene. Men barna deres ser kanskje ikke på tv.. Anonymous poster hash: 04c9e...59d Jeg er bare dagsventende med mitt første barn, men nei, jeg tror virkelig ikke at han kommer til å få se på NRK. Innen han er stor nok til å bry seg med tv er det godt mulig jeg har plombert hele dritten for å slippe NRK lisens - og det da egentlig bare på trass, da jeg gjerne betaler for andre kanaler, men "jobber" sakte men sikkert mot å bli ok med å ikke ha dem heller, bare pga. nrk. Da velger jeg heller Netflix, Viaplay og HBO som jeg kan caste til tv'en, også får guttungen også klare seg med det som er å velge derifra av barneprogrammer. Anonymous poster hash: b8120...fbe
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #24 Skrevet 26. juli 2015 Så dere som ikke vil ha NRK, ser aldri barna deres på barne-tv? Nrk super? Eller ser de kun på Disney og de andre tragiske barnekanalene? Når de er veldig små så passer vel heller ikke de andre kanalene. Men barna deres ser kanskje ikke på tv..Anonymous poster hash: 04c9e...59d Her går det i Netflix, originalserier fra hjemlandet mitt via data og filmer. Så de ser verken NRK super eller Disney-kanalene. Og dere som sier at NRK har ordentlige programmer og ikke hjernedøde serier, det har også BBC, Discovery-kanalene, History Channel og andre lignende kanaler som jeg og mannen ser på. Dere fremstår som litt enkle når dere skriver at det enten er NRK eller TV2. Finnes flere valgmuligheter også for dem som ønsker intellektuelt påfyll fra TV'en, men det valget har ikke vi i Norge siden vi MÅ ha NRK. Morsomt at du nevner BBC som også i stor grad er lisesnsfinnansiert. Anonymous poster hash: 56eef...ac8
Luksusdyret Skrevet 26. juli 2015 #25 Skrevet 26. juli 2015 Så dere som ikke vil ha NRK, ser aldri barna deres på barne-tv? Nrk super? Eller ser de kun på Disney og de andre tragiske barnekanalene? Når de er veldig små så passer vel heller ikke de andre kanalene. Men barna deres ser kanskje ikke på tv..Anonymous poster hash: 04c9e...59d Her går det i Netflix, originalserier fra hjemlandet mitt via data og filmer. Så de ser verken NRK super eller Disney-kanalene. Og dere som sier at NRK har ordentlige programmer og ikke hjernedøde serier, det har også BBC, Discovery-kanalene, History Channel og andre lignende kanaler som jeg og mannen ser på. Dere fremstår som litt enkle når dere skriver at det enten er NRK eller TV2. Finnes flere valgmuligheter også for dem som ønsker intellektuelt påfyll fra TV'en, men det valget har ikke vi i Norge siden vi MÅ ha NRK. Morsomt at du nevner BBC som også i stor grad er lisesnsfinnansiert. Anonymous poster hash: 56eef...ac8 Ja, og jeg BETALER for å ha BBC, siden de er inkludert i kanalpakken. Jeg velger selv å ha BBC, men kunne ha valgt den vekk, ser veldig lite på det. Discovery, History Channel, HBO og Netflix er ikke lisensfinansiert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå