Gå til innhold

Skryting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som skrytemateriale overfor meg holder det neppe. Men jeg er ganske blasert. Som sommeropplevelse holder det sikkert i massevis. Kommer derfor an på hva som er motivasjonen; å ha det fint eller å ha noe å skryte av?

Men igjen, hvis du leser tråden, flertallet av nordmenn vil helst høre om noe middelmådig. De er veldig på vakt mot ting som stikker seg ut.

Anonymous poster hash: 9ca5e...8e7

Det har ikke med det å gjøre at "nordmenn helst vil høre om noe middelmådig". Det har med å lytte til sine medmennesker og se hva de ser i det de forteller deg. Et vennepar av meg - som forøvring har veldig god råd - har kjøpt seg campingvogn. De (og barna!) er mer entusiastisk over den enn de har vært tidligere når de dro til mer eksotiske strøk. Jeg kunne ikke tenkt meg campingvogn (da ville jeg heller tatt en telttur), men jeg kan likevel finne glede i å høre når de forteller om sommerens campingferie. Det er ikke hvor de har vært eller hva de har sett som er viktigst - det er hva de har opplevd, det er samholdet de har opplevd, hva de føler de får ut av det.

Det har med å være interessert i sine medmennesker - uansett hva de har gjort. Jeg kan ha like stor glede å høre dette venneparet fortelle om sine campingturer som jeg kan ha over å høre om de som tok seg fri tre måneder for å loffe rundt i Sør-Amerika, eller de som dro på megaluksustur til et sted som er så eksklusivt at jeg ikke en gang husker navnet.

Anonymous poster hash: 5605d...e62

Ja vel, flott. Vennene til hun som fikk høre om Strømstad-turen gadd ikke høre om det som opptok HENNE noe særlig, hvis du leser tråden.

Selv vil jeg gjerne høre på personer som forteller hva som helst, hvis det er på en engasjerende måte. Men skal man skryte, som er tema for tråden, bør man ha noe å skryte av.

Anonymous poster hash: 9ca5e...8e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...