Gå til innhold

Noen jehovas vitner her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville helt ærlig oppsøkt selv et mer "åpent" kristen samfunn enn jehovas vitner hvis du ikke er religiøs i utgangspunktet. 

Jeg har hatt samtaler med de, og vurderer de inni mellom, men kommer aldri til å gå inn i den kirken for jeg er ikke enig i mye av det de mener. 

Jeg holder meg foreløbig til adventistene, og vurderer og ta meg en tur i frikirken :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prognosene for frelse er også dårligere i JV.

Det er et begrenset antall plasser i himmelen (440.000???) og det er MAAANGE flere medlemmer enn plasser. For å få en plass må du verve flere medlemmer til sekten og dette skaper dermed enda større rift om plassene. Dårlig deal.

Hva med å hive deg på Mindfullness-kjøret? Begynn med yoga, bli vegetarianer og stikk på retreat til India :)

Jesu Kristi Kirke osv. har gode muligheter for frelse (de driver til og med med langdistanse-dåp!) og har en litt sånn "alle skal med - enten de vil eller ikke"-mentalitet.

De drikker ikke alkohol, men er RÅ på kaker hvis du liker søtsaker.

Katolikkene har også mye show, lys, fjonge klær, helgener og røkelse ... og de drikker vin.

Jeg hadde definitivt blitt katolikk hvis jeg skulle ha ha vært religiøs.

Kan lett se for meg hvordan jeg (iført sort elegant og tekkelig sexy kjole, høyhælte sko, strømper med søm bak og et lite kniplingslommetørkle på hodet) går inn i skrifteboksen og påfører presten hjertestans (eller en massiv ereksjon) med mine pikante bekjennelser ...

:)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Sånn jeg har forstått det så er det 144 000 som skal til himmelen og resten skal leve evig på jorden.

Der er det plass til alle...

Ja,har hørt mye dritt om jv.

Er ikke lett dette

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Skrevet

De 144.000 som skal til himmelen skal sitte I regjering. Det er ubegrenset plass på jorden der det skal bli paradis.

Anonymous poster hash: 4bd09...b82

Skrevet

De 144.000 som skal til himmelen skal sitte I regjering. Det er ubegrenset plass på jorden der det skal bli paradis.

Anonymous poster hash: 4bd09...b82

Er du jv?

Lykkelig der?

Skrevet

Jeg ville prøvd å finne på npe annet...

Man kan ha et fint liv uten å være religiøs.

Et liv er uansett ikke bare happy days og solskinn, det er rett og slett for jævlig mange ganger. Men det kunne aldri fallt meg inn å henge meg på en religion "for å forstå livet".

Et av mine favoritsitater: life is a bitch, and then you die.

Misforstå meg rett, jeg har et veldig fint liv, og nesten alt jeg kan ønske meg, men ja...

Kontakt Flying Spaghetti order i stedet du ;-)

Anonymous poster hash: e5099...cb5

Skrevet

Heheheh, om hi har liiitt tålmod...så vent til det ringer på døra!

Anonymous poster hash: 1debf...d0c

Skrevet

Det er et begrenset antall plasser i himmelen (440.000???) og det er MAAANGE flere medlemmer enn plasser. For å få en plass må du verve flere medlemmer til sekten og dette skaper dermed enda større rift om plassene. Dårlig deal.

Hva med å hive deg på Mindfullness-kjøret? Begynn med yoga, bli vegetarianer og stikk på retreat til India :)

Jesu Kristi Kirke osv. har gode muligheter for frelse (de driver til og med med langdistanse-dåp!) og har en litt sånn "alle skal med - enten de vil eller ikke"-mentalitet.

Katolikkene har også mye show, lys, fjonge klær, helgener og røkelse ... og de drikker vin.

Kan lett se for meg hvordan jeg (iført sort elegant og tekkelig sexy kjole, høyhælte sko, strømper med søm bak og et lite kniplingslommetørkle på hodet) går inn i skrifteboksen og påfører presten hjertestans (eller en massiv ereksjon) med mine pikante bekjennelser ...

Det er dessverre helt feil det du skriver. Det er 144 000 som skal styre i himmelen sammen med Gud og Jesus. De resterende medlemmene får leve evig på jorden.

Hilsen tidligere jv

Anonymous poster hash: f19c6...8dd

Skrevet

Sånn jeg har forstått det så er det 144 000 som skal til himmelen og resten skal leve evig på jorden.

Er ikke lett dette

Hørt mye dritt? Som hva?

Anonymous poster hash: 3dee1...c9b

Skrevet (endret)

Det er dessverre helt feil det du skriver. Det er 144 000 som skal styre i himmelen sammen med Gud og Jesus. De resterende medlemmene får leve evig på jorden.

Hilsen tidligere jv

Anonymous poster hash: f19c6...8dd

Oj. Det var jo skralt ... 😂

Jeg ville definitivt gått for stilbevisst og småsyndig katolikk ....

Jeg liker tanken på å skriftemål og prest med hjerteinfarkt/ståp**k, etterfulgt av en antall Ave Mariaer, litt fikling med (moteriktig) rosenkrans og tilgivelse ;)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Er ikke lett dette

Hørt mye dritt? Som hva?

http://m.nettavisen.no/nyheter/utenriks/-jehovas-vitner-i-australia-rapporterer-ikke-overgrep/3422812710.html

Skrevet

Jeg spurte HI, ikke deg mammatilnurket.

Skrevet

Jeg spurte HI, ikke deg mammatilnurket.

Well excuse the HELL out of me!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...