Gå til innhold

Noen jehovas vitner her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kan hjelpe meg å bli litt mer lykkelig.?

Hva er meningen med livet? ?

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, meningen er å leve livet.

 

Drit i JH.

 

Anonymous poster hash: 1debf...d0c

Skrevet

1 johannes 4:7-8. Der har du meningen med livet. ;)



Anonymous poster hash: 8e1a4...b91
Skrevet

 

1 johannes 4:7-8. Der har du meningen med livet. ;)

 

Anonymous poster hash: 8e1a4...b91

Kjærlighet?

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Skrevet

 

1 johannes 4:7-8. Der har du meningen med livet. ;)

 

Anonymous poster hash: 8e1a4...b91

Kjærlighet?

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

 

M-mm. Å være et medmenneske. Å elske. Å bli elsket.

De to viktigste budene er å elske. Ikke som i, "ellers havner du i helvete", men som i, ellers velger du bort Gud.

 

Anonymous poster hash: 8e1a4...b91

Skrevet

Er du jv, HI - eller vil du snakke med noen som et jv? Forstod ikke hva du mente.

 

Anonymous poster hash: 3dee1...c9b

Skrevet

Vil snakke med noen som er jv

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Skrevet

Meningen ved livet finner du ved å stadig tilegne deg kunnskap ved å lese bibelen. Du kan ikke lese bibelen alene. Da blir den uforståelig.

 

Anonymous poster hash: 88c15...bd3

Skrevet

http://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/meningen-med-livet/

 

http://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/2015-arbok/historie/fant-meningen-med-livet/

 

http://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/wp20150801/meningen-med-livet/

 

Hvis du virkelig er nysgjerrig så anbefaler jeg å ta kontakt med dem.. Jeg er ikke JW, jeg er ikke kristen heller men i over et år hadde jeg bibelstudier med to utrolig trivelige mennesker, et gift par på min egen alder. Det gav meg så mye og vi snakket om alt mulig, ikke bare JW-stoff. Bare det å ha noen å snakke om litt dypere ting med en gang i blant var i hvert fall balsam for min sjel. Anbefaler ikke å dra på møte for det er heavy greier, men å få hjemmebesøk og sette frem litt kaffe/te og kjeks i en time er bare koselig :)

 

https://www.jw.org/no/jehovas-vitner/gratis-bibelkurs/

 



Anonymous poster hash: 4bd09...b82
Skrevet

 

http://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/meningen-med-livet/

 

http://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/2015-arbok/historie/fant-meningen-med-livet/

 

http://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/wp20150801/meningen-med-livet/

 

Hvis du virkelig er nysgjerrig så anbefaler jeg å ta kontakt med dem.. Jeg er ikke JW, jeg er ikke kristen heller men i over et år hadde jeg bibelstudier med to utrolig trivelige mennesker, et gift par på min egen alder. Det gav meg så mye og vi snakket om alt mulig, ikke bare JW-stoff. Bare det å ha noen å snakke om litt dypere ting med en gang i blant var i hvert fall balsam for min sjel. Anbefaler ikke å dra på møte for det er heavy greier, men å få hjemmebesøk og sette frem litt kaffe/te og kjeks i en time er bare koselig :)

 

https://www.jw.org/no/jehovas-vitner/gratis-bibelkurs/

 

 

Anonymous poster hash: 4bd09...b82

Takk for svar

 

Er det jeg føler.. at livet er så overfladisk

Folk generelt lever så enkelt. .? Så tomt.

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Skrevet

 

 

http://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/meningen-med-livet/

 

http://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/2015-arbok/historie/fant-meningen-med-livet/

 

http://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/wp20150801/meningen-med-livet/

 

Hvis du virkelig er nysgjerrig så anbefaler jeg å ta kontakt med dem.. Jeg er ikke JW, jeg er ikke kristen heller men i over et år hadde jeg bibelstudier med to utrolig trivelige mennesker, et gift par på min egen alder. Det gav meg så mye og vi snakket om alt mulig, ikke bare JW-stoff. Bare det å ha noen å snakke om litt dypere ting med en gang i blant var i hvert fall balsam for min sjel. Anbefaler ikke å dra på møte for det er heavy greier, men å få hjemmebesøk og sette frem litt kaffe/te og kjeks i en time er bare koselig :)

 

https://www.jw.org/no/jehovas-vitner/gratis-bibelkurs/

 

 

Anonymous poster hash: 4bd09...b82

Takk for svar

 

Er det jeg føler.. at livet er så overfladisk

Folk generelt lever så enkelt. .? Så tomt.

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Hvorfor sluttet du egentlig?

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Skrevet

Hvorfor tror du jv har svaret?

 

Anonymous poster hash: 3dee1...c9b

Skrevet

Jeg er også nysgjerrig hvorfor du spør akkurat JV? Ikke at det er noe galt i det, men bare lurer oppriktig.



Anonymous poster hash: e0e47...eda
Skrevet

 

 

http://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/meningen-med-livet/

 

http://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/2015-arbok/historie/fant-meningen-med-livet/

 

http://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/wp20150801/meningen-med-livet/

 

Hvis du virkelig er nysgjerrig så anbefaler jeg å ta kontakt med dem.. Jeg er ikke JW, jeg er ikke kristen heller men i over et år hadde jeg bibelstudier med to utrolig trivelige mennesker, et gift par på min egen alder. Det gav meg så mye og vi snakket om alt mulig, ikke bare JW-stoff. Bare det å ha noen å snakke om litt dypere ting med en gang i blant var i hvert fall balsam for min sjel. Anbefaler ikke å dra på møte for det er heavy greier, men å få hjemmebesøk og sette frem litt kaffe/te og kjeks i en time er bare koselig :)

 

https://www.jw.org/no/jehovas-vitner/gratis-bibelkurs/

 

 

Anonymous poster hash: 4bd09...b82

Takk for svar

 

Er det jeg føler.. at livet er så overfladisk

Folk generelt lever så enkelt. .? Så tomt.

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Høres ut som DU lever for tomt. Hva med å gjøre noe for andre - driv med frivillig arbeid, hjelp vanskeligstilte barn, narkomane, dyr e.l. Det gjør vi. Trenger ikke melde seg inn i en sterkt ekskluderende sekt med et tvilsomt menneskesyn for å finne mening.

 

Anonymous poster hash: 8833b...406

Skrevet

Har ikke jv sannheten da?

 

Skulle gjerne gjort mer for andre

Hvordan med et barn som jeg har 100% alene?

Og vi bor på landet

 

Tar imot alle råd. Takk

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Skrevet (endret)

For å virkelig kunne gjøre noe for andre må du først bli trygg på og glad i deg selv.

Det handler om å elske seg selv for å være i stand til å elske sine medmennesker :)

Da JV betrakter de som ikke er med i sekten som undermennesker og usle hedninger som kommer til å steke under Armageddon ville jeg heller blitt buddhist, begynt med yoga eller meditasjon, lært å spille et musikkinstrument eller begynt med akvarellmaling.

Et annet minus med JV, hvis vi ser bort i fra at du blir totalt hjernevasket, er at du må gi opp bursdag, jul og 17.mai (og andre gøyale saker).

Jeg er sikker på st du finner ut av dette uten å melde deg inn i suspekte sekter og ty til overtro. Lykke til :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Signerer MTN. For Guds skyld, hold deg unna JW. Du blir ikke lykkelig, men i stedet isolert fra familie og venner. Barnet ditt blir en raring som ikke får feire jul og bursdager. Osv, osv

Hilsen ei som vokste opp som JW.

 

Anonymous poster hash: 52c24...563

Skrevet

Trist å høre 😢😢

 

Vet ikke hvorved skal "gå" og hvem jeg skal høre på..

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Skrevet

Trist å høre 😢😢

 

Vet ikke hvorved skal "gå" og hvem jeg skal høre på..

 

Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e

Religion er i alle fall ikke løsningen. Jeg har tro på at veiledning og samtaleterapi er det beste alternativer når verden er vanskelig.

Skaff deg henvisning fra legen din til en psykolog eller oppsøk en privatpraktiserende :)

Dette ordner seg!

Skrevet

For mange ER jo nettopp religion svaret.. jeg skjønner deg godt Hi, at livet virker tomt og meningsløst og at livet handler om kjappe gleder som ikke gir en dyp glede som varer. Jeg har hørt mange skrekkhistorier om JW men jeg har også blitt kjent med mange gode JW. Det er like stor personlig variasjon på dem som kollegene våre på jobben

Noen er hyklere, noen er rasshøl og mange er ålreite. That's life.

 

Hadde jeg vært deg Hi, så hadde jeg invitert dem til en samtale men vær forsiktig med å kaste deg hodestups i det. Vær kritisk, still spørsmål; store som små og undersøk fakta. Det gav meg utrolig mye å prate med dem selv om jeg ikke ble "frelst" eller hjernevasket.

 

Jeg flyttet ut på landet! Jeg kan nok få samtaler igjen med dem men sånn har det bare ikke blitt. Jeg hat spart på bøkene jeg har fått og litteraturen også. Jeg syntes mye av det er interessant men jeg sliter litt med den enorme kjærligheten til Gud og Jesus og evig liv og sånn.. Det jeg derimot liker er at de streber for å være rettferdige, ikke fordømmende (ja, dette er noe de prøver ønsker leve etter) og prøver å spre godhet og kunnskap.

 

Send dem en mail og spør om du kan få "Den gule boken" tilsendt i posten. Da kan du lese litt på egenhånd, men som sagt: Vær kritisk og still vanskelige spørsmål. Ingen spørsmål er for dumme.

 

Anonymous poster hash: 4bd09...b82

Skrevet

Og husk at alle historier er individuelle.. du har mange som har valgt å trekke seg ut av JW eller har blitt "utstøtt" av forskjellige grunner men du har enda fler som fortsatt lever som JW. Ikke bli et JW bare for å føle at du er del av et samhold, men les litt. Tenk litt på de store tingene. Kanskje du finner ut hva du mangler :-)

 

Anonymous poster hash: 4bd09...b82

Skrevet

Tre ord: jul, bursdag og blodoverføring ...

Skrevet

Hva med å heller ta kontakt med noen kristne da?

 

Anonymous poster hash: e0e47...eda

Skrevet

Følg samvittigheten din og magefølelsen. Det er der du finner svaret. Vær ærlig med deg selv,så får du ro.

 

Anonymous poster hash: 3dee1...c9b

Skrevet

Mennesker som heller vil dø enn å ta i mot blodoverføring, også som småbarnsforeldre, er hjernevaskete.

 

Dersom du ønsker å leve som religiøs, velg for Guds skyld noen som er glad i alle mennesker og ikke opphøyer seg selv og mener alle andre er avskum.

 

Anonymous poster hash: 28f7d...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...