Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 Som kan hjelpe meg å bli litt mer lykkelig.? Hva er meningen med livet? ? Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Haha, meningen er å leve livet. Drit i JH. Anonymous poster hash: 1debf...d0c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 1 johannes 4:7-8. Der har du meningen med livet. Anonymous poster hash: 8e1a4...b91
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 1 johannes 4:7-8. Der har du meningen med livet. Anonymous poster hash: 8e1a4...b91 Kjærlighet? Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 1 johannes 4:7-8. Der har du meningen med livet. Anonymous poster hash: 8e1a4...b91 Kjærlighet? Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e M-mm. Å være et medmenneske. Å elske. Å bli elsket. De to viktigste budene er å elske. Ikke som i, "ellers havner du i helvete", men som i, ellers velger du bort Gud. Anonymous poster hash: 8e1a4...b91
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Er du jv, HI - eller vil du snakke med noen som et jv? Forstod ikke hva du mente. Anonymous poster hash: 3dee1...c9b
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Vil snakke med noen som er jv Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Meningen ved livet finner du ved å stadig tilegne deg kunnskap ved å lese bibelen. Du kan ikke lese bibelen alene. Da blir den uforståelig. Anonymous poster hash: 88c15...bd3
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 http://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/meningen-med-livet/ http://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/2015-arbok/historie/fant-meningen-med-livet/ http://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/wp20150801/meningen-med-livet/ Hvis du virkelig er nysgjerrig så anbefaler jeg å ta kontakt med dem.. Jeg er ikke JW, jeg er ikke kristen heller men i over et år hadde jeg bibelstudier med to utrolig trivelige mennesker, et gift par på min egen alder. Det gav meg så mye og vi snakket om alt mulig, ikke bare JW-stoff. Bare det å ha noen å snakke om litt dypere ting med en gang i blant var i hvert fall balsam for min sjel. Anbefaler ikke å dra på møte for det er heavy greier, men å få hjemmebesøk og sette frem litt kaffe/te og kjeks i en time er bare koselig https://www.jw.org/no/jehovas-vitner/gratis-bibelkurs/ Anonymous poster hash: 4bd09...b82
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #10 Skrevet 24. juli 2015 http://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/meningen-med-livet/ http://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/2015-arbok/historie/fant-meningen-med-livet/ http://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/wp20150801/meningen-med-livet/ Hvis du virkelig er nysgjerrig så anbefaler jeg å ta kontakt med dem.. Jeg er ikke JW, jeg er ikke kristen heller men i over et år hadde jeg bibelstudier med to utrolig trivelige mennesker, et gift par på min egen alder. Det gav meg så mye og vi snakket om alt mulig, ikke bare JW-stoff. Bare det å ha noen å snakke om litt dypere ting med en gang i blant var i hvert fall balsam for min sjel. Anbefaler ikke å dra på møte for det er heavy greier, men å få hjemmebesøk og sette frem litt kaffe/te og kjeks i en time er bare koselig https://www.jw.org/no/jehovas-vitner/gratis-bibelkurs/ Anonymous poster hash: 4bd09...b82 Takk for svar Er det jeg føler.. at livet er så overfladisk Folk generelt lever så enkelt. .? Så tomt. Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #11 Skrevet 24. juli 2015 http://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/meningen-med-livet/ http://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/2015-arbok/historie/fant-meningen-med-livet/ http://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/wp20150801/meningen-med-livet/ Hvis du virkelig er nysgjerrig så anbefaler jeg å ta kontakt med dem.. Jeg er ikke JW, jeg er ikke kristen heller men i over et år hadde jeg bibelstudier med to utrolig trivelige mennesker, et gift par på min egen alder. Det gav meg så mye og vi snakket om alt mulig, ikke bare JW-stoff. Bare det å ha noen å snakke om litt dypere ting med en gang i blant var i hvert fall balsam for min sjel. Anbefaler ikke å dra på møte for det er heavy greier, men å få hjemmebesøk og sette frem litt kaffe/te og kjeks i en time er bare koselig https://www.jw.org/no/jehovas-vitner/gratis-bibelkurs/ Anonymous poster hash: 4bd09...b82 Takk for svar Er det jeg føler.. at livet er så overfladisk Folk generelt lever så enkelt. .? Så tomt. Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e Hvorfor sluttet du egentlig? Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #12 Skrevet 25. juli 2015 Hvorfor tror du jv har svaret? Anonymous poster hash: 3dee1...c9b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 Jeg er også nysgjerrig hvorfor du spør akkurat JV? Ikke at det er noe galt i det, men bare lurer oppriktig. Anonymous poster hash: e0e47...eda
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #14 Skrevet 25. juli 2015 http://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/meningen-med-livet/ http://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/2015-arbok/historie/fant-meningen-med-livet/ http://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/wp20150801/meningen-med-livet/ Hvis du virkelig er nysgjerrig så anbefaler jeg å ta kontakt med dem.. Jeg er ikke JW, jeg er ikke kristen heller men i over et år hadde jeg bibelstudier med to utrolig trivelige mennesker, et gift par på min egen alder. Det gav meg så mye og vi snakket om alt mulig, ikke bare JW-stoff. Bare det å ha noen å snakke om litt dypere ting med en gang i blant var i hvert fall balsam for min sjel. Anbefaler ikke å dra på møte for det er heavy greier, men å få hjemmebesøk og sette frem litt kaffe/te og kjeks i en time er bare koselig https://www.jw.org/no/jehovas-vitner/gratis-bibelkurs/ Anonymous poster hash: 4bd09...b82 Takk for svar Er det jeg føler.. at livet er så overfladisk Folk generelt lever så enkelt. .? Så tomt. Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e Høres ut som DU lever for tomt. Hva med å gjøre noe for andre - driv med frivillig arbeid, hjelp vanskeligstilte barn, narkomane, dyr e.l. Det gjør vi. Trenger ikke melde seg inn i en sterkt ekskluderende sekt med et tvilsomt menneskesyn for å finne mening. Anonymous poster hash: 8833b...406
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #15 Skrevet 26. juli 2015 Har ikke jv sannheten da? Skulle gjerne gjort mer for andre Hvordan med et barn som jeg har 100% alene? Og vi bor på landet Tar imot alle råd. Takk Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e
MammantilNurket Skrevet 26. juli 2015 #16 Skrevet 26. juli 2015 (endret) For å virkelig kunne gjøre noe for andre må du først bli trygg på og glad i deg selv. Det handler om å elske seg selv for å være i stand til å elske sine medmennesker Da JV betrakter de som ikke er med i sekten som undermennesker og usle hedninger som kommer til å steke under Armageddon ville jeg heller blitt buddhist, begynt med yoga eller meditasjon, lært å spille et musikkinstrument eller begynt med akvarellmaling. Et annet minus med JV, hvis vi ser bort i fra at du blir totalt hjernevasket, er at du må gi opp bursdag, jul og 17.mai (og andre gøyale saker). Jeg er sikker på st du finner ut av dette uten å melde deg inn i suspekte sekter og ty til overtro. Lykke til Endret 26. juli 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2015 #17 Skrevet 26. juli 2015 Signerer MTN. For Guds skyld, hold deg unna JW. Du blir ikke lykkelig, men i stedet isolert fra familie og venner. Barnet ditt blir en raring som ikke får feire jul og bursdager. Osv, osv Hilsen ei som vokste opp som JW. Anonymous poster hash: 52c24...563
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #18 Skrevet 29. juli 2015 Trist å høre 😢😢 Vet ikke hvorved skal "gå" og hvem jeg skal høre på.. Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e
MammantilNurket Skrevet 29. juli 2015 #19 Skrevet 29. juli 2015 Trist å høre 😢😢 Vet ikke hvorved skal "gå" og hvem jeg skal høre på.. Anonymous poster hash: 0ecf9...a0e Religion er i alle fall ikke løsningen. Jeg har tro på at veiledning og samtaleterapi er det beste alternativer når verden er vanskelig. Skaff deg henvisning fra legen din til en psykolog eller oppsøk en privatpraktiserende Dette ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #20 Skrevet 29. juli 2015 For mange ER jo nettopp religion svaret.. jeg skjønner deg godt Hi, at livet virker tomt og meningsløst og at livet handler om kjappe gleder som ikke gir en dyp glede som varer. Jeg har hørt mange skrekkhistorier om JW men jeg har også blitt kjent med mange gode JW. Det er like stor personlig variasjon på dem som kollegene våre på jobben Noen er hyklere, noen er rasshøl og mange er ålreite. That's life. Hadde jeg vært deg Hi, så hadde jeg invitert dem til en samtale men vær forsiktig med å kaste deg hodestups i det. Vær kritisk, still spørsmål; store som små og undersøk fakta. Det gav meg utrolig mye å prate med dem selv om jeg ikke ble "frelst" eller hjernevasket. Jeg flyttet ut på landet! Jeg kan nok få samtaler igjen med dem men sånn har det bare ikke blitt. Jeg hat spart på bøkene jeg har fått og litteraturen også. Jeg syntes mye av det er interessant men jeg sliter litt med den enorme kjærligheten til Gud og Jesus og evig liv og sånn.. Det jeg derimot liker er at de streber for å være rettferdige, ikke fordømmende (ja, dette er noe de prøver ønsker leve etter) og prøver å spre godhet og kunnskap. Send dem en mail og spør om du kan få "Den gule boken" tilsendt i posten. Da kan du lese litt på egenhånd, men som sagt: Vær kritisk og still vanskelige spørsmål. Ingen spørsmål er for dumme. Anonymous poster hash: 4bd09...b82
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #21 Skrevet 29. juli 2015 Og husk at alle historier er individuelle.. du har mange som har valgt å trekke seg ut av JW eller har blitt "utstøtt" av forskjellige grunner men du har enda fler som fortsatt lever som JW. Ikke bli et JW bare for å føle at du er del av et samhold, men les litt. Tenk litt på de store tingene. Kanskje du finner ut hva du mangler :-) Anonymous poster hash: 4bd09...b82
MammantilNurket Skrevet 29. juli 2015 #22 Skrevet 29. juli 2015 Tre ord: jul, bursdag og blodoverføring ...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #23 Skrevet 29. juli 2015 Hva med å heller ta kontakt med noen kristne da? Anonymous poster hash: e0e47...eda
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #24 Skrevet 29. juli 2015 Følg samvittigheten din og magefølelsen. Det er der du finner svaret. Vær ærlig med deg selv,så får du ro. Anonymous poster hash: 3dee1...c9b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #25 Skrevet 29. juli 2015 Mennesker som heller vil dø enn å ta i mot blodoverføring, også som småbarnsforeldre, er hjernevaskete. Dersom du ønsker å leve som religiøs, velg for Guds skyld noen som er glad i alle mennesker og ikke opphøyer seg selv og mener alle andre er avskum. Anonymous poster hash: 28f7d...aaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå