Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker ingen forskjell på mykheten med eller uten skyllemiddel.

Mens vi merker stooor forskjell, hånddukene blir stive og vonde. Klærne blir og stive. Har ikke tørketrommel.

Ang lukt så bruker vi Neutral pga parfymeallergi i huset. Aldri sett at noen klær har blitt ødelagt av skyllemiddel.

Anonymous poster hash: 15592...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det i klærne blant annet for å bevare dem fine lengre (fasongen) og at jeg da unngår statiske klær. Bruker uten parfyme så lukter ikke.

Bruker heller ikke omo vaskemiddel siden det lukter like mye som enkelte skyllemiddler med parfyme en del bruker. Bruker blenda eller nøytral.

Anonymous poster hash: 10813...45d

Eg har fleire gonger vorte advart mot skyllemiddel i klesbutikkar, fordi det øydelegg tøyet.  Spesielt uheldig er det visstnok til klede med elastikk i, feks elastiske jeans.  Så eg brukar det berre ein og annan gong til handukar og sengetøy for å få ei friskare lukt når det tørketromlast eller har fått "skaplukt"

- men ser no at litt eddik kanskje kan gjere same nytta?

Det stemmer så bruker ikke det på de to buksene mine som har elastikk i seg. Har hatt i eddik noen ganger jeg også, men da på annet tøy. Det skal vist feste farger i nytt tøy.

Jeg bruker eddik av og til når jeg vasker gulvene mine og bare vann de andre gangene :) Der syns jeg det er supert.

Anonymous poster hash: 10813...45d

Skrevet

Bruker det ikke.

Anonymous poster hash: 82c56...39a
Skrevet

Bruker det ikke! det forkorter levetiden på klær og sengetøy!

Jeg har trommel. Blir kvalm av lukten og alle i huset har sensitiv hud og klør av skyllemiddel.

Skrevet

Jeg bruker det fordi jeg syntes det lukter deilig og rent.

Noen dufter har vært kvalmende, men den jeg bruker nå syntes jeg dufter deilig.

Det lukter så godt når jeg åpner døra til vaskerommet også.

Vi er forskjellige da. Ikke alle liker parfyme heller, og det er veldig forskjellig hvilke dufter man liker.

Anonymous poster hash: 10db1...6a7

Skrevet

Det finnes vel en mellomting mellom ingenting og masse tøymykner? Det MÅ jo ikke stinke parfyme lang vei fordi om en bruker litt skyllemiddel. Jeg bruker "en dæsj". Jeg liker heller ikke at det lukter for sterkt, men et svakt hint av god lukt :)

Skrevet

Det finnes vel en mellomting mellom ingenting og masse tøymykner? Det MÅ jo ikke stinke parfyme lang vei fordi om en bruker litt skyllemiddel. Jeg bruker "en dæsj". Jeg liker heller ikke at det lukter for sterkt, men et svakt hint av god lukt :)

Problemet er at det er ikke mulig. Du har nok bare blitt vant til lukten og tror den er svak. Kan ikke sammenlignes med parfyme på mennesker. Skyllemiddel lukter på flere meters avstand, uansett hvor lite man tar.

Anonymous poster hash: b4a1a...b00

Skrevet

Problemet er at det er ikke mulig. Du har nok bare blitt vant til lukten og tror den er svak. Kan ikke sammenlignes med parfyme på mennesker. Skyllemiddel lukter på flere meters avstand, uansett hvor lite man tar.

Anonymous poster hash: b4a1a...b00

Jeg kjøper forskjellig lukt hver gang, så jeg blir ikke vant til lukten nei.

Skrevet

Vel, jeg gidder ikke å tørke meg med kjempestive håndklær fordi noen anonyme synes det er harry med skyllemiddel. Vi har så hardt vann at alt tøyet må nesten knekkes fra hverandre etter vask og tørk.

Anonymous poster hash: 03e7c...54e
Skrevet

Eddik! Ei spiseskje eller to holder i massevis. Hater skyllemiddellukt!

Anonymous poster hash: 1031d...fda

Skrevet

Bruker en helt liten mengde parfymefritt skyllemiddel, mest pga vane. 

Liker derimot lukten av skyllemiddel i sengeklær. Men, har lenge lurt på hvorfor det luktet så vondt i leiligheten...og fant ut at det var skyllemiddelet med eplelukt som begynte å stinke etter noen dager! Fysj. Så det skyllemiddelet kan bare kastes, lukter forferdelig.

Anonymous poster hash: 15448...db5
Skrevet

Kan dere ikke bruke luktefri skyllemiddel da??

Anonymous poster hash: 7c863...dad

Skrevet

Jeg bruker ikke skyllemiddel lenger da jeg plutselig begynte å reagere på det. Begynte å klø på hele kroppen av det. Det har ikke noe å si om det er med eller uten parfyme, brukte stort sett Neutral da jeg begynte å reagere på det. Skyllemiddel inneholder mange andre kjemikalier som er helt unødvendige å utsette seg ( og barna sine) for. Tøyet blir mykt nok i tørketrommel, og lukter best når det tørkes ute. Synes jeg.

Anonymous poster hash: 58537...9bd

Skrevet

Hvorfor skal en det hvis en liker lukta?

Anonymous poster hash: eab15...5cd

Skrevet

Hvorfor skal en det hvis en liker lukta?

Anonymous poster hash: eab15...5cd

For å skåne omverden, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...