Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bruker folk skyllemiddel egentlig? Det stinker jo lang vei, ødelegger elastisitet og er generelt helt unødvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor bruker det fordi hun liker at klærne lukter, og fordi sengetøy og håndkler gjerne ble litt stive den gangen de fleste ikke hadde tørketrommel. Da merket en god forskjell med skyllemiddel. Skyllemiddel hevder jo det beskytter fibrene i klærne, men ikke vet jeg. 

Skrevet

Enig med deg, Hi!

Det er så godt som ikke noe jeg klassifiserer som harry, men lukten (stanken..) av skyllemiddel er det eneste jeg kan komme på. Det lukter så ille. Går forbi folk på gata, eller folk som jogger og det ligger en sky av skyllemiddellukt etter dem. Grøss!

Helt unødvendig produkt. Om om man likevel føler man må bruke det så finnes det allergivennlige uten lukt.

En ting er at noen kan like at klærne lukter, men det virker som om de blir immune mot lukten (på samme måte som parfyme), og ikke innser at de bruker altfor mye skyllemiddel og at "den gode lukten" faktisk er blitt en kunstig stank pga. overforbruk.

Anonymous poster hash: 6f401...669
Skrevet

Enig med deg, Hi!

Det er så godt som ikke noe jeg klassifiserer som harry, men lukten (stanken..) av skyllemiddel er det eneste jeg kan komme på. Det lukter så ille. Går forbi folk på gata, eller folk som jogger og det ligger en sky av skyllemiddellukt etter dem. Grøss!

Helt unødvendig produkt. Om om man likevel føler man må bruke det så finnes det allergivennlige uten lukt.

En ting er at noen kan like at klærne lukter, men det virker som om de blir immune mot lukten (på samme måte som parfyme), og ikke innser at de bruker altfor mye skyllemiddel og at "den gode lukten" faktisk er blitt en kunstig stank pga. overforbruk.

Harry med skyllemiddel.................???

Anonymous poster hash: eab15...5cd

Skrevet

Jei bruker det får å få mjuke klær.

Anonymous poster hash: 4a852...dff

Skrevet

Merker ingen forskjell på mykheten med eller uten skyllemiddel.

Skrevet

Enig med deg, Hi!

Haha, harry faktisk! 

Joda, jeg kan se at det kan bli litt mye hos enkelte, men harry syns jeg er å trekke det litt langt. 

Det er litt forskjell på mykheten på sengetøy og håndklær med og uten, men selv bruker jeg det sjelden. Beste lukta i verden er faktisk bomull som har tørket på snor ute en sommerdag :) 

Anonymous poster hash: feb23...ffa

Skrevet

En venninne av meg bruker mye av det, og både hun og ungene hennes stinker av skyllemiddelet. Arva noen klær av dem, men måtte vaske på nytt noen ganger for å få bort lukta. Til og med ungen min kommenterte at det lukta så sterkt.

Anonymous poster hash: 09cae...4d7
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg bruker skyllemiddel fordi jeg ikke har tørketrommel. Klærne og spesielt håndkleder blir jo så stive at de kan knekken om jeg ikke bruker det.

Men jeg er veldig var mot parfyme, så jeg bruker Blenda sensitiv. Den lukta får du tåle, syns det er verre med de som dynker seg i parfyme!

Skrevet

Det er grusomt. Og de skjønner ikke hvor sterkt det lukter av dem heller. Urk...

Anonymous poster hash: b4a1a...b00

Skrevet

Enig med deg, Hi!

Haha, harry faktisk! 

Joda, jeg kan se at det kan bli litt mye hos enkelte, men harry syns jeg er å trekke det litt langt. 

Det er litt forskjell på mykheten på sengetøy og håndklær med og uten, men selv bruker jeg det sjelden. Beste lukta i verden er faktisk bomull som har tørket på snor ute en sommerdag :)

Anonymous poster hash: feb23...ffa

Som sagt, det er lite annet (kommer ikke på noe annet!) jeg kaller harry, men når det lukter sterkt skyllemiddel av folk så synes jeg det er harry, ja ;)

Problemet er vel som jeg skrev over at det virker som om noen blir immun mot lukten og ikke forstår hvor mye det stinker av dem...

Ja, skyllemiddellukt er harry! :)

Skrevet

Jeg bruker det i klærne blant annet for å bevare dem fine lengre (fasongen) og at jeg da unngår statiske klær. Bruker uten parfyme så lukter ikke.

Bruker heller ikke omo vaskemiddel siden det lukter like mye som enkelte skyllemiddler med parfyme en del bruker. Bruker blenda eller nøytral.

Anonymous poster hash: 10813...45d
Skrevet

Bruker kun på Håndduker og sengetøy

Anonymous poster hash: cacd0...b47

Skrevet

Min far og stemor bruker et billigvaskemiddel og skyllemiddel som lukter noe vanvittig! Når jeg har vært på besøk en dag, eller 2, må jeg vaske alt i kofferten fordi det lukter i hele huset.

Det samme når de kommer på besøk. Gjesterommet stinker og må luftes i dagesvis...

Anonymous poster hash: 5919d...7ba
Skrevet

Her bruker vi eddik, klærne blir myke uten lukt 😀

Skrevet

Hvor mye har du i da?

Skrevet

Skyllemiddel er totalt unødvendig i mine øyne. Det skylles jo ikke ut, forblir i tøyet og legger seg som et lag på det som vaskes. Jeg brukte det tidliger og opplevde at hånddukene til slutt ikke sugde opp vann når jeg tørket meg etter dusj. Følte nesten at klærne var skitne når jeg tok dem på meg. Tenk så mye kjemikalier som legger seg i tøyet etter mange vask med skyllemiddel.

Den ordentlige renfølelsen får man fra gode, stive håndduker. Og det finnes ikke noe deiligere enn å legge seg i nyvasket og stivt sengetøy. Jeg har heller ikke tørketrommel.

Anonymous poster hash: d97ff...b86

Skrevet

Skyllemiddel er totalt unødvendig i mine øyne. Det skylles jo ikke ut, forblir i tøyet og legger seg som et lag på det som vaskes. Jeg brukte det tidliger og opplevde at hånddukene til slutt ikke sugde opp vann når jeg tørket meg etter dusj. Følte nesten at klærne var skitne når jeg tok dem på meg. Tenk så mye kjemikalier som legger seg i tøyet etter mange vask med skyllemiddel.

Den ordentlige renfølelsen får man fra gode, stive håndduker. Og det finnes ikke noe deiligere enn å legge seg i nyvasket og stivt sengetøy. Jeg har heller ikke tørketrommel.

Anonymous poster hash: d97ff...b86

Bruke ikke skyllemiddel på sengetøy, hånduker og undertøy. Bare litt til klærne

Skrevet

Jeg bruker ikke. Men for å få det mykere har jeg i en skvett eddik i skyllemiddelskuffen. Og, nei, klærne lukter ikke eddik etterpå.

Anonymous poster hash: c38c2...add

Skrevet

Enig hi. Unødvendig, og de som bruker det har oppi bare mer og mer.

Skrevet

Bruker Blenda sensivive skyllemiddel. Og det samme i vaskepulver. Lukter da ingenting?

Anonymous poster hash: 7c863...dad

Skrevet

Hvor mye har du i da?

En liten skvett 😛 0,15 dl kanskje.. brukes på alt, håndklær, vanlige klær osv..

Skrevet

Her bruker vi eddik, klærne blir myke uten lukt

Hvor mye har du i da?

En liten skvett 0,15 dl kanskje.. brukes på alt, håndklær, vanlige klær osv..

Har du det i maskina eller i skuffen?

Anonymous poster hash: eab15...5cd

Skrevet

Der man har skyllemiddel til vanlig 😊

Skrevet (endret)

Jeg bruker det i klærne blant annet for å bevare dem fine lengre (fasongen) og at jeg da unngår statiske klær. Bruker uten parfyme så lukter ikke.

Bruker heller ikke omo vaskemiddel siden det lukter like mye som enkelte skyllemiddler med parfyme en del bruker. Bruker blenda eller nøytral.

Eg har fleire gonger vorte advart mot skyllemiddel i klesbutikkar, fordi det øydelegg tøyet.  Spesielt uheldig er det visstnok til klede med elastikk i, feks elastiske jeans.  Så eg brukar det berre ein og annan gong til handukar og sengetøy for å få ei friskare lukt når det tørketromlast eller har fått "skaplukt"

- men ser no at litt eddik kanskje kan gjere same nytta?

Endret av soleia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...