Daquiry Skrevet 22. juli 2015 #26 Skrevet 22. juli 2015 Gud så glad jeg er for at jeg skal snart tilbake i jobb! Har vært hjemme med to barn, og gleder meg vilt til å ha "fri" og ha overskudd til å ta mitt del etter jobb
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #27 Skrevet 22. juli 2015 Har hatt det likt. Har vært ute, på turer, med venner, hatt besøk osv. Men i dag dro vi bort på en ukes besøk til familie. Nytt sted, nye folk osv hjalp enormt her. Ellers har eldste her (5) fått låne nettbrettet innimellom, lillesøster sover (takk gud) fortsatt to x per dag. Er alene med denne 24/7 og ferien er lang. Femåringen svarer som en frekk fjortiss. Tilsnakk og konsekvenser eskalerer det bare. Heldigvis sovner de før sju. Da svimer jeg ofte av på sofaen fem minutter senere. Oh herlige ferietid Ikke alle som har noen å "outsource" ungene til, eller penger til å betale for slikt. Blir gal av dem, men hadde savnet de enormt om de skulle vært et annet sted. Prøver å tenke at denne tiden, og akkurat denne sommeren kommer aldri igjen. Femåringen som hyyyyylte GRESSHUS hver gang han så et hus med gress på taket i dag da vi kjørte på tur, de tusen spm han har for å skape mening i alt som skjer, omsorgen han viser for lillesøster (når han ikke gir henne et ninjaspark fordi han tror jeg ikke ser ), osv osv. Kommer sikkert til å tenke tilbake på også denne tiden med glede, en gang i fremtiden Anonymous poster hash: cbcf5...641
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #28 Skrevet 22. juli 2015 Jøss, jeg trodde jeg skulle få svar som at sånne som meg ikke skulle hatt barn ol. Man vet jo aldri med dib;-). Får så dårlig samvittighet for at vi ikke klarer å kose oss mer enn til etter frokost. Og babyen får jeg minimalt med tid til, annet enn amming. Ellers erdet å febrilsk få han til å sove for å kunne følge med de andre to... Time out preller av... Og må jo også følges opp Anonymous poster hash: a7f7b...547 Da gjør du ikke timeouten riktig...-men skjønner du har hendene fulle! Hadde ihvertfall fått inn eldste på sfo og mellomstore på barnehage då fort som mulig slik at du kan få ro til babyen... Anonymous poster hash: 4f877...dfb
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #29 Skrevet 22. juli 2015 Skjønner deg godt! Men tips: selvom besteforeldre jobber kan de vell stille opp til avlastning etter jobb? Det gjør morgendagen enklere om de har blitt aktivistert litt kvelden før. Avtale leke-date med venner. Anbefaler som de andre SFO 1-3.klasse. Anonymous poster hash: 4b8c9...64a
E.E.E. Skrevet 22. juli 2015 #30 Skrevet 22. juli 2015 Har dere noen ungdommer rundt i nabolaget? Sommerferien er lang for de også, kansje noen ville tatt med en av de store på tur innimellom? Trenger ikke være lenge heller. Bare tusle en tur på lekeplassen, til butikken og kjøpe en is eller kansje tatt de med på kino eller noe? Eller kansje trillet en tur med minsten så de to store kunne få litt Mamma-tid? Er ofte ikke så mye som skal til for å få "nebbet over vann" igjen. Og du, det blir bedre. 💜 Klem til deg ☺
Mamma_til_2 Skrevet 22. juli 2015 #31 Skrevet 22. juli 2015 Her må du outsource! Kan du låne ut barna til dine foreldre, svigerforeldre eller søsken, kanskje sende dem på tur med venner? Kan dere skaffe en au pair? Hva med å begynne å gi den minste flaske - det gir deg litt mer lebensraum (og søvn). Hvorfor er ikke fireåringene i barnehage? Seksåringen begynner vel på AKS i august? Mitt beste tips er å få de to store ut av huset Lykke til! Ferie...hørt om at unger skal ha ferie de også?? Vet ikke hva AKS er, men min gutt skal ikke begynne på det. Han begynner på skolen., SFO skal han ikke ha. Ikke noe problem å ha en av dem i tillegg til babyen. Det er sammen de blir gale. Som en kjemisk reaksjon. Besteforeldre jobber jo selvsagt, så de kan jo ikke være passere. Anonymous poster hash: a7f7b...547 AKS er deg samme som SFO. SFO/AKS er en kjempeviktig sosialiseringsarena for skolestartere.Jeg ville fremdeles outsourcer "problemet" hvis jeg var deg. Skolen starter ikke før 17/8. Se ellers http://barnevakthjelpen.no SFO er ikke kjempeviktig, min jente på 8 skal begynne i 3 klasse nå var på sfo i 1 mnd (i 2klasse)da ville hun ikke mer hun syns det var slitsomt etter skolen og jeg var hjemme tidvis ellers så gikk hun hjem etter skolen og gjorde leksene sine og spiste brød før jeg kom hjem (dette begynte vi med fra 1klasse) hun har ikke hatt noen utfordringer sosialt sett og hun er ikke den eneste som ikke har sfo. Når hi er hjemme i perm hvorfor sende gutten på sfo? dyrt er det og.
MammantilNurket Skrevet 22. juli 2015 #32 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Her må du outsource! Kan du låne ut barna til dine foreldre, svigerforeldre eller søsken, kanskje sende dem på tur med venner? Kan dere skaffe en au pair? Hva med å begynne å gi den minste flaske - det gir deg litt mer lebensraum (og søvn). Hvorfor er ikke fireåringene i barnehage? Seksåringen begynner vel på AKS i august? Mitt beste tips er å få de to store ut av huset Lykke til! Ferie...hørt om at unger skal ha ferie de også?? Vet ikke hva AKS er, men min gutt skal ikke begynne på det. Han begynner på skolen., SFO skal han ikke ha. Ikke noe problem å ha en av dem i tillegg til babyen. Det er sammen de blir gale. Som en kjemisk reaksjon. Besteforeldre jobber jo selvsagt, så de kan jo ikke være passere. Anonymous poster hash: a7f7b...547 AKS er deg samme som SFO. SFO/AKS er en kjempeviktig sosialiseringsarena for skolestartere.Jeg ville fremdeles outsourcer "problemet" hvis jeg var deg. Skolen starter ikke før 17/8. Se ellers http://barnevakthjelpen.no SFO er ikke kjempeviktig, min jente på 8 skal begynne i 3 klasse nå var på sfo i 1 mnd (i 2klasse)da ville hun ikke mer hun syns det var slitsomt etter skolen og jeg var hjemme tidvis ellers så gikk hun hjem etter skolen og gjorde leksene sine og spiste brød før jeg kom hjem (dette begynte vi med fra 1klasse) hun har ikke hatt noen utfordringer sosialt sett og hun er ikke den eneste som ikke har sfo. Når hi er hjemme i perm hvorfor sende gutten på sfo? dyrt er det og.Du har absolutt et poeng, men det kommer helt an på skolen og barnet. Går "alle" på SFO eller er det et tilbud som brukes av fåtallet? Er det slik at barnet kjenner mange av de andre klassekameratene sine fra før av? Er barnet med på aktiviteter som finner sted i SFO-tiden? Endret 22. juli 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #33 Skrevet 23. juli 2015 Jeg har vært der. Mine var 6 år, 2,5 år og minste et par måneder. Helt ulike behov og bare krangling, traséalternativa og kjefting. Veldig veldig slitsomt. Livet ble bedre da jeg tok kontroll. Selv om jeg var trøtt måtte jeg være på hver morgen og ha en plan for dagen. Gjerne to ting, en på formiddag og en på ettermiddag. Jeg laget matpakker, kuttet opp frukt, vi var på små turer, lekeplasser, besøk osv. Jeg fortalte de hver dag hva planen var, de visste hva de hadde i vente og at dagen kom til å inneholde noe. Glem husarbeid og den slags, det får du og mannen ta i fellesskap seinere. I starten føltes det som om babyen bare var med. Han fikk mat og ny bleie og ikke så mye mer. Da ting hadde gått deg litt til (de andre ble lykkeligere og opptatt med noe) åpnet det seg lommer der jeg kunne fokusere mer på babyen. Tre små går ikke av seg selv, det er knallhard jobb og organisering. Du må ta styringen, da blir alt lettere. I Norge er vi stort sett bare vant med å ta vare på ett barn om gangen over lengre perioder. De andre er i bgh og på skole. Da min minste ble født flyttet vi til et nytt land og det tok 6 mnd før jeg fikk barnehage og skoleplass. I starten var det et mareritt, men det gikk seg til når jeg skjønte at jeg måtte ta kontroll på en helt annen måte enn tidligere. Der og da var jeg fortvilet, men i dag er jeg utrolig glad for erfaringen - jeg vet faktisk hvordan det virkelig er å ha tre barn, og jeg lærte meg å fikse det. Lykke til! Anonymous poster hash: 7e66f...925
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #34 Skrevet 23. juli 2015 Jeg har vært der. Mine var 6 år, 2,5 år og minste et par måneder. Helt ulike behov og bare krangling, traséalternativa og kjefting. Veldig veldig slitsomt. Livet ble bedre da jeg tok kontroll. Selv om jeg var trøtt måtte jeg være på hver morgen og ha en plan for dagen. Gjerne to ting, en på formiddag og en på ettermiddag. Jeg laget matpakker, kuttet opp frukt, vi var på små turer, lekeplasser, besøk osv. Jeg fortalte de hver dag hva planen var, de visste hva de hadde i vente og at dagen kom til å inneholde noe. Glem husarbeid og den slags, det får du og mannen ta i fellesskap seinere. I starten føltes det som om babyen bare var med. Han fikk mat og ny bleie og ikke så mye mer. Da ting hadde gått deg litt til (de andre ble lykkeligere og opptatt med noe) åpnet det seg lommer der jeg kunne fokusere mer på babyen. Tre små går ikke av seg selv, det er knallhard jobb og organisering. Du må ta styringen, da blir alt lettere. I Norge er vi stort sett bare vant med å ta vare på ett barn om gangen over lengre perioder. De andre er i bgh og på skole. Da min minste ble født flyttet vi til et nytt land og det tok 6 mnd før jeg fikk barnehage og skoleplass. I starten var det et mareritt, men det gikk seg til når jeg skjønte at jeg måtte ta kontroll på en helt annen måte enn tidligere. Der og da var jeg fortvilet, men i dag er jeg utrolig glad for erfaringen - jeg vet faktisk hvordan det virkelig er å ha tre barn, og jeg lærte meg å fikse det. Lykke til! Anonymous poster hash: 7e66f...925 *trassalder Anonymous poster hash: 7e66f...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå