Gå til innhold

Ungene tar knekken på meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to på 4 og 6 og en liten baby på 3,5 mnd.

De har ferie nå og pappaen jobber, så vi er aleine hjemme hele dagene.

Jeg er sliten og ammer minsten både natt og dag. Da benytter de andre to tiden til å gjøre alt de ikke får lov til. Krangler og slåss, løper ut av huset og lager masse bråk.

Når jeg snakker til dem, mer og mindre høylytt, blir de enda verre og finner på å le meg opp i ansiktet.

Jeg kjenner lunta er skrekkelig kort og jeg må ta meg på tak for å ikke filleriste dem.

Det vil jeg selvsagt ikke gjøre, men jeg er nesten på gråten av sinne og frustrasjon.

Så leser jeg tråder hvor mødre sier at det hadde de aldri funnet seg i, men hvordan snu dette da? Jeg har kjørt meg skikkelig fast, og kjenner at ferietur er det siste som frister...

Anonymous poster hash: a7f7b...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, som jeg kjenner meg igjen! Bare at mine er 3 og 5 og 4 mnd. De to eldste krangler masse, og treåringen er som en klegg på meg heeeeele tiden. Vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg til mannen får ferie. Er jo helt utslitt :(

Skulle gjerne gitt deg noen gode råd, men har dessverre ingen annen trøst enn at det blir bedre. Og at vi er to, hvis det hjelper :)

Anonymous poster hash: 38c83...52a

Skrevet (endret)

Har to på 4 og 6 og en liten baby på 3,5 mnd.

De har ferie nå og pappaen jobber, så vi er aleine hjemme hele dagene.

Jeg er sliten og ammer minsten både natt og dag. Da benytter de andre to tiden til å gjøre alt de ikke får lov til. Krangler og slåss, løper ut av huset og lager masse bråk.

Når jeg snakker til dem, mer og mindre høylytt, blir de enda verre og finner på å le meg opp i ansiktet.

Jeg kjenner lunta er skrekkelig kort og jeg må ta meg på tak for å ikke filleriste dem.

Det vil jeg selvsagt ikke gjøre, men jeg er nesten på gråten av sinne og frustrasjon.

Så leser jeg tråder hvor mødre sier at det hadde de aldri funnet seg i, men hvordan snu dette da? Jeg har kjørt meg skikkelig fast, og kjenner at ferietur er det siste som frister...

Tell til ti! Vi har alle vært der, ferie med de små kan være alt annet enn ferie....

Endret av Nyttårs barn
Skrevet

Vi er i samme situasjon, men vi valgte at mannen skulle ta ut ulønnet permisjon. Slik unngår vi stress og hele familien kan nyte sommeren :) Banken ga oss avdragsfritt lån og vi drar ikke på en dyr ferie, men prioriterer heller å være sammen.

Anonymous poster hash: f1cea...9fd

Skrevet

Selv om det er det siste du føler du har ork til akkurat nå - ta de med ut!

Min erfaring er iallfall at når vi kommer oss ut, så snur stemningen fra negativ og kaotisk, til aktiv på en positiv måte. De klenger ikke lenger på meg, men er opptatt med å utforske og leke. Jeg føler faktisk jeg får slappe mer av.

Skikkelig galskapens styr før man kommer seg ut av døra da... men verdt det!

Skrevet

Vi er i samme situasjon, men vi valgte at mannen skulle ta ut ulønnet permisjon. Slik unngår vi stress og hele familien kan nyte sommeren :) Banken ga oss avdragsfritt lån og vi drar ikke på en dyr ferie, men prioriterer heller å være sammen.

Da hadde det blitt skilsmisse her!😳

Skrevet

Ta et steg tilbake når du føler det blir for mye, og tell fra ti og ned.

Har du testet time oute på de?

Anonymous poster hash: 55fae...33f
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon, og det er så slitsomt! Jeg er så drittlei unger at jeg vil spy!

Anonymous poster hash: f2d88...1db

Skrevet

Jøss, jeg trodde jeg skulle få svar som at sånne som meg ikke skulle hatt barn ol. Man vet jo aldri med dib;-).

Får så dårlig samvittighet for at vi ikke klarer å kose oss mer enn til etter frokost. Og babyen får jeg minimalt med tid til, annet enn amming. Ellers erdet å febrilsk få han til å sove for å kunne følge med de andre to...

Time out preller av... Og må jo også følges opp

Skrevet

Får du ikke lagt den minste i vogn eller noe så du får med alle ut? Gå til en lekeplass eller en bekk eller noe?

Skrevet

Får du ikke lagt den minste i vogn eller noe så du får med alle ut? Gå til en lekeplass eller en bekk eller noe?

Minsten ligger jo i den vogna hele dagen:-(

Vi har vært på lekeplass, gått tur, lekt i hagen piknikk på plena osv. Men de er jo fullstendig gale til tider, og ufordragelige!

Fælt å si om sine egne unger, men akkurat nå ønsker jeg bare fred og ro rundt ørene:-(

Skrevet (endret)

Her må du outsource! Kan du låne ut barna til dine foreldre, svigerforeldre eller søsken, kanskje sende dem på tur med venner?

Kan dere skaffe en au pair?

Hva med å begynne å gi den minste flaske - det gir deg litt mer lebensraum (og søvn). Hvorfor er ikke fireåringene i barnehage? Seksåringen begynner vel på AKS i august?

Mitt beste tips er å få de to store ut av huset :)

Lykke til!

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Her må du outsource! Kan du låne ut barna til dine foreldre, svigerforeldre eller søsken, kanskje sende dem på tur med venner?

Hva med å begynne å gi den minste flaske - det gir deg litt mer lebensraum (og søvn). Hvorfor er ikke fireåringene i barnehage? Seksåringen begynner vel på AKS i august?

Lykke til!

Ferie...hørt om at unger skal ha ferie de også??

Vet ikke hva AKS er, men min gutt skal ikke begynne på det. Han begynner på skolen., SFO skal han ikke ha. Ikke noe problem å ha en av dem i tillegg til babyen.

Det er sammen de blir gale. Som en kjemisk reaksjon.

Besteforeldre jobber jo selvsagt, så de kan jo ikke være passere.

Skrevet

Jeg ville hatt skolegutten på SFO (SFO i Oslo heter AKS). Veldig mye av det sosiale skjer på SFO, og det kan være vanskelig å komme inn imiljøet om man ikke i det hele tatt er på SFO. I tillegg lærer han sosiale regler/ å oppføre seg på SFO, og det er jo heller ikke så dumt :)

Skrevet

Jeg har det ganske likt som deg, borsett fra en bitte liten detalj. Jeg har ikke baby i tillegg til mine på (snart) 4 og 6 år!! Her har samboer malt huset i 3 dager, og jeg har hatt ansvaret for barna. Hender jeg holder på å bli gal, ja.

Men hver sommer sier jeg: Neste sommer er de enda større, og da blir det enda bedre! Og det stemmer:) problemet nå er kranglingen, knuffingen, konkurransen og eglingen dem imellom:( Men, med to aktive og sterke gutter så kan man ikke forvente noe annet😄

Skrevet

Oja! Hugser hvordan det var ;) Mine var 0, 2 og 4 år. Heldigvis var det fint vær den sommeren, hehe! Nå som minste er snart 5 er ALT mye lettere. 

Hold ut, det blir lettere!

Anonymous poster hash: f12ff...37d
Skrevet

Send de to eldste til venner eller la de få beslk av venner! Om de får besøk så sørg for de får besøk samtidig. Erfaringsmessig så er det enklere at unga har besøk enn at de bare går i hæla på deg. Og om bare en av de eldste har besøk er det garantert et den andre maser mer enn verst. Kanskje en av besøket har med seg mammaen også slik at du får voksenkontakt? En ting vi gjorde mye da mine to vsr mondre var at vi inviterte et søskenpar - de to eldste var (og er enda) kompiser og minste i søskenparet og min mellomste er jevngamle og lekte bra sammen da de gikk i bhg. Fungerte supert! Noen leker er jo morsommere når man er fire også.

Skrevet

Kom dere ut etter frokost! Om det er lekeplass, på besøk, bytur, skogstur spiller mindre rolle - bare kom dere ut og luft vettet litt.

Min erfaring med tre barn, når en er baby, er at etter frokost er dagems letteste tidspunkt å komme seg ut på - da har alle spist og er på en måte klare for at noe skjer, og baby er gjerne snart klar for en lur.

Prøv å bruke en del energi ute....

Signerer ellers playdates for barna, evt. også med de voksne til stede.

Legg ellers lista lavt. Kom deg litt ut alene når mannen er hjemme.

SFO/AKS er egentlig en annen sak, men jeg også anbefaler SFO for en førsteklassing, for det sosiale. De fleste ungene er på skolen til 1530-1630 - ungen din går altså glipp av en del sosialt og danning av sosiale relasjoner om han går hjem kl. 12.30...

Anonymous poster hash: f703e...afd
Skrevet

Hvorfor får dere alle disse ungene da de tar knekken på dere?

Anonymous poster hash: c8807...48d

Skrevet

Haha, der kom den😉

Fordi de er de skjønneste og nest fantastiske små menneskene i verden!

Og de kan slite en fullstendig ut!

(Akkurat som man av og til har lyst til å kaste ektefellen ut vinduet... Men man gjør det jo ikke)

Takk for tips fra dere andre! Starter på ny frisk i morgen tidlig. Hatt en kosestund med seksåringen etter at fireåringen la seg.

Føles bedre nå:-)

Skrevet

😝

Skrevet

Da hadde det blitt skilsmisse her!😳

Huff, det hørtes trist ut! Vi liker godt å være sammen :)

Skrevet

Hvorfor ha tre barn sier jeg bare!!!!!

Skrevet

Du må lage deg en plan for hvordan du skal få de store i sving med noe når du mater minsten. La dem hjelpe til, for eksempel med å brette klær, så kan dere alle gå ut etterpå. La de store bli inkludert i oppgavene og gi dem ros og belønning. Kanskje kan du lese for dem mens du ammer, kanskje kan dere spille Jakten på den forsvunne diamant etterpå om de tar ut av oppvaskmaskinen mens du ammer? Utstyr dem med klut og be dem tørke støv eller vaske alle husets dørhåndtak? Og så skaffer du et bæresjal til minste så du lettere kan ha ham med ut i skog og mark eller hvor som helst.

Skrevet (endret)

Lykke til!

Ferie...hørt om at unger skal ha ferie de også??

Vet ikke hva AKS er, men min gutt skal ikke begynne på det. Han begynner på skolen., SFO skal han ikke ha. Ikke noe problem å ha en av dem i tillegg til babyen.

Det er sammen de blir gale. Som en kjemisk reaksjon.

Besteforeldre jobber jo selvsagt, så de kan jo ikke være passere.

AKS er deg samme som SFO. SFO/AKS er en kjempeviktig sosialiseringsarena for skolestartere.

Jeg ville fremdeles outsourcer "problemet" hvis jeg var deg. Skolen starter ikke før 17/8.

Se ellers http://barnevakthjelpen.no

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...