Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #76 Skrevet 22. juli 2015 Barnet har fått time på et sykehus, problemet er at timen er når far har tenkt å være bortreist på ferie med barnet. De reiser langt avgårde og ikke enkelt å ta en hjemtur for å rekke timen på sykehuset. Far mener at det må gå an å få ny time etter ferien, problemet er at barnet har en sykdom og det haster med ny undersøkelse. Kan være spørsmål om at barnet unngår en omfattende operasjon hvis de får stoppet sykdommen før den utvikler seg videre. Det er lang ventetid å få time på sykehuset så vi var heldige å få denne timen nå. Legen sier det haster. Hvis far ikke følger opp timen så kan ventetiden bli enda lengre. I tillegg så er barnet på venteliste på et annet sykehus i oslo og damen der da de kunne ringe når som helst eller ikke i det hele tatt. Men hvis de ringer og far/barn er bortreist så vil de ikke rekke møte opp pga lang reisevei. Jeg avlyste vår ferietur for å kunne begynne behandling som barnet trenger, raskest mulig. Jeg mener far kan endre reiseplaner og prioritere barnets helse foran langturen. Dette er en bobiltur så ingen flybilletter/hoteller er bestillt. Og han/kona og stesøstkyn kom nettopp hjem fra 2 ukers ferietur så det er jo ikke som at hele ferien blir ødelagt. Kan vel ta kortere tur slik at de rekker sykehus timen her og vil klare å møte opp på sykehuset i oslo hvis de ringer. Jeg mener far er egoistisk å ikke sette barnet foran men insisterer å gjennomføre planlagt tur. Er jeg urimelig ? Min ferie er over når far skal ha ferien med barnet, ellers kunne barnet bare vært her og de reist. barnet kan ikke være hjemme alene imens jeg jobber hver dag. Anonymous poster hash: c172a...b31 jeg synes far skal ringe sykehuset å spørre om timen kan flyttes frem. (Ser dere skal bli ringt opp men lov å prøve). Hvis det ikke er mulig, da må far være hjemme å ta med barnet til timen! Det er en selvfølge. De som vil vite diagnosen er bare nysgjerrige! Anonymous poster hash: de3eb...43c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #77 Skrevet 22. juli 2015 Så kjekt for ungen som får en alvorlig sykdom og som må avlyse hele feriene og sitte på vent hjemme pga en legetime. Hva med å ringe å prøve å flytte timen? Hva med å prøve å gi ungen en god sommer? Anonymous poster hash: 3ec27...cf9 Hvorfor må ungen avlyse feiren sin?Hvorfor kan ikke faren gjøre som HI sier? TILPASSE ferien ut ifra legetimen. Hvor vanskelig er det? Hadde dette vært snakk m mora hadde hun fått slengt i trynet at hun er en dårlig mor, men når det er far da er det ikke så farlig. stakkars faren og samvær osv osv... Anonymous poster hash: 77ac8...33d De aller fleste i denne tråden er enig om at foreldrene må ta kontakt med sykehuset og få en ny time. Dette kommer til å gå bra! Anonymous poster hash: 5a3be...29f Nei det er ikke greit når sykdommen er nyoppdaget og legen sier det haster i forhold til fremtidlig behandling. Er det derimot etablert og man vet hva man har å forholde seg til, ja da kan man sjonglerer noe mer. Anonymous poster hash: 5e8f9...bc6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #78 Skrevet 22. juli 2015 Om man unnlater å møte til viktige legetimer mener jeg at sykehus/legekontor har plikt til å melde bekymring til barnevernet. I hi's situasjon hadde jeg vært føre var og ringt bv selv for å høre deres syn på saken. Skjønner ikke at så mange syns at far er i sin rett her? Som Marple skriver vil nok bv kontaktes om barnet ikke møter til timen. Om HI har omsorgen er det også hun som får bekynringsmeldingen på seg, og må svare på hvorfor barnet ikke møter til timen. Det er faktisk ganske alvorlig, om det er slik at barnets tilstand forverres. Også det at en ikke tar legene på alvor er bekymringsverdig. Anonymous poster hash: b11f8...ac3
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #79 Skrevet 22. juli 2015 Hadde det vært meg du ringte og bedt om å flytte timen pga fars ferie hadde jeg kontaktet legen og spurt om det var mulig å se på barnet utenom timeboka, det hender det fungerer om sommeren. Jeg jobber med å sette opp pasienter på et stort sykehus og vi har neste ledige timer hos de fleste legene i oktober. Hadde legen sagt nei og bedt dere komme til oppsatt time, og dere hadde avbestilt pga ferie, og sykdommen er såpass alvorlig som den høres ut som den er, hadde vi måttet vurdere barnevernet. Har hatt lignende situasjoner flere ganger. Far får skjerpe seg, tilpasse ferien på en annen måte og sørge for at barnet kommer seg til timen. Du burde uansett ringe Familievernkontoret og be om råd. Anonymous poster hash: 4b801...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå