Gå til innhold

Far velger ferie foran en viktig legetime for barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags behandling er det snakk om?

Anonymous poster hash: 5a3be...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjekt for ungen som får en alvorlig sykdom og som må avlyse hele feriene og sitte på vent hjemme pga en legetime. Hva med å ringe å prøve å flytte timen?

Hva med å prøve å gi ungen en god sommer?

Anonymous poster hash: 3ec27...cf9

Hvorfor må ungen avlyse feiren sin? 

Hvorfor kan ikke faren gjøre som HI sier? TILPASSE ferien ut ifra legetimen.

Hvor vanskelig er det?

Hadde dette vært snakk m mora hadde hun fått slengt i trynet at hun er en dårlig mor, men når det er far da er det ikke så farlig. stakkars faren og samvær osv osv...

Anonymous poster hash: 77ac8...33d

Skrevet

Så kjekt for ungen som får en alvorlig sykdom og som må avlyse hele feriene og sitte på vent hjemme pga en legetime. Hva med å ringe å prøve å flytte timen?

Hvor vanskelig er det?

Hadde dette vært snakk m mora hadde hun fått slengt i trynet at hun er en dårlig mor, men når det er far da er det ikke så farlig. stakkars faren og samvær osv osv...

De aller fleste i denne tråden er enig om at foreldrene må ta kontakt med sykehuset og få en ny time. Dette kommer til å gå bra!

Skrevet

Hvor vanskelig er det?

De aller fleste i denne tråden er enig om at foreldrene må ta kontakt med sykehuset og få en ny time. Dette kommer til å gå bra!

Hvordan kan du vite det? Tenk om alle tenkte sånn. Du har ferie så ikke tenk på at legen mener dette er en viktig time... Det går bra... Herregud... Blir matt jeg.

Skrevet

Helsen bør vinne her. De kan vel ta småturer med bobilen.

Anonymous poster hash: 17058...ff7

Skrevet

Ingen som snakker om å avlyse ferien men at

Far skal tilpasse seg når han har fått informasjon

Om at denne timen er Viktigt å møte til.

De siste 3 ukene har vi

Koset oss med korte turer innimellom var null problem

Å avlyse utenlandstur å finne på noe nærme

Hjemmet.

Hva med å stille spørsmål før du antar at barnet

sitter og stirrer i taket i ferien ;)

Anonymous poster hash: c172a...b31

Skrevet

Hvor vanskelig er det?

Hvordan kan du vite det? Tenk om alle tenkte sånn. Du har ferie så ikke tenk på at legen mener dette er en viktig time... Det går bra... Herregud... Blir matt jeg.

Her får vi kun hi sin versjon. Og likevel støtter de fleste her inne far!

Skrevet

Kan du ikke kontakte sykehuset og sjekke om de har en time rett før barnet reiser til far? Evt rett etter det kommer hjem? Er det totalt umulig, så kan du sundet til far at du har forsøkt å flytte timen, men det var ikke mulig. Da har du forsøkt å få det til for alle parter. Og så må du fortelle konsekvensen for barnet ved å ikke møte opp til timen. Det har jo kkke vøtt problemer med samværet før, så da bør ikke dette stoppe alt.

Anonymous poster hash: 1fc2e...6f7

Skrevet

Hvor vanskelig er det?

Jeg tenker som så at jeg ikke trenger å høre fars versjon, siden legen har sagt at timen er viktig. 

Alle skjønner vel at det ikke er bare bare å få ny time på sykehus. Spesialt ikke om dette er sjelden sykdom.

Skrevet

Er ikke fars side og mors side her, barnet må til

timen. Enkelte her inne gir råd om å flytte

Timen men det er ikke aktuelt. Den blir ikke flyttet på,

Jeg tar ikke viktige avgjørelser basert på

Hva flere her inne mener ;)

Har dere synske medisinkunnskaper om en sjelden

Sykdom og vet mer en legen ?

Spørsmålet var om jeg var urimelig å be far

Tilpasse ferien, flere mener ja. Da er vel løsningen

At far drar på langtur ferien uten barnet. Det

Blir iallefall hans valg. Tror ikke far vil tilgi

Seg selv om han flytter timen og så ender det med

Operasjon som har konsekvenser for resten

Av barnets liv.

Skrevet

Kan du ikke kontakte sykehuset og sjekke om de har en time rett før barnet reiser til far? Evt rett etter det kommer hjem? Er det totalt umulig, så kan du sundet til far at du har forsøkt å flytte timen, men det var ikke mulig. Da har du forsøkt å få det til for alle parter. Og så må du fortelle konsekvensen for barnet ved å ikke møte opp til timen. Det har jo kkke vøtt problemer med samværet før, så da bør ikke dette stoppe alt.

Anonymous poster hash: 1fc2e...6f7

Etter som jeg husker, så var det snakk om ventelister, og at HI har prøvd å bytte, men at de skal bli ringt opp om noen andre avlyser, derfor har hun tilpasset ferien sin etter det. Men det ble ikke noen telefon og endring av time.

Skrevet

Hvor vanskelig er det?

Alle støtter alltid far.

Skrev og om en far som ikke tenkte barnets beste og det var og min feil. Så mor har feil hele tiden. For hun er alltid sjalu på den nye familien til far uansett. Forstå det den som kan

Anonymous poster hash: 0628d...621

Skrevet

Er ikke fars side og mors side her, barnet må til

timen. Enkelte her inne gir råd om å flytte

Timen men det er ikke aktuelt. Den blir ikke flyttet på,

Jeg tar ikke viktige avgjørelser basert på

Hva flere her inne mener ;)

Har dere synske medisinkunnskaper om en sjelden

Sykdom og vet mer en legen ?

Spørsmålet var om jeg var urimelig å be far

Tilpasse ferien, flere mener ja. Da er vel løsningen

At far drar på langtur ferien uten barnet. Det

Blir iallefall hans valg. Tror ikke far vil tilgi

Seg selv om han flytter timen og så ender det med

Operasjon som har konsekvenser for resten

Av barnets liv.

Nei jeg synes ikke du er urimelig. 

Skjønner ikke at faren ikke kan tilpasse ferien. Men han er som veldig mange menn. Egoistisk.(nei ikke ALLE) Mulig han ikke tørr og endre på ferie fordi han får en sur kjæreste. Han er umoden og egositisk, og setter dama og hennes barn først. (ja jeg vet jeg bare antar og at det kanskje ikke stemmer)

Dette er hvertfall min erfaring med eksen, som også velger 1 av 3 barn.

Skrevet

Hvor vanskelig er det?

Alle støtter alltid far.

Skrev og om en far som ikke tenkte barnets beste og det var og min feil. Så mor har feil hele tiden. For hun er alltid sjalu på den nye familien til far uansett. Forstå det den som kan

Anonymous poster hash: 0628d...621

Helt vanvittig. 

Alltid synd på far, eksdama hans er alltid en bitch og alltid j...... vanskelig og bestemmer alt. :P

Far får alltid klapp på skulderen og heiarop for hver minste lille ting de gjør riktig i forhold til barna og familien.

Mens mor er den som står i veien  for far. 

Blir såoppgitt.

Etter det jeg ha rvært igjennom, har jeg lært meg at det er flere sider av en sak. Tar ikke alt for god fisk.

Men denne saken er jo snakk om en lege som sier at det er viktig. Og det er ikke bare bare å bytte timen.

Spesialister og leger har da ikke flust med ledige timer, ergo VENTELISTER på det meste, selv om du er døden nær kan du være på ventelister

Skrevet

Hvis det haster så fryktelig for barnet å komme til sykehuset, er hun da i det hele tatt frisk nok til å være med på en bobiltur?

Uansett, syns far skal holde seg hjemme/i nærheten...

Anonymous poster hash: 94683...185
Skrevet

Såklart kommer barnets helse foran en ferietur! Og jeg syns det er hårreisende at far ikke ser det. Når han da også har mulighet til å tilpasse ferien slik at barnet får møtt opp på sykehuset, men velger å ikke gjøre det... nei, blir litt sjokkert. Legen skulle ha pratet med han og forklart hvorfor det er viktig at barnet møter opp den timen

. kanskje det går inn da. For nå virker det som en av to ting. Enten så bryr ikke far seg om barnet og dets helse, eller så tror ikke far på mor og alvorlighetsgraden på sykdommen og viktigheten av legetimen.

Anonymous poster hash: 5e719...d74

Skrevet

Far har sett tidligere røntgenbilde og fått lesestoff

Om sykdommen og fått informasjon fortløpende

Så hans reaksjon "ja men vi skal på ferie" er ikke

tatt uten kunnskap.

Tror ikke leger bruker tid på å ringe foreldre

for å få de til å møte opp, tror de har nok så

Mye tidspress og andre oppgaver ;)

Skrevet

Og for dere som fortsatt lurer, nei jeg er ikke sjalu

På far/stemor, var sjeleglad å komme meg ut av det

Forholdet og syns synd på nye dama, lurer bare på

Hvor lang tid hun bruker å finne ut enkelte ting om han ;)

Skrevet

Går det virkelig an å prioritere ferie foran sykdom som muligens krever operasjon om den ikke behandles i tide?? Hvordan i all verden tenker dere som svarer slik? For meg er det100 % klart at ferie langt fra hjemmet hadde blitt lagt på is i en slik situasjon. Kost oss hadde vi gjort uansett, på mindre turer og hjemme. Men helsen kommer først.

Anonymous poster hash: 72302...621

Skrevet

Går det virkelig an å prioritere ferie foran sykdom som muligens krever operasjon om den ikke behandles i tide?? Hvordan i all verden tenker dere som svarer slik? For meg er det100 % klart at ferie langt fra hjemmet hadde blitt lagt på is i en slik situasjon. Kost oss hadde vi gjort uansett, på mindre turer og hjemme. Men helsen kommer først.

Anonymous poster hash: 72302...621

Helt enig!

Anonymous poster hash: 5b4ae...151

Skrevet

Tror du at en god sommer avhenger av å reise på ferie? Kan ha det fint i nærområdet altså. Stakkars meg og søsknene mine da, siden vi ofte reiste på ferie hvert 2. år...😱

Hi: jeg ville absolutt reagert slik som deg.

Hilsen int.spl.

Anonymous poster hash: 9f083...783

Skrevet

Herregud, jeg er helt sjokkert. Er dere klar over hvor mange som står i kø for å få hjelp i det norske helsevesenet? Og dere er frekke nok til å si at barnet " sikkert " overlever at timen blir utsatt? Fordi dere aldri har hørt om en sykdom som ligner den Hi beskriver?

Kanskje sykdommen ikke haster mtp liv og død. Men tenk om barnet til Hi har smerter pga sykdommen. Eller funksjonsnedsettelse. HVEM som helst som har barn hadde ment at en time haster, når det gjelder en sykdom som kan forverre barnets helse. Det at dere, som selv et mødre sitter å sier slike ting, gjør meg helg sjokkert. Jeg håper ikke noen av dere jobber med andre mennesker, og hvertfall ikke i helsevesenet eller bhg. Stakkars folk som må ha med dere å gjøre. Og jeg er helt sikker på at dere sier sånt fordi nyskjerrigheten deres over hvilken sykdom det er ikke blir tilfredstilt.

Btw, de fleste sykdommer utvikler og forverrer seg uten behandling. Har dere aldri hørt om noen? La meg ramse opp!

Infeksjoner i kroppen, sykdommer innenfor mage - tarm, reumatisme, øre-nese-hals, kreft, nevrologi, hud, muskler og skjelett, respirasjon, sirkulasjon, you name it!!!!!

Vil dere ha døme på en sykdom/skade som kan forverre seg å føre til store operasjoner og varig funksjonsnedsettelse?

La oss si at barnet til hi har brekt en fot. Foten gror ikke skikkelig, trenger spesialsåler raskt for å unngå feilstillinger i foten. Spesialsåler tar flere uker å lage, 1000vis på venteliste. Uteblitt/utsatt time kan føre til feilstillinger, risiko for å måtte ta en større operasjon og varig funksjonsnedsettelse.

SKJERP dere.

Anonymous poster hash: 6a38a...6cb

Skrevet

Jeg støtter mor i denne saken. Er så lei dette dillet av far til enhver tid! Han får søren i meg ta ansvar for barnets helse og prioritere ferien sin deretter!!

Skrevet

Om man unnlater å møte til viktige legetimer mener jeg at sykehus/legekontor har plikt til å melde bekymring til barnevernet.

I hi's situasjon hadde jeg vært føre var og ringt bv selv for å høre deres syn på saken.

Skjønner ikke at så mange syns at far er i sin rett her?

Skrevet

Her var det skremmende mange usympatiske svar. Enhver normalt god forelder setter barnets helse foran egne forlystelser. Man lytter til legenes råd og tilpasser seg deretter.

Anonymous poster hash: 519f7...74c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...