Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenk at mini er 7 uker på lørdag! Kan ikke fatte hvor fort tiden har gått samtidig som jeg finner det merkelig at han ikke var her for 7 uker siden for det føles som om han alltid har vært en del av livet vårt :)

 

Han har hatt et bra utviklingssprang nå. Han er mye mer våken, smiler, ler og pludrer og babler for seg selv. Han er mye mer med og obs på hva som foregår rundt han. Han er ekstremt mammadalt for tiden da. Vil bare være nær meg og helst ligge heeeelt inntil meg eller på fanget mitt. Er koselig, men også litt slitsomt siden jeg ikke får gjort så mye, men har blitt ekstremt effektiv og sykt bra multitasker da :P

 

I dag var han helt koko om jeg ikke var i nærheten av han, men rundt 20.00 var han veldig trøtt og grinete og siden jeg hadde gitt han masse pupp så visste jeg at han var mett.

 

Har prøvd å legge han tidligere enn 21.30-22.00 før og da har det blitt hylekor, men tok sjansen igjen i dag. Ga han litt kosepupp, smokk og gikk ut. Han begynte å sutre ettet 15 min. Gikk inn igjen, strøk og hysjet og smokket han og gikk ut igjen. Varte i 40 min(!) sutret, gjentok og så sov han i 20 min til, gjentok og etter det sovnet han helt :)

 

Tenkte å teste ut fremover om dette funker over tid for før så har jeg lagt meg ned med han og gitt pupp, men han har vært mer hysterisk. Etter utviklingsspranget så har han vært mer sutrete, men har taklet å ligge litt mer alene å pludre så har ikke tenkt på å teste å sovne alene uten pupp. Men i dag gikk det iallefall forbløffende fint! Håper det fortsetter fremover for er utrolig greit å ikke måtte ligge med han opp til 1 time hver kveld pluss alt jeg ligget og sitter med han på dagen. Gjør det selvsagt så lenge han krever det, men hadde vært godt å få litt frihet og egentid :P

 

Men utover klengingen så gråter han fremdeles kun ved mat og bleieskift. Så han er utrolig rolig og blid da :)

 

I morgen skal han på 6 ukers kontroll og få sin første vaksine. Håper han ikke får noen bivirkninger. Nå er han også over 5 kg(!) Han legger på seg 4-500 gram i uka! Så melken min er det iallefall ikke noe galt med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sov mini fra 0000-0645 uten mat i natt!!! Har maks gått 4-5 timers og som regel 3 timer sammenhengende søvn tidligere, så dette var utrolig deilig :) håper det gjentar seg.... :) ellers er han en fornøyd liten type - 2 måneder nå :) Var 6 kilo når han var 7 uker, så spent på neste kontroll :)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skulle liksom øve på å sove uten meg, men hjelper fint når JEG sovner :P Men var kos da. Ble liggende i 45 min mens mannen vasket huset :) Luksus!

 

I dag våknet jeg før solen sto opp og tok meg en joggetur. Mini våknet et par ganger så ble litt opphakket, men 2 smokker og en pupp måtte til så fikk jeg løpt 8 km :) Løpeformen er virkelig god nå og er så deilig å ikke få kramper og måtte tisse hvert 5.minutt :P

 

Nå har jeg akkurat kost meg med en stor kopp ingefærte og en solid frokost i total ro og stillhet. Mini sover med pappa og foreløpig ser det ikke ut som om vaksinen har påvirket han. Så senere skal vi ut på tur i sola og nyte helgefølelsen ❤️

 

Livet er herlig dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag sover 4.5 h-9 h i löpet av dygnet. Väldigt olika hur natten ser ut. Jag sover inte på dagtid eftersom Liten inte sover så långa pass.

 

Ofta skrapar jag ihop 8 h men då legger vi oss 21-22 og går upp 9-9.30 :P

Endret av Bellellon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel 6-8 timer. Sover nok antall timer, men søvnen blir jo dessverre litt for oppstykket til at jeg føler meg helt uthvilt...

Sover heller ikke på dagen, da sjefen ikke sover mer enn 30 min- og da kun i mageleie...

Endret av Lavidabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sover altfor lite, men det har jeg stort sett alltid gjort etter at jeg fikk barn😜 Ligger vel på 5-6 timer sånn i snitt i hverdagene, mens i helgen kan jeg sove litt ekstra ut på morgenen og dorme videre med minstemor ved puppen. Det er deilig det, og gjør at jeg klarer meg med litt mindre søvn ellers i uka😊

 

Lillegull er 6 uker idag, og har nå fått litt mer våkentid iløpet av dagen, hvor hun spreller, smiler og ler og er så god atte. Hun vil helst ha selskap, men kan ligge kortere strekk alene i vippestolen sin, og kan tro hu mor er effektiv og løper rundt og fikser og ordner ting da😄 Ellers er bæresjalet fortsatt flittig brukt, siden det betyr søvn uten gråt og hendene fri til andre ting. Mange herlige turer ute i sola har vi også hatt med sjalet siste tiden, deilig nå med litt mild og ikke for varm høstsol!

 

Vitale mål er nå 5,1 kg og str 62-klærne har allerede vært i bruk en ukes tid, så hun spiser og gror ihvertfall godt. Får litt mer pupp nå også, og bare ca tre flasker MME per døgn. Hvem skulle trodd det for et par uker siden, ikke jeg ihvertfall😜😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovner babyene deres av seg selv enda? Her må det enten puppes eller bæres i sjal for å sovne, eventuelt trille vogna (ikke fullt så populært, men). Skulle gjerne fått henne til å sovne selv, men hun aser seg opp istedet for å roe seg ned dessverre... Og med de to andre jentene i hus og mye som må gjøres stadig vekk, har jeg ikke allverdens med tid til å drive med prosjekt "sovne selv" heller. Enkleste løsning osv...😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker her og har en sovebaby denne gangen. Han sovner som regel selv, men blir ofte vugget eller ammet i søvn også :) tenker prosjekt "sovne selv" tar jeg etter tre måneder. På dagtid sovner han ved trilling i vogn, vugging i vugge, bæring i sele eller amming. Natten sovner han av seg selv etter amming.

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn sovner selv, har ikke gjort det til en vane å vugge ham til søvn. Ja, nå er han bare 7 uker enda så alt kan jo endre seg, men jeg har en teori om at om han er vant til å bli lagt i sengen sin til en viss tid på kvelden og sovne der i ro og mak så kommer han til å venne seg til det automatisk og jeg trenger ikke begynne den prosessen når han er større og har sine egne meninger om hvordan han skal sovne ;) Har 3 unger, gjort det samme med de andre to og det funket da også og har unger som er lette å legge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er litt forskjellig hva som funker her. I vogn sovner han tvert, men her hjemme er det veldig variabelt. Må ofte ligge ved siden av han, eller så sovner han i fanget. Noen ganger kan han sovne av seg selv. Han er fortsatt litt urolig endel kvelder, og alle problemene med magen har jo gjort at han har blitt vant til å bysse og bæres.

 

Sover vel mellom seks og åtte timer til sammen her og. Er ikke så flink til å legge meg på dagen, han sover ofte ikke lenge nok av gangen, unntatt i vogn. Og det er alltid noe annet jeg skulle ha gjort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger han med kveldsamming, men når jeg kjenner at han kosesuger så fjerner jeg pupp og putter inn smokk. Skulle han våkne og bli litt urolig så går jeg bare inn, putter i smokk, hysjer og stryker han og går ut. Gjør det én til 3 ganger så kubber han som et lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby går mange dager uten å bæsje og det plager han, han har mye luft og tidvis vondt, dette gjør han veldig urolig på dagtid. Vi bruker minifom og maltekstrakt, men det ser ikke ut til å få fart på sakene. Sviskesaft er jo en løsning, men ser den er for barn over 4 mnd. Er det noen som har tips jeg ikke har brukt her? Og så var jeg hos legen igår for å snakke prevensjon blant annet, hun skrev ut Cerazette minipille til meg siden jeg jo ammer. Men etter å ha lest om langt flere dårlige erfaringer enn gode om denne så kjenner jeg meg veldig skeptisk. Noen som har tips å komme med her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massere magen i retning med klokken, samt nedover fra rett over navlen til bleien fungerer bra her.

 

Har begynt på cerazette, men blir jævlig kvalm av dem, er visst en vanlig bivirkning.

Er usikker på om jeg vil velge å bytte dem ut med noe annet, men er ingen alternativer som frister så mye- så nå jobber jeg med å få mannen til å "ta grep" i stedet- hehe😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovner babyene deres av seg selv enda? Her må det enten puppes eller bæres i sjal for å sovne, eventuelt trille vogna (ikke fullt så populært, men). Skulle gjerne fått henne til å sovne selv, men hun aser seg opp istedet for å roe seg ned dessverre... Og med de to andre jentene i hus og mye som må gjøres stadig vekk, har jeg ikke allverdens med tid til å drive med prosjekt "sovne selv" heller. Enkleste løsning osv...😁

Godt å høre at vi er fler! Min var helt avhengig av puppen for å sovne, ble utrolig slitsomt. Vi holder på med avvenning nå, og det går bedre enn forventet. Nå sovnet han i vogna nesten av seg selv, men måtte vugge litt i siste fase. Det tok toppen 1 minutt, så helt greit. Jeg har vært altfor flink til å tilby puppen som trøst når han er trøtt. Det har gått bra å slutte med d på dagtid, sliter mer om natta. Nå jobber jeg med å få ham til å ta smokken, han er ikke veldig interessert i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vil heller ikke ta smokk... Det er skikkelig kjipt! Blir mye styr for å få han tii å roe ned og finne søvnen. Vi har prøvd alle smokkevarianter også, men Neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby går mange dager uten å bæsje og det plager han, han har mye luft og tidvis vondt, dette gjør han veldig urolig på dagtid. Vi bruker minifom og maltekstrakt, men det ser ikke ut til å få fart på sakene. Sviskesaft er jo en løsning, men ser den er for barn over 4 mnd. Er det noen som har tips jeg ikke har brukt her? Og så var jeg hos legen igår for å snakke prevensjon blant annet, hun skrev ut Cerazette minipille til meg siden jeg jo ammer. Men etter å ha lest om langt flere dårlige erfaringer enn gode om denne så kjenner jeg meg veldig skeptisk. Noen som har tips å komme med her?

Jeg kjøpte semp dråper og det har fungert kjempe bra for min gutt, som hadde mye luft i magen. Nå er han bare glad og fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vil heller ikke ta smokk... Det er skikkelig kjipt! Blir mye styr for å få han tii å roe ned og finne søvnen. Vi har prøvd alle smokkevarianter også, men Neida...

Har lest tips om å ta malt ekstrakt på smokken de første gangene, men er skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min vil heller ikke ta smokk... Det er skikkelig kjipt! Blir mye styr for å få han tii å roe ned og finne søvnen. Vi har prøvd alle smokkevarianter også, men Neida...

Har lest tips om å ta malt ekstrakt på smokken de første gangene, men er skeptisk.

Prøv alt - smokk er gull verdt :) ett tips kan også være sukkervann på smokken de første gangene ;)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min baby går mange dager uten å bæsje og det plager han, han har mye luft og tidvis vondt, dette gjør han veldig urolig på dagtid. Vi bruker minifom og maltekstrakt, men det ser ikke ut til å få fart på sakene. Sviskesaft er jo en løsning, men ser den er for barn over 4 mnd. Er det noen som har tips jeg ikke har brukt her? Og så var jeg hos legen igår for å snakke prevensjon blant annet, hun skrev ut Cerazette minipille til meg siden jeg jo ammer. Men etter å ha lest om langt flere dårlige erfaringer enn gode om denne så kjenner jeg meg veldig skeptisk. Noen som har tips å komme med her?

Jeg kjøpte semp dråper og det har fungert kjempe bra for min gutt, som hadde mye luft i magen. Nå er han bare glad og fornøyd:)

 

Ja det har jeg hørt om men glemt at jeg hørte om dem!! :-O Hvor kjøper du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Min baby går mange dager uten å bæsje og det plager han, han har mye luft og tidvis vondt, dette gjør han veldig urolig på dagtid. Vi bruker minifom og maltekstrakt, men det ser ikke ut til å få fart på sakene. Sviskesaft er jo en løsning, men ser den er for barn over 4 mnd. Er det noen som har tips jeg ikke har brukt her? Og så var jeg hos legen igår for å snakke prevensjon blant annet, hun skrev ut Cerazette minipille til meg siden jeg jo ammer. Men etter å ha lest om langt flere dårlige erfaringer enn gode om denne så kjenner jeg meg veldig skeptisk. Noen som har tips å komme med her?

Jeg kjøpte semp dråper og det har fungert kjempe bra for min gutt, som hadde mye luft i magen. Nå er han bare glad og fornøyd:)

Ja det har jeg hørt om men glemt at jeg hørte om dem!! :-O Hvor kjøper du det?

På apoteket. Tror ikke alle har det, men boots apotek har det ihverfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Min baby går mange dager uten å bæsje og det plager han, han har mye luft og tidvis vondt, dette gjør han veldig urolig på dagtid. Vi bruker minifom og maltekstrakt, men det ser ikke ut til å få fart på sakene. Sviskesaft er jo en løsning, men ser den er for barn over 4 mnd. Er det noen som har tips jeg ikke har brukt her? Og så var jeg hos legen igår for å snakke prevensjon blant annet, hun skrev ut Cerazette minipille til meg siden jeg jo ammer. Men etter å ha lest om langt flere dårlige erfaringer enn gode om denne så kjenner jeg meg veldig skeptisk. Noen som har tips å komme med her?

Jeg kjøpte semp dråper og det har fungert kjempe bra for min gutt, som hadde mye luft i magen. Nå er han bare glad og fornøyd:)
Ja det har jeg hørt om men glemt at jeg hørte om dem!! :-O Hvor kjøper du det?

På apoteket. Tror ikke alle har det, men boots apotek har det ihverfall.

 

Ok, dette kan kanskje bestilles på nett via Boots? Vi har jo selvsagt ikke det apoteket her jeg bor #langtutihuttiheiti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Min baby går mange dager uten å bæsje og det plager han, han har mye luft og tidvis vondt, dette gjør han veldig urolig på dagtid. Vi bruker minifom og maltekstrakt, men det ser ikke ut til å få fart på sakene. Sviskesaft er jo en løsning, men ser den er for barn over 4 mnd. Er det noen som har tips jeg ikke har brukt her? Og så var jeg hos legen igår for å snakke prevensjon blant annet, hun skrev ut Cerazette minipille til meg siden jeg jo ammer. Men etter å ha lest om langt flere dårlige erfaringer enn gode om denne så kjenner jeg meg veldig skeptisk. Noen som har tips å komme med her?

Jeg kjøpte semp dråper og det har fungert kjempe bra for min gutt, som hadde mye luft i magen. Nå er han bare glad og fornøyd:)
Ja det har jeg hørt om men glemt at jeg hørte om dem!! :-O Hvor kjøper du det?
På apoteket. Tror ikke alle har det, men boots apotek har det ihverfall.

Ok, dette kan kanskje bestilles på nett via Boots? Vi har jo selvsagt ikke det apoteket her jeg bor #langtutihuttiheiti

Ja, det kan du nok. Men hvis du har apotek i nærheten hadde jeg spurt der, vet dem har det flere steder. Jeg leste ett sted at man skulle gi semp dråpene tidlig om morningen, så det har jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...